تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817416494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين همايش ملي نخبگان جوان برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دومين همايش ملي نخبگان جوان برگزار مي‌شود
علمي آموزشي. ‪۱. ۲. ۳‬
دومين همايش ملي نخبگان جوان در روزهاي پنجم و ششم شهريورماه در محل سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار مي‌شود.

معاون علمي و فناوري رياست جمهوري روز سه شنبه در نشست خبري كه در زمينه برگزاري اين همايش برگزار شده بود گفت، در دومين همايش ملي نخبگان جوان حدود هزار نفر از نخبگان جوان شركت خواهند كرد كه اين افراد مثل سال گذشته از برگزيدگان المپيادهاي دانش آموزي و دانشجويي ملي و بين‌المللي ، برگزيدگان جوان جشنواره خوارزمي و رازي و رتبه‌هاي اول آزمون‌هاي سراسري خواهند بود.

دكتر صادق واعظ زاده تكريم نخبگان جوان، فراهم كردن زمينه كارآفريني و مشاركت نخبگان در پروژه‌هاي اساسي كشور، ارتقاي روحيه همبستگي در نخبگان جامعه، فراهم نمودن زمينه نوآوري و شكوفايي استعدادهاي نخبگان، استفاده از پيشنهادها و نظرات نخبگان در تدوين برنامه راهبردي بنياد و تبادل افكار و تجارب ميان نخبگان جوان و پيشگامان علم و فناوري كشور را از جمله اهداف اين همايش توصيف كرد.

به گفته وي اطلاع رساني و تقويت تعامل سازنده ميان نخبگان و دستگاه‌هاي پشتيبان، اعلام برنامه‌هاي حمايت بنياد از مخترعان و نوآوران، همفكري در بازآفريني تعريف نخبگي بر مبناي نوآوري و خلاقيت و اطلاع رساني و همفكري در زمينه تدوين نقشه جامع علمي كشور از ديگر اهداف اين گردهمايي است.

نخبگان پيش كسوت كه خود اكنون استاد و استاديار هستند نيز در اين همايش شركت مي‌كنند.

واعظ زاده گفت، اين همايش با ديدار صميمانه هزار تن از نخبگان با مقام معظم رهبري آغاز مي‌شود و نخبگان نظرات و ديدگاه‌ها و پيشنهادات خود را مستقيما به استحضار مقام رهبري مي‌رسانند و از رهنمودهاي ايشان بهرمند مي شوند.

وي گفت برنامه‌اي تدوين شده تا در هفته دولت ، جلسه رسمي هيات دولت بصورت باز و در حضور اين هزار نخبه برگزار شود.

واعظ زاده گفت، يكي از برنامه‌هاي مهم اين همايش مشاركت نخبگان جوان در برنامه ملي راهبردي بنياد است و اين بنياد در طول يكسال گذشته بسياري از برنامه‌هايي را كه بر عهده آن بوده اجرا كرده است.

واعظ زاده گفت در اين همايش نشست‌هاي صميمانه‌اي ميان نخبگان و دست اندركاران ملي صنعتي ، فرهنگي ، اجرايي برنامه ريزي شده و در نشست ديگري در اين همايش به بررسي حضور و فعاليت نخبگان ايراني در داخل كشور و فعاليت علمي و درخشش در عرصه بين‌المللي پرداخته خواهد شد.

برنامه‌اي تحت عنوان هم انديشي علم و دين نيز از برنامه‌هايي است كه قرار است در اين همايش برگزار شود.

وي گفت در دومين همايش ملي نخبگان جوان همچنين فرصتي فراهم شده است تا اقدامات بنياد بصورت مشروح توضيح داده شود و مورد نقد و بررسي نخبگان جوان قرار گيرد.

معاون علمي و فناوري رييس جمهوري در قسمت ديگري از سخنان خود ضمن ارايه گزارش فشرده‌اي از فعاليت‌هاي علمي بنياد ملي نخبگان گفت حدود دو هزار نفر از دانشجويان نخبه و پر استعداد كشور تحت پوشش بنياد ملي نخبگان قرار گرفته اند.

برگزيدگان المپيادهاي دانش آموزي و دانشجويي ملي و بين‌المللي ، برگزيدگان جوان جشنواره خوارزمي و رازي و رتبه‌هاي اول آزمون‌هاي سراسري در پنج سال گذشته از جمله گروههايي هستند كه تحت پوشش قرار گرفته اند.

معاون علمي و فناوري رييس جمهوري گفت، حمايت بنياد از نخبگان به اين صورت است كه نخبگان بدون دغدغه‌هاي معيشتي بتوانند زندگي ساده دانشجويي را طي كنند و بر روي كار و تحقيق خود متمركز شوند.

واعظ زاده گفت، براي اين افراد علاوه بر كمك هزينه تحصيلي، امكان مسافرت در داخل و خارج از كشور براي شركت در مسابقات علمي نيز در نظر گرفته شده است.

وي افزود، تا كنون بيش از ‪ ۸۰۰‬تن از نخبگان جوان كه مشمول انجام خدمت وظيفه بوده اند، خدمت سربازي خود را در قالب انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي سپري كرده اند.

واعظ زاده گفت، همچنين تا كنون هزار نفر از نخبگان جوان مشمول هديه حج عمره مفرده شده‌اند كه اين سفر معنوي براي آنها تصويب شده است و حدود ‪۳۰۰‬ نفر از آنها به عمره مفرده مشرف شده‌اند و ‪ ۷۰۰‬نفر بقيه نيز به ترتيب اعزام خواهند شد.

وي افزود، تا كنون بيش از ‪ ۲۵۰‬تن از نخبگان جوان براي گذراندن فرصت‌هاي مطالعاتي دكتري در برخي دانشگاه‌ها ي خارج كشور يا براي شركت در همايش هاي بين‌المللي يا ادامه تحصيل با استفاده از تسهيلات بنياد به خارج كشور اعزام شده اند.

واعظ زاده ، جذب فارغ التحصيلان نخبه در داخل كشور را يكي از موفقيت‌هاي بزرگ كشور توصيف كرد كه مورد نظر بسياري از دست اندركاران بوده است.

او گفت در گذشته نگراني‌هاي زيادي در زمينه عدم بازگشت نخبگان بعد از اتمام تحصيل در خارج كشور ابراز مي‌شد اما اكنون آمار دقيقي در دست است كه برجسته‌ترين نخبگان ما به كشور بازگشته‌اند و در داخل كشور مشغول انجام فعاليت‌هاي علمي هستند.

وي گفت، ‪ ۷۰‬تن از اين افراد كه مدرك دكتري خود را دريافت كرده‌اند و در دوران دانشجويي از
برگزيدگان المپيادهاي دانش آموزي و دانشجويي ملي و بين‌المللي ، برگزيدگان جوان جشنواره خوارزمي و رازي و رتبه‌هاي اول آزمون‌هاي سراسري بوده اند اكنون در سمت استاديار و استاد يار پژوهشي در دانشگاه‌هاي كشور مشغول تحصيل هستند.

واعظ زاده گفت، بنياد ملي نخبگان نيز تسهيلات پژوهشي در اختيار اين افراد قرار مي‌دهد تا بتوانند كارهاي علمي خود را زود شروع كرده و به مدارجي نيز برسند.

معاون علمي و فناوري رييس جمهوري در رابطه با ديگر حمايت‌هاي بنياد ملي نخبگان گفت، نخبگان مي‌توانند با اعتبارات بنياد پروژه‌هاي پژوهشي تعريف كنند، امكانات آزمايشگاهي مورد نياز خود را در داخل يا خارج كشور بخرند ، در همايش‌هاي ملي در داخل و خارج شركت كنند و يا از همكاران علمي خود در خارج از كشور دعوت بعمل آورند.

واعظ زاده گفت، هر كدام از دانش آموختگان برگزيده‌اي كه در داخل يا خارج از كشور تحصيل مي‌كنند و افتخاراتي مانند برگزيدگان المپيادهاي دانش آموزي و دانشجويي ملي و بين‌المللي ، برگزيدگان جوان جشنواره خوارزمي و رازي و رتبه‌هاي اول آزمون‌هاي سراسري دارند مي‌توانند در ‪ ۳‬سال اول خدمت خود در پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها از حمايت‌هاي بنياد برخوردار شوند.

وي افزود، تا كنون ‪ ۱۷۰‬تن از نوآوران، مخترعان و پژوهشگراني كه در جشنواره‌هاي مختلف كشور مانند جشنواره رازي، خوارزمي و شيخ بهايي حائز افتخاراتي شده‌اند ، انتخاب شده و مورد حمايت بنياد ملي نخبگان قرار گرفته اند.

واعظ زاده گفت، اين حمايت در قالب پژوهش و نوآوري است با اين حمايت، نخبگان مي‌توانند اختراع و نوآوري خود را تكميل و وارد بازار كنند يا اين حمايت را براي خلق اختراعات و ابداعات جديد به كار گيرند.

وي مساعدت به مراكز نخبه پرور را از ديگر كارهاي حمايتي بنياد ملي نخبگان دانست و گفت هدف اين كار آنست كه اين مراكز بتوانند تسهيلات و امكانات بيشتري را در محل براي نخبگان فراهم كنند.

واعظ زاده گفت، در يكسال گذشته ‪ ۴۰‬دانشگاه يا پژوهشگاه، شركت دولتي و غير دولتي مورد حمايت بنياد قرار گرفته و اعتباراتي به آنها داده شده تا بصورت دوره‌اي از نخبه‌هاي خود حمايت كنند.

واعظ زاده گفت، اين اعتبار بيش از ‪ ۲۰‬ميليارد ريال بوده كه بين ‪ ۴۰‬مركز توزيع شده است.

وي افزود، در مجموع كل اين حمايت‌ها بيش از ‪ ۱۰۰‬ميليارد ريال براي بنياد هزينه داشته است.

معاون علمي و فناوري رييس جمهوري گفت، در يكسال گذشته بازديدهاي متعددي ترتيب داده شده است تا نخبگان با پيشرفت‌هاي مختلف كشور در حوزه‌هاي علمي و فناوري آشنا شوند .

واعظ زاده گفت، همچنين در يكسال گذشته اساس نامه تاسيس خانه نخبگان تصويب شده است. اين خانه مركز هم انديشي، مشاركت و هم فكري نخبگان است.

وي گفت، از ديگر كارهاي اين بنياد در سال گذشته مي‌توان از تصويب ضوابط تاسيس دفاتر نخبگان ياد كرد كه مقدمات تاسيس نخستين دفتر در استان فارس فراهم شده و دفاتر ديگر به ترتيب در طي سال تاسيس مي‌شود.

واعظ زاده درباره دفتر ارتباط و هم انديشي نخبگان گفت، در سال گذشته دفتري تحت اين نام تاسيس شد كه اين دفتر با نخبگان داخل و خارج از كشور ارتباط برقرار كرده و اين ارتباط را توسعه مي‌دهد.

وي افزود، اين دفتر موفق شده است طرحي را براي فرصت‌هاي مطالعاتي نخبگان در داخل و خارج از كشور فراهم كند.

واعظ زاده گفت، يكي از مشكلات كشور فراهم كردن امكانات و تسهيلات براي نخبگان بوده كه در اين زمينه نيز طرحي فراهم شده كه در دومين همايش ملي نخبگان جوان ارايه مي‌شود.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن