تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813351933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با اين ترفند آنتي ويروس ماهري بشويد !!!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: 72fda7513c01.jpg]

خيلي اوقات پيش مي آيد که کامپيوتر شما دچار ويروسي مي شود که امکان اسکن و تشخيص آن توسط آنتي ويروس وجود ندارد و يا آنکه ويروس با تشخيص نصب بودن آنتي ويروس بروي سيستمتان عملکرد آن را دچار اختلال مي کند …


در اين شرايط چه بايد کرد؟ آيا راهي وجود دارد که بتوان در اين شرايط کامپيوتر را خودمان اسکن کنيم و مشکل به وجود آمده در آنتي ويروس را برطرف کرد؟ پاسخ تمامي اين سوالات مثبت است! در اين ترفند قصد داريم به معرفي روشي ابتکاري و در عين حال کاربردي بپردازيم که با استفاده از آن ميتوانيد کامپيوتر خود را شخصأ اسکن کنيد و ويروس موجود را پاک کنيد ، بدون بهره گيري از هيچ نوع آنتي ويروسي!

اولين قدم براي اسکن کردن کامپيوترتان نمايش فايل هاي مخفي در کامپيوتر مي باشد.

براي انجام اين کار : ابتدا با مراجعه به My Computer بروي منوي Tools کايک کنيد و از منوي حاصل بروي عبارت Folder Options کليک کنيد. سپس بروي برگه View کليک کنيد و در اين برگه تيک کنار عبارت هاي Show Hidden Files and Folders را فعال کنيد و تيک کنار عبارت Hide Extensions For Known File Types را برداريد و بروي عبارت OK کليک نماييد.
اينک از طريق مسير C:/Windows/system32 به پوشه System32 مراجعه کنيد. پس از ورود به پوشه system32 بروي منوي View کليک کنيد و از منوي حاصل عبارت Details را انتخاب کنيد.
حال در پوشه system32 بروي جدا کننده Date Modified کليک کنيد و آنرا به سمت راست بکشيد به طوري که تاريخ تمامي فايل ها يه طور کامل نمايش داده شود.
فايل هاي نمايش داده شده در پوشه system32 فايل هاي سيستمي مربوط به ويندوز مي باشد که اکثرا با پسوند dll مي باشد و اين بخش معمولا مورد هدف ويروس ها و Spyware قرار مي گيرد و خود را در بين اين فايل ها مخفي مي کنند.

اگر دقت کنيد متوجه خواهيد شد که اکثر اين فايلهاي قرار گرفته در اين بخش داراي يک زمان مشخص مي باشد و اين زمانها (مثلا 8/10/2004) معرف اين مي باشد که مايکروسافت در اين تاريج برنامه مربوط به فايل مورد نظر را به پايان رسانيده است (ترفندستان) و در واقع اين زمان ها هيچ ربطي به زمان نصب ويندوز ندارد. حال اگر ويروس و يا spyware به اين بخش حمله کند زمان آن با زمان فايل هاي سيستمي موجود در پوشه system32 مطابق ندارد و زماني جديد تر از زمان مربوط به فايلهاي سيستمي ويندوز خواهد بود و به راحتي از طريق مشاهده زمان هاي قرار گرفته در Date Modified قابل تشخيص مي باشد. البته نکته بسيار مهم که بايد توجه شود اين است که نصب يک سخت افزار جديد و يا يک نرم افزار خاص مي تواند فايلي را در اين بخش کپي کند که زمان آن با زمان فايل هاي سيستم مطابق ندارد.

پس براي اينکه فايلي را در اين بخش به اشتباه پاک نکنيد روشي را مطرح ميکنيم که اين اشتباه رخ ندهد:
اگر ميان فايل هاي واقع در پوشه system32 به فايلي برخورد کرديدکه تاريخ آن با تاريخ فايل هاي سيستمي ويندوز مطابقت نداردبروي اين فايل کليک راست کنيد و گزينه Properties را انتخاب نماييد. سپس در پنجره Properties بروي برگه Version کليک کنيد و در اين برگه نام کمپاني و ورژن فايل مورد نظر را مطالعه کنيد.

اگر اطلاعات اين فايل شامل نام کمپاني و خيلي اطلاعات ديگر برايتان آشنا نبود نام فايل مورد نظر را در موتور جستجو گر گوگل تايپ کنيد و اگر در نتايج جستجو به اين اشاره شده بود که اين فايل ويروس است حتما آن را پاک کنيد ولي اگر در نتايج جستجو به آلوده بودن اين فايل اشاره نشده بود اين فايل به واسطه يک سخت افزار و يا نرم افزاري به وجود آمده است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن