تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820998721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشخصات فنی رنو مگان + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: مگان بالاخره پس از کش و قوس های فراوان میان شرکت رنوپارس و وزارت صنایع وارد کشور شد . این خودرو که مدل روز اروپاست توسط شعبه ی ترکیه ای رنو تولید میشود و شما نباید تصور کنید که مگان های موجود در ایران فرانسوی است .

مگان یکی از خودروهای موفق در کلاس خود در اروپاست . این خودرو برای دو سال متمادی به عنوان پرفروش ترین خودرو ی اروپا نیز شناخته شد .

مگان از موسسه ی ایمنی اروپا (ان سی ای پی) توانست ۵ ستاره از ۵ ستاره را دریافت کند و پس از ول ساتیس به عنوان دومین خودروی ایمن رنو شنخته شود .

مگان در ایران در ۲ نوع پیشرانه یکی به حجم ۱۶۰۰ سی سی و دیگری به حجم ۲۰۰۰ سی سی که هر دو پیشرانه ۴ سیلندر میباشند عرضه میشوند . این پیشرانه ها هر دو ۱۶ سوپاپ میباشند و قدرت موتور ۱۶۰۰ برابر ۱۱۵ اسب بخار و پیشرانه ی دوم ۱۳۵ اسب بخار میباشد .

طبق گفته ی پارس خودرو مونتاژ مگان ۱۶۰۰ از مهر ماه آغاز خواهد شد و مدل ۲۰۰۰ سی سی نیز از سال دیگر در ایران مونتاژ خواهد شد . کلیه ی مگان هایی که اکنون در ایران موجود است مستقیما از ترکیه وارد شده اند .

اما کسانی که در ایران مگان را تحویل گرفته اند این خودرو را دارای راحتی بالا " قدرت مناسب و پایداری فوق العاده در سر پیچ ها دانسته اند. (به علت سیستم ای اس پی یا کنترل پایداری که فقط در مدل ۲۰۰۰ سی سی موجوداست(در مورد این سیستم قبلا توضیح داده شده)) .

طراحی خارجی مگان نیز طرحی نسبتا زیبا و تقریبا عامه پسند است . طراحی داخلی مگان نیز طرحی زیبا از آب درآمده . البته مدل ۲۰۰۰ سی سی از طرح اکسپرشن که طرحی روشن و به مراتب زیباتر از طرح آنتیکدر مدل های ۱۶۰۰ است ولی اشکال کار این جاست که هر رنگ بدنه ای با طرح اکسپرشن جور در نمی آید و باعث ناهماهنگی میشود



[تصویر: 4SA_DAS.JPG]

طراحی این خودرو از بغل طرحی زیبا و چشم نواز است.

مگان در چندین رنگ بدنه از جمله : سفید - مشکی- نوک مدادی - آلبالویی- طوسی- نقره ای و سبز بهره میبرد .

نکته ی دیگر این است که در مدل ۲۰۰۰ سی سی سپر جلو همرنگ بدنه است ولی در مدل ۱۶۰۰ سپر به رنگ مشکی است که این بر روی هماهنگی خودرو تاثیر سوء میگذارد .

پارس خودرو در هنگام تبلیغ این خودرو این خودرو را با مشخصات مدل ۲۰۰۰ سی سی معرفی میکرد و به همین دلیل عده ای از خریدارن فکر میکردند که مدل ۱۶۰۰ نیز از همین تجهیزات بهره مند است در حالی که کور خوندن.

قیمت مگان ۲۰۰۰ در هنگام ثبت نام با داشتن ۴ ایربگ 5/26 ملیون بود که در برابر خودروهایی مثل تویوتا کرولا و مزدا ۳۲۳ با موتور کم حجم تر معقول به نظر میرسد . ولی این خودرو پس از تحویل از قیمتی برابر ۳۳ ملیون در بازار آزاد بهره مند شده ! یعنی کسانی که ۳ ماه پول خود را در کارخانه خوابانده اند (سود این مدت در نهایت چیزی بیش از ۱ ملیون نخواهد شد) و اکنون با 5/7 ملیون افزایش قیمت میفروشند!! قیمت مگان ۱۶۰۰ هم در هنگام ثبت نام 9/18 ملیون بود که هم اکنون در حدود ۲۲ ملیون قیمت خورده!

مگان از سیستم روشن کردن بدون سوئیچ بهره میبرد که با گذاشتن کارت رنو و فشار دادن تکمه ای خودرو روشن میشود . هم چنین ترمز دستی این خودرو هم از طرحی مثل هواپیما بهره میبرد .

در پایان باید گفت که مگان ۱۶۰۰ علی رغم این که از تجهیزات چندانی سود نمیبرد ولی قیمت بالایی دارد خصوصا وقتی این که بدانیم مدل ۲۰۰۰ این خودرو در ترکیه تنها ۲۰۰۰۰ دلار قیمت دارد آن وقت است که میفهمیم مگان ۱۶۰۰ به جزئ ایمنی چیز برتری ندارد .

اما مدل ۲۰۰۰ خصوصا با داشتن موتوری مناسب و کشش خوب آن که دستیابی به ۱۷۰ کیلومتر (به گفته ی مالکان آن) برای آن چندان مشکل نیست و با داشتن تجهیزات مناسب خودروی قابل قبولی است ولی قیمت آن در بازار آزاد هنوز نسبت به بسیاری از رقبا گران است .





[تصویر: 4SA_180.JPG]








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن