تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805762245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ترین اخبار از بازار شب عید


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: تازه ترین اخبار از بازار شب عید


قائم مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی با اشاره به ذخیره سازی ۱۲۰ هزار تنی ۴ قلم کالای اساسی در کشور، گفت: از دهم اسفندماه، تمامی انبارها و سردخانه های کشور موظف به عرضه میوه های ذخیره سازی شده هستند.

قائم مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی با اشاره به ذخیره سازی ۱۲۰ هزار تنی ۴ قلم کالای اساسی در کشور، گفت: از دهم اسفندماه، تمامی انبارها و سردخانه های کشور موظف به عرضه میوه های ذخیره سازی شده هستند.

حسین مدرس خیابانی در گفتگو با مهر در مورد توزیع کالاهای ذخیره سازی شده گفت: بخشی از کالاهای ذخیره سازی شده که شامل ۲۰ هزار تن روغن، ۲۰ هزار تن شکر، ۲۰ هزار تن برنج، ۶۰ هزار تن مرغ ذخیره شده در دو فاز و نیز گوشت قرمز است، به عنوان سهمیه به سازمانهای بازرگانی سراسر کشور تخصیص داده شده تا با اولویت توزیع در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا که به طور رسمی در کشور آغاز به کار کرده اند، توزیع شود.


قائم مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی با بیان اینکه عمده مشارکت کنندگان در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا، خود به نوعی تامین کننده بوده و نیاز بازار را تامین می کنند، افزود: سازمان های بازرگانی خود تشخیص می دهند و اگر کمبود کالایی در بازار احساس کنند، از سهمیه تخصیصی کالاهای ذخیره سازی شده استفاده می کنند.


وی تاکید کرد: اولویت وزارت بازرگانی، توزیع کالاهای ذخیره سازی شده نیست؛ به این معنا که هم اکنون بازار به گونه ای است که بدون نیاز به توزیع کالاهای ذخیره سازی شده، شرایط آرام است و در عین حال مجموعه ذخایر ایجاد شده برای کالاهای اساسی، در پراکندگی کل استانهای کشور توزیع شده تا تقاضای مورد نیاز مردم تامین شود. بنابراین بازار در حال حاضر، به خوبی کار خود را انجام می دهد و کالا به وفور در بازار وجود دارد.

تصمیمات دولت برای بازار تخم مرغ

مدرس خیابانی، وضعیت توزیع و تامین نیاز مردم در مورد کالاهای اساسی و ارزاق عمومی و نیز پوشاک را بسیار خوب توصیف و تصریح کرد: هم اکنون پوشاک ایرانی به لحاظ نوع تولید، کیفیت و قیمت در یک بازار رقابتی قرار گرفته و نه تنها می تواند نیاز داخلی را تامین کند، بلکه قابلیت رقابت با کالاهای مشابه وارداتی را نیز دارد. در حال حاضر، بخش عمده ای از پوشاک داخلی، کیفیت بالاتری دارند.


وی اظهار داشت: در بخش آجیل و شیرینی نیز، بازار به خوبی نیاز مصرف کنندگان را در ایام پایانی سال پاسخ می دهد و مشکل خاصی وجود ندارد. از سوی دیگر ، وزارت بازرگانی در صدد است که فروش ویژه آجیل و شیرینی با تخفیف ویژه صورت گیرد.


قائم مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی در مورد بازار مواد پروتئینی گفت: با تمهیدات صورت گرفته از سوی وزارت بازرگانی، بازار اقلامی همچون گوشت قرمز و گوشت مرغ بدون مشکل است و به خوبی می تواند نیاز مردم را پاسخ دهد.

وی در مورد بازار مرغ نیز گفت: در روزهای قبل نیز شاهد کاهش قیمت مرغ در کشور بوده ایم که امیدواریم مردم بتوانند از این فضا استفاده کرده و مایحتاج خود را در آرامش تامین کنند.


مدرس خیابانی در مورد بازار تخم مرغ نیز خاطرنشان کرد: برای آرامش در بازار تخم مرغ نیز تمهیداتی اندشیده شده است تا از التهاب بازار این کالا در ایام باقیمانده کاسته شود. بر همین اساس، برای عرضه مستقیم تخم مرغ مذاکراتی با اتحادیه مرغداران میهن و شرکت پشتیبانی امور دام انجام شده تا در مراکز استان ها، اقدام به عرضه مستقیم این کالا کنند.


وی به سایر تمهیدات و راهکارها برای بازگشت آرامش به بازار تخم مرغ اشاره کرد و گفت: تدابیر دیگری اندیشیده شده است که بازار تخم مرغ شب عید، آرام باشد و بتوان نیاز مردم را پاسخ داد.

تکلیف انبارها و سردخانه ها به عرضه میوه ذخیره شده

مدرس خیابانی گفت: آنچه مسلم این است که ظرفیت ذخیره سازی تجاری میوه در ماههای گذشته، به نحو احسن کار خود را انجام داده است و بر این اساس هم اکنون، ظرفیت مناسبی از میوه در کشور وجود دارد، اما از این پس سردخانه ها و انبارهای موجود میوه باید با بازار همکاری کرده و نسبت به عرضه میوه اقدام کنند.


وی ادامه داد: طبیعی است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و معاونت بازرسی و نظارت این سازمان، نگهداری میوه بیش از حد معمول در سردخانه ها را قابل قبول نمی داند و از این به بعد، این امر را مصداق کامل احتکار می داند.


قائم مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی گفت: از ده اسفند به بعد، فردی نمی تواند میوه را در انبار یا سردخانه نگه دارد و باید در بازار عرضه کند.

وی گفت: در این راستا وزارت بازرگانی ذخیره سازی تجاری را در کنار ذخیره سازی دولتی میوه تشویق کرده است تا بتوان گام موثری در تامین نیاز ایام پایانی سال مردم برداشت، با این رویکرد، موجودی میوه انبارها و سردخانه ها در گذشته به هر حدی بوده، قابل قبول بوده است؛ اما از هم اکنون این ذخیره سازی تجاری باید به کمک بازار بیاید.


به گفته قائم مقام معاونت بازرگانی وزارت بازرگانی افزود: بر همین اساس است که از این پس، نگهداری میوه مصداق بارز احتکار است؛ لذا هماهنگی های لازم با سردخانه داران، مباشران و تامین کنندگان میوه انجام شده تا از طریق شبکه های معمول، بازارچه های موقت و فروشگاه های زنجیره ای و نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا نسبت به عرضه میوه اقدام کنند.

توزیع برنج کالابرگی از هفته آینده

مدرس خیابانی از عرضه برنج کالابرگی در هفته آینده خبرداد و گفت: کالابرگ برنج با سرانه هر نفر سه کیلوگرم از هفته آینده به تدریج در استانهای کشور توزیع می شود و در شبکه توزیع کشور قرار می گیرد تا بتوان بخشی از مایحتاج مردم در شب عید را تامین کرد.


وی اظهار داشت: بیش از ۳۸ هزار غرفه در سراسر کشور در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا مشارکت دارند تا نیاز مردم در پیک تقاضا را پاسخ دهند. در این راستا با هماهنگی صورت گرفته با وزارت کشور و شورای عالی استانها، قرار بر این است که استانداران در چارچوب تفاهم نامه، همکاری های لازم را در جهت در اختیار قرار دادن محل مناسب و امکانات و ظرفیتهای استانی برای هرچه بهتر برگزار شدن این نمایشگاهها و آرامش بازار صورت دهند.

غرف سوغاتی ویژه استانها در نمایشگاههای بهاره

به گفته مدرس خیابانی، مواد غذایی، پوشاک، شیرینی، مواد پروتئینی، کیف و کفش و سایر ماحتاج مردم در این نمایشگاهها عرضه می شوند، ضمن اینکه امسال غرف ویژه ای برای عرضه سوغاتی هر استان به پا شده که در کار غرف ویژه مد و طراحی لباس اسلامی، به فعالیت می پردازند.


وی اظهار داشت: عرضه هرگونه کالاهای وارداتی در این نمایشگاهها ممنوع است و کالاهای عرضه شده باید صرفا از تولید داخلی باشند. بر همین اساس، سهم تولیدکنندگان در واگذاری غرفه ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. البته تولیدکنندگان نیز اجناس را بدون واسطه و با ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت بازار، عرضه می کنند.


مدرس خیابانی سه شاخص را در برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در سال جاری مدنظر وزارت بازرگانی دانست و گفت: کاهش قیمت و حذف واسطه ها و نیز شاخص کیفیت قابل قبول و تنوع کالایی از جمله شاخص های برگزاری نمایشگاهها نسبت به سنوات گذشته است.

وی ادامه داد: کمیته قیمت گذاری نیز فعال شده است که اتحادیه ها و کارشناسان سازمان بازرگانی استانها در آن مشارکت دارند، ضمن اینکه در طرح تشدید نظارتی که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای آن برنامه ریزی کرده است، حضور بازرسان و گشت های ثابت سازمان تعزیرات، بازرسی اصناف و بازرسی و نظارت سازمان حمایت در نمایشگاه ها برای رفاه حال مردم، پیش بینی شده است که امیدواریم رسیدگی لازم صورت گیرد.


مدرس خیابانی از استقرار دستگاههای POS کارتخوان در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا خبرداد و گفت: این اقدام برای رفاه حال مردم در خریدهای نوروزی انجام شده است.

ابزارهای شبکه توزیع در خدمت تنظیم بازار

قائم مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی در تشریح دلایل همزمانی فروش های فوق العاده با نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا خاطرنشان کرد: وزارت بازرگانی می توانست زمان بندی این دو رویداد را به گونه ای برنامه ریزی کند که فروش فوق العاده در یک زمان و نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در زمان دیگر و حتی فروشگاههای زنجیره خرده فروشی و چند منظوره نیز در زمان دیگری اقدام به عرضه کالا کنند، اما این تصمیم گرفته نشد.


وی در توضیح این مطلب ادامه داد: نظر وزارت بازرگانی این بود که در پیک تقاضا که یک محدوده زمانی خاص است، تلاش شود که زمان فروش های فوق العاده را محدود به زمانی کند که در اوج تقاضا بتواند پاسخ مردم را بدهد و از ظرفیت هر سه شبکه مذکور نیز استفاده شود. بر همین اساس نیز در همین محدوده پیک تقاضا، اقدام به برنامه ریزی فروش های فوق العاده و نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا کرد.

بار اصلی تنظیم بازار به دوش اصناف

به اعتقاد مدرس خیابانی، نقطه قوت وزارت بازرگانی در تنظیم بازار، استفاده از سایر ابزارها در کنار حضور موثر شبکه توزیع معمول کشور در پاسخ دادن به تقاضاها است. اصناف حددود ۲ میلیون واحد صنفی در کشور دارند که بار اصلی تنظیم بازار را به دوش می کشند. مدرس خیابانی گفت: در واقع، بار اصلی تنظیم بازار در ایام پایانی سال، اصناف و شبکه توزیع موجود است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن