تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816865576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اگر از آسيب‌ديدگي‌ها حرف مي‌زديم، منفي‌بافي بود ناظر دووميداني: هيچ وقت حدادي را اين‌گونه نديده بودم ورزشكاراني كه انتظارات را برآورده نكنند، جريمه‌ شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اگر از آسيب‌ديدگي‌ها حرف مي‌زديم، منفي‌بافي بود ناظر دووميداني: هيچ وقت "حدادي" را اين‌گونه نديده بودم ورزشكاراني كه انتظارات را برآورده نكنند، جريمه‌ شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

ناظر كميته‌ي ملي المپيك در دووميداني گفت: روند تمرينات "احسان حدادي" كمتر از دو ماه مانده به المپيك با آسيب ديدگي به هم خورد و همين امر اعتماد به نفس وي را پايين آورد. چهره احسان را هيچ وقت اين‌گونه نديده بودم او حتي در مراسم بدرقه هم مشوش به نظر مي‌رسيد.

بيژن شادمهر در ارتباط با عملكرد دووميداني كاران ايراني حاضر در المپيك پكن تصريح كرد: حداقل انتظاري كه مي‌شد از "نيك‌فر" در پرتاب وزنه داشته باشيم اين بود كه بتواند حداقل 19 متر بيندازد اما، متاسفانه سه خطا انجام داد و اوت شد. مسوولين بايد هم‌چنان كه براي كسب نتيجه مطلوب تشويق‌هاي مختلفي را در نظر مي‌گيرند، بايد در صورت برآورد نكردن انتظارات جريمه‌هايي براي ورزشكاران در نظر بگيرند. حداقل انتظار از نيك‌فر كسب نتيجه بود اما، اينكه با سه خطا اوت شود، ترديدپذير است.

وي درباره علت نتيجه نگرفتن نيك‌فر گفت: شايد علت اين باشد كه وي مرتب تمرين نكرده است. نيك‌فر در آمريكا تمرين مي‌كرد و من در جريان فعاليت‌هاي وي نبودم. وي در آخرين روزهاي مهلت اعلام اسامي ركورد زد و 15 روز مانده به مسابقات به ايران آمد و به طور معمول تمرين مي‌كرد. در اين شرايط ما چه نظارتي مي‌توانستيم داشته باشيم.

شادمهر درباره عملكرد "احسان حدادي" گفت: درمورد احسان همين نتيجه پيش‌بيني مي‌شد. برخلاف آنچه اعلام كرده بوند، من براي صعود وي به مرحله نهايي هم ترديد داشتم چه برسد به كسب مدال. وقتي دو ماه قبل از المپيك نظم تمرين به هم بخورد، طبيعي است كه بدن از لحاظ رواني و جسماني كم مي‌آورد. احسان قبل از اعزام قرار بود براي برگزاري اردو به ايتاليا برود اما، متاسفانه ويزاي مربي آماده نشد و موفق به انجام اين كار نشد. اين ابتداي به هم خوردن نظم تمرينات وي بود. مطمئن هستم اگر آسيب ديدگي پيش نمي‌آمد، حدادي جزء سه نفر اول قرار مي‌گرفت. آسيب ديدگي نظم تمرينات حدادي را به هم زد و اعتماد به نفس وي را پايين آورد، چهره احسان را هيچ وقت اينگونه نديده بودم.

ناظر دووميداني با اشاره به علت آسيب ديدگي حدادي گفت: خيلي از عوامل آشكار و پنهان باعث آسيب ديدگي مي‌شوند. گاهي اوقات يك فشار پيش‌بيني نشده مي‌تواند آسيب‌زا باشد. گاهي ممكن است بدن ورزشكار از لحاظ فيزيولوژيكي در نازل‌ترين حالت خود باشد.

شادمهر بر مقصر نبودن مربي حدادي در آسيب ديدگي وي تاكيد كرد و گفت: او همه‌ي اين موارد را پيش‌بيني كرده بود. همين مربي بود كه احسان را به اين مرحله رساند. چطور است كه وقتي ورزشكار مدال مي‌آورد همه به به و چه چه مي‌كنند اما، نتيجه كه خوب نشد به دنبال مقصر مي‌گرديم.

شادمهر هم‌چنين گفت: مجموعه‌ايي كه كار تداركاتي مي‌كرد، چيزي كم نگذاشت. يك ماه قبل از اعزام يك ماساژور از روسيه و يك ماساژور ايراني در كنار احسان بودند. خود وي نيز خيلي ساده از وضعيتش نگذشت و مراقب خود بود. هر انساني ممكن است اشتباه كند و نتيجه اشتباه و سهل انگاري آسيب ديدگي است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا "حدادي" در زمان مسابقه در نقطه‌ي پيك خود قرار داشت يا نه؟ گفت: بحث پيك، بحثي علمي و دقيق است و به اين سادگي نمي‌شود از آن صحبت كرد. بايد مفهوم پيك را باز كنيم. پيك يك مقطع زماني است و ممكن است بتوانيم يك ماه، يك ماه و نيم آن را حفظ كنيم به طوري كه وقتي مسابقات المپيك تمام شد شركت كننده‌ها با فاصله‌ي يك هفته در مسابقات مهم جهاني شركت مي‌كنند و در اين مقطع فشار مسابقات بالاست و ورزشكار فقط در يك فاصله‌ي كوتاه ريكاوري مي‌كند و بعد مسابقه مي‌دهد. بعد از مسابقات جهاني نيز به دفعات ديديم "الكنا" و "كانتر" در مسابقات مختلف شركت كردند و ركورد بالاي 70 متر بدست آوردند. از سويي تحقيقات ثابت كردند فقط ده درصد از ورزشكاران در نقطه‌ي پيك خود نتيجه مي‌گيرند.

شادمهر ابراز تاسف كرد: متاسفانه در كشور ما خيلي از علمي‌ها فقط يك سري واژه مثل نقطه‌ي پيك و بحث پرواز زدگي و... را مطرح مي‌كنند. كجاي ايران درباره‌ي اينگونه موارد تحقيق شده است كه به سادگي درمورد مسايل تخصصي صحبت مي‌كنند. ما فقط يك سري مسايل علمي وارداتي داريم. بايد گفته‌ها براساس مستندات باشد.

ناظر دووميداني درباره‌ي علت اينكه پس چرا بعد از آسيب ديدگي حدادي باز هم از وي به عنوان اميد كسب مدال ياد مي‌كردند، گفت: سرپرست كاروان و ورزشكاران اعزامي كه نمي‌توانند با روحيه‌ي منفي كار كنند اگر از آسيب ديدگي هم صحبت مي‌كرديم، مي‌گفتند داريد منفي بافي مي‌كنيد كه زمينه را براي شكست آماده كنيد. ورزشكار مي‌خواهد قبل از رفتن خود را نشان دهد و مردم را خوشحال كند.

شادمهر تصريح كرد: اگر پرتاب حدادي داخل قطاع بود، مي‌توانست به مرحله‌ي بعد راه يابد. اگر اين مرحله را پشت سر مي‌گذاشت، از نظر روحي – رواني آماده مي‌شد و شايد خيلي بهتر نتيجه مي‌گرفت.

وي درمورد عملكرد كميته‌ي روانشناسي گفت: ورزشكاران نمي‌خواهند روال عادي و معمولي‌ تمرين ذهن‌شان را به هم بزند و يك دفعه با مقوله‌هاي جديدي مثل مهارت‌هاي رواني برخورد كنند. من بارها براي سپهرزاد از "واعظ موسوي" وقت گرفتم اما، وي نگران بود كه يك سري صحبت‌ها بشنود كه تمركزش را به هم بزند. ورزشكاران حتي نگران انجام معاينات پزشكي هم بودند. آنها هنوز دوست دارند روال كار سنتي خود را ادامه دهند تا دغدغه‌ايي براي‌شان ايجاد نشود. هر چند مهارت‌هاي رواني خوب است اما، در ايران هنوز جا نيفتاده. وقتي سوريان بازي را واگذار مي‌كند بين دو مسابقه چه كار رواني مي‌شود برايش انجام داد. نتايج مثبت كارهاي روانشناسي تنها زماني ديده مي‌شود كه ورزشكار فكر كند موثر واقع شده است.

وي خاطرنشان كرد: مكانيزم‌هاي انگيزشي هم در ايران غلط است. مي‌خواهيم با بيشتر كردن پاداش مدال بياوريم. اگر اين گونه بود كه كشورهاي ثروتمند بايد بيشتر مدال‌ كسب مي‌كردند.

شادمهر تاكيد كرد: حدادي براي ما همان احسان حدادي است، زماني كه به پيروزي رسيد جايگاه خودش را داشت و بعد از شكست هم جاي خودش را دارد. بايد منتظر بمانيم تا همه چيز روند عادي خود را طي كند.

ناظر دووميداني درباره عباس صميمي هم گفت: صميمي در شرايط ايده‌آل هم بيشتر از 63 متر نمي‌انداخت. نبايد انتظار داشته باشيم در المپيك كار خارق العاده‌اي كند. 20 درصد بيشتر هم احتمال نداشت به مرحله دوم برود. كسب نتيجه بيست و چهارم هم براي وي بسيار عالي بود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن