تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816388718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مهر/جنگ لفظي روسيه و آمريكا درباره گرجستان بالا گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر/جنگ لفظي روسيه و آمريكا درباره گرجستان بالا گرفت
كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا به دليل عدم خروج فوري نظاميان روسيه از گرجستان اين كشور را متهم به كشوري سركش كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از رويترز، رايس گفت كه روسيه در صدد است تا همسايه خود گرجستان را ويران كرده و آن را خفه نمايد.

وزير خارجه آمريكا كه با شبكه تلويزيوني سي بي اس گفتگو مي كرد، افزود: روسيه به شيوه اي بسياري روشن خود را منزوي مي كند و در مناقشه گرجستان به يك بازيگر متمرد و سركش كاملي تبديل مي شود.

رايس كه براي ديدار با وزيران امور خارجه كشورهاي عضو ناتو به بروكسل سفر كرده بود، خاطر نشان كرد:"آنها (روسيه) بر آن هستند تا گرجستان و اقتصاد آن را با مشكل رو به رو سازند".

وي گفت كه روسيه به طور مؤثري خود را از مابقي دنيا جدا مي كند و تلاش هاي خود را براي پيوستن به سازمان ها و نهادهاي جهاني از بين مي برد.

وزير خارجه آمريكا روسيه را در اين مناقشه بازنده توصيف كرد و گفت كه آنها به طرز غيرقابل كنترل زير بناي غير نظامي گرجستان را منهدم كرده اند و مردم را در بزرگراههاي هراسان كرده و بندر پوتي را بسته بودند.

وي در عين حال با اشاره به اينكه آمريكا و ناتو در صدد منزوي كردن روسيه نيستند، افزود: عدم همكاري روسيه منجر به انزواي اين كشور شده است و ما اجازه محو و نابودي دولت مستقلي توسط روسيه را نخوايم داد. ما از دموكراسي در گرجستان حمايت مي كنيم و روسيه بايد به وعده هاي خود عمل كند.

رايس همچنين در رابطه با مخالفت روسيه با عضويت گرجستان در ناتو افزود: ما همچنين به روسيه اجاز نخواهيم داد كه عضويت هر كشوري در ناتو را ديكته كند.

گفتني است كه روز گذشته وزيران خارجه كشورهاي عضو ناتو براي شركت در نشست اضطراري اين سازمان در رابطه با بحران اوستياي جنوبي در بروكسل گرد هم آمده بودند و در اين رابطه اعلاميه اي را عليه روسيه صادر كردند.

"ياپ دي هوپ شيفر" دبير كل ناتو در پايان نشست اضطراري وزراي امور خارجه 26 كشور عضو در اتحاد كه پيرامون اوضاع در گرجستان به پيشنهاد آمريكا برگزار شد، به خبرنگاران گفت: تا زماني كه روسيه بطور كامل به تمامي مفاد شش گانه موجود در طرح "مدودف-ساركوزي" براي حل اوضاع در گرجستان عمل نكند، ناتو برگزاري اجلاس هاي شوراي روسيه-ناتو در تمامي سطوح را متوقف مي كند.

وي افزود: "ما تماس ها را خراب نمي كنيم، اما لازم است كه طرف روسي به تعهدات خود عمل كند".

گفتني است كه روز گذشته ناتو تصميم گرفت كه كميسيون ناتو - گرجستان همانند كميسيون ناتو-اوكراين ايجاد كند.

دبير كل ناتو اطلاع داد كه از جمله مسئوليت هاي اين كميسيون كنترل بر روند اجراي تصميمات اتخاذي در نشست سران ناتو در بخارست (براي عضويت) خواهد بود.

در همين رابطه "سرگئي لاوروف" وزير خارجه روسيه عصر سه شنبه طي ديداري با خبرنگاران در رابطه با اعلاميه ناتو و اظهارات "ياپ دي هوپ شيفر" دبير كل ناتو پس از پايان اجلاس وزراي خارجه كشورهاي عضو ضمن جانبدارانه توصيف كردن موضع ناتو در رابطه با گرجستان اظهار داشت: در واقع ناتو "ميخائيل ساكاشويلي" رئيس جمهوري گرجستان را تحت حمايت خود قرار داد. در آنجا (نشست ناتو) در اين رابطه كه "همه چيز چگونه آغاز شد، چه اتفاقي افتاد، چه كسي گرجستان را مسلح كرد و اينكه طي يك سال اخير چه كسي مخالف تصويب پيشنهاد روسيه در رابطه با انعقاد توافقنامه غير مجاز بودن توسل به نيروهاي مسلح از سوي گرجستان بود"، يك كلمه هم گفته نشد.

لاوروف از عدم واكنش غرب به اقدامات رئيس جمهور گرجستان كه پخش آزاد رسانه هاي روسي در كشور را محدود كرده، ابراز شگفتي نمود و افزود : ناتو سياست مسلح كردن سران كنوني گرجستان را پيش گرفته و روشن است كه سلاحي كه مقامات گرجستان خريداري مي كنند، براي ادامه دادن به تلاش هاي خود براي حل نظامي مشكل تماميت ارضي اين كشور است.

وي خط مشي جذب گرجستان به ناتو را بواسطه وجود روحيه ضد روسي در اين پيمان دانست و گفت كه "مسلماً پيامدهايي وجود خواهند داشت".

وزير امور خارجه روسيه اعلاميه دبير كل ناتو در رابطه با اشغال خاك گرجستان از سوي روسيه را رد كرد و گفت: "روسيه هيچ كجا را اشغال نكرده ما توسط نيروهاي پاسداران صلح خود وظايفي را انجام مي دهيم كه اين بر اساس توافقنامه هايي است كه طرفين درگير از جمله گرجستان ان را امضا كرده و بر عهده آنها سپرده شده است".

لاوروف تاكيد كرد كه روسيه قصد دارد به توافقات بر اساس "شش اصل" (مدودوف- ساركوزي) حل مسالمت آميز اوضاع در منطقه مناقشه گرجستان- اوستيا عمل كند و توضيح داد كه خارج سازي نيروهاي روسيه از گرجستان، مستقيماً به روند اجراي تعهدات پذيرفته شده از سوي گرجستان بستگي دارد.

در رويدادي ديگر در همين ر ابطه ديميتري روگوزين نماينده دائم روسيه در ناتو نيز طي مصاحبه اي با شبكه تلويزيوني "وستي" مخالفت كشورش را با عضويت گرجستان در ناتو اعلام و گفت:به اعتقاد من در اوضاع بوجود آمده الحاق گرجستان مهاجم به ناتو به اعتبار پيمان آتلانتيك شمالي لطمه وارد خواهد ساخت.

وي معتقد است: اگر كساني هنوز هستند كه به اعتقاد آنها گرجستان به رهبري ساكاشويلي بعد از قرباني كردن هزاران انسان بي گناه در قفقاز مي تواند به ناتو راه يابد، به احتمال قوي مي توان هيتلر را هم به تركيب ناتو راه داد.

درباره آينده وضعيت حقوقي اوستياي جنوبي و آبخازي راگوزين تاكيد كرد كه اين مسئله توسط خود رئيس جمهور گرجستان تعيين شد.

وي گفت: خود ساكاشويلي با آغاز تهاجم نظامي عليه اوستياي جنوبي و آبخازي موقعيت حقوقي اين جمهوري هاي به رسميت خودمختار را تعيين كرد.

اگر وي فكر مي كند كه بعد از آن فجايعي كه انجام داده و به "قصاب واقعي تسخينوالي" تبديل شده اوستيايي ها و يا آبخازها با وي در يك كشور زندگي خواهند كرد، كاملاً در اشتباه است.
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن