تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806811617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به وضعيت بهداشت و درمان كشور ـ 10 شكوفايي خدمات بهداشتي و درماني مازندران در دولت نهم /2 //لطفا 12 شب به بعد ارسال شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهي به وضعيت بهداشت و درمان كشور ـ 10 شكوفايي خدمات بهداشتي و درماني مازندران در دولت نهم /2 //لطفا 12 شب به بعد ارسال شود
خبرگزاري فارس: گسترش فضاهاي بيمارستاني و ارائه خدمات مطلوب بيمه‌اي و درماني در دولت نهم، شكوفايي بخش بهداشت و درمان مازنداران را به دنبال داشته است.
به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، در شرايط تغيير الگوي بيماري‌ها و بروز بيماري‌هاي جديد در مواجهه با رفتارهاي نوين پزشكي و داروهاي گرانقيمت، برابري در فراهم شدن و دسترسي همگان به مراقبت‌هاي پزشكي، برقراري عدالت در توزيع بار مالي ناشي از هزينه‌هاي خدمات بهداشتي ـ درماني تنها با استقرار، فراگيري، كفايت و جامعيت بخشيدن به بيمه‌هاي همگاني سلامت محقق مي‌شود.
از ديگر مزاياي بيمه‌هاي درماني تقويت و گسيل منابع مالي از بخش‌هاي كم اولويت به سمت بخش‌هاي اولويت‌دار بهداشت، درمان و تأمين اجتماعي، كاهش هزينه‌‌هاي بالاسري و كنترل هزينه‌هاي بهداشت و درمان است.
پس از تصويب قانون بيمه‌ همگاني خدمات درماني در آبان ماه 1373 توسط مجلس شوراي اسلامي، دولت مكلف شد تمهيدات لازم براي همگاني كردن نظام بيمه درماني را فراهم آورد.
به همين منظور اجراي بهينه قانون بيمه همگاني روستاييان، عشاير، نيازمندان و ساير گروه‌هاي اجتماعي سازمان بيمه خدمات درماني تشكيل شد و به عنوان يك شركت دولتي كار خود را از مهر ماه 74 در شرايطي آغاز كرد كه 60 درصد جمعيت كشور از مزايا و امكانات بيمه درمان پايه محروم بودند.
كارشناس مسئول عمراني دانشگاه علوم پزشكي استان مازندران در مورد افزايش مراكز خانه‌هاي بهداشت روستايي از سال حدود 84 تاكنون به خبرنگار فارس گفت: 163 خانه بهداشت روستايي در سطح استان مازندران به بهره‌برداري رسيده است.
محمود وجدي تصريح كرد: در سه سال گذشته 45 مركز بهداشتي روستايي نيز افتتاح شده است.
وي با مثبت ارزيابي كردن خدمات دولت نهم در بخش توسعه مراكز درماني گفت: امسال نيز ساخت 23 خانه بهداشت و يك مركز بهداشت درماني در دستور كار قرار دارد.
وجدي با اشاره به اينكه پروژه‌هاي توسعه مراكز درماني در استان مازندران به صورت برنامه‌ريزي مناسبي براي همه شهرهاي استان درنظر گرفته‌شده است، اظهار داشت: اجرايي شدن و بهره‌برداري از اين طرح‌ها نيازمند پيگيري‌هاي سازنده و مستمر است.
وي به تلاش دولت براي جبران كمبودهاي سخت‌افزاري مراكز بهداشتي و درماني استان از طريق مصوبات دولت اشاره كرد و افزود: مازندران در اين بخش، 13 مصوبه براي 24 پروژه داشت كه همه آنها در مرحله مطالعه، اجرايي شدن و در دست احداث و تكميل قرار دارند.
اين مسئول در دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت: از مهم‌ترين پروژه‌هاي اين بخش كه با آمدن دولت نهم پيگيري شده است، تكميل و تجهيز بيمارستان شهرستان نكا بود كه از سال 77 عمليات اجرايي آن آغاز شده بود و بعد از مدتي مسكوت مانده بود كه با پيگيري‌هاي انجام شده و كمك‌‌هاي مردمي در حال حاضر 30 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر اين پروژه براي تكميل به 20 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
وجدي از بهره‌بردراي بيمارستان ثامن‌الائمه گلوگاه در هفته دولت خبر داد و تصريح كرد: حدود شش پروژه از طرح‌هاي مصوب دولت در بخش بهداشت و درمان نهايي شده است.
وي با اشاره به اينكه بسياري از پروژه‌‌هاي بيمارستاني مازندران لنگ‌لنگان در حال اجرا و پيشرفت بوده است، تأكيد كرد: به عنوان نمونه، تكميل بيمارستان سوختگي شهرستان ساري كه كارهاي اوليه آن در سال 83 آغاز شده بود، با تلاش دولت نهم و مشخص شدن رديف‌هاي اعتباري از سوي وزارت بهداشت، پيش‌بيني مي‌شود و تا پايان سال آينده اين طرح به بهره‌برداري كامل برسد.
وجدي از خريد دستگاه سي‌تي‌اسكن و آنژيوگرافي توسط دانشگاه علوم پزشكي مازندران خبر داد و گفت: در حال حاضر اين دستگاه خريداري شده است و در گمرك ايران وجود دارد كه با راه‌اندازي سايت آن در بيمارستان امام ساري مورد بهره‌بردراي قرار خواهد گرفت.
دبير كميته پيگيري مصوبات سفر دولت نهم در دانشگاه علوم پزشكي مازندران افزود: در مجموع تاكنون براي اجراي مصوبات دولت در مازندران بخش بهداشت و درمان بيش از 11 ميليارد ريال هزينه شده است.
وي اعتبارات عمراني امسال دانشگاه علوم پزشكي مازندران را حدود 10 ميليارد تومان عنوان كرد و نيازمندي‌هاي اين بخش را حدود 9 ميليارد تومان اعلام كرد.
مسئول بيمه روستايي اداره كل خدمات درماني استان مازندران نيز درباره ارائه خدمات مطلوب‌‌تر به شهروندان مازندراني گفت: در حال حاضر 240 مركز بهداشتي و درماني در 16 شهرستان مازندران با خدمات درماني استان طرف قرارداد هستند.
عباس‌محمد بيك‌تبريزي جمعيت زير پوشش اين اداره كل را حدود 1/5 ميليون نفر تا پايان تير ماه امسال اعلام كرد و اظهار داشت: در راستاي طرح پزشك خانواده (طرح بهبر) و تقويت سطح يك خدمات درماني اين اداره كل خدمات قابل توجهي را آغاز كرده است، به طوري كه گرايش روستاييان به پزشكان عمومي خانواه بيشتر شده است.
وي تصريح كرد: اين امر كه با كمك دولت نهم انجام شده است، هزينه‌هاي سطح پزشكان متخصص و فوق تخصص را كاهش داده است.
تبريزي با تأكيد بر اين نكته كه طرح پزشك خانواده بر محوريت سلامت استوار شده است، يادآور شد: در آينده‌اي نزديك برنامه آموزش پزشكان متخصص در طرح خانواده برگزار مي‌شود.
وي درباره صندوق بيمه روستايي بيان داشت: اين صندوق همانند ساير صندوق‌هاي حمايتي با پزشكان متخصص، فوق تخصص و بيمارستان‌هاي دولتي طرف قرارداد است.
اين مسئول خدمات درماني مازندران گفت: ارائه خدمات مطلوب توسط پزشكان متخصص به حدي است كه مازندران در بين استان‌هاي كشور جزو نخستين استان در جذب پزشك خانواده بوده است.
وي ادامه داد: در اجراي اين طرح، 18 پزشك در روستا و 23 پزشك در شهرهاي زير 20 هزار نفر جمعيت در مطب‌هاي خصوصي خود بر اساس بسته خدمتي بيمه خدمات درماني مازندران ارائه خدمت مي‌كنند.
...........................................................................
گزارش: مهرانگيز عباسي خبرنگار فارس در مازندران
...........................................................................
انتهاي پيام:/ص
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن