تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817113270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد دانشگاه آمريكا:مخاطب‌شناسي در حوزه هاي علميه بايد جدي گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: استاد دانشگاه آمريكا:مخاطب‌شناسي در حوزه هاي علميه بايد جدي گرفته شود
گروه خبرنگاران افتخاري / اكبر پوستچيان: استاد ايراني دانشگاه ويرجينياي ايالات متحده آمريكا گفت: مخاطب‌شناسي يكي از مهمترين ابزار پيشرفت محققان و پژوهشگران حوزه‌هاي علميه است كه بايد بيش از گذشته جدي گرفته شود.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از نورسافت، دكتر «علي اكبر جلالي» روز سه‌شنبه طي سخناني در سلسله نشست‌هاي علمي IT با عنوان «نوآوري و پژوهش ديني» در سالن همايش‌هاي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي افزود: امروز محققان و پژوهشگران حوزه‌هاي علميه بايد علاوه بر توليد محتوا، سؤالاتي را براي مخاطبين جامعه برانگيزند.

وي با بيان اينكه شهر مقدس قم شهر علم و دانش و تحقيق و پژوهش است، تصريح كرد: بايد تلاش كرد گام‌هاي موثري را فراتر از مرزهاي نه تنها ايران بلكه جهان اسلام برداشت.

دكتر جلالي تاكيد كرد: اينترنت امروز اين اقدام را براي محققان علوم ديني ما فراهم كرده است كه هر روز و به صورت لحظه اي و on line كليه تحقيقات و پژوهش‌هاي خود را در معرض استفاده عموم افراد در اقصي نقاط جهان قرار دهد.

طراح it در كشور با اشاره به وضعيت امروز كشور ابراز خشنودي كرد و افزود: بحمدالله مسؤلان و سياستگزاران كشور در اين زمينه توجه و درك خاصي را پيدا كرده‌اند و حوزه‌هاي علميه بايد تلاش كنند اينترنت با پهناي باند مناسب و به صورت رايگان دريافت كند.

وي گفت: ارتقا و پيشرفت در زمينه فناوري اطلاعات در زمينه‌هاي مختلف به ويژه ترويج حوزه‌هاي ديني نياز يك مدل براي ترسيم جايگاه آن در آينده است.

جلالي با اشاره به سال نوآوري وشكوفايي، لزوم پرداختن به شيوه‌هاي ابداعي درعرصه پژوهش را مهم دانست و فعاليت‌هاي محتوايي در حوزه ديني را مثبت ارزيابي كرد و گفت: اين فعاليت‌ها در حوزه ديني در قم در مقايسه با ديگر شهرها غني‌تر است.

وي همچنين برتوسعه زيرساخت‌ها در حوزه فناوري اطلاعات تاكيد كرد و افزود: يكي ازمسائل و مشكلات عمده ما در ايران نداشتن يك اينترنت پرسرعت با پهناي باند مناسب است.

دكتر جلالي تصريح كرد: ما درحال حاضر در كشورمان اينترنت واقعي نداريم آنچه كه ما در اختيار داريم همانند يك قطره چكان است كه آب به سختي از آن خارج مي‌شود.

استاد دانشگاه ويرجينيا، اراده و عزم مسؤلان براي در اختيار گذاشتن امكانات و تسهيلات مناسب براي آموزش شهروندان براي دسترسي آسان به فضاي مجازي را را خواستار شد.

وي گفت: ما بايد با الهام گرفتن از كشورهاي توسعه‌يافته و موفق در زمينه گسترش فناوري اطالاعات رمز موفقيت در اين عرصه را دريابيم.

جلالي افزود: آنچه كه كشورهاي توسعه‌يافته را موفق ساخته پي بردن به تقاضاي شهروندان خود و فراهم نمودن دسترسي آنان به نرم افزارهاي موردعلاقه است.

طراح همايش شهرهاي الكترونيكي، اظهار كرد: ما بهترين منابع ارزشمند اسلامي مانند قرآن و نهج‌البلاغه را در اختيار داريم كه مي‌توانيم در جهت گسترش حوزه ديني ازآن بهره گيريم.

وي گفت: مقامات حوزه‌هاي علميه بايد بدانند كه ديگر شيوه‌هاي سنتي براي توسعه ديني كار آمد نيست و حوزه ديني ما بايد از شيوه سنتي به شيوه‌هاي جديد از جمله الكترونيك، مجازي وديجيتالي تغيير مسير دهند.

جلالي فعاليت در عرصه پژوهش را حياتي دانست و تصريح كرد: اين مسئله بايد براي همگان روشن شود كه تمدن و پيشرفت بشر چيزي جز نفت و شن نيست تمام ابداعات و پيشرفت‌ها از اين دو مورد به وجود آمده و ما هم دركشور خود هر دو را داريم.

وي اظهار كرد: دنياي كنوني حدومرز ندارد پس بااين اوصاف سزوار است ما ديد خود را نسبت به اينترنت عوض كنيم.

جلالي افزود: اينترنت همانند يك عينك دانايي است كه مي‌شود از آن خوب استفاده كرد هم بعنوان يك ابزار انحرافي مي‌توان مورد سوء استفاده قرار گيرد.

وي ادامه داد: كشوري مانند كره جنوبي كه يك كشور فقير در چند دهه گذشته بود امروز ما آن را مي‌بينيم كه با ترسيم يك آينده درخشان زمينه‌هاي پيشر فت تكنولوژيكي خود را فراهم كرده است.

يادآور مي‌شود، اين همايش با حضور طلاب و فضلاي حوزه‌هاي علميه و به همت دفت جنبش نرم‌افزاري دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم برگزار شد.
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن