تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817421938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست بررسي «سفر به گراي 270درجه»/1 زاهدي: دهقان نويسنده شش دانگ جنگ است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نشست بررسي «سفر به گراي 270درجه»/1 زاهدي: دهقان نويسنده شش دانگ جنگ است
خبرگزاري فارس: «ابراهيم زاهدي‌مطلق» گفت: من دهقان را نويسنده شش دانگ جنگ مي‌دانم. او از نويسندگاني است كه جنگ نويسنده‌اش كرد و اگر جنگ نبود او مهندس مخابرات يا مردم‌شناس بود.
به گزارش خبرنگار ادبي فارس، «ابراهيم زاهدي‌مطلق» داستان‌نويس و منتقد در مراسم نقد كتاب «سفر به گراي 270درجه» نوشته احمد دهقان كه عصر چهارشنبه در فرهنگسراي بانو برگزار شد، بيان داشت: من اين كتاب را دو مرتبه پيش از چاپ خوانده‌ام. يك بار زماني كه دست‌نويس بود و يك بار هم پيش از چاپ شدنش و كاملاً با اين كتاب آشنايي دارم. دهقان 15 ساله وارد جنگ مي‌شود و تا آخر هم در جنگ مي‌ماند و مي‌توان گفت كه او از نويسندگاني است كه جنگ نويسنده‌اش كرد و اگر جنگ نبود او مهندس مخابرات يا مردم‌شناس بود. روزي به من گفت كه نمي‌خواهم پاورقي نويس روزنامه‌ها باشم و به همين دليل او كارش را جدي گرفت.
وي ادامه داد: دهقان در كمتر از يك سال 300 رمان را خواند. اين كار بسيار سختي است و نشان مي‌دهد كه نويسنده‌اي واقعاً اراده و هدف دارد كه اين حد مي‌خواند تا بنويسد. دهقان مي‌گويد من اين كتاب را نوشتم تا كساني كه در جنگ بوده‌اند بعدها بگويند كه اين كتاب شبيه جنگ بود يا جنگ شبيه اين كتاب بود.
وي تصريح كرد: من دهقان را نويسنده شش دانگ جنگ مي‌دانم كه زندگي‌اش روي نوشتن از اين حوزه متمركز شده است. او كارهايي براي نوجوانان يا حتي زندگينامه هم نوشته است ولي غالب كارهايش اين را به ما مي‌فهماند كه او يك رمان‌نويس است.
«زاهدي مطلق» اذعان داشت: در مورد «سفر به گراي 270درجه» همان زماني كه دست‌نويس داستان به من داده شد علي‌رغم اين كه شديداً تحت تأثير صميميت و سادگي كار قرار گرفته بودم گفتم كه خيلي تحت تأثير خاطرات است و اين به اين دليل است كه او انبوهي از خاطرات تلمبار شده از جنگ را در ذهنش دارد. همه شخصيت اين نوجوان 15 ساله در جنگ شكل گرفت و اين كتاب به شدت خاطرات دهقان از جنگ را با خود حمل مي‌كند. در اين كتاب لحظه‌پردازي ريز و دقيقي درباره خاك جبهه وجود دارد.
وي گفت: ناصر شخصيتي واقعي است كه از دوستان صميمي احمد است و در جبهه شهيد مي‌شود و اين شخصيت تا آن حد در همه جاي اين كتاب و زندگي شخصي دهقان نشت كرده كه اسمش پسرش را ناصر گذاشته است.
اين منتقد درباره عنوان كتاب بيان داشت: عراق از لحاظ جغرافيايي در زوايه‌ 270 درجه‌اي ايران قرار دارد و عنوان «سفر به گراي 270درجه» يعني سفر به منطقه جنگ. مهم‌ترين اتفاق اين رمان تصويرگري‌هاي اين رمان است كه اين را مي‌توان شاخصه كار دهقان به حساب آورد. رواني نثر و زبان ساده و زبان جنگ نيز ويژگي ديگر كار است.
اين داستان‌نويس تصريح كرد: ادبيات حاكم بر رمان، ادبيات حاكم بر جبهه و بچه‌هاي جبهه است. گاهاً شاهديم كه آن‌قدر اطلاعات از جبهه در اين كار ريخته شده كه حتي با يك بيستم آن هم مي‌شد يك رمان نوشت. پس مي‌توان يكي از مشكلات اين كار را اطلاعات خام پردازش‌ نشده‌اي دانست كه در اين كار است.
اين روزنامه‌نگار اظهار داشت: دهقان در اين كار حتي از كوچكترين اطلاعات و ابزارهاي دم‌دستش نيز استفاده كرده است. از فصل دوم به بعد اين رمان اتفاق‌محور مي‌شود و نه شخصيت‌محور و دليل اين است كه نويسنده بيشتر با جبهه مأنوس بوده است تا با شخصيت‌هاي داستان. از نقاط قوت اين كار اين است كه بدون نام بردن عراقي‌ها يا رزمنده‌هاي خودي حضورشان در تمام نقاط داستان جاري و ساري است و كاملا حس مي‌شوند.
انتهاي پيام/ش
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن