تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798759470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
هر هفته 700 مورد مشكوك نمونه برداري مي شود ؛ وبا؛ آماده باش مراكز درماني خراسان رضوي

خراسان امروز- طيراني: مدير گروه بهداشت محيط و حرفه اي خراسان رضوي گفت: تاكنون هيچ موردي از وبا در خراسان رضوي مشاهده نشده است.
دكتر مرتضي احتشام فر با بيان اين مطلب افزود: بر اساس گزارشهاي رسيده تاكنون بيش از 50 مورد بيمار مبتلا به وبا در كشور شناسايي شده اند كه خوشبختانه تا اين لحظه هيچ موردي از اين بيماري در مشهد گزارش نشده است.
وي در خصوص بيماري وبا اظهار داشت: اين بيماري يكي از بيماريهاي ميكروبي است كه از طريق آب و غذاي آلوده به ميكروب انتقال مي يابد و علائم آن شامل اسهال حاد آبكي و مكرر بدون تب و در برخي مواقع همراه با استفراغ است.
اين مسؤول با اشاره به اينكه اسهال شديد در بيماري وبا منجر به از دست دادن آب بدن بيمار مي شود، گفت: مهمترين عامل مرگ و مير در بيماري «وبا» تحليل بي رويه آب بدن است.دكتر احتشام فر با اشاره به اينكه تمام مراكز درماني دولتي كشور براي كمك به مبتلايان به وبا و پيشگيري از آن آماده هستند، افزود: در پي اقدامات پيشگيرانه مركز بهداشت استان، در هر هفته بيش از 700 مورد اسهال مشكوك به وبا نمونه برداري مي شود كه خوشبختانه تاكنون هيچ موردي از وبا در خراسان رضوي مشاهده نشده است.
در همين خصوص مسؤول روابط عمومي مركز بهداشت استان نيز گفت: طبق گزارشي كه از وزارتخانه به مركز بهداشت استان رسيده است، توصيه هايي در زمينه شهرستانهاي هم مرز با افغانستان شده است.فاطمه كبيري در ادامه تصريح كرد: در خراسان رضوي به دليل همجواري با كشور افغانستان و اينكه شيوع بيماري وبا در اين كشور شايع است، فعاليتهاي بهداشتي تشديد يافته است.
وي با اشاره به اينكه تعداد مبتلايان به وبا در استانهاي قم، تهران و هرمزگان گزارش شده اند، گفت: خراسان رضوي به دليل زائر پذير بودن از اقصي نقاط كشور، هر لحظه در معرض ورود وبا قرار دارد، بنابراين بايد رعايت نكات بهداشتي از سوي متوليان و افرادي كه با مواد غذايي سرو كار دارند تشديد شود، ضمن آنكه شهروندان و زائران نيز از استفاده از مواد خوراكي و آشاميدني بدون بسته بندي خودداري نمايند.كبيري با اشاره به وجود يخهاي بسته بندي در سطح شهر يادآور شد: يخهاي قالبي موجود در سطح شهر يخ صنعتي بوده و براي استفاده خوراكي مناسب نيست.
توصيه وي به مردم اين است كه تنها از آب آشاميدني لوله كشي و بسته بندي كه از سلامت آن مطمئن هستند، استفاده نمايند ضمن آنكه براي پيشگيري از ابتلا به بيماري وبا حتما انواع سبزيها و ميوه ها را طبق اصول اعلام شده در چهار مرحله شستشو، انگل زدايي و ميكروب زدايي كنند و مهمتر از همه اينكه پس از رفتن به دستشويي و قبل از مصرف غذا، حتما دستهاي خود را با آب و صابون بشويند.
وي افزود: در صورتي كه فردي دچار اسهال شد و مشكوك به وبا بود، بايد بسرعت به نزديكترين مركز درماني انتقال يابد.
وي دوره اين بيماري را از زمان ابتلا تا بروز علايم از چند ساعت تا 5 روز اعلام كرد و گفت: دوره مسري بودن و سرايت بيماري وبا نيز پس از بهبود تا چند روز ادامه دارد ضمن آنكه ممكن است در برخي موارد بيمار تا چند ماه پس از بهبود عامل انتقال بيماري باشد.وي در خصوص راه هاي سرايت بيماري وبا خاطرنشان كرد: ممكن است اين بيماري مستقيماً توسط فرد بيمار و از طريق دستهاي آلوده به مواد دفعي، استفراغ بيمار و يا از طريق تماس با لوازم و لباسهاي آلوده بيماران ايجاد شود.وي يكي ديگر از راه هاي انتقال اين بيماري را تماس غير مستقيم، يعني استفاده از آب آلوده ، منابع آبي حفاظت نشده نظير رودخانه ها، چاه ها و استخرها عنوان كرد و گفت: استفاده از ميوه و سبزي آلوده، فرآورده هاي دريايي نظير برخي از ماهي ها و صدفها كه به صورت خام مصرف مي شود و همچنين استحمام و شنا كردن در آبهاي آلوده از جمله موارد انتقال ميكروب وباست.
كبيري با اشاره به اينكه كودكان بيشتر از ساير افراد جامعه درصدد ابتلا به بيماري وبا هستند، افزود: براي پيشگيري از ابتلاي كودكان به اين بيماري بايد بهداشت توسط مادران به طور كامل رعايت شود، ضمن آنكه در آموزش مباحث بهداشتي به كودكان لحظه اي درنگ نگردد.وي گفت: بيماري وبا قابل پيشگيري و درمان است، مشروط بر آنكه به محض شروع علائم بيماري، بيمار به نزديكترين خانه بهداشت، مركز بهداشتي و درماني و يا بيمارستان انتقال يابد تا اقدامات درماني لازم در خصوص بيمار انجام شود.
وي همچنين يادآور شد: تمام مراكز بهداشتي و درماني استان آماده پذيرش و درمان بيماران مبتلا به وبا هستند.

يك مسؤول: 86 هزار مددجو در خراسان جنوبي تحت حمايت كميته امداد هستند

بيرجند- خبرنگار قدس: مدير كل مشاوره و آموزش خانواده كميته امداد امام خميني(ره) گفت: در حال حاضر تعداد 60 هزار دانشجو در سراسر كشور از خدمات فرهنگي و آموزشي اين نهاد بهره مند مي باشند.
نيكوئيان در مراسم جشن فارغ التحصيلي دانشجويان تحت پوشش كميته امداد خراسان جنوبي با بيان اينكه 750 هزار دانش آموز تحت حمايت اين نهاد مي باشند، به ديگر فعاليتهاي فرهنگي و آموزشي اين نهاد اشاره كرد و يادآور شد: طي سال گذشته 800 هزار نفر در كلاسهاي آموزش گروهي و 340 هزار نفر در كلاسهاي آيين همسرداري، آموزشهاي لازم را توسط استادان مجرب فرا گرفتند.
وي خاطر نشان كرد: در تابستان سال جاري به منظور پر كردن اوقات فراغت دانش آموزان، بيش از 800 هزار نفر به اردوهاي منطقه اي و استان در كشور اعزام شدند.
مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان جنوبي نيز در اين مراسم عنوان كرد: در حال حاضر 86 هزار مددجو در سطح استان تحت حمايت بوده كه 16 هزار دانش آموز و 1300 دانشجو از خدمات آموزشي و فرهنگي اين نهاد بهره مند مي باشند.شكرابي با اشاره به اينكه كانون مهرورزان جوان در سال 1383 با 12 نفر عضو فعاليت خود را آغاز كرد، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد اعضاي اين كانون به يك هزار نفر افزايش يافته است.
وي افزود: اين كانون در قالب 6 كميته شامل كميته كاريابي، تحقيق و پژوهش، پيگيري مشكلات دانشجويي، جذب دانشجويان نخبه و استعداد درخشان، فرهنگي و اجتماعي و همياري در جهت حل مشكلات دانشجويان فعاليت مي كند.
گفتني است، در پايان اين مراسم از 35 نفر دانشجوي دختر و 15 دانشجوي پسر تحت حمايت كميته امداد استان كه در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي فارغ التحصيل شده بودند، با اهداي لوح و تنديس، تجليل و قدرداني شد.

واژگوني پژو 206 در جاده بجستان- بردسكن

بجستان- خبرنگار قدس: بر اثر واژگوني يك دستگاه پژو 206 كه از مسير بردسكن به بجستان در حركت بود 4 نفر كشته و مجروح شدند.
بر اثر واژگوني اين خودرو كه در كيلومتر 16 جاده بجستان- بردسكن اتفاق افتاد يك نفر از سرنشينان در دم جان باخت و 3 نفر ديگر مجروح به بيمارستان آية ا... مدني بجستان اعزام شدند.
كارشناس پليس راه گناباد علت واژگوني خودرو را بي توجهي راننده به جلو و خواب آلودگي وي اعلام كرد.

اطفاي آتش در منطقه «آلمه» پارك جنگلي گلستان

بجنورد- خبرنگار قدس: دكتر محسن شهرياري گفت: بر اساس گزارشي مبني بر آتش سوزي در منطقه «آلمه» پارك جنگلي گلستان چندين اكيپ از نيروهاي گارد اجرايي اداره كل محيط زيست به محل اعزام شدند.
وي اظهار داشت: در اين حادثه كه حدود 100 هكتار از اين ناحيه جنگلي در آتش سوخت، با همكاري نيروهاي حفاظتي محيط زيست خراسان شمالي و منابع طبيعي و ديگر نيروهاي امدادي در دو استان خراسان شمالي و گلستان آتش مهار شد.
شهرياري همچنين از سوختن حدود 500 اصله درخت در اين حادثه خبر داد.

كشف 257 كيلوگرم موادمخدر در نهبندان

بيرجند - خبرنگار قدس: مأموران انتظامي شهرستان قاين موفق به دستگيري 29 نفر از اتباع بيگانه غير مجاز شدند. به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي، مأموران انتظامي شهرستان قاين در حين گشت زني به دو دستگاه خودرو كه در كنار جاده متوقف بودند، مشكوك شدند و پس از اجراي كمين در محل 21 نفر از افاغنه غير مجاز به همراه يك نفر رابط ايراني را دستگير كردند.
اين گزارش حاكي است، در هنگام بازگشت، مأموران به دو دستگاه خودرو ديگر كه در كنار محور اصلي اقدام به سوار كردن مسافر مي كردند، مشكوك شده و اقدام به توقيف خودروها كردند كه در بازرسي از آنها هشت نفر از افاغنه غير مجاز دستگير شدند كه دستگير شدگان تحويل مقامهاي مسؤول شدند.
همچنين مأموران انتظامي شهرستان نهبندان موفق به كشف 257 كيلوگرم ترياك شدند.
در پي اخبار و اطلاعات رسيده مبني بر حمل موادمخدر از شهرستان نهبندان، دو تيم مجهز از پليس مبارزه با موادمخدر اين شهرستان به محل اعزام و به يك دستگاه خودرو پژو مشكوك شده و خودرو را تحت نظر قرار دادند. بر اساس اين گزارش، در ادامه يك دستگاه خودرو تويوتا وانت نيز به خودروي تحت نظر نزديك شده كه مأموران انتظامي بلافاصله نسبت به دستگيري راننده و سرنشين خودروي پژو اقدام كرده و در اين حين راننده خودرو تويوتا وانت با مشاهد مأموران، متواري شد. در اين راستا مأموران پس از تعقيب و گريز، خودرو را متوقف و در بازرسي از آن مقدار 257 كيلوگرم ترياك را كشف و ضبط كردند.

كشف تجهيزات ماهواره در سرايان

بيرجند - خبرنگار قدس: مأموران انتظامي شهرستان سرايان موفق به كشف تجهيزات ماهواره و دستگيري سه نفر از اتباع بيگانه غير مجاز شدند.
مأموران پليس اطلاعات شهرستان سرايان در بازرسي از يك منزل موفق به كشف تجهيزات ماهواره شامل يك عدد رسيور، دو عدد ديش و سه عدد ال ان بي شدند.
همچنين مأموران انتظامي اين شهرستان سه نفر از افاغنه را كه فاقد برگ تردد و اقامت بودند، دستگير كردند.
اين افراد به طور غير قانوني وارد كشور شده كه با هوشياري مأموران انتظامي دستگير و تحويل مقامهاي مسؤول شدند.

با وجود انتقادهاي شهروندان و زائران عنوان شد ؛ دفاع يك عضو شوراي شهر مشهد از اجراي طرح محدوديت ترافيكي!

خراسان امروز: رئيس كميسيون حمل و نقل و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر مشهد، اجراي طرح محدوديت ترافيكي در اطراف حرم مطهر رضوي را باعث رضايت زائران خواند.
كمال سرويها گفت: اجراي طرح محدوديت ترافيكي باعث تسهيل تردد و كاهش هزينه عبور و مرور زائران در اطراف حرم شده است.
وي با مثبت ارزيابي كردن سرويس دهي حمل و نقل عمومي در اين محدوده، اظهار داشت: در اين زمينه نشستهاي مشتركي را با معاونت حمل و نقل شهرداري مشهد داشتيم كه به هماهنگي مناسب اين معاونت و سازمانهاي ذي ربط در اجراي هر چه مطلبوب تر طرح ترافيك منجر شد.
وي عملكرد سازمان تاكسيراني را در بحث ساماندهي مسافربرهاي شخصي، مثبت دانست و ادامه داد: اتوبوسراني نيز در جا به جايي مسافران در محدوده اجراي طرح كاركرد مطلوبي داشته است.وي اظهار اميدواري كرد كه با حذف توقف اتوبوسها در محدوده ميدان بيت المقدس شاهد باز شدن كامل عرصه خيابان امام رضا(ع) باشيم.
وي با اشاره به برخي اقدامات اين كميسيون در جريان اجراي طرح ترافيك، عنوان كرد: كميسيون حمل و نقل و خدمات شهري شوراي شهر در راستاي آشنايي مردم مشهد بويژه كسبه و ساكنان خيابانهاي اطراف حرم مطهر با اهدف اجراي طرح محدوديت ترافيكي، طي جلساتي با اصناف به معرفي ابعاد اين طرح پرداخته است.
وي فرصت يك ساله سپرده شدن اختيارات تام در خصوص اجراي طرح محدوديت ترافيكي به شهرداري مشهد را مغتنم دانست و تصريح كرد: بايد از اين فرصت در راستاي اعمال اصلاحات در زمان، نحوه و محدوده اجراي طرح محدوديت ترافيك استفاده شود.وي با اشاره به ضرورت پرداختن به ابعاد اجتماعي اجراي طرح محدوديت ترافيكي خاطرنشان كرد: اطلاع رساني بويژه به زائران بايد در قالبي گسترده تر و منسجم تر ادامه يابد.
لازم به ذكر است روزنامه قدس تاكنون در قالب چندين گزارش به مشكلات اجراي طرح محدوديت ترافيكي در شهر مشهد پرداخته است. اين در حاليست كه تاكنون بسياري از شهروندان، زائران و كسبه محدوده مركزي شهر نسبت به اجراي طرح ياد شده انتقادها و گلايه هايي را مطرح كرده اند.

يك صاحب نظر معماري ايراني - اسلامي: نماي مشهد از بي هويتي معماري رنج مي برد

خراسان امروز: يك استاد برجسته خوشنويسي و نقاشي كشورمان گفت: معماري شهري مشهد براي احياي معماري ايراني - اسلامي اصيل خود به نوآوري نياز دارد.
استاد محمود ماهرالنقش افزود: با وجود مصالح جديد و مدرن در ساخت بناهاي شهري، غفلت از نماي ساختمانها به آفت بزرگي تبديل شده است كه اين امر در شهر مشهد، هشدار دهنده است.
وي با بيان اينكه نماي مشهد از بي هويتي معماري رنج مي برد، خاطرنشان كرد: متأسفانه با احداث ساختمانهاي بلند در اطراف حرم مطهر رضوي، اين بناي شكوهمند اسلامي تحت تأثير قرار گرفته است. اين صاحب نظر معماري ايراني - اسلامي بر ضرورت توجه به تزئين نماي ساختمانهاي شهري تأكيد كرد.وي با ارائه پيشنهادي براي ايجاد جرياني جهت بازگشت به معماري اصيل گذشتگان اظهار داشت: اگر هر يك از شهروندان ايراني در اتاق و يا نماي خانه خود، از نمادهاي معماري ايراني- اسلامي بهره بگيرند، موجي از هويت بخشي به معماري اصيل ايراني در كشور جريان پيدا مي كند.

ارائه گزارش عملكرد دولت نهم در بخش زهان به مردم

زهان- خبرنگار قدس:بخشدار زهان گفت: همزمان با هفته دولت خدمات ارائه شده دولت نهم به شهر و 25 روستاي بخش زهان به صورت گزارش عملكرد تهيه و نصب خواهد شد.زارعي با بيان اينكه هفته دولت فرصت مناسبي براي بيان خدمات ارائه شده در دولت نهم است، گفت: از تمام ظرفيتها براي بيان خدمات دولت نهم استفاده مي كنيم و اميدواريم رسانه ها در اين راه بخوبي ما را همراهي نمايند.وي با اشاره به نزديكي هفته دولت و افتتاح تعدادي از پروژه هاي تكميل شده در بخش زهان، تلاش و پشتكار دولت در تحقق اهداف مقدس نظام اسلامي را سند و كوله بار افتخارات همه كساني دانست كه بي وقفه در راه رسيدن به قله هاي عزت و افتخار كشور گام برمي دارند.بخشدار زهان با اشاره به سفرهاي استاني رئيس جمهور، تلاش بي وقفه وي در راه خدمت به مناطق محروم، رعايت عدالت محوري در تقسيم اعتبارات و برقراري ارتباط مستقيم با مردم را از خصوصيات ويژه دولت نهم دانست.

اعلام برنامه هاي هفته دولت در نيشابور

نيشابور- خبرنگار قدس:معاون فرماندار نيشابور گفت: بايد در هفته دولت، خدمات نظام جمهوري اسلامي و دولت براي مردم بازگو شود.
عباس عدل در جلسه گراميداشت هفته دولت در نيشابور افزود: انتشار بولتن خدمات ادارات طي سه سال گذشته، تجليل از كارمندان نمونه، گردهمايي هيأت امناي مساجد، گردهمايي ائمه جمعه و جماعات، غبارروبي گلزار شهدا و تجليل از خانواده شهداي كارمند بخشي از برنامه هاي هفته دولت در نيشابور مي باشد.وي گفت: افتتاح بيش از 30 طرح كشاورزي و دامي بخش دولتي و خصوصي با اعتبار 17 ميليارد و 57 ميليون ريال، 4 طرح آبرساني شهري با اعتبار 7 ميليارد ريال، چهار طرح گردشگري با اعتبار بيش از 500 ميليون ريال، سه طرح بنياد مسكن با اعتبار 4 ميليارد و 301 ميليون ريال، افتتاح سه طرح آموزشي در نيشابور و تحت جلگه و 7 طرح بهينه سازي و مرمت راه از جمله طرحهاي قابل افتتاح ادارات نيشابور در هفته دولت است.رئيس اداره مخابرات نيشابور هم گفت: در هفته دولت 34 دفتر مخابرات روستايي با اعتبار 340 ميليون ريال افتتاح و ارتباط تلفن همراه 43 مركز روستايي برقرار مي شود.وي اضافه كرد: همچنين 35 مركز GSM و ايستگاه BTS شهر خرو نيز به بهره برداري مي رسد.

فرماندار نيشابور: پيگير ارتقاي بخش زبرخان به شهرستان هستيم

درود- خبرنگار قدس: با حضور جمعي از مسؤولان ساختمان دادگاه عمومي بخش زبرخان مورد بهره برداري قرار گرفت.
رئيس حوزه قضايي زبرخان در مراسم افتتاح اين ساختمان تازه احداث گفت: اين بنا در زميني به مساحت تقريبي 2 هزار و 500 مترو با يك هزار و 200 متر زيربنا در 3 طبقه ساخته شده است.محمد رضا كميلي مقدم افزود: اين ساختمان در كمتر از 18 ماه با اعتباري بيش از 3 هزار و 300 ميليون ريال ساخته شده و طبق گزارش دفتر فني و مهندسي قوه قضائيه اين پروژه سريع ترين پروژه در قوه قضائيه به لحاظ كمترين زمان طي شده، شناخته شده است.وي به اطاله دادرسي اشاره كرد و گفت: ميانگين زمان فرايند رسيدگي به پرونده ها در اين بخش 35 روز است و تلاش مي شود اين زمان كاهش يابد.
وي از فعاليت دو شعبه حقوقي و جزايي در اين بخش خبر داد و گفت: آمار خدمات قضايي زبرخان از حدود 10 شهرستان استان هم بيشتر است.وي بر تقويت شوراهاي حل اختلاف تأكيد كرد و گفت: 13 حوزه شهري و 15 حوزه روستايي در بخش زبرخان فعاليت مي كنند و 41 كارشناس در اين شوراها همكاري مي كنند. رئيس حوزه قضايي زبرخان توسعه فرهنگ مصالحه را با حضور معتمدين ياد آور شد و گفت: 57 درصد پرونده هاي وارده به شوراهاي حل اختلاف به مصالحه ختم شده است.رئيس دادگستري خراسان رضوي نيز بر كاهش زمان فرايند دادرسي در محاكم قضايي استان تأكيد كرد. حجة الاسلام و المسلمين شريعتي گفت: از زمان حضور آية ا... شاهرودي در قوه قضائيه فعاليتهاي عمراني گسترش يافته و بنابراين است كه در سال جاري ساختمانهاي مربوط به قوه قضائيه تكميل و افتتاح شود و در نقاط مورد نياز عمليات اجرايي اين طرحها آغاز شود.در اين مراسم فرماندار نيشابور نيز گفت: يكي از پروژه هايي كه پيگيري و دنبال مي كنيم و با نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي خواهان تحقق آن هستيم ارتقاي بخش زبرخان به شهرستان است و اميدواريم خواسته مردم اين ديار محقق شود.

خيرين مشهدي 20 زنداني را آزاد كردند

خراسان امروز: با تلاش واحد مددكاري زندان مشهد 20 مددجوي اين زندان آزاد شدند.
سيد حسين ناصري مسؤول روابط عمومي زندانهاي استان گفت: با همكاري شوراي طبقه بندي زندان مركزي مشهد 20 نفر از زندانيان جرايم مالي و غيرعمد كه در حبس بسر مي بردند، آزاد شدند.
ناصري افزود: اين افراد با پرداخت مبلغ 160 ميليون ريال به صورت بلاعوض توسط خيرين شهرستان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
وي افزود: در جلسات متعدد شوراي طبقه بندي زندان نيز 125 فقره پرونده در ماه گذشته مورد بررسي قرار گرفت و با انتقال 37 مددجو به زندان باز و 18 مددجو به زندان نيمه باز موافقت شد. همچنين تعداد بسيار زيادي مرخصي موردي نيز به مددجويان متقاضي اعطا شد.

فرماندار گناباد: هفته دولت فرصت مناسبي براي تبليغ واقعيتهاست

گناباد - خبرنگار قدس: فرماندار گناباد در اولين جلسه برنامه ريزي ستاد گراميداشت هفته دولت گفت: تمام تلاش نظام سلطه اين است كه فضاي جامعه ما را تاريك و سياه نشان دهد و بنابراين همه ما وظيفه داريم كارهاي مثبتي كه توسط نظام اسلامي انجام مي شود را به صورت شفاف بيان كنيم و مردم را اميدوار نماييم. صفايي افزود: هفته دولت فرصتي مناسب براي تبليغ واقعيتهاست. وي گفت: مسؤولان در نشستهاي مردمي و افتتاحيه ها حضوري فعال داشته باشند و دستگاههاي اجرايي طرحها و پروژه هاي قابل افتتاح را به ستاد اعلام نمايند.

رئيس پليس راهور خراسان شمالي خواستار شد: ايجاد توقفگاه طبقاتي در بجنورد

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس پليس راهور خراسان شمالي گفت: با توجه به افزايش تعداد وسايل نقليه و سفرهاي درون شهري در استان ساخت كنارگذر بجنورد بايد هرچه سريعتر آغاز شود.
سرهنگ اسفندياري افزود: وضعيت رفت و آمد در كمربندي كنوني بجنورد كه از مركز شهر مي گذرد بسيار سنگين است كه مشكلاتي را براي شهروندان ايجاد كرده است.
وي با اشاره به اين كه بيشترين گره ترافيكي در سطح شهر بجنورد در چهارراه خوشي واقع در كمربندي روي مي دهد، خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه طرح اصلاح هندسي اين مسير از سال گذشته در دستور كار شهرداري بجنورد بوده، اما هنوز اقدامي مؤثري صورت نگرفته است و شهرداري بايد هرچه سريعتر اقدام به روان سازي ترافيك در اين منطقه و اصلاح هندسي آن نمايد.
وي تصريح كرد: كمربندي مدرس نيز پر ترددترين مسير درون شهر است كه واحدهاي تجاري زيادي نيز در اين خيابان فعاليت دارند و همين امر منجر به كند شدن تردد خودروها و بروز برخي سوانح در اين مسير مي شود كه نياز به توجه ويژه دارد.وي با اشاره به مشكل بجنورد در خصوص كمبود توقفگاه خودرو يادآور شد: ايجاد توقفگاهي طبقاتي براي مركز استان خراسان شمالي بسيار ضروري است.
وي ادامه داد: در ارتباط با اين مسأله شهرداري اقدامهايي براي ساخت توقفگاه دو طبقه در شهر بجنورد آغاز كرد، اما تاكنون نتيجه اي نداده است.
وي با بيان اينكه طرح جامع ترافيك بجنورد در مراحل نهايي به سر مي برد، اظهار داشت: در صورت تصويب اين طرح آمادگي داريم تا اين طرح را در سطح شهر پياده كنيم.
وي خاطر نشان كرد: يكي از نقاط حادثه خيز در بجنورد تقاطع موجود در 32 متري شهداست كه نياز به اصلاح دارد كه كار مطالعاتي و ايمن سازي اين مسير و همچنين ورودي بجنورد- شيروان به علت تصادفات زياد اين مسير در حال انجام است.

واگذاري 450 واحد مسكوني به مددجويان كميته امداد خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: همزمان با مراسم افتتاح ساختمان اداري كميته امداد امام خميني(ره) فاروج 450 واحد مسكوني به مددجويان روستايي و شهري كميته امداد استان واگذار شد.
رئيس دفتر مسكن و ساختمان كميته امداد كشور در اين مراسم گفت: كميته امداد علاوه بر ارائه خدمات حمايتي، فرهنگي و ايجاد اشتغال براي مددجويان در جهت تأمين سرپناهي امن براي آنان نيز برنامه ريزي مناسبي انجام داده است كه ساخت 12 هزار واحد مسكن شهري طي سال گذشته از مهمترين اقدامات اين نهاد در سطح كشور است.
مديركل كميته امداد خراسان شمالي نيز با اعلام اينكه براي كمك به تأمين مسكن شهري 150 خانوار مبلغي بالغ بر 6 ميليارد ريال هزينه شده است خاطرنشان كرد: اين نهاد طي سال گذشته در قالب طرح بهسازي مسكن روستاييان نيز براي هزار و 578 واحد پرونده تشكيل داد كه 300 واحد آن احداث و هم اكنون نيز آماده تحويل به روستاييان است. سبحاني اذعان داشت: بقيه واحدها نيز با همكاري بنياد مسكن در حال ساخت است تا در اسرع وقت تكميل و به صاحبانشان تحويل داده شود.
حسين پور، رئيس كميته امداد فاروج نيز به احداث ساختمان اداري اين نهاد در فاروج اشاره كرد و افزود: اين واحد با مساحت 678 متر زيربنا در طي 13 ماه احداث شد كه هم اكنون آماده بهره برداري است.
وي بيان داشت: زمين اين اداره توسط خيرين فاروج به كميته امداد اهدا شد و براي ساختمان آن نيز مبلغي بالغ بر يك ميليارد و 990 ميليون ريال از محل اعتبارات عمراني كميته امداد هزينه شد.

رئيس شوراي اشتغال زندانهاي خراسان شمالي: كسب مهارت فني احتمال بازگشت مددجويان به زندان را كاهش مي دهد

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون اداره كل و رئيس شوراي اشتغال زندانهاي استان خراسان شمالي گفت: با توجه به امر اشتغال و حرفه آموزي، تلاش ما در زندانها بايد براساس آموزش قرار گيرد تا از اين راه بتوانيم زمينه بازگشت مددجويان را به جامعه فراهم كنيم.
اسلامي در خصوص اولويت مهم سازمان زندانها مبني بر كاهش آسيب رفتارهاي پرخطر اظهار داشت: پر كردن اوقات فراغت مددجويان در زمان تحمل حبس از طريق آموزش و يادگيري بهترين راه در اين خصوص مي باشد.
وي فراگيري مهارت و حرفه را امري مهم دانست و افزود: رؤساي زندانها بايد اين امر را با جديت پيگيري كنند تا يك مددجو پس از آزادي از زندان داراي گواهينامه مهارت در يك يا چند رشته فني باشد كه اين امر احتمال بازگشت مجدد مددجويان به زندان را كاهش مي دهد.
وي خاطرنشان كرد: در بحث آموزشهاي متنوع با كمبود متخصصين روبرو هستيم و بايد آموزش رشته هاي متنوع و مورد نياز جامعه در دستور كار قرار گيرد.
وي از برپايي نمايشگاهي براي ارائه فعاليتهاي انجام گرفته در بحث اشتغال در زندانهاي استان طي هفته دولت خبر داد.
معاون زندان بجنورد نيز از اشتغال 50 نفر از مددجويان بند نسوان اين زندان در كارگاه قاليبافي مستقر در زندان خبر داد و تصريح كرد: با هماهنگي هاي صورت گرفته و اهميت اشتغال، بيش از 80 درصد امور مربوط به ساخت و ساز اين زندان را مددجويان انجام مي دهند.
عبداللهي در رابطه با نظارت كامل بر مددجويان اعزام به كار گفت: با تشكيل تيمي ويژه محل اشتغال مددجويان در خارج از زندان مورد سركشي قرار مي گيرد و در صورت حضور نداشتن مددجو در محل كار، قرارداد وي فسخ و جهت ادامه تحمل حبس به زندان عودت مي گردد.

اخبار كوتاه

* به مناسبت سالروز ميلاد مهدي موعود(عج) مراسم جشني ويژه مددجويان تحت پوشش كميته امداد تايباد در محل حسينيه ثارا... سپاه پاسداران برگزار شد.در پايان اين مراسم 700 نفر از مددجويان تحت پوشش با كمكهاي نقدي كميته امداد و خيرين با غذاي گرم اطعام شدند.
* رئيس دانشكده علوم پزشكي گناباد گفت: بر اساس مصوبه شوراي گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و مجوز ارتقا، دانشكده علوم پزشكي گناباد به دانشگاه ارتقا يافت.وي افزود: به همين منظور جشني در هفته دولت برگزار خواهد شد.
* طبق آمار به دست آمده تا اول مرداد ماه سال جاري در 65 پايگاه سنجش در استان خراسان رضوي حدود 50 هزار نوآموز دربدو ورود به دبستان مورد ارزيابي قرار گرفتند.مدير آموزش و پرورش استثنايي خراسان رضوي با اشاره به اينكه طرح سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي از اول تيرماه سال جاري آغاز شده است، اظهار داشت: از اين تعداد نوآموز مراجعه كننده به پايگاههاي سنجش، تعداد 41 هزار و 856 نفر بدون مشكل به مدارس عادي ارجاع شدند و تعداد 8089 نفر نيز كه مشكوك به داشتن يك يا چند مشكل بينايي، شنوايي، آمادگي تحصيلي بودند به پايگاههاي تخصصي معرفي شدند.سيد محمدمهدي حسيني افزود: والديني كه تاكنون موفق به سنجش نوآموزان نشدند مي توانند تا پايان شهريور ماه با به همراه داشتن يك قطعه عكس، اصل شناسنامه، كارت تكميل واكسيناسيون و سه هزار تومان وجه نقد به پايگاهها مراجعه نمايند.
* همزمان با ولادت حضرت علي اكبر(ع)، براي اولين بار مراسم روز جوان با حضور بيش از 100 نفر از پرسنل جوان سازمان تأمين اجتماعي خراسان رضوي برگزار شد.
* شانزدهمين مرحله از طرح واكسيناسيون تب برفكي در شهرستان سربيشه اجرا شد. رئيس شبكه دامپزشكي سربيشه با اعلام اين خبر افزود: در اين طرح يك ماهه اكيپهاي دامپزشكي با مراجعه به تعداد 171 واحد اپيدميولوژيك در سطح شهرستان تعداد 7200 رأس گاو و گوساله را عليه تب برفكي واكسينه كردند.
محمدي با بيان اينكه اين بيماري مسري و خطرناك بوده و ضررهاي زيادي به صنعت دامپروري وارد مي كند، از كاهش و كنترل اين بيماري در سطح شهرستان خبر داد.

هدف

درخشش كشتي گيران فريمان در مسابقات كشوري

فريمان- خبرنگار قدس: مسابقات كشتي جوانان در شهر اروميه برگزار شد. در اين مسابقات محمد حداد خواه، مقام اول را از آن خود كرد و مدال طلا گرفت.
محسن عاشوري و مصطفي شهري در دو وزن مختلف هر دو به مقام سومي دست يافتند و مدال برنز كشوري گرفتند. در بخش نوجوانان نيز اميد قادري به مقام دوم و سرگزي به مقام سوم رسيدند و به ترتيب مدال نقره و برنز را به دست آوردند.مربيگري هر دو تيم جوانان و نوجوانان خراسان را در اين مسابقات عليرضا اتاقي عهده دار بود.
همچنين در رشته آمادگي جسماني نيز رضا عاشوري فريماني به مقام سومي كشور رسيد و مدال برنز گرفت. در مسابقات دوچرخه سواري هم پوريا گوهري، امين صلاياني و امين صديق به مقام دوم كشوري دست يافتند و تيم دوچرخه سواري فريمان به مربيگري مجيد توكلي مدال نقره گرفت.

خبرهاي كوتاه از ورزش سبزوار
سبزوار - خبرنگار قدس: در مسابقات كشوري مبارزات آزاد، سبك دفاع تخصصي و سلاحهاي سرد كه در تهران برگزار شد، يعقوبي فر و محمد رسول سلطان آبادي از بخش خوشاب سبزوار موفق به كسب عنوان سوم كشور شدند.همچنين در سري مسابقات فوتسال ليگ دسته اول استان، مسابقه بين دو تيم شهرداري سلطان آباد و مقداد مشهد در محل سالن ورزشي شهر سلطان آباد برگزار شد كه تيم شهرداري سلطان آباد با نتيجه 2 بر 1 به برتري دست يافت.خبر ديگري حاكي است، در مسابقات فوتبال بخشها، ديدار دوم تيم بخش خوشاب مقابل تيم جوين كه در محل استاديوم شهيد مظفري سبزوار برگزار شد، تيم فوتبال بخش خوشاب با نتيجه 6 بر 2 به برتري دست يافت و راهي فينال مسابقات گرديد.

قهرماني تيم فوتبال شهرداري نصرآباد
نصرآباد- خبرنگار قدس: تيم شهرداري نصرآباد يك هفته مانده به پايان مسابقات ليگ دسته اول باشگاههاي فوتبال شهرستان تربت جام، قهرمان شد.
در ادامه مسابقات فوتبال باشگاههاي ليگ دسته اول تربت جام، تيم فوتبال شهرداري نصرآباد موفق شد با نتيجه سه بر دو تيم مزار شيخ احمد جام را شكست دهد و با اقتدار قهرمان ليگ دسته اول باشگاههاي فوتبال تربت جام شود و جواز ورود به مسابقات فوتبال زير گروه استان را نيز به دست آورد.
سرپرست تيم فوتبال شهرداري نصرآباد اظهار داشت: اميدواريم تربيت بدني تربت جام با توجه به ورزش بخش نصرآباد و احداث زمين چمن فوتبال، زمينه برگزاري مسابقات را در اين منطقه محروم فراهم كند.
خبر ديگري نيز حاكي است، مسابقه دو و ميداني رهروان شهداي حوزه بسيج قائم(عج) در بخش نصرآباد برگزار شد. در اين مسابقه 110 نفر از بسيجيان مسير سه كيلومتري را دويدند كه در پايان مصطفي ملاحت، محمود محمدي، نورمحمد محمدي، محمد محمدي و عباس بهبود توانستند به ترتيب عناوين اول تا پنجم را كسب كنند. در پايان از سوي حوزه بسيج جوايزي به نفرات برتر اهدا شد.

برگزاري مسابقات ورزشي مددجويان زندانهاي خراسان شمالي
بجنورد - خبرنگار قدس: دومين دوره مسابقات ورزشي مددجويان زندانهاي خراسان شمالي به ميزباني اداره زندان اسفراين برگزار شد.
در مراسم افتتاحيه اين دوره از مسابقات حجة الاسلام و المسلمين شمس آبادي رئيس اداره فرهنگي- قضايي زندانهاي استان به اهميت ورزش در سلامت جسم و روح اشاره كرد.وي خاطرنشان كرد: اجراي ورزش صبحگاهي در زندانهاي استان با قوت در حال اجراست، ضمن اينكه كارشناسان ورزشي هر زندان با برنامه ريزي هاي مدون، به آموزش رشته هاي ورزشي و اجراي مسابقات اهتمام دارند.وي همچنين اظهار داشت: تيمها و نفرات برتر اين دوره از مسابقات به مسابقات مددجويان زندانهاي كشور اعزام خواهند شد. حسن مراديان رئيس زندان اسفراين نيز گفت: اين دوره از مسابقات در چهار رشته فوتسال، واليبال، تنيس روي ميز و دو و ميداني برگزار شد.

آموزش و پرورش، قهرمان فوتسال ادارات اسفراين
اسفراين - خبرنگار قدس: از سوي اداره تربيت بدني شهرستان اسفراين يك دوره مسابقه فوتسال بين ادارات شهرستان با شركت 9 تيم برگزار شد.در پايان اين مسابقات آموزش و پرورش، آبفاي شهري و شهرداري به مقامهاي اول تا سوم دست يافتند. تيم قهرمان اين دوره از مسابقات را سيد علي اصغر جوادي، موسي الرضا رمضاني، موسي ابراهيمي مفرد، احمد قاسمي منش، مهدي حسيني، حسين اكبري مقدم، حسين اسلامي، محمد ايرانلو و رضا لعل دشتي تشكيل دادند.

صعود كاركنان بسيجي دانشگاه آزاد مشهد به قله دماوند
خراسان امروز: تيم كوهنوردي بسيج كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي مشهد به قله دماوند صعود كرد.
اين صعود با شعار تندرستي و شادابي با ورزش و در مدت زمان هفت ساعت انجام گرفت.كاركنان بسيجي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد پس از صعود به اين قله پنج هزار و 671 متري، پرچم پر افتخار ايران اسلامي را به اهتزار درآوردند.اين گروه كوهنوردي را فدوي، جميلي، گمنامي، رضايي و حري تشكيل مي دادند.

برگزاري مسابقات دارت بانوان و كودكان در بجنورد
بجنورد - خبرنگار قدس: به منظور گراميداشت اعياد شعبانيه اولين دوره مسابقات دارت بانوان با همكاري مؤسسه فرهنگي ورزشي پيام خراسان شمالي در محل اين باشگاه برگزار شد.
همچنين براي تشويق و ترغيب كودكان در امر ورزش اولين دوره مسابقات دارت كودكان در رده سني 5 تا 7 سال برگزار گرديد و در پايان به نفرات برتر اين دوره از رقابتها به رسم ياد بود حكم قهرماني، مدال و جوايز ارزنده اهدا شد.در بخش بانوان خانمها اكبري، كبريايي و جوكار به ترتيب مقام اول تا سوم را كسب كردند و در بخش كودكان نيز حاتمي، فيروز و عليزاده عناوين اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2007]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن