تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799427519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
در گفتگوي قدس با مسؤولان و شهروندان عنوان شد ؛ تانكرهاي مرگ؛ ضرورت تغيير شيوه آبياري فضاي سبز مشهد

* مهناز خجسته نيا
خراسان امروز: چندي قبل خبر تصادف تانكرهاي آبياري فضاي سبز با خودروها در مشهد كه منجر به كشته و زخمي شدن تعدادي از شهروندان شد، موجب تأثر و تأسف بسياري از مسؤولان و مردم شد.
اين در حالي است كه بسياري از شهروندان نسبت به استفاده از اين تانكرها براي آبياري فضاي سبز انتقاداتي دارند و اين مسأله را منسوخ مي دانند.
يك شهروند ساكن بولوار آزادي كه از شنيدن صداي تصادف اخير تانكر آبياري فضاي سبز با يك وسيله نقليه شخصي به شدت متأثر شده، به خبرنگار ما گفت: كشته شدن چند تن از شهروندان در حادثه رانندگي اين سؤال را مطرح مي كند كه مردم براي آبياري فضاي سبز شهرشان چه هزينه اي را بايد بپردازند؟
وي با بيان اينكه توقف يك تانكر در بزرگراه چيزي جز بازي با جان شهروندان نيست، افزود: رانندگان وسايل نقليه اي كه در بزرگراه با سرعت بالا در حال حركت هستند، به گمان اينكه تانكر آب نيز در حال حركت است، از سرعت خود نمي كاهند و هنگامي متوجه توقف آن مي شوند كه كار از كار گذشته است.
اين شهروند تصريح كرد: اگر مجريان امور شهري عنوان بزرگراه آسيايي و بين المللي بر اين معبر نهاده اند، پس توقف هر گونه وسيله نقليه سنگين يك نوع تخلف محرز و آشكار است.
وي اظهار داشت: از دستگاههاي مسؤول و مجري قانون انتظار مي رود ضمن برخورد جدي با عاملان اين حادثه، از تكرار اين گونه وقايع پيشگيري كنند.
وي بروز اينگونه حوادث را ناگوار عنوان كرد و گفت: تاكنون كمتر شاهد بروز چنين تصادفاتي در جاده هاي روستايي بوده ايم.

انتقاد از سيستم منسوخ آبياري فضاي سبز
يك شهروند نيز در تماس با «خراسان امروز»، از نبود و ضعف سيستم آبياري نوين و تحت فشار در فضاي سبز شهري گلايه كرد و افزود: تداوم آبياري سنتي و روند كند تبديل اين سيستم منسوخ به آبياري نوين و تحت فشار توجيه پذير نيست.
وي با اظهار تعجب از اينكه چرا بايد هنوز شاهد آبياري با تانكر آن هم در بزرگراهها و خيابانها باشيم، افزود: كنار گذاشتن سيستم آبياري سنتي و استقبال از سيستمهاي جديد ضمن جلوگيري از بروز چنين حوادثي در كاهش ميزان مصرف آب نيز تأثير بسزايي دارد.
وي افزود: از شهرداري مي خواهيم سيستم سنتي و منسوخ آبياري فضاي سبز را تغيير دهد تا شاهد بروز چنين حوادثي نباشيم.
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري مشهد نيز به خبرنگار ما گفت: دو هزار و 250 هكتار فضاي سبز شهري داريم كه از اين ميزان 400 هكتار شامل فضاي سبز معابر مي شود.

مشكلاتي كه در گذشته به وجود آمده است
مهندس سلامي مي افزايد: چون بيشتر عرصه فضاي سبز مشهد در ساليان گذشته احداث شده، متأسفانه كمتر زير پوشش آبياري نوين قرار دارد.
به گفته وي، در حال حاضر 30 درصد عرصه فضاي سبز شهري مشهد به جز پاركهاي بزرگ تحت پوشش آبياري نوين قرار دارد و حدود 70 درصد ديگر يا به روش شيلنگي و يا تانكري آبياري مي شوند.
وي در پاسخ به اينكه آيا ضوابط و مقرراتي براي آبياري با تانكر وجود دارد، اظهار داشت: طبق دستورالعملهاي موجود وسايل نقليه بزرگ آبياري هم از لحاظ ايمني و هم فني ضوابط مشخصي دارند، به گونه اي كه نصب چراغ گردون روي مخزن، علامت خطر پشت تانكر، تفكيك شيرهاي تخليه آب شرب و فضاي سبز، همكاري يك نفر كارگر ملبس به لباس شبرنگ و علامت دادن با پرچم 30 تا 40 متر پشت تانكر از جمله نكات ايمني و فني اين ضوابط مي باشد.
وي با تأكيد بر نظارت يك كارشناس ناظر بر نحوه فعاليت هر شركت پيمانكار افزود: در حال حاضر حداقل 55 ناظر از سوي شهرداري انجام صحيح اين وظايف را كنترل مي كنند.

گزارش راهنمايي و رانندگي در مورد حوادث اخير
وي در تشريح اين وقايع و آنچه از نظر قانون بر اين پرونده ها اعمال شده، اظهار داشت: يك مورد از اين حوادث در خارج از شهر مشهد و دو مورد ديگر در كمربندي 100 متري و ميدان قائم(عج) رخ داده است.
وي با بيان اينكه در هر دو مورد اتفاق افتاده در مشهد گزارش مأمور راهنمايي و رانندگي حاكي از رعايت كامل نكات ايمني از سوي تانكر آب بوده است، گفت: آنچه از سوي نيروي انتظامي دليل اصلي بروز اين حوادث اعلام شده، سرعت بالاي وسايل نقليه شخصي بوده است.
وي در خصوص آخرين پرونده نيز خاطرنشان كرد: دلايل بروز اين حادثه هنوز در حال بررسي است.
وي در خصوص آبياري سنتي فضاي سبز با تانكر گفت: خوشبختانه تغيير سيستم آبياري فضاي سبز شهري در دستور كار اين سازمان قرار گرفته و مشكل تأمين اعتبار نيز وجود ندارد.
وي با اشاره به اينكه تغيير سيستم آبياري و حذف شيوه هاي سنتي نيازمند گذشت زمان است، افزود: آنچه در اين مدت مي تواند راهگشاي مشكل باشد رعايت دقيق، كامل و صحيح قوانين راهنمايي و رانندگي از سوي وسايل نقليه است.

يك طرفه قضاوت نكنيم
مدير روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري مشهد نيز به خبرنگار ما گفت: بحث ايمني در شهر سه ضلع دارد كه براي تأمين آن هر يك از اين اضلاع مي بايست وظيفه خود را به نحو احسن انجام دهند و گناه كوتاهي خود را بر گردن ديگري نيندازند.
ميرنجاتي، مجريان، رانندگان و عوامل انتظامي را از رئوس اين اضلاع عنوان كرد و افزود: اگر مجريان تدابير لازم را متناسب با كاري كه انجام مي دهند، پيش بيني كنند و رانندگان ضمن رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي از سرعت مطمئنه تجاوز نكنند و عوامل انتظامي نيز با تخلفات به موقع برخورد كنند، هرگز شاهد بروز چنين حوادث ناگواري نخواهيم بود.
وي با انتقاد از اينكه نبايد در بروز هرگونه حادثه اي تنها يك دستگاه را مقصر عنوان كرد، اظهار داشت: متأسفانه در بيشتر حوادث چون در شهر به وقوع مي پيوندد بلافاصله مديريت شهري زير سؤال مي رود، در صورتي كه اين گونه قضاوت به هيچ وجه صحيح نيست.
وي با اشاره به حادثه اخير برخورد تانكر آبياري فضاي سبز با يك وسيله نقليه شخصي گفت: در اين حادثه تمام موارد ايمني مثل چراغ گردان و اعلام وضعيت توسط يك كارگر هشدار دهنده رعايت شده، اما به اعتقاد كارشناسان سرعت بالاي وسيله نقليه مانع جلوگيري از بروز حادثه شده است.
مدير روابط عمومي شهرداري مشهد در پاسخ به اينكه چرا بايد هنوز در حاشيه بزرگراه آسيايي اين كلان شهر شاهد آبياري سنتي فضاي سبز باشيم، اظهار داشت: دليل اين امر به چندين عامل بستگي دارد.
وي افزود: در اين راستا بايد گفت، مشهد با كمبود آب مواجه است و از سويي در برخي مناطق امكان استفاده از شبكه آبياري نوين نيز فراهم نيست، بنابراين چاره اي جز استفاده از آبياري سنتي وجود ندارد.
وي در عين حال از در دستور كار قرار گرفتن آبياري نوين در تمام عرصه فضاي سبز شهر مشهد خبر داد و خاطرنشان كرد: در حال حاضر حدود يك ششم اين عرصه زير پوشش آبياري نوين است و اميدواريم در آينده نزديك تمام وسعت فضاي سبز مشهد زيرپوشش اين طرح قرار گيرد.

مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان شمالي خبرداد؛ اختصاص 15 هكتار زمين براي ايجاد اردوگاه اسكان اضطراري

بجنورد- خبرنگار قدس: مدير عامل جمعيت هلال احمر خراسان شمالي ايجاد اردوگاه اسكان اضطراري در استان را ضروري دانست.
علي منصوري گفت: با توجه به ضريب بالاي حادثه خيزي اين استان، ايجاد فضاي اسكان اضطراري به خصوص در بجنورد ضروري به نظر مي رسد.
وي خاطر نشان كرد: در اين راستا ضروري ترين كار اين است كه زميني تحويل گرفته شود تا اسكان اضطراري صورت گيرد.
وي افزود: در اين خصوص 15 هكتار زمين توسط سازمان مسكن و شهرسازي براي ايجاد اردوگاه اسكان اضطراري در بجنورد منظور شده، اما تاكنون تحويل گرفته نشده است.
وي همچنين از خريد 200 دستگاه آمبولانس در كشور خبر داد و تصريح كرد: 100 دستگاه آن تاكنون تحويل گرفته شده كه در بين استانها توزيع و در پايگاههاي امداد جاده اي فعال خواهند شد.

پلمب دفتر يك شركت مسافربري متخلف در پايانه مشهد

خراسان امروز: به استناد رأي صادره از سوي كميسيون موضوع ماده 12 آيين نامه حمل بار و مسافر، پروانه فعاليت يكي از شركتهاي مستقر در پايانه مسافربري مشهد به دليل تخلفات حمل و نقل به مدت سه ماه لغو و دفتر شركت مزبور پلمب شد.
صدور صورت وضعيت براي راننده بدون صلاحيت، حمل مسافر اضافه بر ظرفيت مجاز و تصادف منجر به فوت 19 نفر و جرح 34 نفر از مسافران در سيزدهم مرداد ماه جاري در مسير سيرجان- بندرعباس از دلايل عمده لغو پروانه فعاليت و تعطيلي دفتر اين شركت مسافربري مي باشد.
تخلفات حمل و نقل شركتهاي مسافربري و باربري استان در كميسيونهاي ماده 5 و 12 آيين نامه حمل بار و مسافر مورد رسيدگي قرار مي گيرد كه در اين راستا از ابتداي سال جاري تاكنون 28 فقره پرونده تخلفات شركتهاي بار و مسافر استان در كميسيونهاي مزبور مطرح و آرايي مبني بر تذكر كتبي، توبيخ كتبي، لغو پروانه تعليقي، لغو پروانه هاي قطعي، لغو قرارداد مسير، قطع خدمات تعليقي و قطع خدمات قطعي صادر گرديده است.

استاندار خراسان رضوي: بخش غيردولتي براي ارائه خدمات مختلف پزشكي وارد ميدان شود

خراسان امروز: بخشهاي بازسازي و تجهيز شده بيمارستان امام زمان(عج) شامل اتاق عمل، دياليز و سي سي يو با حضور امام جمعه مشهد و ساير مديران استاني افتتاح شد.
محمد جواد محمدي زاده استاندار خراسان رضوي پس از بازديد از بخشهاي مختلف اين بيمارستان با بيان اينكه تاكنون اقدامهاي رضايت بخشي در زمينه بازسازي بيمارستان خيريه امام زمان(عج) انجام گرفته است، گفت: استانداري خراسان رضوي نيز مساعدت لازم را براي ادامه اين روند خواهد داشت.وي مشهد را نيازمند توسعه خدمات درماني و نيروي مجهز و تجهيزات پزشكي خواند و افزود: بخش غيردولتي نيز بايد در كنار بخش دولتي در زمينه هاي مختلف ارائه خدمات پزشكي وارد ميدان شود.
وي آموزشي شدن يك مركز درماني در مشهد را موجب ارتقاي كيفيت خدمات درماني آن مركز دانست و ادامه داد: اميدواريم بخش آموزشي در كنار بخش درماني بيمارستان فعال شود تا خدمات با كيفيت توسط نيروهاي جوان و تحت نظر متخصصان با تجربه به مردم ارائه شود.
وي به در پيش بودن روز پزشك اشاره كرد و گفت: پزشكي يكي از مشاغل مقدس است كه در دين اسلام و تاريخ كشورمان از تقدس خاصي برخوردار است.
اين بيمارستان روزانه پاسخگوي بيش از يك هزار و 500 نفر بيمار است كه 50 نفر را بستري مي كند.

در ماه مبارك رمضان؛ 5 هزار نفر از نيازمندان در بجستان اطعام مي شوند

بجستان- خبرنگار قدس: طي مراسمي كه با حضور مسؤولان و جمعي از خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد شهرستان بجستان برگزار شد، رئيس كميته امداد اين شهرستان گفت: طي سال گذشته 733 ميليون ريال مستمري به مددجويان پرداخت شده و علاوه بر اين 974 ميليون ريال وام كار گشايي نيز به نيازمندان تحت حمايت منطقه واگذار شده است.
عبدا... زاده در ادامه با توجه به نزديكي ماه مبارك رمضان به تشريح برنامه هاي اطعام پرداخت و اظهار داشت: طبق برنامه پيش بيني شده بيش از پنج هزار نفر از نيازمندان به صورت رايگان اطعام خواهند شد.

انتقاد مسوولان از عدم به كارگيري نيروهاي جوان شهر خر

وخرو - خبرنگار قدس: امام جمعه موقت شهر خرو از عدم به كارگيري نيروهاي جوان اين شهر در شهرك صنعتي خيام انتقاد كرد.
حجة الاسلام والمسلمين مهدوي گفت: احداث شهرك صنعتي در خارج از شهرها و اطراف روستاها و شهرهاي كوچك به منظور ايجاد اشتغال براي جوانان آن مناطق و جلوگيري از مهاجرت آنها مي باشد.
وي افزود: متأسفانه با وجود جمعيت فراوان جوان در شهر خرو شركتها و كارخانه هاي شهرك صنعتي خيام و كارخانه نساجي اين شهر در خصوص به كارگيري جوانان با مسؤولان همكاري نمي كنند و نيروهاي مورد نياز خود را از شهرهاي اطراف تأمين مي نمايند.
وي همچنين افزود: بسياري از جوانان شهر خرو به علت بيكاري از اين شهر مهاجرت كرده و در شهرهاي تهران و مشهد شغلهاي كاذب را پيشه خود مي نمايند كه اين مسأله عواقب ناخوشايندي را براي جامعه به دنبال دارد.
رئيس شوراي شهر خرو هم گفت: به رغم مكاتبات و معرفي جوانان به شركتها و كارخانجات شهرك صنعتي و كارخانه نساجي براي كار اكثر اين شركتها و كارخانجات با ما همكاري نمي كنند.عليرضا ياوري افزود: انتظار مي رود كه مسؤولان اين شهرك صنعتي و كارخانه نساجي در خصوص به كارگيري جوانان جوياي كار اين شهر همكاري نمايند.
او همچنين افزود: در صدديم كه با حضور مسؤولان شهرستان و شهرك صنعتي و كارخانه نساجي جلسه اي برگزار نماييم تا از علت عدم به كارگيري جوانان سؤالهايي را مطرح كنيم.

بهره مندي 2700 مددجو از كلاس هاي آموزش بهداشت كميته امداد خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي از آموزش بهداشت دو هزار و 720 نفر از مددجويان و نيازمندان اين نهاد در سال جاري خبر داد.
سبحاني گفت: در همين راستا براي ارتقاي سطح سلامت مددجويان و هدفمند كردن آموزشهاي بهداشت كلاسهاي آموزشي براي دانش آموزان، زنان سرپرست خانواده، سالمندان، دختران در شرف ازدواج، نوعروسان، قاليبافان، مددجويان و در نهايت براي زندانيان نيازمند برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: از ابتداي امسال تاكنون براي 2200 نفر از مددجويان تحت پوشش اين نهاد كلاسهاي آموزش بهداشت جهت سلامت آنان برگزار شده است كه بيش از 40 ميليون ريال در اين زمينه هزينه شده است.وي با بيان اينكه حدود 70 كلاس آموزشي در نوبت هاي مختلف براي مددجويان اين نهاد برگزار شده است، گفت: براي تشويق و ترغيب مددجويان و كمك به افزايش بهداشت و سلامت آنان نيز تعداد 3 هزار هديه بهداشتي در كلاسهاي آموزشي به شركت كنندگان اهدا شد.
وي اين اقدام را شامل صابون، پودر رختشويي، حوله و وسايل بهداشتي عنوان كرد.رئيس اداره امور فرهنگي كميته امداد خراسان شمالي نيز از فعاليت 400 دانشجو و فارغ التحصيل استان در كانون فارغ التحصيلان و دانشجويان اين نهاد خبر داد.گريواني با اعلام اينكه اين كانون از آذرماه سال گذشته با استقبال دانشجويان فعاليت خود را آغاز كرده است، گفت: در حال حاضر 400 نفر از دانشجويان و فارغ التحصيلان تحت پوشش اين نهاد در كانون فعاليت مي كنند.
وي اظهار داشت: اين كانون در قالب 6 كميته تحقيق و پژوهش، اشتغال، پيگيري مشكلات دانشجويان، جذب دانشجويان ممتاز، مبتكر و نخبه و فعاليتهاي فوق برنامه و كميته همياري مي باشد كه اعضا در قالب اين كميته فعاليت مي كنند.وي تصريح كرد: در حال حاضر هزار و 50 نفر دانشجو تحت پوشش اين نهاد هستند كه 700 نفر از آنان از خدمات تحصيلي و فرهنگي اين نهاد بهره مند هستند و بقيه آنان نيز به محض تأمين اعتبار از خدمات تحصيلي اين نهاد بهره مند خواهند شد.

راه اندازي سايت اطلاع رساني دادگستري خراسان رضوي

خراسان امروز: معاون اداري مالي دادگستري خراسان رضوي از راه اندازي سايت خبري و اطلاع رساني دادگستري استان خبر داد.نمازي گفت: قوه قضاييه در سالهاي اخير رويكرد بسيار خوبي نسبت به اطلاع رساني داشته است و دادگستري استان نيز با همكاري و تلاش معاونت برنامه ريزي و توسعه قضايي و روابط عمومي توانست سايت خبري و اطلاع رساني دادگستري خراسان رضوي را راه اندازي كند.وي با اشاره به اهميت اطلاع رساني دقيق، سريع و شفاف در سيستم قضايي گفت: اطلاع رساني در قوه قضاييه از اهميت و حساسيت بالايي برخوردار است.نمازي افزود: با توجه به تأكيدات مسؤولان قوه قضاييه در زمينه اطلاع رساني، راه اندازي سايت خبري و اطلاع رساني دادگستري استان مي تواند گام مهمي در تحقق اين اهداف تلقي شود. وي رويكرد اطلاع رساني در دادگستري استان را رويكرد آموزش دانست و افزود: افزايش آگاهيهاي قضايي و حقوقي شهروندان مهمترين فاكتور در زمينه اطلاع رساني در مجموعه دادگستري استان است.

اخبار كوتاه

* كارگاه آموزشي شيوه زندگي سالم سالمندي ويژه گروه هدف كاردانان و بهورزان مراكز بهداشتي درماني شهري و روستايي شهرستان نهبندان در محل سالن اجتماعات شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان برگزار شد.
مسؤول روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان شهرستان نهبندان با اعلام اين مطلب گفت: اين كارگاه آموزشي يك روزه با هدف تربيت مربي و بهبود شيوه زندگي سالم در سالمندي توسط واحدهاي سلامت خانواده و واحد سالمندان مركز بهداشت نهبندان تدارك و برگزار شد.
* طي يكسري تدابير اطلاعاتي مأموران انتظامي تربت جام در پي كسب خبر مبني بر وجود 4 جسد از اشرار مسلح در ارتفاعات اقدام به پاكسازي ارتفاعات حوزه استحفاظي نمودند.در اين راستا جنازه 4 نفر از اشرار مسلح كه در درگيريهاي مسلحانه قبلي به هلاكت رسيده بودند كشف شده و همچنين در اين عمليات دو قبضه سلاح كلاش و 8 تيغه خشاب و 235 تير و مقدار 17 /5كيلو هروئين فشرده و 5 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط شد.
* جوان 25 ساله اي كه با ورود به يك مجلس عروسي در تربت جام اقدام به عربده كشي و شكستن شيشه هاي خودرو باعث رعب و وحشت شده بود با همكاري نيروي انتظامي تربت جام دستگير شد.
پس از اين جريان و اطلاع از موضوع بلافاصله طرح مهار در سرتاسر شهرستان تربت جام به مرحله اجرا درآمد كه فرد خاطي در حالي كه چاقو در دست داشت و به سمت مأموران حمله ور شده بود دستگير شد. فرمانده انتظامي تربت جام در اين رابطه اظهار داشت: در بازجويي هاي فني متهم اظهار داشت كه با چند نفر از دوستانش اقدام به خوردن مشروبات الكلي نموده و از حالت طبيعي خارج گرديده و اعمال فوق را انجام داده است.وي افزود: متهم ياد شده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.
* از سوي بسيج اداره كل تربيت بدني استان خراسان رضوي به مناسبت گراميداشت ميلاد حضرت قائم(عج) يك دوره مسابقه شنا در محل استخر قدس در شش رشته با حضور 70 شناگر برگزار شد.در اين مسابقه و در رشته 33 متر قورباغه، جواد آرزومند از شركت گاز مقام اول، محمود عبدا... پور از بانك صادرات مقام دوم و هادي صفاري از بانك ملت مقام سوم را كسب كردند.
در رشته 33 متر كرال سينه نيز سيد محمود حسيني از پايگاه تربيت بدني مقام اول، جواد كرماني از بانك مسكن مقام دوم و امين گوهري از پايگاه خدمات درماني مقام سوم را به دست آوردند.همچنين در 66 متر كرال سينه مجيد عدالتي از شركت غله و مرتضي گلزائي از انتقال گاز مقام دوم را كسب كردند.
در 33 متر پروانه هم سيد محمود حسيني از تربيت بدني مقام اول، مرتضي گلزائي از انتقال گاز مقام دوم و رضا سيادتي از بانك صادرات مقام سوم را از آن خود كردند.
در پايان اين مسابقات نيز به نفرات اول جوائزي اهدا شد.
* رئيس شوراي قضايي ويژه شرق كشور گفت: حفظ كرامت مردم، تكريم ارباب رجوع و تفسير قوانين به نفع حقوق عامه بايد بيش از پيش مورد توجه مسؤولان قضايي قرار گيرد.
وي با بيان اين مطلب در جمع مسؤولان قضايي در مشهد گفت: حفظ كرامت مردم و تكريم ارباب رجوع از جمله سياستهاي اصولي دستگاه قضايي بوده كه طي سالهاي اخير مورد تأكيد رئيس قوه قضاييه قرار داشته است.
* ستاد پدافند غير عامل شهرستان سربيشه با حضور اعضاي اين ستاد تشكيل شد.در اين جلسه خسروي معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري ضمن بيان دستور كار جلسه گفت: دستگاههاي اجرايي بايد نسبت به تهيه موتور برق اضطراري اقدام نمايند.
در اين جلسه مقرر شد با توجه به اهميت احداث اردوگاه دائمي به منظور اسكان موقت در مواقع بحران و همچنين باير بودن حدود 700 هكتار اراضي بالادست شهر سربيشه در اثر خشكسالي پي در پي و خشك شدن آب قنوات كه در جريان بادهاي موسمي (120 روزه سيستان) باعث گرد و خاك شده است، كميته هايي تشكيل و نتيجه اقدامهاي خود را به فرمانداري اعلام نمايند.
* رئيس كل دادگستري خراسان شمالي گفت: قضات خراسان شمالي 226 مرتبه از زندانهاي استان بازديد كردند.
كيخسروي اظهار داشت: زندانيان مي توانند در اين بازديدهاي چهره به چهره مسائل و مشكلات خود را با مسؤولان در ميان بگذارند تا به آنها رسيدگي شود.
* رئيس اداره شوراهاي حل اختلاف خراسان رضوي گفت: ايجاد صلح و سازش مهمترين رسالت شوراهاي حل اختلاف است.صادقي نيا با اشاره به استقبال گسترده مردم از اين شوراها گفت: مهمترين دليل اين استقبال تجربه عملي مردم در مراجعه به شوراهاي حل اختلاف است.وي گفت: كوتاهي زمان رسيدگي به پرونده ها يكي از دلايل مهم استقبال مردم از اين نهاد است.
وي افزود: اين شوراها جزو لاينفك دستگاه قضايي خواهد بود و به زودي قانون شوراهاي حل اختلاف مراحل نهايي خود را طي خواهد كرد.
* سي و دومين جلسه شوراي حفظ حقوق بيت المال در اراضي و منابع طبيعي به رياست رئيس كل دادگستري خراسان رضوي برگزار شد.حجة الاسلام والمسلمين سيد حسن شريعتي رئيس كل دادگستري ضمن قدرداني از تلاش دادسراي عمومي و انقلاب مشهد در برخورد با پديده شوم زمين خواري از حساسيت بالاي دادستان عمومي و انقلاب مشهد در خصوص حفظ حقوق بيت المال تشكر كرد و افزود: اميدواريم اين حساسيت باعث ايجاد انگيزه بيشتر در ساير دستگاهها شود.برپايه اين گزارش، در اين جلسه مصوب شد تا دادستان عمومي و انقلاب مشهد همچنان نظارت مستمري بر نحوه انتشار آگهي هاي زمين و مسكن در مطبوعات داشته باشد.

مكانيزه شدن پاسخگويي كميسيون ماده 100؛ معطلي مردم به صفر رسيد

خراسان امروز: كميسيونهاي ماده 100 شهرداريها از اين پس در مشهد به صورت مكانيزه مشكلات شهرسازي را بررسي مي كنند.
شراره معدنيان دبير كميسيونهاي ماده 100، طرح مكانيزه كردن آن را از زيرمجموعه هاي سيستم يكپارچه شهرسازي دانست و گفت: در مرحله اول پرونده هاي دستي جمع شده و به صورت سيستمي رسيدگي مي شود. وي جلوگيري از طولاني شدن زمان رسيدگي و خطاهاي پيش آمده در رفت و برگشت پرونده ها كه منجربه هزينه هاي بالا و كيفيت پايين مي شد را از اهداف اجراي اين طرح برشمرد و اظهار اميدواري كرد، با اجراي اين طرح آمار مناطق به صورت روزانه و دقيق قابل دسترسي باشد.شيرازي مجري اين سيستم نيز در مراسم افتتاح طرح گفت:طي ماههاي آينده 12 محصول ديگر از سيستم يكپارچه شهرسازي ارايه مي شود. وي در مورد سيستم كميسيونهاي ماده 100 گفت: در اين سيستم 18 مورد خلافي تعيين شده و همه مناطق به آن متصل هستند تا به صورت مكانيزه پرونده ها ارسال و قابل بررسي توسط مرجع مربوطه باشد.شيرازي با اشاره به حداكثر فرصت پاسخگويي مراجع در 24 ساعت تصريح كرد: اين سيستمها داراي امنيت بالايي است كه همچنان روي ايمن بودن آن اقدامهايي در حال انجام است تا كاملاً مورد اطمينان باشد.

رشد 35 درصدي كشفيات مواد مخدر در خراسان رضوي

خراسان امروز: دادستان عمومي و انقلاب مشهد و دبير شوراي قضايي ويژه شرق كشور از رشد 35 درصدي كشفيات موادمخدر در سال جاري خبرداد.
غلامحسين اسماعيلي با اعلام اين خبر گفت: كشفيات موادمخدر در چهار ماهه ابتداي سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد رشد داشته كه اين مطلب نشان از عزم قاطع دادسراي عمومي و انقلاب و عوامل جان بركف امنيتي و نظامي و انتظامي در برخورد با پديده شوم موادمخدر است.
وي با اشاره به تلاش مضاعف سازمانها و نهادهاي دست اندركار مبارزه با موادمخدر به ويژه دادسراي عمومي و انقلاب مشهد در سالهاي اخير گفت: سياست ما برخورد با باندهاي بزرگ قاچاق و همچنين توزيع كنندگان خرده فروش و عمده فروش موادمخدر است و در همين راستا در چهار ماهه اول سال جاري بيش از 4 هزار و 400 نفراز اين عوامل دستگير شده اند كه اين رقم نيز نشان دهنده رشد 87 درصدي در زمينه دستگيري عوامل تهيه و توزيع موادمخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
وي با اشاره به افزايش انهدام باندهاي قاچاق موادمخدر گفت: در چهار ماهه اول سال جاري انهدام باندههاي قاچاق موادمخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته است.
وي افزود: عمده كشفيات موادمخدر در مبادي ورودي از كشور افغانستان بوده است.

6 كشته حاصل سه تصادف مرگبار

بيرجند - خبرنگار قدس: وقوع سه سانحه رانندگي در خراسان جنوبي 6 كشته و 7 زخمي بر جا گذاشت.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس خراسان جنوبي، وقوع تصادف رانندگي در كيلومتر 5 محور قاين بين يك دستگاه موتور سيكلت و يك دستگاه كاميون منجر به مرگ دو سرنشين موتور سيكلت شد.
علت اين حادثه بي احتياطي راكب موتور سيكلت به علت تجاوز به سمت چپ جاده اعلام شده است.همچنين وقوع تصادف ديگري در كيلومتر 28 محور زاهدان بين يك دستگاه خودرو پژو 405 و يك دستگاه رنو منجر به مرگ دو نفر شد.
علت اين حادثه بي احتياطي راننده پژو به علت تجاوز به سمت چپ جاده اعلام شده است.
خبر ديگري نيز حاكي است برخورد يك دستگاه كاميون با يك دستگاه خودرو پرايد در فردوس منجر به مرگ دو تن از سرنشينان پرايد و مجروح شدن چهار نفر ديگر شد.
علت حادثه بي احتياطي راننده پرايد در انحراف به چپ اعلام شده است.

كشف 4800 كيلوگرم مواد مخدر در بيرجند

بيرجند - خبرنگار قدس: فرمانده هنگ سوم تكاوري سلمان بيرجند از كشف 4 تن و 862 كيلوگرم مواد مخدر از ابتداي سال جاري تاكنون در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ پاسدار هادي غفوري افزود: جان بر كفان هنگ سوم تكاوري سلمان طي همين مدت در درگيري با اشرار ضمن كشف 13 دستگاه خودرو و 12 قبضه سلاح موفق به دستگيري 46 قاچاقچي و 6 شرور مسلح شده اند.
وي خاطرنشان كرد: در درگيريهاي انجام شده با اشرار نيز طي همين مدت 7 شرور به هلاكت رسيدند.
وي گفت: طي چهارماه و نيم گذشته همچنين 921 افغاني غيرمجاز و 1757 قاچاقچي كالا دستگير شده اند. وي يادآور شد: كشف 17 تن و 643 كيلوگرم برنج و 589 هزار و 255 ليتر سوخت از ديگر كشفيات هنگ تكاوري سلمان از ابتداي سال جاري تاكنون بوده است.
وي كل كشفيات مواد مخدر در سال گذشته توسط اين هنگ را 17 تن اعلام كرد و گفت: طي همين مدت ضمن 13 مورد درگيري با اشرار، 9 شرور كشته و يك نفر نيز دستگير شده است.

سانحه رانندگي در خراسان شمالي 8 كشته و مجروح گرفت

بجنورد - خبرنگار قدس: برخورد دو دستگاه خودروي سواري در شيروان از توابع خراسان شمالي دو نفر را به كام مرگ كشاند و 6 نفر را راهي بيمارستان كرد.
مأموران انتظامي شهرستان شيروان از يك مورد تصادف در يكي از خيابانهاي اين شهر مطلع و بلافاصله براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند. پس از بررسيهاي اوليه مشخص شد تصادف بين پرايد با دو سرنشين و يك دستگاه خودروي پژو با چهار سرنشين رخ داده است.
دراين حادثه راننده و يكي از سرنشينان خودروي پژو در صحنه فوت كرده و ديگر سرنشينان خودروها به شدت مصدوم و به بيمارستان منتقل شدند. كارشناسان علت حادثه را انحراف به چپ راننده پرايد ناشي از سبقت اعلام كردند. همچنين خبر ديگري حاكي است، واژگوني يك دستگاه سواري ون در محور بجنورد به علت بي احتياطي و بي توجهي راننده منجر به كشته شدن يك نفر و مصدوم شدن 13 نفر از سرنشينان خودرو شد.
همچنين بر اساس خبري ديگر مأموران مبارزه با موادمخدر شهرستان مانه و سملقان از توابع خراسان شمالي در عملياتي ضربتي موفق به كشف 21 كيلوگرم ترياك از يك خودروي سواري و دستگيري يك قاچاقچي شدند.

هدف

خبرهايي از ورزش خراسان شمالي
بجنورد - خبرنگار قدس: مسابقه دوستانه اي بين تيم هندبال بانوان شهرستان بجنورد و شهرآباد نيروي هوايي برگزار شد كه در پايان تيم بجنورد بر تيم شهرآباد نيروي هوايي غلبه كرد.
خبر ديگري حاكي است، از سوي هيأت ورزشهاي همگاني، پياده روي خانوادگي به مقصد بش قارداش و با شركت بيش از پنج هزار نفر برگزار شد و در پايان به 150 نفر جوايز ارزنده اي اهدا شد.همچنين براساس خبر ديگر، با اعزام تيم كونگ فو استان به مسابقات قهرماني كشور كه در مشهد برگزار شد در رده سني بزرگسالان اميد رستمي در وزن 60 - كيلو مقام اول را به دست آورد. همچنين علي پاغچقي نيز در وزن آزاد، مجتبي محمدزاده در 70 - و مهدي محمدزاده در 65- كيلو مقام سوم را كسب كردند. صالح معشوق در 55 - كيلوگرم و فرشاد محمودي نيز در وزن 45- كيلوگرم مقام دوم را به دست آوردند.

برگزاري همايش پياده روي خانوادگي در سربيشه
سربيشه - خبرنگار قدس: هيأت ورزشهاي همگاني شهرستان سربيشه با همكاري اداره تربيت بدني اين شهرستان همايش پياده روي خانوادگي برگزار كرد.
در اين همايش كه با حضور 300 نفر از ورزش دوستان در مسير ميدان طالقاني شهر سربيشه برگزار شد، به قيد قرعه به 21 نفر از شركت كنندگان جوايزي از جمله كمك هزينه سفر عتبات عاليات، ربع سكه بهار آزادي و لوازم ورزشي اهدا شد.

همايش ورزش و سلامت در گناباد
گناباد - خبرنگار قدس: اولين همايش تحصيلي ورزش و سلامت با همت تربيت بدني و هيأت كاراته شهرستان گناباد برگزار شد.
مسؤول هيأت كاراته استان خراسان رضوي در اين همايش گفت: هيأت كاراته استان با 53 سبك در 15 شهرستان استان فعال است و هم اكنون با داشتن 300 مربي، 30 هزار كاراته كار را تحت پوشش دارد. حسين محمودي افزود: هيأت كاراته استان در مقطع جوانان و نوجوانان تا كنون 8 مدال كشوري كسب نموده است.رئيس تربيت بدني گناباد نيز هدف از برگزاري اين همايش را ترويج فرهنگ ورزش به ويژه ورزش كاراته عنوان كرد و گفت: هيأت كاراته شهرستان به عنوان هيأت نمونه انتخاب شده است.

مشهد ميزبان مسابقات ورزشي دختران و همسران شاهد و ايثارگر
خراسان امروز: مسابقات تنيس روي ميز چهارمين جشنواره ورزشي دختران و همسران شاهد و ايثارگر سراسر كشور در مشهد آغاز شد.
در اين دوره از رقابتها 8 تيم از استانهاي كرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوي، تهران ب، گلستان، همدان، آذربايجان شرقي و فارس به صورت دوره اي به مدت سه روز در سالن ورزشي ثامن الائمه(ع) مشهد با هم به رقابت خواهند پرداخت.
خبر ديگري حاكي است مسابقات آمادگي جسماني چهارمين جشنواره ورزشي دختران و همسران شاهد و ايثارگر در مشهد آغاز شد.در اين دوره از رقابتها 248 نفر در قالب31 تيم از استانهاي كشور در سه بخش ايستگاهي، استقامت و امدادي به مدت سه روز در سالن شهيد بهشتي مشهد با هم به رقابت خواهند پرداخت.
نتايج اين مسابقات در دو بخش انفرادي و تيمي مشخص خواهد شد.خبر ديگري حاكي است مسابقات واليبال دختران و همسران شاهد و ايثارگر سراسر كشور نيز در مشهد برگزار شد. در اين دوره از مسابقات 8 تيم خراسان جنوبي ، تهران بزرگ، لرستان، اصفهان، همدان، مازندران، قم و فارس در 2 گروه به صورت دوره اي به مدت سه روز در سالن شهيد منتظري با هم به رقابت خواهند پرداخت.

استقبال ورزش دوستان چناراني از جودوكار المپيكي
صدها نفر اهالي چناران روز گذشته با استقبالي گرم «علي معلومات» جودوكار المپيكي خود را در آغوش گرفتند.به گزارش ايرنا، مردم، ورزشكاران و مسؤولان وي را در طول مسير دو كيلومتري از ميدان خواجه نظام الملك تا مقابل منزلش مشايعت كردند.
علي معلومات توانسته بود عنوان پنجمي وزن منهاي 73 كيلوگرم جودو المپيك پكن را كسب نمايد.
اين گزارش حاكي است: فرماندار، شهردار، اعضاي شوراي شهر، بخشدار مركزي، پرسنل سپاه پاسداران، نيروي انتظامي و ساير مسؤولان و نيز كشتي گيران پيشكسوت در ميان استقبال كنندگان به چشم مي خوردند. مردم چناران 25 رأس گوسفند و بيش از 40 ميليون ريال براي تلاشهاي معلومات در عرصه هاي مختلف جودو به وي اهدا كردند.

4 رزمي كار اسفرايني به عضويت تيم ملي درآمدند

اسفراين - خبرنگار قدس: چهار نفر از ورزشكاران اسفرايني در سبك جيت كان دو (يكي از ورزشهاي رزمي) به عضويت تيم ملي ايران درآمدند.براساس اين خبر، در رده سني بزرگسالان حسين اميري فر در وزن 52 كيلوگرم، مصطفي شاهرخ در وزن 56 كيلوگرم ، مرتضي حسن زاده در وزن 65 كيلوگرم و حسين عباس پور در وزن 70 كيلوگرم نفرات راه يافته به تيم ملي هستند.

مسابقات كشتي با چوخه در جغتاي
سبزوار - خبرنگار قدس: مسابقات كشتي با چوخه در سالن ورزشي شهيد چمران جغتاي با شركت بيش از 70 كشتي گير از شهرهاي جاجرم، جغتاي، جوين و روستاهاي مجاور، در چهار وزن برگزار گرديد.
بر اين اساس در وزن 62 كيلوگرم ابوالقاسم فريمانه و محمود سليمي راد از جغتاي و مجتبي فشانجردي از ريواده جغتاي به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.در وزن 68 كيلوگرم نيز به ترتيب مصيب كريم آبادي از جوين، محمود جغتايي از جغتاي و مهدي كيوانلو از سيدآباد جوين مقامهاي اول تا سوم را از آن خود نمودند.همچنين در وزن 75 كيلوگرم محمد رضا كريم آبادي از جوين، رضا كيوانلو از ريواده جغتاي و علي اصغر محمدآبادي از جغتاي به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.در وزن 85 كيلوگرم نيز امين اسدآبادي از جغتاي، حسين كيوانلو از ريواده جغتاي، و محمود فدايي از جغتاي به ترتيب بر سكوهاي اول تا سوم ايستادند.
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 366]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن