تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815393154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

11 روز تا ماه ميهماني خدا/ماراتن مجموعه‌هاي ماه رمضان براي جذب مخاطبان آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: 11 روز تا ماه ميهماني خدا/ماراتن مجموعه‌هاي ماه رمضان براي جذب مخاطبان آغاز شد
شبكه‌هاي مختلف تلويزيون براي ماه رمضان امسال چهار مجموعه تهيه كرده‌اند كه با توجه به آغاز ماه ميهماني خدا از 12 شهريور، هنوز تصويربرداري هيچكدام به پايان نرسيده و هر كدام با حاشيه‌هايي همراه است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه‌هاي "خوابزده"، "مثل هيچكس"، "بزنگاه" و "مامور بدرقه" ماه رمضان امسال به ترتيب از شبكه‌هاي يك، دو، سه و تهران روي آنتن مي‌روند. البته قضاوت براي تعداد مخاطبان و ميزان موفقيت هر كدام از آنها را بايد براي بعد از ماه رمضان گذاشت.

* شبكه يك مجموعه تلويزيوني "خوابزده" را به كارگرداني سيروس مقدم و تهيه‌كنندگي مهران رسام براي ماه رمضان امسال تهيه مي‌كند كه هر شب ساعت 22 پخش مي‌شود. در اين مجموعه فرامرز قريبيان، افسانه بايگان، مهراوه شريفي‌نيا، پوريا پورسرخ، رحيم نوروزي و ليندا كياني بازي مي‌كنند.

بايگان و قريبيان در نمايي از مجموعه "خوابزده"

* خلاصه داستان:

اين مجموعه قصه‌ يك وكيل با بازي بايگان را دنبال مي‌كند كه به همراه همسرش ( قريبيان) و پسرش (پورسرخ) و عروسش (كياني) زندگي آرامي دارد، اما او يك شب خوابي عجيب مي‌بيند كه زندگي او و خانواده‌اش را دستخوش تغيير و تحول مي‌كند...

* حاشيه‌ها:

ـ قبل از "خوابزده"، ساخت مجموعه "گل‌هاي گرمسيري" به كارگرداني محمدمهدي عسگرپور براي ماه رمضان شبكه يك آغاز و براي رساندن به موقع كار، تدوين و آهنگسازي آن هم همزمان كليد خورد. با اينكه بارها از سوي شبكه يك و عوامل اعلام شد "گل‌هاي گرمسيري" ماه رمضان از شبكه يك روي آنتن مي‌رود، اما ناگهان پروژه "خوابزده" جايگزين آن شد.

ـ مهران رسام و سيروس مقدم بعد از گرفتن گوي رقابت از حريف تا دو هفته خبري از پروژه به خبرگزاري‌ها و مطبوعات نمي‌دادند. عنوان مجموعه "خوابزده" هم در ابتدا "برزخ" بود كه بعد از گذشت دو تا سه هفته از تصويربرداري نام آن تغيير كرد.

ـ رسام تا مدت‌ها حاضر به گفتن خلاصه داستان "خوابزده" نبود و به گفتن يك جمله كه داستاني متفاوت و ماورايي است، بسنده مي‌كرد، اما بعد از مدتي خلاصه داستان مجموعه از سوي شبكه يك در اختيار رسانه‌ها گذشته شد.

ـ مقدم با كارگرداني مجموعه "خوابزده" سومين سال است مجموعه‌اي براي ماه رمضان مي‌سازد. او سال 81 مجموعه "عروج" را با حضور عبدالرضا اكبري، رامبد شكرآبي، كتايون رياحي و لادن طباطبايي و سال 86 "اغما" را با نقش‌آفريني امين تارخ، لعيا زنگنه، ايرج نوذري، حامد كميلي، شيرين بينا، ناصر ممدوح و عبدالرضا اكبري ساخت.

ـ سال گذشته مقدم با ساخت مجموعه "اغما" با يك موضوع ماورايي مورد تقدير عزت‌الله ضرغامي رئيس رسانه ملي قرار گرفت و ماه رمضان امسال هم روي يك موضوع ماورايي كار مي‌كند. قريبيان كه تاكنون در مجموعه‌هاي مناسبتي بازي نكرده بود، امسال بخت خود را با "خوابزده" امتحان مي‌كند.

ـ عليرضا افخمي بعد از نوشتن چند قسمت از فيلمنامه "خوابزده" و مورد توجه قرار نگرفتن مديران شبكه از ادامه كار انصراف داد و مجموعه تا چند روز معلق ماند، اما بعد از چند روز افخمي با نوشتن يادداشتي اعلام كرد مشكلي ندارد با پروژه ندارد و همكاري با آن را ادامه مي‌دهد.

ـ بايگان با بازي در مجموعه "خوابزده" بعد از مجموعه "پيامك از ديار باقي" دومين بار است در يك مجموعه مناسبتي به كارگرداني مقدم همكاري مي‌كند. گفته مي‌شود او براي بازي در "خوابزده" قرارداد خود را براي بازي در فيلم "حريم" به كارگرداني رضا خطيبي لغو كرد.

ياري و رجبي در نمايي از مجموعه "مثل هيچكس"

* شبكه دو مجموعه "مثل هيچكس" را به كارگرداني حسن برزيده، تهيه‌كنندگي محمدعلي اسلامي و نويسندگي علي‌اكبر محلوجيان براي ماه رمضان امسال آماده مي‌كند. در اين مجموعه حسين ياري، پروانه معصومي، مهران رجبي، اصغر همت، رامين راستاد، جواد عزتي، حميد ابراهيمي، شاهرخ استخري، نفيسه روشن، مرضيه لشگري، ابراهيم برزيده بازي مي‌كنند.

* خلاصه داستان:

داستان "مثل هيچكس" درباره خانواده‌اي است كه پدرشان فوت مي‌كند و پسر بزرگتر كه همه او را داداشي صدا مي‌كنند، مسئوليت خانواده را به عهده مي‌گيرد.

* حاشيه‌ها:

ـ ثريا قاسمي قرار بود در مجموعه "مثل هيچكس" بازي كند كه به دليل آسيب‌ديدگي از بازي در اين پروژه انصراف داد و پروانه معصومي جايگزين او شد. نام مجموعه هم تا مدت‌ها "داداشي" بود كه تغيير كرد و برزيده با ساخت آن نخستين تجربه كارگرداني مجموعه مناسبتي خود را كسب كرد.

ـ معصومي بعد از بازي در "نشاني" كه نوروز از شبكه دو پخش شد، از اين مجموعه به عنوان بهترين بازي خود ياد كرد. او بعد از پيوستن به پروژه "مثل هيچكس" در گفتگويي بازي خود را در اين مجموعه "بهترين" توصيف كرد. "مثل هيچكس" نخستين مجموعه‌اي بود كه مهدي فرجي مدير شبكه دو اعلام كرد براي ماه رمضان توليد مي‌شود.

* شبكه سه مجموعه "بزنگاه" را به كارگرداني رضا عطاران و تهيه‌كنندگي ايرج محمدي و مهران مهام براي ماه رمضان تهيه مي‌كند كه ساعت 20:30 هر روز پخش مي‌شود. در اين مجموعه عطاران، حميد لولايي، علي صادقي، گيلدا رنجبران، غلامرضا نيكخواه، مرجانه گلچين، محمود بهرامي، سوسن پرور به ايفاي نقش مي‌پردازند.

عطاران و لولايي در نمايي از مجموعه "بزنگاه"

*خلاصه داستان:

مجموعه تلويزيوني "بزنگاه" درباره يكي از نانوايان قديمي شهر است كه پس از فوت او بر سر ارث و ميراث ميان اعضاي خانواده‌اش اختلاف ايجاد مي‌شود.

* حاشيه‌ها:

ـ عطاران با كارگرداني مجموعه "بزنگاه" سومين سال است كارگرداني مجموعه‌هاي ماه رمضان را تجربه مي‌كند. او سال 83 "خانه به دوش" را با حضور حميد لولايي، مريم اميرجلالي، آناهيتا همتي، علي صادقي، غلامحسين لطفي، فلور نظري و بهنوش بختياري ساخت.

عطاران ماه رمضان سال 84 هم مجموعه مناسبتي "متهم گريخت" را با بازي سيروس گرجستاني، مريم اميرجلالي، سعيد آقاخاني، محمود بهرامي، شهربانو موسوي، علي جعفري، مليكا زارعي، ليدا فتح‌اللهي، خشايار راد و فلور نظري كارگرداني كرد.

ـ فيلمنامه مجموعه "بزنگاه" را محمدرضا آريان همراه سروش صحت مي‌نوشت، اما اواسط كار آريان به دليل اختلاف با عطاران از حضور در پروژه انصراف داد و هم اكنون صحت به تنهايي مشغول نگارش فيلمنامه اين مجموعه است.

ـ گريم عطاران در اين پروژه خاص است و او با سري تراشيده بازي مي‌كند. مرجانه گلچين هم بعد از سال‌ها دوري از عرصه بازيگري با حضور در مجموعه "بزنگاه" به تلويزيون بازگشت.

ـ عطاران مانند مجموعه‌هاي موفق "متهم گريخت" و "خانه به دوش" كه با استقبال مخاطبان رو به رو شد، سعي كرده در مجموعه "بزنگاه" از بازيگران تيم قبلي‌اش همچون لولايي و صادقي بهره ببرد.

* شبكه تهران مجموعه "مامور بدرقه" را به كارگرداني سعيد سلطاني و تهيه‌كنندگي اسماعيل عفيفه براي ماه رمضان امسال تهيه مي‌كند كه هر شب ساعت 15/21 پخش مي‌شود و سيروس گرجستاني، مهرانه مهين‌ترابي، جواد رضويان، بهاره رهنما، محسن تنابنده، فرناز رهنما، كيانوش گرامي، حسين توشه، زهره مجابي، ناصر گيتي‌‌جاه، حسين عابديني در آن بازي مي‌كنند.

رهنما و گرجستاني در نمايي از مجموعه "مامور بدرقه"

* خلاصه داستان:

اين مجموعه روايتگر استوار آصف مامور نيروي انتظامي در حال بازنشستگي است كه بايد افشين را به جرم حمل مواد مخدر تحويل بازداشتگاه بدهد. اما افشين به كمك شوهر خواهرش فرامرز از دست استوار آصف فرار مي‌كند.

* حاشيه‌ها:

ـ سلطاني با كارگرداني "مامور بدرقه" سومين سال است كه كارگرداني مجموعه‌هاي ماه رمضان را تجربه مي‌كند. او سال 86 "شكرانه" را با بازي پوريا پورسرخ، عاطفه رضوي، هوشنگ توكلي، حسن جوهرچي و مريم كاوياني و سال 83 "رسم عاشقي" را با بازي سروش صحت، لاله اسكندري، محمود عزيزي، مينا جعفرزاده، افسانه پاكرو و فرهاد بشارتي ساخت.

ـ با اينكه مجموعه‌هاي "شكرانه" و "رسم عاشقي" موفقيتي براي شبكه تهران به بار نياورد و آمار نظرسنجي‌هاي صدا و سيما نشاندهنده كمترين مخاطب در ميان مجموعه‌هاي ديگر ماه رمضان بود، اما باز هم مديران شبكه تهران مجموعه رمضان را به سلطاني سپردند.

ـ بهاره رهنما قبل از شروع تصويربرداري مجموعه "مامور بدرقه" در برنامه "مثلث شيشه‌اي" يك خبر غافلگيركننده به مردم داد، اما رشيدپور در ادامه صحبت او گفت: مسلماً خانم رهنما در مجموعه ماه رمضان شبكه تهران بازي مي‌كند.

ـ برخي مديران شبكه تهران تصميم داشتند فيلمنامه "مامور بدرقه" را به عليرضا افخمي بسپرند كه شبكه يك سريعتر از آنها اقدام كرد. اين نخستين حضور گرجستاني و مهين‌ترابي در كنار همديگر است. عفيفه از تهيه‌كنندگاني است كه هميشه ارتباطي خوب با رسانه‌ها دارد و خبرنگاران بدون دردسر خبر مجموعه ماه رمضان را از او مي‌گيرند.
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن