تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814605280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر دهقان : بنياد به دنبال كاهش درصد جانبازي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: دكتر دهقان : بنياد به دنبال كاهش درصد جانبازي نيست
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: بنياد اساساً نه سياست كاهش درصد جانبازي دارد و نه اين امر را دنبال مي كند.
به گزارش ايسنا، دكتر دهقان در نشستي خبري كه ديروز برگزار شد، درباره دلايل مراجعه نكردن برخي جانبازان به بنياد، اظهار كرد: بنياد منعي و محدوديتي براي مراجعه جانبازان به بنياد ندارد، بلكه بنياد به وجود آمده كه به ايثارگران خدمت كند و ما مبناي كارمان را بر ايجاد يك رابطه تعاملي با جامعه ايثارگري قرار داده ايم.
وي افزود: در دو سال گذشته سعي كرديم، آزادگان را مانند ديگر جامعه ايثارگري به صحنه بياوريم و اين اتفاق افتاده است، به طوري كه بيش از 50 درصد آزادگان، در زمره جانبازان قرار دارند.
دهقان ادامه داد: آنچه كه امروز در جامعه ايثارگري ما به عنوان درخواست و نياز مطرح است، نيازهاي يك شبه نيست. بلكه سابقه 30 ساله دارد، بر اين اساس ما با انباشتي از مشكلاتي كه پاسخ داده نشده است، مواجهيم.
وي با اشاره به اجراي طرح شاهد به عنوان خدمات آموزشي بنياد گفت: از ابتداي اين طرح تا امروز، بنياد در تمام مقاطع تحصيلي، فرزندان شهدا و آزادگان و از سال 81 فرزندان جانبازان 50 درصد به بالا را تحت پوشش قرار داده است.
دهقان با اشاره به بحث درمان جامعه ايثارگري گفت: چند تغيير اساسي و بنيادي در حوزه كميسيون پزشكي ايجاد شده است، به طوري كه در ابتدا كميسيون پزشكي، تخصصي و استاندارد شده و مبناي تشخيص متكي آيين نامه واحدي بر اساس استانداردهاي داخلي، جهاني و مورد وفاق تمامي متخصصين اين امر در حوزه هاي مختلف شده است.
وي ادامه داد: همچنين تمامي افرادي كه در كميسيون پزشكي هستند، آموزش هاي لازم را ديده اند و داراي حكم از بنياد هستند.
دهقان با بيان اين كه بنياد اساساً نه سياست كاهش درصد جانبازي دارد و نه اين امر را دنبال مي كند، تصريح كرد: براي ما افتخار نيست كه 50 درصد جانبازان، 10 درصد ميزان از كارافتادگي شان افزايش يافته است، لذا بايد به اين نقطه برسيم كه ميزان از كارافتادگي افراد را كاهش و ميزان توانمندي هاي آنها را افزايش دهيم.
رئيس بنيادشهيد و امور ايثارگران افزود: در حال حاضر چون ارائه خدمات با درصد از كارافتادگي رابطه مستقيمي دارد، همگان اين خدمت گيري را با آن درصد مترادف مي گيرند و شايد به خاطر خدمات آن موضوعيت پيدا مي كند كه به هر حال بايد اصلاح شود.
وي با اشاره به اقدامات بنياد در بحث پيشگيري و درمان جامعه ايثارگري گفت: مراكز فوق تخصصي علوم و اعصاب در حوزه درد، تشنج و سلامت خانواده تا دهه فجر راه اندازي مي شود.وي در ادامه از احداث مراكز جامع فرهنگي و توانبخشي بنياد در مراكز استان ها خبر داد و افزود: احداث اين مراكز به طور متوسط در كل كشور پيشرفت 30درصدي داشته است. اميد است اين مراكز تا سال آينده به طور كامل مورد بهره برداري قرار بگيرد. همچنين بيمارستان سعادت آباد در هفته دولت به بهره برداري مي رسد.
دهقان افزود: در بحث درمان تلاش شده كه از متخصصان خارجي در زمينه هاي مختلف استفاده شود كه در اين راستا به طور متوسط هر دو تا سه ماه يك بار يك متخصص خارجي دعوت مي شود.
وي با بيان اين كه با استفاده از متخصصان خارجي، دانش و فناوري لازم به كشور وارد و از اعزام ها به خارج كاسته مي شود، اظهار كرد: با اين حال به هيچ عنوان اعزام به خارج را محدود نكرده ايم و افرادي كه در شوراي پزشكي تشخيص داده شود كه احتمال بهبود آن ها در خارج از كشور وجود دارد، به خارج از كشور اعزام خواهند شد.
دهقان با بيان اين كه از امسال خانواده ها و والدين شهدا تحت پوشش بيمه تكميلي قرار مي گيرند، تصريح كرد: همچنين خانواده هاي جانبازان 25درصد به بالا تحت پوشش بيمه درماني هستند.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، در ادامه از تشكيل پرونده الكترونيكي اطلاعات جامعه ايثارگران به طور كامل تا پايان شهريورماه خبر داد و افزود: با توجه به حجم عظيم اطلاعات در رابطه با جانبازان و وضعيت جسماني آن ها، دسترسي و نگهداري از اين اطلاعات دغدغه مديريت سازمان بود كه از سال گذشته، بانك عظيم اطلاعاتي ايجاد شده است.وي گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته با سازمان مسكن، پيش بيني مي شود تمامي جانبازان و ايثارگران كه بر مبناي ضوابط قانوني موجود تا شهريور سال 83 مشمول تامين مسكن مي شوند، مسكن مورد نيازشان تامين شود.
وي افزود: با توجه به طرح مسكن مهر بنا داريم، براي ساير ايثارگران، امتيازات مسكن با توجه به اولويت ها را در نظر بگيريم.وي با بيان اينكه امسال كليه ايثارگران تحت پوشش طرح سهام عدالت قرار مي گيرند، اظهار كرد: پيش بيني مي شود، اين كار تا پايان شهريورماه انجام و آن ها سهام عدالت خود را دريافت كنند.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن