تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816751151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشى از حاشيه يك سفر رئيس جمهور تهديد صهيونيست ها و سكوت سخنگويان داخلى كاخ سفيد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: گزارشى از حاشيه يك سفر رئيس جمهور تهديد صهيونيست ها و سكوت سخنگويان داخلى كاخ سفيد
شبكه خبرى ايران- محمد مهدى تهرانى: هفته گذشته دكتر محمود احمدى نژاد در حالى عازم تركيه شد كه پيش از اين در يك جنگ رسانه اى تمام عيار، حريفان به استقبال سفر انجام نشده رفته بودند.
از يك سو مقامات تركيه از جانب اسرائيل و امريكا تحت فشار شديد قرار داشتند و از سوى ديگربرخى رسانه هاى خبرى كوشيدند تا با فضاسازى مناسب از شوق مردم تركيه نسبت به رئيس جمهور كشور هم جوارشان بكاهند. اما اين همه نتوانست مانع حضور رئيس جمهور ايران در ميان جمع پرشور ترك زبانان استانبول شود. آنچنان كه روزنامه حريت را ناچار كرد تا با اشاره به استقبال چشمگير مردمى بنويسد:«اينجا تهران نيست، استانبول است!»
از آنجا كه پيش از اين «شالوم فريدمن» روزنامه نگار صهيونيستى از فرصت مناسب ترور احمدى نژاد در سازمان ملل سخن گفته و سفر به عراق و ايتاليا نيز دستخوش تهديدات امنيتى مكرر قرار گرفته بود، دور از انتظار نبود كه سفر رئيس جمهورى با عقبه فكرى قوى شيعى به يك كشورى كه به عنوان نماد لائيسيته در منطقه شناخته مى شود، با حساسيت و مشكلات امنيتى دو چندان مواجه شود. پيش از اين رئيس جمهور از وجود برخى تهديدات در سفر به عراق خبر داده و گفته بود:«من اولين رئيس جمهورى بودم كه با اعلام قبلى دو روز به اين كشور سفر رسمى كردم. پيش از من رؤساى دولت هاى امريكا و انگليس به واسطه حضور گسترده نظاميان خود در اين كشور چند ساعتى حضور پيدا كرده، اما هيچ كدام از آنها شب را در عراق نمانده اند. ما در اين سفر حاضر نشديم در منطقه تحت كنترل امريكايى ها (منطقه الخضرا) اقامت كنيم. ضمن اينكه بر اساس اطلاعات موثق، دشمنان «طرح ربودن و ترور خادم ملت» را در سفر به عراق برنامه ريزى كرده بودند كه به فضل الهى با تغيير يكى دو برنامه، در اراده و تصميم آنها تزلزل ايجاد شد و وقتى متوجه موضوع شدند كه عراق را ترك كرده بوديم و آنها همچنان مبهوت مانده اند.»
سخنان بى پرده و روشن احمدى نژاد اگر چه در خارج از كشور با سكوت كامل رسانه هاى امريكايى و بايكوت خبرى آنها مواجه شد، اما در داخل برخى رسانه ها كوشيدند تا اين حقايق را تكذيب كنند. واكنش روزنامه هاى اعتماد ملى، كارگزاران، اعتماد و ساير رسانه ها به گونه اى بود كه رئيس جمهور را در برابر خبرنگاران به ابراز تعجب واداشت:«طرف اصلى يعنى امريكا پاسخى نداد و اين موضوع را تكذيب نكرد، اما برخى در داخل درصدد تكذيب آن هستند كه اين موضع خنده دارى است.»
اين داستان در مورد سفر رئيس جمهور به ايتاليا براى شركت در اجلاس فائو نيز تكرار شد. بعد از اين سفر، سفير سابق ايران در رم، از دستگاههاى X-RAY نصب شده در محل اقامت رئيس جمهور خبر داد و اينكه ميزان اشعه اين دستگاهها هنگام حضور رئيس جمهور به ميزان غير قابل باورى افزايش پيدا كرده است. او در اين خصوص گفت: «طبق گفته افراد متخصص در زمينه اشعه X-RAY در صورتى كه ميزان اشعه از ۱۵۰۰ تجاوز كند، احتمال خطر جدى براى افراد حاضر در معرض آن وجود دارد. وقتى رئيس جمهور وارد محل شد، ميزان اشعه دستگاه بيشتر شد و به بالاى ۱۰۰۰ رسيد به طورى كه آثار ناشى از شدت اشعه در محيط داخل ساختمان كاملاً احساس مى شد.»
با اين وجود برخى رسانه ها مثل گذشته درصدد غيرموجه جلوه دادن اتهام اقدام براى ترور رئيس جمهور برآمدند. و اكنون اين سومين سفر احمدى نژاد به خارج از كشور است كه با تهديدات امنيتى مواجه مى شود.
اگر چه اين سفر با تمام حواشى موجود انجام شد، اما اذعان ميزبانان سفر، خود گواهى بر حساسيت بى نظير آن بود. تهديداتى كه جان رئيس جمهور ايران را هدف گرفته بود، چنان بود كه تدابير امنيتى شديدى را در تركيه موضوعيت بخشيد. اين تدابير كه مسير ۲۵ كيلومترى فرودگاه تا محل اقامت عبدالله گل را در بر گرفته بود و موجب ايجاد ترافيك بسيار سنگين در استانبول شد، سؤالات زيادى را در اذهان عمومى ايجاد كرد. سؤالاتى كه با پاسخ صريح عبدالله گل كه از شبكه ان.تى.وى تركيه به طور مستقيم پخش مى شد، دو چندان شد.
او در پاسخ به خبرنگاران گفت:«تدابير شديد امنيتى در سفر محمود احمدى نژاد به استانبول در راستاى اطلاعاتى اتخاذ شد كه نيروهاى امنيتى و اطلاعاتى به دست آورده بودند.» او همچنين افزود:«استاندارى و شهربانى استانبول به وى گفتند، اطلاعاتى به دست آنها رسيده كه نمى توانستند آن را ناديده بگيرند و الزاماً چنين تدابير شديدى را اتخاذ كردند.‎/‎/ مقامات امنيتى تأكيد كردند كه اطلاعات منابع آنها موثق بوده و چنين تصميمى را اجتناب ناپذير كرده بود.»
اين بار اگر چه باز هم رئيس جمهور با تهديدات جدى در سفر خود مواجه بود، اما مثل گذشته هيچ كس نه در داخل و نه در خارج، تهديدات موجود را تكذيب نكرد. اكنون گويا همه آنچه را كه پيش از اين رئيس جمهور صميمانه با مردم درميان گذاشته بود، پذيرفته اند.
اما به راستى چرا براى حضور احمدى نژاد در تركيه، رژيم صهيونيستى با ارسال نامه رسمى به مقامات تركيه، اعتراض خود را اعلام مى كند چرا رئيس سابق موساد مى گويد:«وقت ترور احمدى نژاد فرا رسيده است با وجودى كه من در دوران رياست خود بر موساد با ترور رهبران جهان به دفعات مخالفت كرده ام، اما جريان احمدى نژاد با ساير موارد فرق مى كند و يك وضعيت خاص محسوب مى شود.» اين وضعيت خاص كدام است علت استقبال چشمگير مردمى و محبوبيت احمدى نژاد چه چيزى است
پاسخ به اين دست سؤالات است كه قضاوت ما را در خصوص سياست خارجى دولت نهم آسان و واقع بينانه مى كند. چراكه زبان تهديد و ترور آن گاه موضوعيت پيدا مى كند كه براى مقابله، راهكار ديگرى وجود نداشته باشد و شايد اين پايبندى رئيس جمهور ايران به اصول و مبانى شيعى است كه اين گونه دشمنان را با وحشت و اضطراب مواجه كرده است.
بازگشت به گفتمان عدالت خواهى و مهدويت همان چيزى است كه لرزه بر پيكره مناديان ليبرال دموكراسى مى اندازد و اين همان فرق اساسى ديپلماسى عزتمدارانه دولت نهم با ديپلماسى هاى گذشته است.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن