تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815513638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسط مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عربستان آخرين تحولات در اعزام زائران ايراني به حج عمره و تمتع تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: توسط مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عربستان آخرين تحولات در اعزام زائران ايراني به حج عمره و تمتع تشريح شد
گروه اجتماعي: مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عربستان سعودي ضمن تشريح آخرين تحولات اعزام زائران ايراني به مكه و مدينه از وضعيت خدمات‌رساني شركت‌هاي هواپيمايي به زائران بيت‌الله‌الحرام انتقاد كرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد «احمد حسيني شريف» مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عربستان سعودي با اعلام اين مطلب در تشريح آخرين تحولات از اعزام زائران ايراني به حج و عمره و نيز برنامه‌ها و طرح‌هاي بعثه مقام معظم رهبري براي ارتقاي سطح كمي و كيفي اين اعزام‌ها گفت: با توجه به كثرت علاقه‌مندان تشرف به حج، براي افزايش سهميه ايران در اعزام حجاج به بيت‌الله الحرام گفت‌وگوهايي با مقامات مسئول كشور عربستان سعودي در جريان است.

وي افزود: به‌واسطه استقبال از تشرف به حج، متقاضيان ايراني كه از گذشته ثبت‌نام كرده‌اند براي تشرف به حج تمتع بايد تا 18 سال و براي عمره تا پنج سال در انتظار بمانند.

حسيني شريف تصريح كرد: براي آنكه علاقه‌مندان به زيارت بيت‌الله‌الحرام و حرم شريف نبوي(ص) سريع‌تر بتوانند در موسم عمره توفيق زيارت پيدا كنند، بررسي‌هايي براي كوتاه كردن دوره سفر در جريان است.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر برنامه‌هاي اعزام عمره به دو صورت 10روزه و 15روزه صورت مي‌گيرد، اظهار كرد: بررسي‌هايي در حال انجام است تا طول سفر عمره به 10 و حداكثر 12 روز محدود شود تا زائران بيشتري بتوانند به سرزمين وحي مشرف شوند.

حسيني همچنين گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه عمره‌ها رو به خانوادگي شدن دارد، اين امر مزاياي بسياري دارد در عين حالي كه مي‌تواند مشكلاتي در پي داشته باشد كه در آسيب‌شناسي اعزام‌هاي عمره اين امر نيز بايد بررسي شود.

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عربستان خواستار تقويت اقدامات ديپلماتيك در عربستان و به‌ويژه در شهر مدينه منوره براي رسيدگي بيشتر به امور ايراني‌ها شد و گشايش يك دفتر كنسولي در مدينه منوره را كاملاً لازم دانست.

وي افزود: در حال حاضر اگر براي يك ايراني مشكلي در شهر مدينه رخ دهد، نماينده حقوقي ايران بايد فاصله 400 كيلومتري جده (نزديك‌ترين شهري كه ايران داراي دفتر سياسي در آن است) تا مدينه را طي كند و يا براي پيگيري امور حقوقي او مانند جلسات دادگاه، بارها بين جده و مدينه آمد و شد كند كه چنين امري با توجه به حجم كارها ممكن نيست.

حسيني شريف از وضعيت و خدمات پروازي شركت هواپيمايي به زائران به‌شدت انتقاد كرد و گفت: اين خدمات‌دهي در سال جاري بدتر از سال‌هاي گذشته بود و در شان زائران نيست.

وي تأخيرهاي طولاني شركت‌هاي هواپيمايي و بي‌اعتنايي به حقوق زائران و سطح نازل خدمات فرودگاهي و حين پرواز را از مسايل اساسي اين شركت‌ها برشمرد كه به تأكيد وي سريعاً بايد رفع شود.

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عربستان سعودي تصريح كرد: در كاروان‌هاي عمره‌گزار امسال براي اولين‌بار «رابطين فرهنگي» به‌عنوان نيروهايي كه مسئول ارائه خدمات فرهنگي به زائران هستند، به‌كار گرفته شدند كه اين امر تجربه خوبي بود كه قطعاً در آينده مي‌تواند با بررسي نقاط قوت و ضعف كار و اصلاحاتي مفيد‌تر باشد.

وي در پايان به اقدامات فرهنگي كه امسال در كاروان‌هاي عمره‌گزار ارائه شد، اشاره كرد و به‌عنوان مثال از ايجاد يك شبكه تلويزيوني مداربسته و رايانه‌اي به‌نام «زائر» در هتل‌هاي محل استقرار زائران ايراني نام برد كه در برنامه‌هاي آن مسايل شرعي عمومي و اختصاصي زائران توضيح داده مي‌شود.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن