تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815570884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت توزيع برق تهران اعلام كرد توزيع لامپ‌هاي كم‌مصرف در 6 ماه دوم سال با كمك شوراياري‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرعامل شركت توزيع برق تهران اعلام كرد توزيع لامپ‌هاي كم‌مصرف در 6 ماه دوم سال با كمك شوراياري‌ها
خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت توزيع برق تهران، نسبت به توزيع لامپ هاي كم مصرف استاندارد در محلات شهر تهران با كمك شوراياري ها در نيمه دوم سال جاري اعلام آمادگي كرد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، سعيد مهذب ترابي امروز در يكصد و بيستمين جلسه علني شوراي شهر تهران بعد از ارائه گزارش خود در رابطه با «نحوه صرفه جويي و كاهش مصرف برق در شهر تهران و راهكارهاي عملي و اجرايي» در پاسخ به اظهارات اعضاي شورا در رابطه با وجود لامپهايي با كيفيت پايين در بازار، گفت: كليه لامپ هاي كم مصرف با آرم «سابا» و وزارت نيرو توزيع مي‌شود.
وي با بيان اين كه لامپ هاي توزيعي با آرم هاي مذكور داراي گارانتي هستند، ادامه داد: بر اساس مذاكرات انجام گرفته با فروشگاه هاي شهروند؛ مقرر گرديده كه لامپ هاي كم مصرف از طريق اين فروشگاه‌ها به صورت گسترده توزيع شود.
مديرعامل شركت توزيع برق تهران تأكيد كرد: بر اساس طرح تهيه شده درصدد توزيع خانه به خانه لامپ هاي كم مصرف استاندارد با همكاري شوراياري هاي محلات هستيم.علاوه بر اين شهروندان مي توانند با مراجعه به ادارات منطقه اي شركت برق نسبت به دريافت لامپ هاي يارانه اي اقدام كنند.
وي با بيان اين كه بيشترين برق مصارف خانگي متعلق به تلويزيون هاي لامپي و يخچال ها است، تصريح كرد: پيش بيني مي شود كه حدود 20 ميليون تلويزيون لامپي در كشور وجود داشته باشد كه ميزان برق مصرفي آنها 4 برابر تلويزيونهاي LCD است.به ازاي تعويض هر تلويزيون لامپي يك چهارم از ميزان مصرف برق كاهش مي‌يابد.
ترابي با بيان اين كه قيمت برق تعيين الگوي مصرف است، خاطرنشان كرد: در برخي از بخش ها قيمت برق از هزينه توليد كمتر است.
وي با بيان اين كه بحث برق با كليه مسايل در ابعاد مختلف همچون رفاه، امنيت، سياست، سلامت و اقتصاد عجين شده است؛ در رابطه با بحث روشني محلات و پارك ها گفت: به دنبال حذف روشنايي اين نقاط عمومي نيستيم.همانطور كه عنوان شد برنامه ها در اين بخش بهينه سازي مصرف و استفاده از لامپ هاي LED است.
مديرعامل شركت توزيع برق تهران بزرگ در بخشي از گزارش خود از ميزان مصرف و صرفه جويي هاي انجام گرفته گفت: در ايام نيمه شعبان كاهش 7 درصدي مصرف برق نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته داشتيم اما بطور مسلم بايد نسبت به تزيين و نورپردازي معابر در اعياد بازنگري شود.
وي با اشاره به توزيع لامپ هاي كم مصرف در بين كاركنان ادارات دولتي از 2 هفته گذشته؛ تصريح كرد: بررسي هاي انجام گرفته در رابطه با ميزان مصرف انرژي در 730 اداره دولتي حاكي از كاهش 50 درصدي مصرف آنها طي سه ماه اول سال بوده است.
ترابي در رابطه با ميزان مصرف برق توسط اصناف گفت: طبق مذاكرات و هماهنگي هاي انجام گرفته با اتحاديه اصناف برخي از اصناف همكاري بسيار خوبي در مديريت مصرف سوخت داشتند اما ميوه فروشي ها و بستني فروشي ها به بحث صرفه جويي توجه چنداني نداشته اند.
وي ادامه داد: روشنايي اكثر اتوبان ها از چهار چراغ به دو چراغ و يا يك در ميان كاهش يافته است.
مديرعامل شركت توزيع برق تهران بزرگ با بيان اين كه با وجود افزايش دما اما ميزان مصرف افزايش نيافته است، تصريح كرد: از اول تيرماه كه طرح خاموشي اجرا شد؛ پيش بيني مي شد كه هر مشترك در 2 نوبت در مجموع با 4 ساعت خاموشي مواجه شود و براي بدترين حالت 112 مورد خاموشي پيش بيني شده بود در صورتي كه با صرفه جويي هايي كه انجام گرفت تنها 20 درصد اين پيش بيني محقق شد.
وي در بخشي از اظهارات خود پيشنهاد تهيه «طرح جامع انرژي در شهر تهران» را با همكاري شوراي شهر تهران ارائه كرد.
انتهاي پيام/ز
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن