تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817238382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با روز پزشك مطرح شد:تعرفه هاي موجود در پزشكي كارآيي ندارند / كار پزشكان ارزشگذاري نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همزمان با روز پزشك مطرح شد:تعرفه هاي موجود در پزشكي كارآيي ندارند / كار پزشكان ارزشگذاري نشده است
رئيس دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اينكه تنها درصد كمي از پزشكان از وضعيت مادي قابل توجهي برخوردارند، معتقد است تا زماني كه كار پزشكي به صورت واقعي ارزشگذاري نشود وضعيت گروه پزشكي در كشور بهبود نمي يابد.

دكتر علي جعفريان با حضور در خبرگزاري مهر به مناسبت روز پزشك در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حرفه پزشكي تنها حرفه اي است كه با وجود يك دوره آموزشي عمومي و تخصصي، طرح و سربازي به طور متوسط 15 سال به طول مي انجامد. فرد از روزي كه وارد دانشكده مي شود با 18 سال سن، سريع ترين زماني كه به نتيجه مي رسد 30 سالگي است و تازه آن زمان بايد يك زندگي را آغاز كند. در اين مدت هم يا درس خوانده و يا بر بالين بيمار حاضر شده است.

وي اضافه كرد: به اين موضوع اين نكته را هم بايد اضافه كرد كه بيشتر افراد اين قشر از طبقه متوسط جامعه هستند و انتظاري كه از پزشك وجود دارد هم انتظار ويژه اي است. اين انتظار به حق است و جامعه حق دارد كه از پزشك انتظار داشته باشد و الگوي پزشكي هم مبنايش اولويت بيمار است اما حقوقي كه در سيستم دولتي براي موجودي به نام پزشك تعريف شده و همه انتظار دارند كارش را درست انجام دهد، ما به ازاي واقعي ارزش كار فرد نيست.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران تأكيد كرد: بايد بدانيم كه نمي توان از پزشك انتظار داشت كه كارش را درست انجام دهد اما حقوقي كه به او مي دهيم در حد كارش نباشد.

وي اظهار داشت: ايثاري كه در گروه پزشكي صورت مي گيرد در هيچ رشته و صنف ديگري انجام نمي گيرد ايثار در تربيت اين رشته وجود دارد.

دكتر جعفريان با يادآوري بخش هايي از اين ايثار و حضور پزشكان در بخش هاي مختلف، خاطرنشان كرد: گروه پزشكي در كشور واقعاً ايثار مي كند و اين شامل بيش از 90 درصد و عمده پزشكان است. درصد كمي از گروه پزشكي ممكن است ثروتمند باشند و شهرتي هم كسب كرده باشند كه البته بازهم اين شهرت و ثروت به طور اتفاقي بوجود نيامده بلكه در اثر زحمت و تلاش حاصل شده است. اما نكته اينجا است كه عمده جامعه پزشكي از نظر درآمد و رفاه اجتماعي متوسط به پايين هستند.

وي اضافه كرد: از ميان 110 هزار پزشك حدود 70 هزار نفر را پزشكان عمومي تشكيل مي دهند كه از طبقات متوسط جامعه هستند و درآمد آنها نيز پايين تر از حد متوسط است. تصوري كه از پزشك وجود دارد كه هميشه اتومبيل آخرين مدل استفاده مي كند تصوير ساخته و پرداخته فيلم هاي سينمايي است و تنها ممكن است با زندگي درصد بسيار كوچكي از جامعه پزشكي همخواني داشته باشد.

رئيس دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اين نكته كه اگر گروه پزشكي كار خود را در اين سالها درست انجام نمي داد شاخص هاي بهداشتي كشور نيز توسعه نمي يافت، اظهار داشت: تعرفه هايي كه براي سيستم پزشكي در حال حاضر وجود دارد، هيچ كارآيي ندارد و دليل آن هم اين است كه در بخش دولتي براي كار پزشكي به صورت واقعي ارزشگذاري مالي نشده است.

وي اضافه كرد: هر زمان تعيين شد كه يك پزشك عمومي يا متخصص با مقدار مشخصي صرف زمان براي بيمار بايد به طور مثال A ريال دريافت كند و اين مقدار درآمد داشته باشد مي توان اميدوار بود كه وضعيت پزشكان تغيير كند.

جعفريان ادامه داد: اين موضوع هيچ وقت اعلام نمي شود و تعريف درستي از ميزان كار پزشكي و ارزش آن وجود ندارد و به دليل نپذيرفتن بار مالي از سوي بيمه ها و دولت ارزش كاري يك پزشك در همان محدوده تعرفه هايي كه با ميزان كار تناسب ندارد باقي مي ماند.

وي گفت: ايثاري كه گروه پزشكي در كار خود دارد به واسطه پذيرفتن اين شغل است. اولويت هميشه با بيمار است و اين وظيفه گروه پزشكي است كه كار خود را درست انجام و بيش از 90 درصد اين گروه نيز كار خود را درست انجام مي دهند اما وظيفه جامعه اين است كه براي اين فرد بتواند كار خود را به نحو مطلوبي ادامه دهد شرايط را براي فرد فراهم كند كه متاسفانه اين كار تاكنون انجام نشده است.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به تبعات نبود اين ارزشگذاري واقعي، خاطرنشان كرد: اين موضوع موجب شده برخي از پزشكان يا كار طبابت را رها كنند، يا كار خود را با دلخوشي انجام ندهند و يا از مهارت خود استفاده نكنند كه ضرر ناشي از اين موضوع به مردم وارد مي شود.

وي اضافه كرد: نگاه بيروني به جامعه پزشكي اين است كه اين گروه، گروه متوقعي است اما اين طور نيست چرا كه تظاهرات بيروني جامعه پزشكي به اين شكل نيست. جامعه پزشكي در حال حاضر خدماتي به جامعه ارائه مي دهد كه از نظر سطح علمي در بالاترين سطح خود قرار دارد.

جعفريان يادآور شد: هم اكنون جديدترين تكنيك ها و تكنولوژيهاي روز دنيا در جامعه پزشكي ايران بكار مي رود، اين به معني مصرف نيست بلكه به اين معني است كه در ايران توان علمي استفاده از اين تكنولوژي هاي روز دنيا وجود دارد. درست است كه خدمات دچار عوارض متعددي است اما توان علمي گروه پزشكي قابل كتمان نيست.

وي تأكيد كرد: تا زماني كه تعريف درستي از كار پزشكي وجود نداشته باشد و انتظار داشته باشيم كه اين گروه كار خود را هم به درستي انجام دهند و در مقابل آن ما به ازايي هم ديده نشود، اين گروه آسيب مي بينند و ضرر ناشي از اين آسيب هم مستقيم به مردم وارد مي شود. گروه پزشكي به دليل اينكه حرفه خاصي را انتخاب كرده است متعهد است كه با ايثار اين كار را انجام دهد و هم اكنون همين كار را مي كند اما اين ايثار تا زماني تداوم دارد كه جامعه قدر آن را بداند و در غير اين صورت نمي تواند ادامه دهد حتي اگر خودش بخواهد.
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن