تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816774370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل سابق انجمن بهره وري خواستار شد: بهره‌وري معيار تمامي تصميمات طرح تحول اقتصادي قرار گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرعامل سابق انجمن بهره وري خواستار شد: بهره‌وري معيار تمامي تصميمات طرح تحول اقتصادي قرار گيرد
خبرگزاري فارس: مديرعامل سابق انجمن بهره وري گفت: بهره وري بايد تراز و معيار اصلي تمامي تصميمات به خصوص در بحث طرح تحول اقتصادي قرار گيرد تا بتوان نسبت به اين شاخص مهم، ميزان درستي تصميمات و تغييرات اتخاذ و اعمال شده سنجيده شود.


محمدكاظم ابراهيمي خرم آبادي در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهارداشت: مديريت كلان كشور، بهره وري را به عنوان موضوعي جدا از حيطه برنامه هاي كلان مي بيند، در حالي كه بهره وري عملا در دل همين برنامه ها نهفته است و تافته جدا بافته نيست.
وي با بيان اينكه در تصميمات اصلاحي از جمله اصلاح 6 نظام محوري در طرح تحول اقتصادي، بهره وري بايد در ماهيت آن رعايت باشد گفت: مديران ارشد كشور نظام بهره وري را نبايد نظامي جدا از تصميمات مديريتي بدانند.بنابراين بايد با يك ديد منسجم در نظر داشته باشند كه هر تصميمي چه به لحاظ مديريتي و اجرايي و چه در سطوح كلان و خرد ، داراي چه پيامدهايي است و اينكه آيا به واقع اين تصميمات مي تواند شاخصهاي بهره وري را تقويت كند يا خير؟
مديرعامل سابق انجمن بهره وري با بيان اينكه اقتصاد رقابتي، ارتقاي بهره وري را در دل نهفته دارد، گفت: اگر مي خواهيم نظام قيمتها را با محور قراردادن اصلاح پرداخت يارانه ها پيگيري كنيم، بايد در نظر داشته باشيم كه خود موضوع نظام قيمتي از نظر قيمتهاي رقابتي در بازار از راهكارهاي مهم ارتقاي بهره وري است.
وي با تاكيد بر اينكه بهره وري در جايي معنا دارد كه رقابت معنا داشته باشد، افزود:در چارچوبهايي كه رقابت بي معنا است، بهره وري نمي تواند سامان خاصي به خود بگيرد.
ابراهيمي خرم آبادي با اشاره به اينكه نظام بهره وري فراتر از اقتصاد نيز معنا مي شوند گفت: طي توصيه هايي كه شده ، بدون وجود نظامهاي اجتماعي همچون قانون كار، نظام قضايي و ساير موارد نمي توان انتظار داشت كه نظامهاي اقتصادي از بهره وري بالايي برخوردار شوند.
وي در خصوص كشورهايي كه به لحاظ مديريتي به بلوغ نرسيده و يا وابسته به درآمدهاي نفتي هستند اظهارداشت: اين گونه كشورها عموما تصميمات و برنامه هايي را به اجرا درمي آورند كه نه تنها با اصول بهره وري سازگار نيست، بلكه آثار حركتهاي آنها از اثرگذاري عكس در خصوص بهره وري برخوردار است.
مديرعامل سابق انجمن بهره وري با انتقاد به جايگاه محدود مركز ملي بهره وري در بحث تصميمات كلان كشور گفت: يك نهاد متولي بهره وري كه از جايگاه تصميم گيري كلان در كشور برخوردار باشد، وجود ندارد و مركز ملي بهره وري نيز داراي جايگاه محدود در اين خصوص است.
وي يادآور شد: اگر در پي اصلاح نظام بهره وري در كشور هستيم اولين گام در اين مسير تعيين يك نهاد متولي با نقش و اثرگذاري جدي در امر بهره وري است.
وي با اشاره به اينكه در همه حوزه هاي اجرايي كشور، مديران از انگيزه كافي براي توجه به بهره وري برخوردار نيستند افزود: شايد دليل اصلي اين مساله را بتوان در اين نكته جستجو كرد كه هيچ مديريت كلاني از حوزه هاي زيربخش خود گزارشي در خصوص امر جدي بهره وري طلب نمي كند.
ابراهيمي خرم آبادي با بيان اينكه سازمانها و افراد تابع، رفتار خود را مبتني بر شاخصهايي كه مديريت ارشد براي آنها تنظيم مي كنند افزود: در راستاي تحقق طرح تحول اقتصادي، رئيس جمهور بايد عملكرد مديران كلان و مياني خود را با شاخصهاي كلان بهره وري بسنجد.
وي با تاكيد بر اينكه حوزه بهره وري در كشور تقريبا تعطيل است يادآور شد: در همين راستا، بنگاهها و شركتهاي مشاوره اي نيز يكي پس از ديگري تعطيل مي شوند آنهم به اين دليل كه تقاضايي براي ارتقاي بهره وري در مجموعه ها وجود ندارد.
مديرعامل سابق انجمن بهره وري با تاكيد بر اينكه بهره وري بايد در عمل و اجرا جدي گرفته شود گفت: انتظارم از رئيس جمهور اين است كه اگر 4 طرح را به صورت عمراني و فيزيكي به اجرا درمي آورد، حداقل يك طرح را هم به عنوان نرم افزاري براي ارتقاي بهره وري و نوآوري در نظرداشته باشد.
وي با بيان اينكه سيستم اجرايي كشور را بايد از اين تفكر خارج كرد كه تنها به فكر دريافت بودجه اي خاص باشند، آنهم بدون بهره وري و بدون لحاظ ارزش افزوده و خلق پول و ثروت و ساير موارد افزود: با ادامه اين رويه در سازمانها و بدنه اجرايي كشور، تحقق اهداف چشم انداز و اعمال طرحهايي چون طرح تحول اقتصادي ممكن نخواهد بود.
انتهاي پيام/
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن