تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816669410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اطلاعاتي تازه در مورد بازي گليشفته فراهاني در كنار دي‌كاپريو و راسل كرو


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اطلاعاتي تازه در مورد بازي گليشفته فراهاني در كنار دي‌كاپريو و راسل كرو


------------

روز جمعه 10 اكتبر 2008 برابر با 19 مهرماه سال 1387 نمايش فيلمي در سينماهاي امريكا و انگلستان آغاز مي شود كه به واسطه يك ويژگي مهم براي ايرانيان جذاب و مهم است. «مجموعه دروغ ها» جديدترين فيلم كارگردان كهنه كار سينماي امريكا ريدلي اسكات در اين روز به پرده سينماها مي رود كه نام يك بازيگر شناخته شده سينماي ايران در ميان اسامي دست اندركاران آن به چشم مي خورد؛ گلشيفته فراهاني.

پس از آنكه سايت سينمايي معتبر imdb حدود 10 روز پيش نام گلشيفته فراهاني را به جمع بازيگران اين فيلم اضافه كرد، كمپاني برادران وارنر هم چهارشنبه شب در تريلر جديدي كه از فيلم منتشر كرد تصاويري از بازي فراهاني را قرار داد تا سرانجام شايعه يي كه يك سال است در محافل سينمايي و رسانه يي به گوش مي رسد، تاييد شود. سايت imdb هنوز توضيحي درباره نقش فراهاني و نام شخصيتي كه او آن را ايفا مي كند ارائه نداده است اما تا پيش از اين از درج نام اين بازيگر در ليست دست اندركاران فيلم «مجموعه دروغ ها» با نام اصلي Body of lies خودداري مي كرد. فيلم بر مبناي كتابي به همين نام نوشته ديويد ايگناتيوس يادداشت نويس معروف روزنامه واشنگتن پست ساخته شده است. اين كتاب آوريل سال 2007 به بازار آمد و بلافاصله حقوق سينمايي آن توسط كمپاني معروف برادران وارنر خريداري شد.

رمان «مجموعه دروغ ها» مضموني در ارتباط با مبارزه با تروريسم دارد و داستان يك مامور سيا به نام راجر فريس است كه براي پيدا كردن يك تروريست مهم از سران القاعده به نام «سليمان» به اردن مي رود. كتاب تا حدودي به نقد سياست هاي مداخله گرايانه آمريكا مي پردازد و در مجموع اثر منتقدانه يي محسوب مي شود. در برگردان سينمايي اين رمان تغييراتي ايجاد مي شود كه يكي از مهم ترين آنها اضافه شدن شخصيتي به نام «عايشه» است كه در داستان اصلي با نام «آليس» وجود داشت. شخصيتي كه قهرمان داستان در جريان پيدا كردن سليمان دلباخته اش مي شود.

ويليام موناهان فيلمنامه نويس اسكاربرده به خاطر فيلم معروف «مردگان» مارتين اسكورسيزي كه كار بازنويسي و اقتباس از داستان اصلي را برعهده داشته، شخصيت عايشه را در قالب يك پرستار تصوير كرده كه البته هنوز جزئيات كامل آن مشخص نيست. گلشيفته فراهاني ايفاگر اين نقش است در حالي كه نقش نخست فيلم را لئوناردو دي كاپريو بازي مي كند و راسل كرو هم بازيگر نقش مهم ديگري در فيلم است. فيلمبرداري فيلم سال گذشته آغاز شد و بخش هاي مربوط به اردن در شهر رباط مراكش فيلمبرداري شده است. گفته مي شود بعد از انتخاب گلشيفته فراهاني براي بازي در فيلم سازندگان آن تغييراتي در فيلمنامه اوليه انجام داده اند تا حضور فراهاني در فيلم با موازين خاص حقوقي و قانوني كشور در تضاد نباشد.

ريدلي اسكات كارگردان كهنه كار انگليسي در فيلم هايش همواره تلاش داشته نگاهي چندجانبه به مضامين داشته باشد و گواه آن فيلم معروف «ملكوت آسمان» است كه در آن تصويري واقع گرايانه از مسلمانان ارائه و به طور ضمني از صلاح الدين ايوبي ستايش مي شود. حضور بازيگران ايراني در فيلم هاي هاليوودي سابقه طولاني دارد اما در چند سال اخير تعدادي از بازيگران فعال فعلي سينماي ايران امكان حضور در چند فيلم مهم هاليوود را يافته اند كه مهم ترين آنها همايون ارشادي است كه سال گذشته فيلم «بادبادك باز» با بازي او در سينماهاي جهان اكران شد. او هم اينك مشغول بازي در فيلم جديد الخاندرو آمه نابار با نام «آگورا» است. با اين همه حضور فراهاني در فيلم جديد ريدلي اسكات كه بسياري از اكنون آن را از شانس هاي مسلم اسكار 2009 مي دانند سرفصل جديدي در حضور بازيگران سينماي ايران در عرصه هاي بين المللي خواهد گشود.

بنا به اخبار موثقي كه گزارش‌گر سايت سينماي ما مي‌تواند به خبر روزنامه اعتماد اضافه كند، يكي از شرايط اصلي و ابتدايي گلشيفته فراهاني براي حضور در اين فيلم، رعايت كامل حجاب اسلامي در تمام نماهاي فيلم بوده كه اين شرط حتي در قرارداد اين بازيگر براي فيلم هم قيد شده است. فيلم تازه ريدلي اسكات برخلاف پروژه‌هاي سينمايي قبلي‌اش در سكوت نسبي خبري و رسانه‌اي توليد شد كه گويا دليل اصلي اين سكوت خبري، موضع تند ضد آمريكايي فيلم است.

* اعتماد
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن