تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815410559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كتاب انديشه - كتاب تازه حسين كچوئيان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: كتاب انديشه - كتاب تازه حسين كچوئيان
كتاب انديشه - كتاب تازه حسين كچوئيان

كتاب «نظريه‌هاي جهاني شدن، پيامد چالش‌هاي فرهنگ و دين» تاليف حسين كچوئيان به تازگي از سوي نشر ني منتشر شد. حسين كچوئيان درباره كتاب «پيامد چالش‌هاي فرهنگ و دين» به خبرگزاري ايبنا گفت: مباحث اين كتاب كاملا نظري است و بر نظريه جهاني شدن متمركز است. اينكه آيا اين نظريه كفايت و اعتبار لازم را به عنوان يك نظريه معتبر جامعه‌شناختي دارد يا نه؟ يكي از موضوعات اصلي مورد بحث در اين كتاب است. وي در توضيح بيشتر اين كتاب يادآور شد: در واقع اين كتاب تمركزش روي موارد نقضي است كه مي‌گويد نظريه جهاني شدن به دليل مشكلاتي كه در حوزه فرهنگ و دين پيدا كرده، نمي‌تواند توضيح وضع جهان موجود باشد و به اين دليل داراي اعتبار نيست. نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه در كل معناي نظريه جهاني‌شدن متفاوت است ولي معناي اوليه اين نظريه اين است كه جهان وضع و نظام واحدي پيدا مي‌كند كه مشابه با همان نظريه حكومت واحد حضرت صاحب‌الزمان در انديشه اسلامي است.

اين محقق و مولف با انتقاد به نظريه جهاني شدن افزود: در اين كتاب با توجه به آنچه در حوزه‌هاي فرهنگ و دين در جهان ديده شده نشان داده‌ايم كه جهان نه تنها به سمت يك جريان و نظام واحد پيش نمي‌رود بلكه جريان‌هاي ديني و فرهنگي مختلفي در جهان، نظم موجود جهان كه بر پايه مدرنيته شكل گرفته را به چالش مي‌كشند. پس نظريه جهاني شدن بي‌معناست و آنچه اكنون با توجه به اين چالش‌ها وجود دارد، يك نظريه ضعيف جهاني‌ شدن است. وي با تاكيد بر اينكه اصل نظريه ضعيف جهاني شدن اين است كه عالم تاثير و تاثر دارد كه اين امر نسبت به گذشته زيادتر شده، اظهار داشت: اين تنها چيزي است كه اين نظريه جهاني شدن به ما ارائه مي‌دهد و چندان مطلب زيادي براي گفتن ندارد. وقتي به مواردي كه در دنيا وجود دارد نگاه مي‌كنيم متوجه مي‌شويم كه اوضاع و احوال فرهنگي و ديني جهان حاكي از نقص اين نظريه است. وي با بيان اينكه هدف اين كتاب در واقع بررسي نظريه كلي جهاني شدن است، اظهار داشت: به طور كلي اين كتاب به اين موضوع مي‌پردازد كه جهاني‌شدن با توجه به چالش‌هاي فرهنگي و ديني به معناي اوليه آن وجود داشته‌است.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن