تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815661309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت پخش فرآورده‌هاى نفتى عنوان كرداحتمال كاهش قيمت بنزين سوپر


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: مديرعامل شركت پخش فرآورده‌هاى نفتى عنوان كرداحتمال كاهش قيمت بنزين سوپر
گروه اقتصادى - مديرعامل شركت پخش فرآورده‌هاى نفتى ايران با بيان اينكه در حال حاضر آمادگى براى ساخت 50 تا 100 جايگاه عرضه سوخت طى مدت 6 ماه وجود دارد، گفت: تمهيداتى در دستور كار قرار گرفته تا قيمت بنزين سوپر كاهش پيدا كند. سيد نورالدين شهنازى‌زاده در نشستى با خبرنگاران با بيان اينكه وزارت نفت آمادگى دارد 50 تا 100 جايگاه عرضه سوخت را طى مدت 6 ماه و در صورت صدور مجوز و واگذارى زمين به جايگاه‌هاى فعلى اضافه كند، خاطرنشان كرد: در مدت 30 سال گذشته ميزان جمعيت كشور 5 برابر و تعداد خودروها شش برابر شده است، اين در حالى است كه در مدت زمان ذكر شده تعداد 7 جايگاه در نقاط مركزى تهران به بهره بردارى رسيده و 12 جايگاه از رده خارج شده است. مديرعامل شركت پخش فرآورده‌هاى نفتى ايران تاكيد كرد: در حال حاضر دولت در راستاى اجراى اصل 44 قانون اساسى اجازه ساخت جايگاه را ندارد و با اين حجم پايين استقبال از ساخت جايگاه توسط بخش خصوصى قطعا با مشكل مواجه خواهيم شد.وى از عدم همكارى سازمان‌هاى مختلف همچون شهرداري، مسكن و شهرسازي، زمين شهرى و غيره در واگذارى زمين براى احداث جايگاه عرضه سوخت خبر داد و افزود: سازمان‌هاى مذكور احداث جايگاه را وظيفه وزارت نفت و شركت پالايش وپخش فرآورده‌هاى نفتى مى‌دانند.مديرعامل شركت پخش فرآورده‌هاى نفتى ايران با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوى شركت پخش براى خروج از بحران تصريح كرد: در حال حاضر 2 قطعه زمين از شهردارى گرفته شده و يك قطعه زمين هم در منطقه تهرانپارس با مشاركت بخش خارجى براى ساخت يك جايگاه 32 تلمبه اى دومنظوره در نظر گرفته شده است.وى در عين حال تاكيد كرد: اگر راهكارى براى همكارى ساير ارگان‌ها پيدا نشود دولت بايد براى خريد و ساخت جايگاه به فكر مصوبه باشد. شهنازى‌زاده همچنين با اشاره به كاهش مصرف بنزين سوپر يادآور شد: طرحى از سوى شركت پالايش و پخش آماده و به ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت كشور ارائه شده كه قيمت بنزين سوپر كاهش پيدا كند. به گفته وى در صورت تصويب اين طرح متقاضيان بنزين سوپر مى‌توانند از كارت سوخت خود براى دريافت اين فرآورده استفاده كنند.

افزايش كارمزد جايگاه‌ها

وى در ادامه از افزايش ميزان كارمزد جايگاه‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر 39 جايگاه درجه يك، 342 جايگاه درجه 2، 633 جايگاه درجه3 و 394 جايگاه خارج از رده در تهران وجود دارد كه كارمزد آنها به ترتيب 82، 70، 60، 50 و 47 ريال است. به گفته شهنازى زاده در صورت ارتقاى درجه جايگاه‌ها كارمزد آنها نيز افزايش پيدا مى‌كند. مديرعامل شركت ملى پخش فرآورده‌هاى نفتى ايران درادامه اظهار كرد: از ابتداى امسال تا 26 مرداد ماه، ميانگين توليد روزانه گاز مايع 4 هزار تن بوده، اين در حالى است كه 8/42 ميليون ليتر بنزين موتور و 1/18 ميليون ليتر نفت سفيد در مدت ذكر شده از پالايشگاه‌هاى كشور توليد شده است. به گفته وى در همين مدت 7/85 ميليون ليتر نفت گاز و3/83 ميليون ليتر نفت كوره نيز در كشور توليد شده است. وى با بيان اينكه توليد نفت گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2/2 ميليون ليتر افزايش پيدا كرده است، گفت: از ابتداى سال روزانه 5هزار و 520 تن گاز مايع در كشور مصرف شده و پيش بينى مى‌شود با توجه به افزايش مصرف اين فرآورده‌ها در شش ماهه دوم سال اين ميزان به 7 هزار تن برسد.

كاهش مصرف بنزين

شهنازى‌زاده مصرف بنزين كشور را روزانه 1/69 ميليون ليتر ذكر كرد و افزود: سال گذشته مصرف بنزين 7/71 ميليون ليتر در روز بود كه آمار امسال نشان دهنده كاهش روزانه 6/3 درصد در مصرف بنزين است.مديرعامل شركت ملى پخش فرآورده‌هاى نفتى ميزان مصرف نفت گاز در سال جارى را 1/87 ميليون ليتر در روز اعلام و تاكيد كرد: سال گذشته 8/79 ميليون ليتر گازوئيل در كشور سوزانده شده است. به گفته وى مصرف نفت كوره نيز در سال جارى به 2/44 ميليون ليتر در روز رسيده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد رشد مصرف را شاهد بوده‌ايم. شهنازى‌زاده مجموع مصرف فرآورده در سال جارى را 220 ميليون ليتر بر شمرد و اضافه كرد: در سال گذشته افزايش 8 درصدى مصرف فرآورده در كشور مشاهده ‌شد. وى با بيان اينكه در حال حاضر در بخش توليد بنزين و نفت گاز با كمبود مواجه هستيم، اضافه كرد: مابه التفاوت كمبود اين دو فرآورده از خارج تامين مى‌شود.

نگرانى براى تامين سوخت نداريم

مديرعامل شركت ملى پخش فرآورده‌هاى نفتى ايران با بيان اينكه در حال حاضر هيچ نگرانى در بحث تامين و ذخيره سازى بنزين وجود ندارد، خاطرنشان كرد: هم اكنون 31 هزارتن گاز مايع،1/1 ميليارد ليتر بنزين، 430 ميليون ليتر نفت كوره، 65/1 ميليارد ليتر نفت سفيد و 2 ميليارد ليتر نفت و گاز در كشور ذخيره سازى شده است. وى با بيان اينكه آمار فروش بنزين در تهران در روزهاى گذشته به ركورد بى‌سابقه 5/ 14 ميليون ليتر در روز رسيد، اظهار كرد: افزايش ميزان مسافرت‌ها، افزايش ذخيره بنزين موجود در كارت‌هاى سوخت، عرضه بنزين 400 توماني، قطعى برق و پايان مهلت استفاده از كوپن بنزين از جمله عوامل شلوغى و ازدحام در جايگاه‌هاى عرضه سوخت در هفته‌هاى گذشته بوده است. شهنازى‌زاده اضافه كرد: در حال حاضر تهران با كمبود 200 جايگاه عرضه سوخت مواجه است؛ ضمن اينكه بحث سامانه هوشمند سوخت نيز در ايجاد صف‌هاى طولانى در جايگاه‌هاى عرضه سوخت بى تاثير نيست. وى در بخش ديگرى از سخنانش ياد آور شد: آمار استاندارد كاركرد نازل در دنيا 5هزار ليتر در روز است، اين در حالى است كه برخى از نازل‌ها در تهران روزانه 11 هزار ليتر كاركرد دارند، اما در عين حال آمار خرابى ناشى از سامانه كارت هوشمند سوخت در نازل‌هاى تهران درحال حاضر به حدود 13 درصد رسيده است. مديرعامل شركت پخش فرآورده‌هاى نفتى قيمت تمام شده هر ليتر بنزين وارداتى را 850 تومان اعلام كرد و گفت: قيمت بين المللى نفت گاز در حال حاضر 1100 تومان است و اين در حالى است كه در ايران هر ليتر گازوئيل به قيمت 16 تومان عرضه مى‌شود.

شهنازى‌زاده ظرفيت ذخيره سازى انبارهاى شركت پخش را 6/9 ميليارد ليتر عنوان كرد و گفت: تلاش مى‌شود تا پايان امسال اين ميزان به 11 ميليارد ليتر و تا پايان سال 1391 به 15 ميليارد ليتر افزايش پيدا كند. وى در خصوص گزارش موسسه استاندارد مبنى بر بروز تخلف در برخى از جايگاه‌هاى عرضه بنزين تصريح كرد: هيچ گزارشى در اين باره از موسسه استاندارد دريافت نشده است، اما احتمال تخلف يا كم فروشى در جايگاه‌هاى عرضه سوخت دور از ذهن نيست.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن