تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816723549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با گسترش اعتراض مراجع و روحانيون به ابقاي معاون احمدي نژادمشايي مخالفان را به مناظره فراخواند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: همزمان با گسترش اعتراض مراجع و روحانيون به ابقاي معاون احمدي نژادمشايي مخالفان را به مناظره فراخواند
به تمام نمازهايي كه خوانده‌ام قسم مي‌خورم، منطقي كه صف‌بندي مي‌كند باطل است، باطل است، باطل است.


اميد ايران مهر
با وجود درخواست‌‌هاي مكرر طيف گسترده‌اي از گروه‌‌ها، احزاب، شخصيت‌‌ها، نمايندگان مجلس، مراجع تقليد و... از رييس جمهور براي برخورد با اسفنديار رحيم مشايي رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، در ميان سكوت احمدي نژاد، معاون رييس جمهور نه تنها همچنان سخنانش را «عين آموزه‌‌هاي ديني» دانسته و مخالفان خويش را به «مناظره 100 ساعته» فراخوانده تا آنچنان كه مي‌‌‌گويد آنان نيز از دانستن عمق اين سخنان «لذت» ببرند!
رحيم مشايي كه در مراسمي‌‌‌با عنوان «ثبت ميراث معنوي نيمه شعبان» سخن مي‌‌‌گفت، در قالب بيان مسائلي درباره مفهوم «انسان» در جهان امروز سخنان گذشته خويش را تلويحا تبيين كرد و گفت:«امروز دامنه اطلاعات انسان بسيار وسعت پيدا كرده است، انسان بزرگتر از جهان است هيچ نقطه‌اي از عالم نيست كه به انسان مربوط نباشد هيچ نقطه از عالم نيست كه در آن منظوري از انسان وجود نداشته باشد امروز ما جزء كوچكي از جهان هستيم.»
وي با تاكيد بر اين كه «انسان متعلق به همه عالم است و همه عالم متعلق به انسان است»، افزود:«انفكاك جهاني كه به وجود آمده است تنها به دست قدرت‌ها بوده است. در تمام تاريخ جنگي بين مردم و مردمي ديگر وجود نداشته است. اين موضوعيت ندارد، منطق ندارد، جنگ‌ها بين قدرت‌ها بوده است. تمام كساني كه در جهت تفكيك مردم كوشيده‌اند در نهايت شكست خورده‌اند.»رحيم مشايي ادامه داد:«انسان‌‌ها به سمت هم مي‌آيند، انسان‌‌ها همديگر را مي‌خواهند. اين فطرت انساني است انسان‌‌ها خدا خواه هستند. آن‌‌ها كه در تاريخ به دنبال صف‌بندي بين انسان‌‌ها بوده‌اند اگرچه در دوره‌اي به هدف رسيده‌اند، اما سرانجام نتيجه‌اي نگرفته‌اند.»
وي افزود:«تاريخ يكصد‌سال گذشته را اگر تحليل كنيد مي‌بينيد صف‌بندي‌هاي جنگ‌هاي جهاني الان چه شده است اين يكي از مبناهاي دكترين اين دولت و انتقاد بزرگ احمدي‌نژاد از مديريت دنياست با اين مضمون كه دنياي سياست امروز مباني‌اش، صف‌بندي‌هاي جنگ جهاني دوم است؛ منطقي كه در مدار جهاني سياست دنبال مي‌شود ادامه همان نگاه پيروزمندانه جنگ جهاني دوم است. جامعه جهاني ديگر اين را برنمي‌تابد. به سرعت انسان‌‌ها به هم نزديك مي‌شوند و در اين فضا است كه مردم مي‌خواهند آثاري را در مقياس جهاني ثبت كنند به اين معنا كه اين آثار متعلق به جهان است. منطق منشور ملل متحد نيز غير از اين نيست.»
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سپس با به چالش كشيدن استدلال منتقدان سخنانش ادامه داد:«مي‌گويند صف‌بندي مومن و كافر وجود دارد، اين صف‌بندي وقتي اصالت دارد كه فرصت‌ها را براي انتخاب انسان‌‌ها فراهم بياوريد و انسان‌‌ها به مفهوم واقعي آزاد انتخاب خود را انجام دهند، اين كه مسلمان‌‌ها بگويند كار ما درست است بقيه اشتباه مي‌گويند يعني 5/5 ميليارد انسان را از دايره انسانيت خارج كنيم.»وي با تاكيد بر اين كه «بنده افتخار مي‌كنم پيرو مذهب اماميه جعفري هستم»، خاطرنشان كرد:«اينكه بقيه را از دايره خارج كنيم درست نيست. ما در ارائه پيام به دنيا كه صف‌بندي نمي‌كنيم. آيا براي پيامبر ما بين يهوديت و مسيحيت تفاوت بود؟ اين روشن است كه پيامبر خواستگاهش رحمه‌اللعالمين است.»
رحيم مشايي افزود:«در مقام ابلاغ پيام انساني مرز نمي‌شناسيم مومن يا كافر نمي‌شناسيم. اينكه پيرو كدام فرقه است نمي‌شناسيم آيا در جامعه اسلامي همه انديشه‌ها يكسان است؟ به قول بعضي‌ها، بعضي مسلمان‌‌ها از نظر مباني فكري شايد از ما دورتر باشند. در اين سير حركتي كه به جلو مي‌آييم انسان است كه به انسان نزديك مي‌شود.»
پس از بيان اين مقدمات بود كه مشايي، سخنان خويش را «عين آموزه‌هاي ديني» دانست و گفت:«هر كسي شك دارد براي بحث 100 ساعته آماده هستم صدا كنيد بگوييد مشايي چه مي‌گويي؟ تا بگويم تو هم لذت مي‌بري، اين عين آموزه‌هاي دين است.»
معاون رييس جمهوري ادامه داد:«تاريخ را نگاه كنيد! آيا پيامبر براي انتقال پيامش به كسي زور گفت؟كسي را مجبور كرد؟ به تمام نمازهايي كه خوانده‌ام قسم مي‌خورم؛ منطقي كه صف‌بندي مي‌كند باطل است، باطل است، باطل است.»
رحيم مشايي افزود:«كسي كه غير از دين جعفري دارد نه آن است كه نمي‌خواهد ايمان بياورد، نه آن است كه آن را ديده است و خوشش نيامده است، به پير و به پيغمبر، نديده، نفهميده و نسنجيده است. ما بايد اين‌‌ها را ارائه كنيم. من گفته‌ام زمانه آنكه ديني در دنيا جهاني شود گذشته است. گفته‌اند پس امام زمان چيست، من امروز را مي‌گويم. من به آمريكا كه مدعي است مي‌خواهد دينش را در دنيا جهاني كند مي‌گويم.»
معاون رييس جمهوري همچنين بار ديگر به نحوه انعكاس سخنانش درباره‌ مردم آمريكا اشاره كرد و گفت:«بنده گفته‌ام كه مردم آمريكا از نظر ارتباطات يكي از برترين‌هاي دنيا هستند منتها كلمه ارتباطات از صحبت‌هاي بنده حذف شده است. اصلا ملت برتر در دنيا وجود ندارد ما به سمت يكي شدن مي‌رويم. چقدر نفهمي‌، چقدر دروغ، ستم و ظلم؟ مشايي مهم نيست. چرا حقيقت مثله مي‌شود؟ تصوير من را بگيريد براي همه عالم پخش كنيد.همين اينترنت و ارتباطات بود كه باعث شد صحبت‌هاي احمدي‌نژاد، رييس جمهوري ايران براي 500 ميليون مخاطب به صورت آنلاين از دانشگاه كلمبيا در دنيا پخش شود.»
رحيم مشايي در پايان بحث خود از آنچه «منطق مهدويت» مي‌‌‌ناميد، مدد گرفت و گفت :« منطق مهدويت منطق تحميل خودمان به دنيا نيست. اينكه كسي كه اين منطق را مي‌پذيرد مثل من بايد بشود خطاي آشكار است همه ما بايد بشويم. حضرت مهدي متعلق به همه دنيا است و با همگان گفت‌وگو مي‌كند جنگ و خونريزي براي امام زمان نيست امام زمان زيباست است و زيبايي‌ها با كسي جنگ ندارند اين جنگ كه قبل از ظهور امام زمان مطرح مي‌شود جنگ بين مردم و نامردم است و اين جنگ‌ها مقدمات ظهور حضرت است.»
همه ملت ايران معترض‌اند
در حالي كه اسفنديار رحيم مشايي سخنان خود را «عين آموزه‌‌هاي ديني» دانسته و مخالفان را به پاي ميز مناظره فرا مي‌‌‌خواند، موج اعتراض علماي ديني به سخنان وي كه روز گذشته با انتقاد آيت ا... العظمي‌‌‌مكارم شيرازي آغاز شده بود، به سرعت در حال گسترش است. در ادامه اين اعتراضات آيت ا... نوري همداني نيز در پاسخ به استفتاي جمعي از دانشجويان با تاكيد بر اين كه همه مي‌دانند كه مردم انقلابي ايران اين كلام امام راحل كه «اسرائيل بايد محو شود» را يكي از آرمان‌هاي خود مي‌دانند، گفت:«هرگز شايسته نيست كه رييس‌جمهور محترم و مكتبي، كسي را كه فكر و فرهنگش در حدي باشد كه نتواند اين حقيقت را درك كند يا از لحاظ ادبي قدرت بيان اين مطلب را ندارد يا آنقدر شهامت روحي ندارد كه به اشتباه خود به طور صريح اعتراف كند و عذر بخواهد، ‌اين چنين شخصي را مشاور خود قرار بدهد و يك پست مهم دولتي را به او بسپارد تا نه تنها اعتراض به جاي نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي ايران بلكه اعتراض و ناراحتي همه ملت آگاه و متعهد ايران اسلامي را به دنبال داشته باشد.»
مشايي در دفتر كار خود حاضر است
همزمان با ورود مراجع تقليد به ماجراي مشايي، باسابقه‌‌ترين تشكل روحانيون اصولگرا نيز گفت: «اسفنديار رحيم مشايي بايد هرچه سريعتر نسبت به استعفاي خود اقدام كند.»احمد سالك، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز كه با پايگاه خبري آفتاب گفت‌و‌گو مي‌‌‌كرد با بيان اين مطلب افزود:«اين نوع گفتار و بيان دوستي با مردم اسرائيل آن هم از زبان معاون رييس جمهور براي ملت ايران قابل تحمل نيست و با توجه به نظر نظام ، علما، مراجع و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌‌‌نسبت به رژيم اشغالگر قدس، جاي تعجب است كه مشايي رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هنوز از سمت خود كناره‌گيري نكرده‌است.»قائم مقام حزب موتلفه اسلامي‌‌‌نيز از رييس جمهور درخواست كرد «ضمن احترام به نظرات مراجع محترم و علماي اسلام و بيش از 200 نماينده براي برخورد با رحيم مشايي كه در پي اظهارات اخير وي صورت گرفته، اقدام قاطع و سريع انجام دهد.»
اين مخالفت‌‌ها در حالي انجام مي‌‌‌گيرد كه طي هفته گذشته خبرنگاران رسانه‌‌ها هر آن انتظار مخابره خبر استعفا يا بركناري رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را داشته‌اند، حتي بعدازظهر ديروز پايگاه خبري جهان نيوز كه به يكي از نمايندگان اصولگراي تهران نزديك است، به نقل از يك مقام آگاه در دولت خبر «بركناري مشايي» را نيز منتشر و سيد مهدي هاشمي‌‌‌ را به عنوان جانشين وي معرفي كرد اما در تماس دنياي اقتصاد با سازمان ميراث فرهنگي، مسوولان دفتر مشايي اين خبر را تكذيب و اعلام كردند:«آقاي مشايي هم اكنون در دفتر خود حضور دارند.»
حلقه مفقوده ماجرا
اگرچه احمدي نژاد هنوز به مخالفت‌‌ها با ابقاي معاونش پاسخ صريحي نداده ، حضور مكرر مشايي در كنار وي باعث ايجاد ابهام در خصوص موضع رييس‌جمهور در اين‌باره شده است. اما حلقه مفقوده اين ماجرا همچنان ناپيدا مانده و آن انگيزه بيان چنين سخناني از سوي معاون رييس جمهور در وضعيت فعلي است. سوال اين است كه «لزوم» بيان چنين سخناني و «اصرار» بر درستي آن‌ها چيست؟ چرا كسي كه «مسوول بخش ميراث فرهنگي و گردشگري كشور» است، به صرافت مي‌‌‌افتد تا بنا به گفته منتقدان «سياست‌‌هاي كلان حوزه ديپلماتيك» سه دهه اخير را به چالش بكشد، به هيچ عنوان از موضع خويش عقب‌نشيني نكند و بيم بركناري و برخورد مافوق را نيز به خود راه ندهد؟

استعفا يا بركناري مشايي مد نظر نيست
مشاور مطبوعاتي رييس‌جمهور با بيان اينكه سخنان مشايي در مورد اسرائيل مخدوش و داراي اشكال است، مسوولان را از تكرار سخنان شبهه‌دار بر حذر داشت و گفت: مساله آقاي مشايي با تذكر قابل حل است و استعفا يا بركناري او مد نظر نيست.
علي اكبر جوانفكر در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، از واكنش‌هاي مردمي و به ويژه علاقه‌مندان و دوستداران دولت در قبال سخنان رحيم مشايي تمجيد كرد و گفت: دولت عدالت‌خواه و ارزش‌گراي نهم طي سه سال گذشته با مواضع شجاعانه، تدابير حكيمانه و تصميمات روشنگرانه و شفاف خود در عرصه بين‌المللي، موجب عزت، سربلندي و افتخار روزافزون ملت ايران شده است، بنابراين ضرورت دارد كه همگان در مواضع خود جانب اعتدال و پرهيز از تندروي را رعايت كنند. وي درباره نظر دولت در قبال اظهارات رحيم مشايي خاطرنشان كرد: آقاي مشايي يك چهره ارزشي و انقلابي است و رژيم جنايتكار و اشغالگر صهيونيستي را نامشروع و به مثابه يك غده سرطاني مي‌داند، بنابراين اگرچه به لحاظ سياسي و مفهومي مي‌توان سخنان او را درباره «مردم اسرائيل» مخدوش و داراي اشكال دانست، اما در عين حال دور از انصاف و جوانمردي است كه به ايشان، نسبت‌هاي نادرست و داراي نيت و اغراض سوء داده شود.
وي در عين حال تاكيد كرد: مسوولان كشور بايد با دقت و تمركز، حساب شده و سنجيده سخن بگويند و از بيان و تكرار سخنان شبهه‌دار كه ممكن است موجب سوء استفاده دشمنان ملت ايران قرار گيرد، بپرهيزند. جوانفكر خاطرنشان كرد: برخي افراد و جريان‌ها طي روزهاي اخير به شكل سازماندهي شده‌اي، احساسات پاك عناصر موثر سياسي را دستمايه اغراض خاص خود قرار دادند. به نظر مي‌رسد كه اين عده نگران مسائل مرتبط با رژيم صهيونيستي نيستند و صرفا به قصد شاخ و شانه كشيدن و عرض اندام در برابر دولت و رييس‌جمهور با توسل به هوچي‌گري و جوسازي سياسي، وارد اين عرصه شده‌اند اما دولت هوشيار است و به اين رفتارها و غوغاگري‌ها وقعي نمي‌نهد.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن