تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820422182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتشار مجموعه جديدي از تصاوير مجروحان جنگي آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: انتشار مجموعه جديدي از تصاوير مجروحان جنگي آمريكا لبخندي بر لبان عروس نيست بلكه به نظر مي رسد اندوهگين باشد. اما سخت است كه از تصوير داماد كه به وي نگاه مي كند بداني او چه مي گويد. صورتي سفيد رنگ بدون هيچ چيزي كه بتوان از آن حالتي را درك كرد. بدون بيني و چانه.

عصر ايران - "نينا پرمن" عكاس آمريكايي به تازگي مجموعه اي از عكاس هاي خود را از نظاميان آمريكايي كه در جنگ عراق مجروح شده اند به نمايش گذاشته كه يكي از اين عكاس ها با برانگيختن احساسات بسياري روبه رو شده است. به گزارش عصر ايران (asriran.com) به نقل از روزنامه نيويورك تايمز،‌ يكي از عجيب ترين تصاوير كه در جريان جنگ كنوني درعراق به نمايش درآمد در سال گذشته در يكي از مزرعه هاي غرب آمريكا گرفته شد. اين تصويري بود از  زوجي كه قرار است به مناسب ازدواج خود جشني را برپا كنند.عروس اين مراسم يعني "رينيه كلاين" 21 ساله، لباس عروس سفيد رنگي را به تن كرده و دسته اي از گل هاي قرمز رنگ را در دست دارد. داماد يعني "تي زيگل" 24 ساله نيز كه از افسران تفنگدار سابق ارتش آمريكاست،‌ لباس نظامي بر تن دارد و تمامي مدال هايي دريافتي را بر سينه نصب كرده است. لبخندي بر لبان عروس نيست بلكه به نظر مي رسد اندوهگين است. اما تصوير داماد كه به وي نگاه مي كند سخت است كه بداني او چه مي گويد. صورتي سفيد رنگ بدون هيچ چيزي كه بتواني از آن حالتي درك كني. بدون بيني و بدون چانه. 

دو سال پيش و در جريان مشاركت در جنگ عراق به عنوان يكي از نيروهاي ذخيره در تفنگداران دريايي ،‌ بعد از يك عمليات انتحاري ، در خودروي نظامي آتش گرفته اي به محاصره درآمد و دماي بالاي آتش باعث شد تا پوست صورت وي بسوزد. در مركز پزشكي"برووك" وابسته به ارتش در "تكساسا"، تحت 19 عمليات جراحي قرار گرفت و جمجه خرد شده وي با گوي پلاستيكي تعويض شد . صورت وي دوباره با استفاده از پوست بدنش بازسازي شد . اين تصوير كه نام " ازدواج مارينز" (تفنگدار) را بر خود دارد نخستين حضور "پرمن" با مجروحان جنگ عراق نيست. وي بسياري از تصاوير را از سال 2003 ميلادي تاكنون گرفته است. اين عكاس 20 نسخه از عكس هاي خود را با عنوان " قلب قرمزي ،‌ بازگشت از عراق" و با مقدمه اي از "فرلين كلينگتبورج" عضو هيات تحريريه نيويورك تايمز منتشر كرد. اين تصوير ازدواج همراه با مصاحبه اي كه تصاوير آن منتشر شده،‌ همراه شده است. اين عكس ها در بسياري از شهرهاي آمريكا به نمايش درآمده اند. البته هيچ از اين تصاوير به اندازه عكس ازدواج تفنگدار احساسات را بر نمي انگيزد .

نظامي سابق "لويس كالدرون" 22 ساله ستون فقرات وي هنگامي كه از وي خواسته شد تا مجسه اي از صدام را خراب كند،‌ آن مجسمه بر روي او افتاد و ستون فقرات وي را خرد كرد. او هم اكنون به طور كامل معلول است . با وجود آنكه نمي توان اين مطلب را از تصوير وي درك كرد.همانگونه كه نمي توان از تصوير سام روس 20 ساله از شهر پنسيلوانيا فهميد كه او دستش را در انفجاري از دست داد و باعث شد تا مشكلات مغزي را براي وي به وجود آورد.به نظر مي رسد تمامي اين افراد انسان هاي منزوي باشند نه به اين دليل كه شخصي آنها را در اين تصاوير همراهي نمي كند بلكه از طريق مصاحبه هايي كه با آن ها شده مي توان به اين موضوع پي برد.

" كالدرون" نظامي مجروح جنگي كه ماه ها منتظر ماند تا از كمكهاي مالي ارتش بهره مند شود . او احساس مي كند كه ارتش از او دست برداشته است. از آن جايي كه در درگيري نظامي مجروح نشده است نتوانسته مدال ويژه جنگي را كسب كند.             





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 588]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن