واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: يكي از مهمترين مسائلي كه امروزه در بين مردم جاذبه پيدا كرده وباعث جذب برخي جوانان به فرقه هاي مختلف اعم از صوفيه وساير فرقه هاي انحرافي مي شود مساله كارهاي خارق العاده است
به دليل اينكه معمولا امور غير طبيعي جذابيت خاصي دارد انسان خود به خود به دنبال اين امور رفته واگر نتواند تحليل خوبي كند بعضا دچار انحراف مي شود
البته بماند كه بسياري از اين ادعاها دروغ ودر حد شايعه است ومعمولا فرقه ها خروار خروار براي اقطاب ورهبران خود كرامت تراشي مي كنند
http://www.mobin-group.com/image/reg/images/675871ftj4p_resize_2.jpg
صوفيان نيز از قديم بهترين راه را براي تبليغ خود ترويج اين امور ديده وبرخي از آنها واقعا قادر به انجام كارهايي بوده اند اما بسياري از داستانها نيز خالي بندي است
شايد مهمترين اثر در اين زمينه كشكول دروغي بنام تذكره الاولياء عطار نيشابوري است.كتابي كه جاي جاي آن پر است از ادعاي روئيت خدا ،نداهاي آسماني از جانب حضرت حق براي سران صوفيه ، طي الارض وطي الماء وغيره...
اما چند سوال مطرح است
۱-اصلا آيا امور خارق العاده واقعيت دارد؟
۲-امور خارق العاده برچند قسم اند؟
۳-آيا اينها الهي است يا شيطاني؟
۴-راههاي دستيابي اين افراد به اين امور چيست؟
۵-نظر اسلام درباره اين امور چيست؟
۶-آيا اين كارها مفيد است ودليل حقانيت شخص عامل است يا خير؟
به هر حال براي ورود به اين بحث مقدماتي لازم است كه انشاء الله در مطالب بعدي مطرح خواهم كرد
http://www.mobin-group.com/image/reg/images/94086xs2u6f_resize_2.jpg
در ادامه بحث كارهاي خارق العاده ضمن تعريف اين عبارت سئوال اولي را كه مطرح نمودم پاسخ مي دهم
خرق به معناي پاره كردن است وعادت هم به معناي عادت معمول بشر .يعني مسائلي كه بشر با آن انس گرفته وبراي او عادي است
پس در اصطلاح مي شود:به كاري كه خلاف نظم طبيعت(ولو در ظاهر)صورت بگيرد كار خارق العاده گويند
قبلا چند سوال براي بحث مطرح نموديم كه مير سيم به سوال اول
۱-اصلا آيا امور خارق العاده واقعيت دارد؟
در اينكه اين امور وجود دارد شكي نيست.علاوه بر دلائلي قطعي مانند قران وروايات اهل بيت تاريخ نيز به وقوع اين امور شهادت مي دهد.
در ضمن به قول معروف ادل الدلیل علی امكان الشی وقوعه: بهترين و رساترين دليل بر امكان چيزى ، اين است كه خود آن چيز اتفاق بيفتد
به هر حال اين امور را خيلي از مردم به چشم ديده اند وامروزه نيز با گسترش رسانه ها به راحتي قابل روئيتند
پس در اينكه اين امور وجود دارند شك نداريم
آياتي از قران نيز به اين امور اشاره دارد
در مورد سحروجادو( قضیه هاروت و ماروت ) میفرماید: «فیتعلمون منهما ما یفرقون به بین المرء و زوجه» مردم میآموختند چیزی را که به این وسیله حتی میان زن و شوهر تفرقه میانداختند(آیه ی 98 سورهء بقره)
يا در سوره آل عمران آيه 49 از قول حضرت عيسي مي فرمايد:
انی اخلق لکم من الطین کهیئة الطیر فانفخ فیه فیکون طیرا باذن الله» من میسازم برای شما از گل به شکل پرنده و سپس میدمم در آن.پس پرنده مي شود به اذن خداوند
سوال دوم:
۲-امور خارق العاده بر چند قسم اند؟
در اين مساله تقسيمات زيادي كرده اند وهر كدام وجه تقسيم خاصي را در نظر گرفته اند
اما به دليل موضوع بحث ما ونياز به بررسي حقانيت يا عدم حقانيت اين امور اينگونه تقسيم مي كنيم
الف:امور الهي
ب:امور شيطاني
البته منظور اين نيست كه توسط چه كسي صادر مي شود بلكه منظور نفس عمل است كه آيا اين عمل عملي تاييد شده والهي است يا عملي خلاف وشيطاني
در ادامه بحث كارهاي خارق العاده مي رسيم به امور شیطانی
امور شيطاني
گفتيم برخي كارهاي خارق العاده امور شيطاني هستند
به چند قسم از اين امور اشاره مي كنيم
۱-سحر وجادو:
سحر از علومي است كه همانند بسياري ديگر از علوم بشري نمي توان به صورت دقيق تاريخ پيدايش و نحوه شكل گيري آن را روشن ساخت. اين مقدار مسلم است كه جزء علوم كهن است و تا حافظه تاريخ ياري ميكند وجود سحر قابل پيگيري است. اما سحر چيست؟
در لغت معاني مختلفي براي واژه عربي «سحر» كه معادل فارسي آن «جادو» ميباشد، بيان كردهاند قابوس المحيط سحر را به هر چيزي كه منشا و سبب آن دقيق و ظريف باشد معنا كرده است. نهايه ابن اثير سحر را به معني «هر چيزي كه حقيقت اشياء را دگرگون نشان دهد» گرفته است. صحاح اللغة سحر را به خدعه و نيرنگ و چيزهاي باطل تفسير كرده است. و سرانجام المجمل ابن فارس آن را به چيزي كه «حق را باطل نشان دهد» تعبير آورده است.( شيخ مرتضي انصاري، المكاسب، ج 1، ص 97، 98، انتشارات دهقاني، چ اول، 1372، قم ايران. )
سحر در يك تقسيم به دو بخش سحر كلمات و سحر عمل تقسيم ميشود. مقصود از سحر كلمات استفاده از حروف و كلمات براي بوجود آوردن حالت عجيب و يا ايجاد مريضي و يا بهبود مرض در يك شخص ميباشد كه خود به دو صورت شفاهي (خواندن كلمات) و كتبي (نوشتن كلمات) واقع ميشود. گونه دوم يا سحر عمل استفاده از اعمال خاصي است كه باعث پديد آمدن پديده سحر ميگردد و اقسام مختلف دارد.
عمل سحر در هر دو شكل خود در اصل مبتني بر استفاده از نيرو و اسبابي است كه معمولا از ديد انسان هاي معمولي پوشيده است. به همين دليل اطلاع بشر، علي رغم دير پا بودن اين پديده از آن اندك مانده است. اما از تحقيق در احوال ساحران كه در گذشته وجود داشته اند. و برخي گفته هاي خود ساحران علل و اسبابي كه تا كنون بر بشر كشف شده است و نيز از تجزيه و تحليل پديده هايي كه در گذشته از مصاديق سحر به حساب آمده است
در سوره بقره آيه ۱۰۲ خداوند مي فرمايد:
بسم الله الرحمن الرحيم
وَ اتَّبَعُوا مَا تَتْلُوا الشيَطِينُ عَلى مُلْكِ سلَيْمَنَ وَ مَا كفَرَسلَيْمَنُ وَ لَكِنَّ الشيَطِينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاس السحْرَ وَ مَا أُنزِلَ عَلى الْمَلَكينِ بِبَابِلَ هَرُوت وَ مَرُوت وَ مَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتى يَقُولا إِنَّمَا نحْنُ فِتْنَةٌ فَلا تَكْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَينَ الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ وَ مَا هُم بِضارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلا بِإِذْنِ اللَّهِ وَ يَتَعَلَّمُونَ مَا يَضرُّهُمْ وَ لا يَنفَعُهُمْ وَ لَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشترَاتُ مَا لَهُ فى الاَخِرَةِ مِنْ خَلَقٍ وَ لَبِئْس مَا شرَوْا بِهِ أَنفُسهُمْ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ ايه ي (102) سوره بقره
ترجمه : و (يهود) از آنچه شياطين در عصر سليمان بر مردم مى خواندند پيروى كردند. سليمان هرگز (دست به سحر نيالود؛ و) كافر نشد؛ ولى شياطين كفر ورزيدند؛ و به مردم سحر آموختند. و (نيز يهود) از آنچه بر دو فرشته بابل «هاروت» و «ماروت»، نازل شد پيروى كردند. (آن دو، راه سحر كردن را، براى آشنايى با طرز ابطال آن، به مردم ياد مى دادند. و) به هيچ كس چيزى ياد نمى دادند، مگر اينكه از پيش به او مى گفتند: «ما وسيله آزمايشيم كافر نشو! (و از اين تعليمات، سوء استفاده نكن!)» ولى آنها از آن دو فرشته، مطالبى را مى آموختند كه بتوانند به وسيله آن، ميان مرد و همسرش جدايى بيفكنند؛ ولى هيچ گاه نمى توانند بدون اجازه خداوند، به انسانى زيان برسانند. آنها قسمتهايى را فرامى گرفتند كه به آنان زيان مى رسانيد و نفعى نمى داد. و مسلما مى دانستند هر كسى خريدار اين گونه متاع باشد، در آخرت بهرهاى نخواهد داشت. و چه زشت و ناپسند بود آنچه خود را به آن فروختند، اگر مى دانستند!! سوره بقره ايه 102 ترجمه مكارم شيرازى
از نظر قرآن و سنت استفاده از سحر و رو آوردن به اين وسيله در نهايت غلظت و شدت تحريم شده است. حتي آن را برابر با كفر دانسته اند. در روايتي آمده است كه زني خدمت حضرت پيامبر _ صلي الله عليه و آله _ آمد و گفت: شوهرم با من بد اخلاقي ميكند من براي آرام كردنش از سحر استفاده كرده ام، پيامبر _ صلي الله عليه و آله _ فرمود: از اين جادو دور شو، خداوند و ملائكه آسمان همه تو را لعنت ميكنند. آبهاي زمين را آلوده كردي بعد شنيده شد كه آن زن لباس خشن پوشيده و توبه كرده است و خود را بسته است. پيامبر _ صلي الله عليه و آله _ فرمود: او آمرزيده نخواهد شد.
پيامبر _ صلي الله عليه و آله _ فرمود: ثلاثه لا يدخلون الجنه. مدمن فمر مدمن سحر و قاطع رحم.
سه گروه وارد بهشت نخواهند شد، كسي كه زياد شراب بنوشد، كسي كه زياد جادو كند، و كسي كه صله رحم را قطع كند
امام صادق _ عليه السلام _ فرمود:
من تعلم شيئا من السحر قليلا او كثيرا فقد كفر و كان آخر عهده بربه و حده ان يقتل الا ان يتوب؛ هر كس چيزي از سحر بياموزد، زياد باشد يا كم، كافر شده است و سرانجام كارش با خدايش هست. و حدش اين است كه كشته شود مگر اينكه توبه كند(وسايل الشيعه، حرّ عاملي، كتاب التجارة، باب 25 از ابواب ما يكتسب به)
اما برخي از شگردهاي ساحران را در قسمت بعد توضيح خواهم داد.انشا الله
http://i13.tinypic.com/86fd2cg.jpg
معمولا براي يادگيري سحر ازاموري استفاده مي شود
مواردي را كه بنده تحقيق كرده ام وتا كنون برايم مسلم شده است اين موارد است.هر چند در كتب مختلف موارد زيادي نقل شده ولي چون هنوز به نتيجه نرسيده ام از ذكر آن خودداري مي كنم
اموري مانند.
۱-استفاده از برخي اوراد
2-استفاده از جن (شياطين)برخي انسانها خصوصا زنان وكودكان(به دليل لطافت روحي آنها)
3-استفاده از امور فلكي ونجومي
4-استفاده از برخي مواد شيميايي وادويه
۵-استفاده از رياضتهاي طولاني
۶-استفاده از برخي كارهاي خلاف شرع(كه به دليل بد آموزي از بيان اين امر معذوريم)
۷-استفاده ازسحر كلام وتلقين
۸-استفاده ازبرخي طلسمات
و..
اما اينكه چگونه اين موارد تاثير مي كنند بايد گفت همه مواد وافعال در دنيا تاثير خاصي دارند.يقينا تاثيرات مثبت ومنفي كه در اشياء است را خداوند قرار داده اما اينكه كسي از مثبت يا منفي آن استفاده كند بستگي به طهارت ويا خباثت افراد دارد.مثل چاقو كه هم استفاده مثبت دارد وهم منفي
علامه مجلسي رحمت الله عليه مي فرمايند : « بر حسب اقسام گوناگون سحر ، چگونگي تأثير آن نيز فرق مي كند .پس آن قسم كه از قبيل شعبده است كيفيتش نيز روشن است ؛ با حركات سريع دست ، از خطاي ديگران استفاده مي كنند . اما اينكه به وسيله جادو، حب و بغضي يا غم و ناراحتي در قلب كسي به وجود بيايد ؛ ظاهر اين است كه خداوند همان گونه كه در ادويه ، خواص دارويي قرار داده ؛ در اعمال ساحر يا اورادش نيز اين خاصيت را نهاده است . يا اينكه اجنه و شياطيني كه توسط ساحر به استخدام گرفته مي شوند موجب حب و بغض مي گردند. اما اينكه بعضي ادعا مي كنند ساحربا كمك سحرباران نازل مي كند يا ابرها را جمع مي نمايد ؛ ما قبول نداريم كه چنين چيزي ممكن باشد تا بتوان به وسيله جادو درعالم بالا تصرف نمود.»( ، بحارالانوار،ج6، ص38و39)
در مورد برخي امور تحقيق آسانتر است.
ارتباط با اجنه وشياطين كار سختي نبوده وبرخي با استفاده از اين امور توانسته اند به مسائلي دست يابند.مهمترين ابزار سحر نيز از قديم همين بوده واكنون نيز هست.هر چند اين ارتباط معمولا به مرگ يا كفر شخص مرتبط مي انجامد.
استفاده از برخي اوراد وطلسمات وهمچنين برخي مخالفتهايي كه باعث كفر مي شود مي تواند در جذب اجنه كافر موثر افتد.
به دليل اهميت اين مساله لازم است ابتدا توضيحي در مورد جن داده شود وبعد مساله كالبد شكافي شود.
انشا الله در فرصت بعدي اين بحث ادامه مي يابد
جن يكي از مخلوقات الهي است كه قبل از انسان آفريده شده است.به دليل نوع خلقت اين موجود بشر قابليت ديدن آنها را ندارد مگر اينكه به صورت انسان يا حيوان مجسم شوند.
خداوند در قران كريم در باره جن مطالبي فرموده است.
اول اينكه اين موجود قبل از خلقت آدم آفريده شده است.(«و الجانَّ خلقناه من قبل من نار السّموم ; (حجر ، 27) و جنيان را پيش تر از آتش گدازنده آفريديم .»
دوم اينكه از آتش آفريده شده اندكه در آيه قبل به آن اشاره شد
سوم اينكه مانند انسان مكلفند.وَ أَنَّا مِنَّا الْمُسلِمُونَ وَ مِنَّا الْقَسِطونَ فَمَنْ أَسلَمَ فَأُولَئك تحَرَّوْا رَشداً(14جن)
(و اينكه ما نيز دو طايفه ايم بعضى از ما مسلمانند و بعضى منحرف پس هر كس تسليم خدا گردد راه رشد را پيش گرفته است )
دارای شعور واراده هستند.
وقابلیت انجام کارهای خارق العاده را دارند
------------------------------------------------------------
در قران موارد زيادي است كه اجنه كار خارق العاده انجام مي داده اند
مثلا در سوره نمل زماني كه حضرت سليمان خواست كسي تخهت بلقيس را قبل از آمدنش بياورد جني گفت:قَالَ عِفْريتٌ مِّنَ الْجِنِّ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَن تَقُومَ مِن مَّقَامِكَ وَإِنِّي عَلَيْهِ لَقَوِيٌّ أَمِينٌ ﴿39﴾عفريتي از جن گفت من قبل از آنكه تو از مجلس خود بر خيزي آن را
براي تو مي آورم ومن
بر آن توانا وامينم
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]