تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817033514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگردان بوسنيايي فيلم ايراني برف : از اعتماد سينماي ايران، مفتخرم و منتظر نمايش برف در ايران هستم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارگردان بوسنيايي فيلم ايراني برف : از اعتماد سينماي ايران، مفتخرم و منتظر نمايش برف در ايران هستم
فرهنگي. فيلم . سينما
آ يدا بگيچ كارگردان مسلمان بوسينايي فيلم ايراني برف كه با اين اثر در جشنواره سارايوو حضور دارد، گفت: از اعتماد سرمايه گذار ايراني براي ساخت فيلم مفتخرم و منتظر نمايش آن در ايران هستم.

جشنواره بين‌المللي سارايو روز شنبه با اين فيلم كه محصول مشترك ايران ، بوسني ، آلمان و فرانسه است ، افتتاح شد.

به گزارش ايرنا ، بگيچ در گفت وگو با روابط عمومي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي ، درباره ايده ي اوليه فيلم برف و نگارش فيلمنامه آن با الما تارارائيچ، گفت: ايده ي اصلي فيلم برف زماني بوجود آمد كه من و فاروق سابانوويچ باهم در مورد روياي كشورمان بوسني صحبت مي‌كرديم و مي خواستيم بدانيم كه آيا اصلا يك چنين رويايي وجود دارد؟ و اگر دارد چگونه بايد آن را تعريف كرد. به نظر ما، كشور بوسني و مردمي كه در آن زندگي مي كنند، بسيار ويژه هستند. چرا كه آنها حوادثي دهشتناك را طي جنگي بسيار دشوار پشت سر گذاشتند، اما انسان باقي ماندند.

وي توضيح داد: بعد از نگارش اوليه داستان و نسخه ي كم حجمي از فيلمنامه، شروع به كار بازنويسي آن با خانم الما تارارائيچ كرديم. الما داستان پرداز بسيار خوبي است و اين مسئله كمك زيادي به ما كرد تا فيلمنامه و حوادث آن را بازنويسي كنيم.

اين فيلمساز بوسينايي در پاسخ به اين پرسش كه آيا فيلم برف بازتاب‌دهنده شرايط سياسي، اجتماعي و فرهنگي كشور بوسني و هرزگوين در حال حاضر هست؟، افزود: برف، قصه ي انسان‌هايي است كه خانواده هايشان را طي جنگ از دست داده اند. در واقع آنها به همراه خانواده، خانه‌ها و زمين هايشان و آنچه كه داشتند را از دست دادند.

متاسفانه در حال حاضر هم مردم بسياري با اين شرايط در بوسني و هرز گوين وجود دارند و وضعيت زندگي آنها بسيار بد و غيرثابت است. ما هنوز بايد با اين حقيقت دردناك كه جنايتكاران آن جنگ آزاد هستند و كسي، ديگر از قربانيان جنگ حرفي نمي‌زند، زندگي كنيم.

بگيچ ادامه داد: به همين دليل است كه من باور دارم بايد بسيار، از گذشته حرف زد تا آينده ي مطمئن تر و سلامت تري داشت.

كارگردان فيلم برف در مورد اينكه اين اثر، واقع گرا و در عين حال استعاري است و آيا اين رويكرد، انتخاب او بود ه يا در جريان ساخت فيلم بدست آمده است ؟، گفت: اين مسئله كاملا انتخابي بود، چرا كه دقيقا بازتاب زندگي ما و شرايط زيستي امروز بوسني و هرز گوين است. واقعيت تاريخي كشورما طي بيست سال گذشته، تلخ و خشونت بار است، اما در عين حال مردم ما ايمان قوي و باوري عميق به عوالم روحاني دارند. ايمان و باوري كه ما را در اين شرايط دشوار حفظ مي‌كند.

اين فيلمساز بوسينايي با اشاره به مسائل و مشكلات توليد فيلم برف ، افزود : بوسني كشو كوچكي است و برف تنها توليد سينمايي كشور ما در سال ‪۲۰۰۸‬ محسوب مي‌شود. بسياري از مشاغل سينمايي در بوسني، در حال زوال و از بين رفتن هستند و امروز نمي‌توان فيلمي را با گروه توليدي بوسنيايي ساخت.

بگيچ يادآورشد كه در بوسني، دوربين ‪ ۳۵‬ميليمتري، لابراتوار و نيز بسياري از تجهيزات لازم براي توليد فيلم سينمايي وجود ندارد. چند موسسه دولتي يا نيمه دولتي براي حمايت از توليد فيلم وجود دارند، اما ما قادر به تامين تمامي بودجه ي يك فيلم سينمايي نيستيم. بنابراين توليد مشترك براي ادامه ي حيات سينمايي بوسني، يك امر اجتناب ناپذير است.

بنابراين ، پيداكردن اكيپ مناسب، تهيه‌كننده هاي فهيم و آماده‌سازي بسياري از جوانب و جزئيات براي توليد يك فيلم سينمايي، مهمترين مشكل موجود براي گروه ما بود.

بگيچ در مورد توليد مشترك با ايران و مركز گسترش سينماي مستند و تجربي نيز گفت: توليد مشترك فيلم برف با ايران، يكي از بهترين تجربه‌هاي حرفه اي من به عنوان كارگردان اين فيلم بود. عميقا از اينكه تهيه‌كنندگان مشترك ايراني ، قصه ي ما را درست فهميدند، لذت بردم. اعتمادي كه آنها به ما كردند، واقعا مرا تكان داد و مفتخرم كرد. بايد بگويم كه با بي‌صبري، منتظر نمايش اين فيلم در ايران و براي مخاطبان ايراني هستم.

اين كارگردان مسلمان بوسينايي در مورد طرح بعدي خود همچنين گفت : در طي ساخت فيلم برف، طرح مستندي را درباره ي زنان بوسني و هرز گوين و مشكلات آنها شروع كرديم و در حال حاضر مشغول اتمام اين فيلم هستيم. درعين حال مسائل و مشكلات زنان بوسني مرا واداشته است كه فيلمنامه ي ديگري در اين باره بنويسم ودوست دارم همين فيلمنامه را كاركنم.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن