تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804133946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غذاهای رژیم درمانی برای بیماران دیابتی : غذاهای رژیمی درمانی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: دوستان سلام
من تازه عضو اين فروم شدم.دوشنبه تولد مامانمه و از اونجا كه ديابت داره نميتونه كيك بخوره.اگه ممكنه يه دستور كيك با خرما برام بنويسيد تا واسش درست كنمو اونم بتونه كيك تولدشو بخوره.
قبلا از لطفتون سپاسگزارم.

دوست عزيز كيك خرمايي براي مبتلايان ديابت حكم سم را دارد. چون گلوكز قند اصلي خرما است و همچنين قند دايمي موجود در خون ميباشد و بسرعت جذب ميشود. براي تهيه شيريني براي افراد ديابتي بايد از ساخارين و ديگر قند هاي رژيمي استفاده شود.

پگاه جان :

تولد مامانت مبارك

خوش به حال ماماني كه دختر به اين نازي داره و به فكر تولد اونه . از قول ما اعضاي اين فروم به مامان تبريك بگو .

مافين ادويه اي ( ويژه بيماران ديابتي)
-----------------------------------------

مواد لازم:
کره ي پاستوريزه ي کم چرب هفتاد و پنج گرم
تخم مرغ يک عدد
آرد سبوس دار صد و پنجاه گرم
شير نارگيل يک پيمانه سرخالي
بکينگ پودر يک و يک دوم قاشق غذاخوري
دارچين يک قاشق غذاخوري
کشمش دو قاشق غذاخوري
خرماي خشک هفتاد گرم
نمک يک چهارم قاشق چاي خوري


روش تهيه:
فر را با حرارت 190 درجه ي سانتي گراد تنظيم و روشن کنيد. در ظرف جداگانه اي کره، تخم مرغ، شير نارگيل و خرماي خشک را با هم مخلوط نماييد. سپس آرد، بکينگ پودر، دارچين و نمک را به خمير فوق، اضافه کنيد و مخلوط را کاملاً به هم بزنيد تا خمير يکنواختي به دست آيد.کشمش را به خمير بيفزاييد . قالب هاي کيک يزدي يا قالب مافين را با مقداري کره آغشته نموده،سپس خمير را در قالب ها بريزيد و به مدت 20 دقيقه در طبقه ي وسط فر قرار دهيد تا روي مافين طلايي رنگ شود.

منبع: ماهنامه دنياي تغذيه شماره 46

نقل از :
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=16784

پگاه جان : اين هم كادو تولد ما براي مامان گلت

1 - رژيم غذايي براي افراد ديابتي

نقل از :
http://shamimnet.com/webpages/News/news ... clogo=6187


2 - تمرينات هوازي نياز به انسولين در بيماران ديابتي را كاهش مي‌دهد.
---------------------------------------------------------------------------

تحقيقات انجام شده بر روي بيماران ديابتي نشان مي‌دهد كه ورزش نقش مهمي در بهبود سلامت افراد ديابتي دارد.

مركز تحقيقات غدد و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي تهران اعلام كرد: ورزش،‌ گلوكز و گليكوژن را در داخل ماهيچه‌هاي بدن مي‌سوزاند و در حين و بعد از ورزش، قند خون وارد ماهيچه‌ها مي‌شود و سطح گلوكز و گليكوژن را به حد طبيعي مي‌رساند.

همچنين، وجود برنامه‌هاي منظم ورزشي در بيماران ديابتي عكس‌العمل شديد انسولين را از بين مي‌برد چون به عضلات و كبد عادت داده مي‌شود كه گليكوژن بيشتري دخيره كنند.

متخصصان اعتقاد دارند ورزش بيماران ديابتي بايد به صورت تمرينهاي هوازي صورت گيرد.

تمرينهاي هوازي به فعاليت‌هايي گفته مي‌شود كه با مصرف اكسيژن توأم باشد. اين نوع تمرينها دستگاههايي را كه براي سلولهاي بدن اكسيژن تهيه مي‌كنند، فعال مي‌كنند و به دنبال انجام تمرينهاي هوازي تغييرات سودمند و مفيدي در ريه‌ها، قلب و عروق خوني ايجاد مي‌شود. با انجام اينگونه تمرينها بدن هواي بيشتري را به داخل ريه‌ها منتقل مي‌كند.

پژوهشگران اعتقاد دارند: بهترين تمرين هوازي دويدن در مسافت‌هاي طولاني و با آهنگ آرام است و اين تمرينها شامل اسكي، صحرانوردي، شنا، دويدن آرام، دوچرخه‌سواري، پياده‌روي است.

امروزه محققان دريافته‌اند كه استراحت بيماران ديابتي كار نادرستي است.

مطالعات نشان داده كه استراحت در تخت براي مدت حداقل 7 روز باعث اختلال در متابوليسم قند خون مي‌شود؛ همچنين در ورزشهاي درازمدت مشاهده شده كه حساسيت سلولها به انسولين افزايش مي‌يابد كه اين امر در بهبود وضعيت بيماري ديابت بخصوص بيماران ديابتي غير وابسته به انسولين بسيار با اهميت است.

يك برنامه صحيح كنترل بيماري قند در بيماران ديابتي غير وابسته به انسولين به كاهش وزن اين بيماران كمك مي‌كند. كاهش وزن بر اثر ورزش باعث كاهش بافت چربي مي‌شود. بنابراين مقاومت به انسولين در سلولها كاهش و به اين ترتيب مصرف داروهاي خوراكي پايين آورنده قند خون كم مي‌شود.

با انجام ورزشهاي برنامه‌ريزي شده بافت چربي كاهش يافته و توده عضلاني افزايش مي‌يابد.


از آنجا كه احساسات افراد ديابتي هميشه در گرو حفظ قند خون در سطح طبيعي است و زماني كه سطح قند خون در حد عادي است احساسات در اين افراد تا حد زيادي بهبود مي‌يابد مي‌توان گفت با داشتن فعاليت‌هاي ورزشي مداوم اين افراد مي‌توانند با فشارهاي عصبي بهتر برخورد كنند و اندروفين ترشح شده در هنگام ورزش نقش مؤثري در تخفيف درد دارد و مي‌تواند يك حالت رواني آرام در اين افراد بوجود آورد.

نقل از :
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=95 ... 8%aa%db%8c

3 - اطلاعاتي براي افراد ديابتي

http://216.109.125.130/search/cache?ei= ... 1&.intl=us

رژيم غذايى در بيماران ديابتى (1)

بيمارى ديابت يكى از شايع ترين بيمارى هاى غدد درون ريز است. اكثر افراد درگير با اين بيمارى چنانچه برنامه غذايى مناسبي را انتخاب كنند، بروز مشكلات را به طرز قابل توجهي كاهش مى دهند. مشكل اساسى اينجاست كه با تشخيص ديابت ، در موقعيتى قرار مى گيريم كه بايد عادات غذايى خود را تغيير بدهيم. هر تغييرى در ابتدا سخت است ولى از آنجايى كه پديده " عادت " در امور زندگى مربوط به انسان ها موثر است، بدن به زودى با شرايط جديد وفق پيدا مى كند و هنگامي كه مشكلات فرد در اثر اين رعايت توصيه ها برطرف مى شود، تمايل به داشتن رژيم غذايى مخصوص بيشتر مى شود.

در اين موارد مشاوره تغذيه لازم است. کارشناس تغذيه به بيمار ياد خواهد داد تا جيره غذايى برخى مواد غذايى را در برنامه غذايى خود تعيين نمايد. از آنجايى كه هيچ گروه غذايى به تنهايى قادر نيست تا تمام مواد مغذى مورد نياز براى بدن را تامين كند ، بنابراين استفاده از يك رژيم غذايى کامل ، افراد مبتلا به اين بيمارى را در وضعيت خوبى از نظر سلامتي قرار خواهد داد.

توصيه هايى كه در زير به آنها اشاره خواهيم كرد، براى افراد مبتلا به هر دو نوع ديابت ( نوع ? يا وابسته به انسولين IDDM* و نوع ? يا غير وابسته به انسولين NIDDM** ) موثر است. همچنين افراد با ديابت باردارى (GDM ) و افرادى كه ميزان قند خون آنها در حد مرزى است ( ***IGT ) مى توانند از اين توصيه ها بهره ببرند .


• كالرى
هر ماده مغذى انرژى زايى كه براي انرژى مصرف نشود، به صورت چربى ذخيره مى شود ، بنابراين بايد سعى کرد بين كالرى دريافتى با سوخت آن در بدن توازن برقرار شود. براى افرادى كه انسولين اگزوژن استفاده مى كنند، جلوگيرى از افزايش وزن يك هدف اساسى است و براى افرادى مبتلا به ديابت نوع 2 ، كاهش وزن با توجه به وزن اوليه نمايانگر كاهش در هايپرگليسمى ( بالا بودن قند خون )، مقاومت انسولين ، اختلالات چربى و بالا بودن فشار خون بوده است. به عنوان مثال يك كالرى مناسب براى كودكان بايد انرژى لازم براى رشد و نمو آنها را فراهم کند و وعده هاى غذايى كودكان نبايد از نظر انرژى محدوديتي داشته باشد. از اين رو به خصوص در مورد كودكان استفاده از مشاوره تغذيه ضرورى است. محدوديت كالري و كاهش وزن در حدود ?-? كيلوگرم ، نشانه هاى خوبى را در كنترل ديابت نشان مى دهد، حتى اگر يك وزن مطلوب به دست نيايد.


• كربوهيدرات ها
دريافت كافى كربوهيدرات ها تا ?? درصد كالرى روزانه توصيه مى شود. حبوبات ، غلات، سبزيجات و ميوه ها منابع خوبى براى ويتامين ها، املاح و فيبر هستند.

مصرف كربوهيدرات هاى ساده را بايد تا ? درصد از کل كالرى روزانه کاهش داد. اين مواد شامل قند، شكر، مربا، شيرينى ها و... هستند كه قند آنها نسبت به كربوهيدرات هاى پيچيده ( نان، غلات، ماكارونى ) سريع تر وارد خون مى شود ، بنابراين افزايش سريع قند خون را به دنبال خواهد داشت.

بد نيست در اينجا اندكى راجع به قند هاي مصنوعي كه فاقد کالري هستند و قند خون را افزايش نمى دهند، صحبت كنيم، چون اين مواد حاوى هيچگونه كربوهيدراتى نيستند. اينها شامل شيرين كننده هاى مصنوعى مثل آسپارتام، ساخارين و آسه سولفام پتاسيم هستند. برخى قندهاى الکلي كه به عنوان جانشين قند مصرف مى شوند، داراى كالرى بوده و پس از جذب وارد خون مى شوند. اينها شامل سوربيتول، مانيتول و گزيليتول هستند، كه معمولاً بسيار آرام تر از قند جذب شده و نسبت به گلوكز و ساكاروز كمتر باعث افزايش سطح قند خون مى شوند، البته اگر بيشتر از ?? تا ?? گرم در روز مصرف شوند، ناراحتى هاى گوارشى و در نهايت اسهال ايجاد مى كنند. شيرين كننده هاى مصنوعى مثل ساخارين در زنان باردار و شيرده نبايد مصرف شود و كودكان مبتلا به بيمارى فنيل كتونوري (PKU) نبايد از آسپارتام استفاده كنند.


• پروتئين
پروتئين ها براي سنتز بافت هاي بدن استفاده مى شوند. اين مواد به عنوان انرژى مصرف نمى شوند، مگر اينكه به مقدار كافى كربوهيدرات و چربى در اختيار بدن نباشد. خوردن پروتئين بخش مهمي از هر رژيم غذايى سالم است. ولى زياده روى در يك چيز خوب مى تواند بد باشد. به خصوص افرادى كه مشكلات كليوى دارند ، بايد ميزان پروتئين مصرفى شان را محدود كنند.


• چربى
هر فردى در رژيم غذايى خود به ميزان كمى چربى نياز دارد تا اعمال حياتي بدن كه در ارتباط با چربى ها است، به طور مطلوب انجام شود. بنابراين بايد مصرف چربي ها را محدود کرد و از انواع مفيدتر آنها که شامل روغن هاي مايع مثل روغن زيتون ، آفتابگردان ، ذرت ، کانولا و گردو است، استفاده کرد.


• فيبر
فيبرهاي غذايي محلول قادر به جذب و مهار عبور گلوكز از روده باريك است و در درمان و جلوگيرى از بيمارى هاى دستگاه گوارش و سرطان روده بسيار نافع است. بنابراين توصيه مى شود افراد ديابتى حدود 35-20 گرم در روز از فيبرهاى غذايي استفاده کنند که شامل : غلات ، حبوبات كامل، ميوه ها و سبزى هاست.


• ويتامين ها و مواد معدنى
قبل از مصرف مكمل ويتامين ها، با متخصص تغذيه مشورت كنيد. به نظر مى رسد كه توزيع مناسبى براى دريافت ويتامين ها و مواد معدنى براى افراد ديابتي وجود ندارد. مصرف آنتى اكسيدان هايى مثل ويتامين C ، ويتامين E و بتاكاروتن قابل توجه است . کسانى كه دچار كمبود ويتامين و مواد معدنى هستند، در معرض خطر بيشترى نسبت به ساير افراد مي باشند. تحقيقات نشان داده است كه عنصر كروم در تنظيم قند خون در محدوده مطلوب بسيار كارآمد است.

همچنين کمبود منيزيم با حساسيت نسبت به انسولين ارتباط دارد و با مكمل يارى از طريق خوراكى بهبود پيدا مى كند (به خصوص در ديابت غير وابسته به انسولين).

• نمك
بسيارى از افراد ديابتى به خصوص ديابت نوع دوم بايد مراقب فشار خون خود باشند، بنابراين براى جلوگيرى از خطرات بي شمار مصرف نمك و بالا رفتن فشار خون ، مصرف محدود نمك به اين بيماران توصيه مى شود. ( مصرف حداكثر 5/2 تا ? گرم در روز در افراد بدون فشار خون ، كمتر از 5/2 گرم براى افراد با فشار خون متوسط و كمتر از ? گرم در افراد با فشار خون بالا توصيه مى شود).

نقل از :

http://216.109.125.130/search/cache?ei= ... 1&.intl=us

سوپ عدس و سير براي افراد ديابتي نوع (II)
--------------------------------------------------

مواد لازم:

225 گرم( حدود 1 ليوان) عدس قرمز (شسته شود)

2 عدد ( ساطوري شده) پياز

2 حبه( ساطوري شده)سير بزر گ
1 عدد( ساطوري شده)هويج

2 قاشق سوپخوري روغن زيتون خالص

5/1 ليتر آب مرغ

2 قاشق سوپخوري سركه

به مقدار لازم فلفل و نمك

براي تزئين برگ كرفس


طرز تهيه:

عدس قرمز، پياز، سير، هويج، روغن زيتون و آب مرغ را با هم مخلوط كرده و روي حرارت متوسط اين مواد را به جوش آورده، سپس حرارت را كم كنيد تا به مدت 5/1 ساعت روي حرارت بماند. گاهي سوپ را به هم بزنيد تا به ته ظرف نچسبد. سركه يا آبليمو، نمك و فلفل را بيفزاييد.

اگر سوپ خيلي غليظ شد، كمي آب بيفزاييد. سپس آن را در ظرف مورد نظر ريخته و با برگ كرفس تزئين كنيد.

نكات تغذيه اي:
----------------

اين غذا به دليل دارا بودن عدس و سبزيجات از فيبربالايي برخوردار است. عدس قرمز مزه بسيار خوبي به سوپ مي دهد و در ضمن، از قبل احتياج به خيس كردن ندارد.

نقل از :
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=33 ... 8%aa%db%8c

نمونه یک رژیم غذایی برای دیابتی ها
-------------------------------------------

*** تذکر بسیار مهم :

این رژیم صرفا یک نمونه از رژیم غذایی برای دیابتی ها می باشد که فقط به عنوان یک الگو و آشنایی این افراد ارایه شده است . ازاجرای این رژیم غذایی و توصیه آن به دیگران اکیدا خودداری و حتما با مشاور خود در زمینه یک رژیم سالم بر اساس علائق - وضعیت اقتصادی ـ سن ـ جنس- کالری- آزمایش های مربوط به دیابت و سایر عوامل مشورت کنید .

صبحانه ساعت ۷-۸ : شیر نصف لیوان + پنیر به اندازه یک قوطی کبریت ( ۳۰ گرم ) + نان ۴ کف دست( ۱۰ × ۱۰سانتی متر ) چای کم رنگ بدون شکر و قند ( در صورت تمایل با یک عدد توت یا کشمش قرمز )

( میان وعده صبح ) ساعت ۱۰-۱۱ : میوه ۱ عدد یا ۳ عدد بیسکویت سبوس دار با چای بدون قند و شکر

ناهار ( ساعت ۱۲ -۱۳ ) برنج کم چرب ( به صورت کته ) ۲۰ قاشق غذا خوری سر صاف + سبزیجان آب پز نصف لیوان + سالاد بدون روغن زیتون و سس مایونز ۱ پیش دستی + ماست ۱ لیوان + ۱ عدد میوه

میان وعده عصر ( ساعت ۴-۵ ): نان ۲ کف دست + پنیر نصف قوطی کبریت + گوجه فرنگی و خیار هر کدام ۱ عدد یا ۲ عدد گردو

شام (ساعت ۷-۸ ) : نان ۳ کف دست + حبوبات آب پز سه چهارم لیوان بدون در نظر گرفتن آب حبوبات ( چنانچه حبوبات فاقد روغن و آرد باشد مصرف آن به دلخواه ) یا ۲ قطعه گوشت قرمز کبابی یا آب پز + سبزیجات آب پز
+ ماست + ۱ عدد میوه

قبل از خواب : ۱ لیوان شیر گرم ( این وعده بسیار مهم می باشد )

نقل از :

http://216.239.51.104/search?q=cache:hc ... clnk&cd=10

رزیم غذایی دیابتی ها

اولین چیزی که یک دیابتی باید به خاطر داشته باشد اين است كه توانايي بدن وي براي جذب قند مختل شده است و نبايد هرگز پرخوري كند . در عمل اين بدان معنا است كه فرد ديابتي بايد زمان وعده غذايي خود رامشخص و مقدار آن را متعادل نمايد. به عبارت ديگر ۳ وعده غذاي اصلي: صبحانه - ناهار- شام به صورت كم حجم همراه با ۲ تا ۳ ميان وعده سبك در بين آنها مانند چاي و بيسكوئيت سبوس دار براي ساعت ۱۱-۱۰ - عصرانه براي ساعت ۵-۴ بعد از ظهر - و يك خوراكي سبك قبل از خواب مصرف نمايد . افراديكه انسولين تزريق مي كنند وعده هاي غذايي را بايد ۱۵ تا۳۰ دقيقه قبل از تزريق مصرف كنند. زيرا مدت زماني طول مي كشد تا انسولين وارد گردش خون شود و بتواند وظيفه خود را انجام دهد .

اگر شما به تازگي به جمع ديابتي ها پيوسته ايد و در جستجوي زندگي بهتري هستيد ممكن اين تصور را داشته باشيد كه پيروي از رژيم غذايي و وعده هاي متعدد براي شما مشكل باشد . اما به شما ثابت خواهد شد كه اين روش بسيار ارزشمند است .


كاهش قند وشكر

اكثر متخصصين تغذيه ترجيح مي دهند بيماران ديابتي خودرا از شيرين كردن چاي و قهوه بر حذر دارند . اما اين عقيده تفكر بسيار وحشتناكي است . مصرف شيرين كننده هاي قوي ، مانند آسپارتام ( بنامهاي تجاري نوتراسوئيت و كاندرل ) يا ساخارين بهتر از قند وشكر است ، اما مصرف آن ها را بايد در حداقل نگه دارند .

بايد از مصرف غذاها و نوشيدني هاي شيرين – نوشابه هاي گازدار-كولاوغيره - خودداري كنيد ، زيرا نه تنها مصرف نوشيدني هاي گازدار ، مقدار زيادي گلوكز را بطور آني وارد گردش خون مي كند ( اين حالت براي كنترل ديابت بد است ) بلكه آنها بسيار انرژي زا و چاق كننده هستند ( بطور ميانگين 1 شيشه كولا حاوي 7 قاشق چايخوري شكر است و يك نوشابه خانواده 1 ليتري حدود 130 گرم قند دارد ) .

مصرف آب گازدار يا آبميوه تازه رقيق شده با آب ترجيحاً بهتر است ، اگر پيروي از اين روش براي شما بسيار سخت است ، مي توانيد از نوشيدني هاي گازدار شيرين شده با شيرين كننده هاي مصنوعي كم كالري در حد اعتدال استفاده كنيد .

غذاهاي بد
------------------

حتي الامكان بايد از خوردن آنها پرهيز شود . چنانچه تمايل به خوردن آنها داريد بايد به مقدار بسيار كمي مصرف كنيد :

٭ شكر ، عسل ، شيره انگور وشيره خرما

٭ انواع شيريني ، آبنبات و شكلات

٭ آدامس پرشكر

٭ مربا ومارمالاد پرشكر و فرآورده هاي نظير آنها

٭ بيسكويت هاي شيرين ، كرمدار و شكلاتي ، انواع كيك و نان هاي گيسويي و شيرمال پخته شده با آرد سفيد و شكر

٭ دسرهاي تهيه شده با آردهاي تصفيه شده و شكر

٭ كمپوت ميوه با شربت ( آب و شكر )

٭ بستني و بستني يخي

٭ آبميوه شيرين شده با شكر ، نوشابه هاي گازدار شيرين وكولا

٭ غلات صبحانه شيرين شده

٭ انواع گوشت هاي چرب و نمكدار ، كله پاچه ، جگر ، ماهي دودي وشور

٭ مارگارين ( كره گياهي ) ، روغن حيواني ، سس مايونز معمولي

نقل از :
http://fakouchaki.blogfa.com/cat-1.aspx

pegah نوشته است:دوستان سلام
من تازه عضو اين فروم شدم.دوشنبه تولد مامانمه و از اونجا كه ديابت داره نميتونه كيك بخوره.اگه ممكنه يه دستور كيك با خرما برام بنويسيد تا واسش درست كنمو اونم بتونه كيك تولدشو بخوره.
قبلا از لطفتون سپاسگزارم.
سلام خواهشمندم در مورد ادويه همبرگر وسوسيس وكالباس هرچي ميدانيد بفرستي سپاسگارم

دوست عزيز ٬ بنظر ميرسه شما قصد تاسيس يك كارخانه همبرگر سازي رو داريد و خيلي هم عجله داريد.
ادويه همبرگر چيز خاصي نيست همون نمك و فلفل خودمونه.
و اما ادويه سوسيس و كالباس.
ادويه سوسيس و كالباس يك فرمول پيچيده و اختصاصي از مخلوط چندين نوع ادويه با مقادير مشخصه كه براي هر محصول فرمولاسيون ويژه اي وجود داره و جزو اسرار كارخانه هاست . اين اطلاعات معمولا در دسترس عموم قرار نميگيره.

سوپ عدس و سير براي افراد ديابتي نوع ( II )

مواد لازم :

225 گرم( حدود 1 ليوان)


عدس قرمز (شسته شود)

2 عدد ( ساطوري شده)


پياز

2 حبه( ساطوري شده)


سير بزرگ

1 عدد( ساطوري شده)


هويج

2 قاشق سوپخوري


روغن زيتون خالص

5/1 ليتر


آب مرغ

2 قاشق سوپخوري


سركه

به مقدار لازم


فلفل و نمك

براي تزئين


برگ كرفس

طرز تهيه:

عدس قرمز، پياز، سير، هويج، روغن زيتون و آب مرغ را با هم مخلوط كرده و روي حرارت متوسط اين مواد را به جوش آورده، سپس حرارت را كم كنيد تا به مدت 5/1 ساعت روي حرارت بماند. گاهي سوپ را به هم بزنيد تا به ته ظرف نچسبد. سركه يا آبليمو، نمك و فلفل را بيفزاييد.

اگر سوپ خيلي غليظ شد، كمي آب بيفزاييد. سپس آن را در ظرف مورد نظر ريخته و با برگ كرفس تزئين كنيد.

نكات تغذيه اي:

اين غذا به دليل دارا بودن عدس و سبزيجات از فيبربالايي برخوردار است. عدس قرمز مزه بسيار خوبي به سوپ مي دهد و در ضمن، از قبل احتياج به خيس كردن ندارد.[url="http://irapic.com/ref.php?mode=forum"][/url]

مواد لازم :

به مقدار لازم


روغن مايع مخصوص سرخ کردني

2 عدد


تره فرنگي

175 گرم


اسفناج تازه

5 عدد


تخم مرغ

4 عدد


پيازچه

150 گرم(حدود 3 مشت)


سبزي کوکو

20 گرم


گردو

به مقدار لازم


نمک و فلفل

توجه: سبزي کوکو شامل گشنيز، جعفري، شويد، تره، پيازچه و کمي نعنا مي باشد.

طرز تهيه :

تره فرنگي و اسفناج را خرد مي کنيم . پيازچه را نيز ساطوري مي کنيم .کمي روغن (حدود 1 قاشق) را در ماهي تابه مي ريزيم تا داغ شود. تره فرنگي هاي خرد شده را کمي در روغن تفت مي دهيم. سپس اسفناج خرد شده را به آن مي افزاييم و مي گذاريم روي حرارت متوسط 3 دقيقه بماند تا اينکه کمي نرم شود. تخم مرغ ها را هم زده و اسفناج، تره فرنگي، پيازچه و سبزي کوکو را به آن مي افزاييم. سپس نمک، فلفل، گردوي خرد شده را به آن اضافه مي کنيم. مواد را در ماهيتابه داراي روغن داغ (روغن حدود 3 قاشق غذاخوري) مي ريزيم. درب ماهيتابه را مي گذاريم و روي حرارت ملايم قرار مي دهيم تا بپزد. بعد آن را پشت رو مي کنيم تا طرف ديگر آن نيز سرخ شود.

مواد لازم:

آرد يک چهارم فنجان

سينه مرغ ( فاقد پوست و استخوان ) دو تکه

روغن زيتون يک قاشق غذاخوري

کره يک قاشق غذاخوري

قارچ ورقه شده دو فنجان

نمک و فلفل به مقدار کافي

ريحان کمي خشک شده

آويشن کمي در صورت تمايل

طرزتهيه:

1- آرد، فلفل، آويشن و ريحان را با هم مخلوط کنيد.

2- سينه هاي مرغ را شسته، خشک کنيد و روي هر کدام مقداري از مخلوط آرد و سبزيجات معطر را بريزيد.

3- داخل ماهيتابه تفلون، روغن زيتون را ريخته و سينه ها را در آن تفت دهيد.

توجه داشته باشيد که شعله کم باشد به طوري که سينه ها در مدت پانزده دقيقه برشته شوند.

4- در ظرفي جداگانه قارچ ها را با کمي کره تفت دهيد و در صورت تمايل چند قطره آب ليمو ترش تازه به همراه کمي نمک و فلفل به آن اضافه کنيد.

5- پس از آماده شدن قارچ ها کمي از مخلوط آرد و سبزيجات معطر را روي قارچ ها ريخته و حرارت دهيد تا به غلظت قارچ و مخلوط درون ماهيتابه افزوده شود.

سپس مخلوط حاوي قارچ را روي سينه هاي مرغ ريخته و سرو کنيد.

نکات تغذيه اي :

اين غذا داراي مواد مغذي به شرح زير است:

- 333 کالري

- 1/9 چربي

- 1/9 کربوهيدرات

- 106 ميلي گرم سديم

- 21 گرم پروتئين

سلام
سوالم را مختصر و کوتاه از دوستان میپرسم
من بنا به دلایلی اغلب خودم اشپزی میکنم
و تازگی دچار سنگ کلیه شدم
چه نوع غذاهایی را باید بخورم و چه نوع غذاهایی را نباید بخورم
تشکر

salam man taze hamin alan ozv site shodam .bayad begam ke az masrafe shir va labaniyat ye modat khodari konid .ab ziyad bokhorid .esfenj ,gosht.rivas.asparges va kolan mavadi ke va chizayi ke oxalic acid dare ro nabayad estefade konid. masrafe mayeat khiley moheme degee inke protein haye heyvani tosiye nemishe . say kon dar tole roz 2 litr ab bokhori .
movafag bashhi






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6954]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن