تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815205175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دو نامه ديگر به رييس‏جمهور درباره مشايي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دو نامه ديگر به رييس‏جمهور درباره مشايي
دو نامه ديگر خطاب به دكتر محمود احمدي‏نژاد در انتقاد از عملكرد رحيم مشايي صادر شد.

به گزارش "الف"، در نامه عباس سليمي نمين به احمدي نژاد درباره عملكرد منفي مشايي در قضيه لوح‏هاي ايراني دانشگاه شيكاگو آمده است:

برادر عزيز جناب آقاي دكتر احمدي‌نژاد
رياست محترم جمهوري اسلامي ايران

باسلام و احترام، مصدع شدم نكته‌اي را با وجود اندك دانستن تأثيرگذاري آن معروض دارم. در حالي‌كه انتظار مي‌رفت در قبال انتقادت به حق جامعه نسبت به اظهارات بي‌اساس و نابجاي آقاي مشايي موضعي بازخواست‌گونه داشته باشيد، در مصاحبه مطبوعاتي خود در تركيه كه مستقيماً از برخي شبكه‌هاي ايراني پخش مي‌گرديد و همچنين در مراسم پرتاب ماهواره «سفير اميد»، ايشان را طبق رويه گذشته در كنار خود قرار داديد كه به نوعي واكنش نامناسب نسبت به سخن حق تلقي مي‌شد.

اين ميزان ارادت شما نسبت به كسي كه عملكردهايش چندان با اصولگرايي تطبيق نمي‌كند براستي قابل درك نيست. براي نمونه آيا عملكرد آقاي مشايي در مورد 32 هزار الواح ايراني كه سالهاست آمريكائيها آنها را در اختيار گرفته‌اند و بازپس نمي‌دهند مورد توجه شما قرار گرفته است؟ توضيح آن كه بعد از صدور حكم يك دادگاه محلي در آمريكا براي به حراج گذاشتن اين الواح، سازمان ميراث فرهنگي ايران مي‌توانست ضمن بسيج احساسات ضدآمريكايي و ضدصهيونيستي در ايران عليه اين اقدام، بسياري از واقعيتهاي تاريخي را براي ملت ايران روشن سازد كه از آنجمله جعل تاريخ باستان توسط صهيونيستها در دوران پهلوي اول است.

دانشگاه شيكاگو به عنوان مجري جعل هويت تاريخي ما سالهاست (از سال 1314) چندين هزار لوح را كه مي‌تواند واقعيتهاي تاريخي را روشن سازد از دسترس ما دور ساخته و به ايران باز نمي‌گرداند. جناب آقاي مشايي به جاي اتخاذ موضع قاطع در برابر اين عملكرد دانشگاه شيكاگو، متاسفانه اجازه داده است عوامل اين دانشگاه مجدداً به ايران بازگردند و كاوشگري‌هاي حسابگرانه خود را در كشورمان از سرگيرند.

اينجانب حسب وظيفه در آن ايام طي چند ملاقات حضوري و ارائه مستندات بسيار خواستار شدم كه از اين فرصت استثنايي براي اصلاح تاريخ‌سازي صهيونيستي استفاده شود اما متاسفانه جناب آقاي مشايي با وجود اعلام همراهي لفظي، در عمل نه تنها احساسات ملت ايران را عليه جاعلان تاريخ اين سرزمين برنينگيختند بلكه سازمان ميراث فرهنگي سعي كرد به نوعي مردم را به بي‌تفاوتي سوق دهد. از آنجا كه از مسائل مورد اشاره نزديك به سه سال مي‌گذرد، ضمن تقديم نسخه‌اي از يكي از نامه‌هاي خويش، اميد است اين مدت فرصت كافي براي ارزيابي عملكردهاي آقاي مشايي در اختيار گذاشته باشد. از صراحت خويش پوزش مي‌طلبم و اميدوارم خداوند شما را در راه ارائه تعريف جامعي از اصولگرايي موفق و مؤيد گرداند.

با تشكر
مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران
عباس سليمي‌نمين

در نامه‏اي ديگر، جمعي از كارشناسان وزارت نفت با انتشار بيانيه اي خواستار بركناري اسفنديار رحيم مشايي از تمام مسووليت هاي دولتي بويژه رياست كميته عالي در مورد طرح خط لوله گاز ايران – پاكستان – هند شدند.

به گزارش الف از نفت نيوز، در اين نامه آمده است:

جناب آقاي دكتر احمدي نژاد
رياست محترم جمهوري اسلامي ايران

احتراماً به استحضار مي رساند اخيراً آقاي اسفنديار رحيم مشايي معاون رييس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در گفت و گو با يك روزنامه چاپ هندوستان مدعي شدند كه وي مستقيماً از سوي جنابعالي به سمت رياست كميته عالي طرح احداث خط لوله گاز ايران – پاكستان – هند منصوب شده است.
بر همين اساس ايشان مطالبي در گفتگو با اين روزنامه هندي مطرح كردند كه فعلاً مجال پرداختن به آن نيست.
هرچند اين انتصاب با توجه به عدم سنخيت سوابق و تحصيلات وي با موضوع نفت و گاز جاي تامل جدي دارد ولي با اغماض از اين مسئله وجود ايشان در چنين مسووليت مهمي با توجه به مجموعه اظهارات و عملكرد خفت بار ايشان در روزهاي اخير، دلسوزان انقلاب و مدافعان منافع ملي را در صنعت نفت بطور جدي نگران كرده است.
حضرتعالي مستحضريد آقاي مشايي در 29 تير امسال در اظهار نظري اعلام كرده بود كه «ايران امروز با مردم آمريكا و اسرائيل دوست است». وي در 20 مرداد در جمع خبرنگاران تاكيد و تكرار كرد:« براي هزارمين بار مي‌گويم با همه مردم دنيا دوست هستيم حتي مردم آمريكا و اسرائيل! »
متاسفانه از زمان انتشار سخنان نسنجيده وي، رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي نيز ضمن انعكاس آنها از اين اظهارات استقبال كردند و آن را در سطحي وسيع بازتاب دادند.
در ايامي كه سالگرد پيروزي حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه را جشن گرفته‌ايم،‌ اظهارات معاون رئيس جمهور مكتبي، همه مسلمانان را مبهوت كرد و دل دوستداران و حاميان آزادي قدس شريف را به درد آورد.
خوشبختانه از زمان انتشار سخنان جاهلانه ايشان، شاهد يك موضع متحد، هماهنگ و قوي از سوي تمام جناح ها و فعالان سياسي مذهبي كشور بوديم و همه پيروان راستين انقلاب طي اين مدت با شيوه هاي مختلف اعم از مصاحبه، انتشار بيانيه و تجمعات اعتراض آميز نسبت به اين موضع غلط و اظهارات سخيف واكنش نشان دادند.
اظهارات آقاي مشايي در حالي بيان شده است كه جمهوري اسلامي كشوري به نام "اسرائيل" را به رسميت نشناخته و ملت چنين رژيمي را نيز جعلي، دروغين و بي‌هويت مي داند.
اينكه وي اين چنين گستاخانه ده‌ها سال مجاهدت‌ ملت مظلوم فلسطين را ناديده گرفته و دست دوستي به سوي مولود نامشروع و قوم خونخوار صهيونيست دراز كرده اند جاي تامل جدي دارد.
پر واضح است دولت غاصب صهيونيستي دست پرورده استعمار است و بطور غير قانوني در سرزميني اشغالي به وجود آمده و ملت اين دولت جعلي هم همان صهيونيست و يا يهوديان مهاجري هستند كه بعد از سال 1945 وارد سرزمين فلسطين شده، ملت اصلي فلسطين را آواره كردند و سرزمين آنها را و قبله اول مسلمين يعني قدس شريف را غصب نمودند.
حال اينكه معاون جنابعالي مي گويد ملت ايران با اشغالگران غاصب - در حقيقت همان "غده سرطاني" - دوست هستند، جاي تعجب ندارد؟!
آيا به جنايتكاران مي‌توان نام "ملت" نهاد؟
ما ضمن ابراز تاسف از اظهارات آقاي اسفنديار رحيم مشائي درباره دوستي با ملت اسرائيل و اصرار وي بر سخنان خود ، معتقديم دوست ملت جعلي اسرائيل صلاحيت حضور در مذاكرات گازي ايران را ندارد و حداقل كاري كه وي براي عذرخواهي مي تواند انجام دهد استعفا بوده و در غير اين صورت خواستار برخورد قاطع رئيس جمهور محترم با وي هستيم .
سخنان تأكيدي و تكراري وي، با توجه به جايگاه معاونت رياست‌جمهوري يك حركت بسيار زشت و ناجوانمردانه بوده است لذا اخراج ايشان از كابيه ارزشي دولت نهم و بركناري از تمام مسووليت هاي محوله دولتي بويژه رياست كميته عالي در مورد طرح خط لوله گاز ايران – پاكستان – هند مرحمي بر دل زخم‌ديده مسلمانان آزاده خواهد بود.
گزارش نفت نيوز حاكي است، چندي پيش نيز نمايندگان مجلس هشتم در يك بيانيه كه در صحن علني مجلس قرائت شد، با اشاره به جمله مشايي مبني بر اينكه "ما با ملت اسرائيل دوست هستيم" خطاب به مشايي تاكيد كردند: زماني كه براي اولين بار اين سخن عجيب و مغاير با سياست‌هاي اصولي جمهوري اسلامي و مخالف صريح مواضع امام عظيم القدر و مقام معظم رهبري را معاون رئيس جمهور آقاي رحيم مشايي عنوان كرد، اين تصور ايجاد شد كه ايشان مرتكب يك اشتباه سياسي شده است كه با تسامح قابل اغماض است، ولي هنگامي‌كه اين موضوع با اين جمله تكرار گرديد كه «براي هزارمين بار و قوي‌تر از گذشته اعلام مي‌كنم» يك زنگ خطر جدي در اين مقطع در نظام به صدا درآمده كه نشان از يك انحراف غير قابل بخشش در زمينه يكي از مهمترين مسائل سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است.
اين بيانيه مي افزايد: درست است كه اين انحراف فكري در يك فرد بروز كرده، ولي پست معاونت رئيس جمهوري متعلق به همه ملت ايران است و ما بعنوان نمايندگان اين ملت بزرگ و حافظان و مدافعان آنها اجازه چنين انحرافي را حتي در يك دولت اصولگرا به هيچ وجه نخواهيم داد. مفاهيم سياسي امروزه ملت،‌ داراي ويژگي‌هاي خاصي است ما با همه ملتها و اكثر كشورها دوست هستيم، اما سرزميني بنام اسرائيل را به رسميت نمي‌شناسيم تا در آن سرزمين ملتي بنام ملت اسرائيل را به رسميت بشناسيم، در زمينه اين نظر كه «زمان آن گذشته است كه يك دين بر همه جهان مسلط شود»، اين نظريه خلاف نص صريح قرآن كريم كه مي‌فرمايد (ليظهره علي الدين كله و لو كره المشركون...) و با مباني اعتقادي ما در مورد مهدويت و اصل ظهور منافات آشكار دارد و اين نشان دهنده عدم آشنايي با معارف قرآني و مذهبي است.
نمايندگان در اين بيانيه تصريح كردند: آقاي مشايي اگر اين دانش سياسي را ندارد كه كساني كه آنها را مردم اسرائيل مي‌نامد همان اشغالگران خانه‌هاي ميليونها فلسطيني مظلوم و آواره هستند و همان كساني هستند كه بدنه ارتش رژيم صهيونيستي را تشكيل مي‌دهند و همان كساني هستند كه يازده هزار زن و مرد و كودك فلسطيني را در سياه چالها شكنجه مي‌نمايند و همان كساني هستند كه رژيم غاصب نامشروع صهيونيستي را بوجود آورده‌اند، حق ندارد از جايگاه تريبون معاونت رئيس جمهور اين موضع ذليلانه و حقيرانه را اتخاذ نمايد او اصولا صلاحيت قرار داشتن در چنين مسئوليتي را ندارد.
200 نماينده مجلس به عنوان نمايندگان "ملت بزرگ و انقلابي" ضمن محكوم كردن اين موضع "تاسف‌بار" از احمدي‌نژاد خواستند درباره اين موضع‌گيري با وي برخورد جدي كند.

مرتبط:

پاسخ آيت‏الله مكارم به يك استفتا درباره مشايي

يادداشت شريعتمداري خطاب به احمدي‏نژاد
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن