تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815347578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تا يك ماه آينده مشكل تسهيلات انبوه سازان با انتشار اوراق مشاركت برطرف مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: تا يك ماه آينده مشكل تسهيلات انبوه سازان با انتشار اوراق مشاركت برطرف مي شود
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: وزير مسكن و شهرسازي از رفع مشكل تسهيلات انبوه سازان تا يك ماه آينده خبر داد و گفت: با عرضه سه هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت، تسهيلات مورد نياز انبوه سازان تامين خواهدشد .
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، محمد سعيدي كيا وزير مسكن و شهرسازي در نشست خبري با خبرنگاران به جلسات مشترك اين وزارتخانه با بانك مركزي اشاره كرد و گفت: در اين جلسات، بانك مركزي كليه بانك ها را به پرداخت هفت هزار و 500 ميليارد تومان تسهيلات به بخش مسكن مكلف كرد.
وي افزود:از اين ميزان،هزار و 500 ميليارد تومان به بخش مسكن روستايي، هزار ميليارد تومان به بخش آماده سازي و 700 ميليارد تومان به اقشار خاص و مابقي براي مسكن مهر و اجاره پنج ساله اختصاص يافته است.
وي از رفع مشكل تسهيلات انبوه سازان تا يك ماه آينده خبر داد و گفت: مصوبه اي در اختيار است كه بانك مسكن دو هزار ميليارد تومان و بانك ملي هزار ميليارد تومان اوراق رهن ثانويه را به صورت اوراق مشاركت توزيع كنند.
سعيدي كيا افزود: اين مصوبه به تصويب بورس رسيده است و حداكثر تا يك ماه آينده اين اوراق به فروش خواهد رفت تا تسهيلات مورد نياز انبوه سازان تامين شود.
در ادامه، مهرآبادي معاون وزير مسكن و شهرسازي درخصوص ميزان منابع در آمدي وزارتخانه از فروش زمين اظهار داشت: بر اساس برنامه تدوين شده سال 87 از محل فروش اراضي، واحدهاي مسكوني ساخته شده مشاركتي و استيجاري مجموعا 300 ميليارد تومان پيش بيني درآمد داريم كه از آن براي خريد زمين و اتمام پروژه هاي استيجاري و انبوه سازان به خصوص در مورد مسكن مهر استفاده مي شود.
همچنين ذاكر حسيني معاون وزير در امور شهرهاي جديد تصريح كرد: در شهرهاي جديد منابع را صرف ساخت و ساز خواهيم كرد و تلاش مي شود نيازها بر اساس اسكان جمعيت،تامين شود .
در ادامه، منوچهر خواجه دولويي معاون وزير در امور مسكن درخصوص كاهش قيمت مسكن اذعان كرد: كاهش در اين دوره در نتيجه كوتاه بودن رونق و طولاني شدن دوره ركود در قيمت بود.
وي ابراز داشت: همزمان با ركود معاملات، در توليد ركود نداشتيم و سال گذشته آمار پروانه هاي ساختماني صادر شده در مجموع شهري و روستايي به بيش از يك ميليون و 100 واحد رسيد كه اين ميزان در بخش شهري به تنهايي به 850 هزار واحد نزديك شد.
وي افزود: امسال آمار پروانه هاي صادر شده نسبت به سال 86، 20 درصد رشد داشته است كه آمارها نشان از افزايش رشد دارند.
خواجه دولويي يكي ديگر از علل كاهش قيمت را طرح مسكن مهر خواند و گفت: اين بخش، تازه وارد قسمت پروانه گيري شده كه حجم پروانه ها را تا حد قابل توجه اي افزايش خواهد داد.
معاون وزير در امور مسكن نكته قابل توجه ديگر را در بخش كاهش قيمت ها، ارايه قانون ساماندهي حمايت از توليد و عرضه مسكن عنوان كرد و گفت: جهت گيري اين قانون در عرضه بيشتر است كه قانون مذكور ابلاغ شده و آيين نامه آن ظرف يك هفته آينده به تصويب مي رسد. حمايت هايي كه در اين قانون پيش بيني شده باعث رشد توليد خواهد شد و كاهش قيمت ها را همراه دارد.
خواجه دولويي در ادامه در مورد كيفيت ساخت و ساز مسكن مهر اظهار داشت: ساخت مسكن مهر مانند تمام ساخت و سازهاي ديگر ملزم به رعايت مقررات ملي ساختمان است و طراحي و نظارت و اجرا بايد بر اساس مقررات نظام مهندسي انجام شود.
وي افزود: در اين راستا سال گذشته همزمان با طرح مسكن مهر، مبلغي تحت عنوان كمك به هزينه خدمات نظام مهندسي از محل يارانه هاي مسكن اختصاص داده شد تا به طرح طراحان ذي صلاح براي نظارت بر ساخت و ساز كمك كند.
معاون وزير در امور مسكن تصريح كرد: اين مبلغ 230 هزار تومان براي هر واحد مسكوني است كه بر تعاوني هايي كه طرح را تهيه، تصويب و مجري ذي صلاح را مشخص كردند تعلق مي گيرد./05 /144

اخبار مرتبط
• حدود 9 هزار مسكن استيجاري در استان ها ساخته مي شود
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن