تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815555250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با فارس: هيچ يك از منابع آبي كشور آلوده به ميكروب وبا نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با فارس: هيچ يك از منابع آبي كشور آلوده به ميكروب وبا نيست
خبرگزاري فارس: رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي كشور گفت: هيچ يك از منابع آبي كشور آلوده به ميكروب وبا نيست و همه 74 نفري كه به اين بيماري مبتلا شده‌اند، بر اثر تماس مستقيم يا غير مستقيم با افراد ناقل مبتلا شده‌اند.


محمد مهدي گويا در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي فارس، افزود: طي روزهاي گذشته آمار افراد مبتلا به بيماري وبا در كشور افزايش نيافته است و فقط يك نفر به تعداد مبتلايان قبلي اضافه شده است، آخرين آمار موجود در وزارت بهداشت اين است كه از ابتداي تابستان امسال تاكنون 74 نفر در كشور به بيماري وبا مبتلا شده‌اند كه 4 نفر آنها به علت درمان دير هنگام و از دست دادن آب بدن جان خود را از دست دادند.
وي گفت: پلمب شدن چاه‌هاي آب در اطراف تهران كه از سوي مراكز بهداشت دانشگاههاي علوم پزشكي تابعه وزارت بهداشت انجام شده است، هيچ ربطي به بيماري وبا ندارد و تاكنون هيچ موردي از آلودگي منابع آبي در كشور به ميكروب وبا گزارش نشده است.
گويا پيش از اين به خبرنگار اجتماعي فارس، گفته بود، منشا اصلي بروز بيماري وبا در كشور، همه گيري بيماري وبا در كشورهاي همسايه به خصوص پاكستان و افغانستان و تردد اتباع اين كشور به ايران است اما به هيچوجه امكان قرنطينه افرادي كه از اين كشورها به ايران مي‌آ‌يند وجود ندارد و چنين روشي نه علمي است و نه مورد تائيد و توصيه سازمان بهداشت جهاني است.
به گفته وي، مهمترين اقدام براي پيشگيري از ابتلا به بيماري وبا آموزش عمومي مردم براي رعايت اصول بهداشتي است كه با توزيع جزوات آموزشي در مبادي خروجي شهرها بين مسافران انجام مي‌شود.
رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت افزود: توصيه وزارت بهداشت به مردم اين است كه فقط از آب آشاميدني كه از سلامت آن مطمئن هستند استفاده كنند كه يا آب لوله كشي شهري يا آب بطري بسته بندي شده معتبر است و در صورتي كه سفر هستند و به چنين آبي دسترسي ندارند حتماً آب مصرفي را حداقل به مدت يك دقيقه بجوشانند.
وي گفت: از شهروندان مي‌خواهيم براي پيشگيري از ابتلا به بيماري وبا حتماً سبزي و كاهو را طبق اصول اعلام شده در 3 مرحله شست و شو، انگل زدايي و ميكروب زدايي كنند، از مصرف سبزي و سالاد در رستوران‌ها و اغذيه فروشي‌هاي غير معتبر جداً پرهيز كنند و مهم‌تر از همه بعد از رفتن به دستشويي و قبل از مصرف غذا حتماً دست‌هاي خود را با آب و صابون بشويند.
بيماري وبا واكسن ندارد و علامت عمده آن، اسهال آبكي شديد، همراه با درد خفيف در ناحيه شكم اما بدون خونريزي، دل ‌پيچه و تب است، اين بيماري حدود 40 سال است كه در ايران بومي شده است و معمولاً در تابستان بروز مي‌كند، كارشناسان حوزه سلامت معتقدند با گذشت شدت گرماي تابستان و خنك شدن هوا امكان بروز بيشتر اين بيماري وجود دارد.
به گفته گويا در صورتي كه فردي دچار اسهال شد و مشكوك به وبا بود بايد به سرعت به نزديكترين مركز درماني منتقل شود، همه مراكز درماني دولتي كشور براي كمك به مبتلايان به وبا آماده هستند، اكثر افرادي كه تاكنون به اين بيماري مبتلا شده‌اند به جز 4 نفر فوتي كه دير به درمانگاه رسيدند بقيه درمان شده‌اند و اكنون هيچ بيمار مبتلا به وبايي در كشور بستري نيست.
وي همچنين افزود: بيشترين تعداد مبتلايان به اين بيماري در استان‌هاي تهران،‌ قم و هرمزگان گزارش شده است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تاكنون 3 بار با صدور اطلاعيه از مردم خواسته است اصول بهداشت فردي را رعايت كنند، از مصرف آب، سبزي و ميوه آلوده بپرهيزند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتي از جمله رعايت نكردن اصول بهداشت فردي كاركنان مراكز طبخ، عرضه، توزيع و فروش مواد غذايي در شهرها و جاده‌هاي بين‌شهري و فقدان رعايت اصول بهداشتي در سرويس‌هاي بهداشتي و اماكن عمومي و تفريحي مانند استخرها، مراتب را با شماره تلفن 09678 گزارش دهند.
انتهاي پيام/ز
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن