تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813106194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تولید انبوه موتور دیزل سبک در آینده نزدیک/ جهش اقتصادی و صنعتی در س


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: 58z5dfms4zsvrsn3q9ko.jpg]

وزیر صنایع و معادن از تولید انبوه مدل های جدید موتور دیزل سبک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سال 90 سال جهش اقتصادی و صنعتی برای کشور خواهد بود.
به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان امروز سه شنبه در مراسم رونمایی از نخستین لوکوموتیو با موتور ملی با بیان اقدامات انجام شده در خصوص ساخت انواع موتورهای سبک و سنگین در داخل کشور، گفت: برای اولین بار در حدود 4 سال پیش اولین موتور سبک داخلی طراحی و ساخته شد.
وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه با تولید و رونمایی از این موتور ایران به عنوان تنها طراح موتور خودرو بین کشورهای اسلامی شناخته می شود، افزود: در حال حاضر این موتور بر روی ناوگان حمل و نقل کشور نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محرابیان از تولید انبوه مدل های جدید موتور دیزل سبک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساخت موتور دیزل سبک به عنوان یکی از افتخارات ایران به شمار می‌رود.
وی با اعلام اینکه مراحل اولیه طراحی و تولید نمونه این موتور برای نصب بر روی خودروهای سواری با موفقیت انجام شده است، تصریح کرد: موتور دیزل سبک با ماده مصرفی نفت گاز بوده و در هر 100کیلومتر، مصرف آن در حدود 5 لیتر خواهد بود.
وزیر صنایع این موتور را از جمله موتورهای با تکنولوژی برتر و برجسته دانست و تاکید کرد: سوخت نفت و گاز علاوه بر اقتصادی‌تر بودن آلاینده‌های کمتری را نیز وارد محیط خواهد کرد.
محرابیان در ادامه به تولید موتور دیزل سنگین اشاره کرد و گفت: مصرف این موتور تنها در لوکوموتیوها نیست و از آن در کشتی‌ها، نیروگاه‌ها و سایر بخش‌ها نیز استفاده می شود.
وی اظهار داشت: یکی از حلقه‌های مفقوده در امر توسعه تجاری سازی یافته‌های عملی است و توسعه بدون توجه به یافته‌های علمی و تکنولوژی‌های برتر داخلی محقق نخواهد شد.
وزیر صنایع و معادن بیان داشت: امروز شاهد یافته‌هایی هستیم که روزی با مداد بر روی کاغذ نوشته شده بود که پس از طی مسیر خود کشور را به نقطه اوج اقتصادی خواهد رساند که البته بدون توجه به محیط زیست و حمل و نقل هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
محرابیان اقدامات انجام شده در بخش حمل و نقل را به عنوان افتخاری قابل توجه یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به تمام ساخت‌های اجتماعی، اقتصادی و ژئوپلتیکی توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان یک ضرورت به شمار می‌رود و اگر مسئولان بتوانند در تمامی بخش‌ها تکالیف خود را انجام دهند شاهد پیشرفت واقعی در این بخش خواهیم بود.
وی در ادامه به نامگذاری سال جاری با عنوان سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و گفت: انتخاب این موضوع کاملا‌ هوشمندانه بوده است و با توجه به ساختارهای اقتصادی و قدم‌های برداشته شده در سال 89 شرایط به نحوی است که سال 90 می‌تواند به عنوان یک سال تاریخی برای کشور باشد.
وزیر صنایع در پایان سخنانش، اظهارداشت: با همت ملی و حرکتی ملی در سال 90 شاهد جهشی بزرگ در بخش اقتصاد و صنعت خواهیم بود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن