تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816158875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار كرمان:حوزه خبرنگاري در كرمان بايد آسيب شناسي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاندار كرمان:حوزه خبرنگاري در كرمان بايد آسيب شناسي شود
كرمان - خبرگزاري مهر: حبيب الله دهمرده كيفيت و مشكلات حوزه خبرنگاري در استان كرمان بايد از نگاه علمي و مستند آسيب شناسي شود.

به گزارش خبرنگار مهر دركرمان، درپي اعتراض يكي از خبرنگاران استان كرمان در جشن روز خبرنگار در تالار عماد كرمان نسبت به وضعيت خبرنگاران استان و قول مساعد استاندار در بررسي علل مشكلات موجود در مطبوعات محلي كرمان شب گذشته جلسه اي با حضور استاندار و اصحاب مطبوعات و رسانه استان در سالن پيامبر اعظم استانداري تشكيل شد.

اين جلسه كه درنوع خود در راستاي توجه مدير ارشد دولت در استان كرمان به مشكلات خبرنگاران در تاريخ مطبوعات استان كرمان بي نظير بود تا پاسي از شب ادامه داشت و مديران مطبوعات كرمان نقطه نظرات و دلايل ايجاد برخي مشكلات را در مطبوعات بيان كردند اما اختلاف بين مديران مطبوعات محلي استان حتي در انتخاب رئيس جلسه نيز لحظاتي جو اين نشست را دستخوش برخي ملاحظات سياسي مطبوعات كرمان كرد.

اختلافات در مطبوعات كرمان در حالي در ماههاي اخير شدت گرفته و در نهايت به دخالت استاندار و مديران استان انجاميده است كه اداره كل ارشاد استان كرمان در پي بخشنامه هيئت دولت و اقدامي قانوني در زمينه توزيع آگهي هاي دولتي اقدام به توزيع كليه آگهي هاي دولتي از طريق ارشاد اسلامي كرمان و قيمت گذاري بر اساس نرخ مصوب براساس قانون كرده است كه همين مسئله باعث ايجاد نگراني هايي در بين برخي از اصحاب مطبوعات كرمان شده است.

يكي ديگر از دلايل جوسازي هاي برخي از نشريات محلي استان كرمان در زمينه توزيع آگهي و مشكلات معيشتي خبرنگاران نزديك شدن به انتخابات شوراي مركزي خانه مطبوعات و سعي برخي از افراد براي ايجاد كانون توجه خبرنگاران و به دست آوردن كرسي هاي اين شوراي صنفي است كه اين اختلافات در آستانه برگزاري دوره هاي قبل انتخابات خانه مطبوعات نيز روي داده است.

استان كرمان با بيش از يكصد مجوز نشر مطبوعه يكي از استانهاي ركوردداردر تعداد نشريات در كشور با توجه به ميزان جمعيت كل استان محسوب مي شود كه به دلايل مختلف از جمله مسائل اقتصادي و نبود آموزش و نيروي متخصص سطح كيفيت اكثر اين نشريات مطلوب نيست اما درصورت ايجاد رقابت منطقي بين نشريات و طبق قانون عرضه و تقاضا مي توان شاهد رشد مطبوعات محلي به عنوان يك نهاد خصوصي بود.

استاندار كرمان نيز در اين نشست گفت: براي رفع مشكلات موجود در نشريات محلي استان كرمان بايد آسيب شناسي كارشناسي و علمي نشريات محلي كرمان انجام شود و با الگو گرفتن از ساير استانهاي كشور كه در اين زمينه تا كنون موفق عمل كرده اند در صوتيكه نقصي وجود داشته باشد برطرف شود.

حبيب الله دهمرده تصريح كرد: اين مسئله مي توان شامل بيمه، دستمزد خبرنگاران، آموزش و حتي نحوه توزيع آگهي هاي دولتي باشد.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان نيز گفت: براي برطرف شدن ابهامات در زمينه توزيع آگهي هاي دولتي بزودي نرم افزار توزيع آگهي هاي محلي كه توسط وزارت ارشاد طراحي شده است براي اولين بار در استان كرمان بكار گرفته خواهد شد.

مهدي محبان گفت: اجراي طرح توزيع آگهي هاي دولتي كه يكي از بخشنامه هاي دولتي و قانوني است از سال 85 مورد توجه قرار گرفت اما به دليل برخي مصالح مراحل ابتدايي اجراي آن به سال 86 موكول شد.

وي خاطر نشان كرد: اين بخشنامه در سال 86 به تمام دستگاههاي دولتي ابلاغ شد اما متاسفانه تعدادي از دستگاههاي دولتي كه بعضا بيشترين حجم آگهي را نيز شامل مس شدند از عمل به اين بخشنامه خود داري كردند كه در سال جاري با پيگيري بيشتر و همكاري دستگاههاي دولتي اين قانون در حال اجرا است.

محبان خاطر نشان كرد: اجراي اين طرح موجب اجراي عدالت در توزيع مناسب آگهي ها و بهره برداري تمام نشريات از اين امكان شده كه مورد اعتراض برخي از نشريات قرار گرفته است.

وي اظهار داشت: در زمينه حمايت از روزنامه نگاران نيز صندوق حمايت از هنرمندان و روزنامه نگاران تشكيل شده است كه تاكنون 483 نفر عضو گرفته و از اين تعداد 164 نفر از بيمه تامين اجتماعي و 60 نفر نيز از تسهيلات قرض الحسنه استفاده كرده اند.
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 379]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن