تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803070123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
در گفتگو با كارشناسان بررسي شد؛ دلايل كاهش مدت ماندگاري مسافران در مشهد

* فاطمه معتمدي نسب
خراسان امروز: وجود بارگاه نوراني حضرت رضا(ع) سبب شده كه سالانه ميليونها زائر و گردشگر داخلي و خارجي به مشهد مقدس وارد شوند.
اين در حالي است كه براساس آمارهاي موجود از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 9 ميليون و 500 هزار مسافر و زائر وارد مشهد شده است.
با اين حال به گفته دبير ستاد ساماندهي امور زائران مشهد، مدت ماندگاري مسافران در اين كلان شهر نسبت به مدت مشابه سال قبل كه به طور ميانگين 5 روز بود، اكنون به 3 روز كاهش يافته است.
به گفته اين مسؤول اين كاهش مدت ماندگاري به دليل اجراي طرح ترافيك و دريافت 20 هزار ريال براي ورود به اين محدوده مي باشد.
دبير جامعه هتلداران خراسان رضوي با بيان اينكه سالهاست شعار توسعه گردشگري در مشهد مطرح مي شود، مي گويد: ايجاد منطقه نمونه گردشگري و نيز بسترسازي براي تبديل شدن مشهد به بزرگترين قطب گردشگري در منطقه خاورميانه از جمله وعده هايي است كه در نشستها و جلسات عنوان مي گردد.
فرامرز شريف جواهري اضافه مي كند: آنچه مطرح مي شود بيشتر در حد حرف و روي كاغذ است و در مسير تحقق آن قدمي برداشته نشده است.
* تأثير منفي طرح در بلند مدت نمايان مي شود
وي با بيان اينكه بايد ميزان و مدت ماندگاري زائر در مشهد را حفظ كرد، يادآور شد: اجراي طرح ترافيك در سال جاري مشكلات عديده اي را براي گردشگران و زائران به وجود آورده و مدت ماندگاري آنان را كاهش داده است.
جواهري با بيان اينكه دريافت ورودي 20 هزار ريالي در شأن شهري همانند مشهد نيست، مي گويد: به طور ميانگين اگر هر زائري حداقل 75 هزار تومان در طول سفر خود در مشهد پول هزينه كند، با احتساب جمعيت عظيم مسافران و زائران، رقم قابل توجهي به اقتصاد شهر تزريق مي شود.
وي مي افزايد: نبايد به دليل دريافت 20 هزار ريال پول، رغبت ماندگاري زائران را در مشهد كاهش داد.
وي معتقد است: اجراي اين طرح بويژه براي زائران كشورهاي حاشيه خليج فارس و در بدو ورود به شهر مشهد مشكلات متعددي را ايجاد كرده است كه تأثير منفي آن در بلند مدت نمايان خواهد شد.
جواهري يادآور مي شود: اجراي اين قبيل طرحها با سياستها و برنامه ريزيها در خصوص افزايش مدت ماندگاري زائران منافات دارد.
وي با رد مدت ماندگاري سه روزه مسافران در مشهد معتقد است: در حال حاضر ميانگين مدت ماندگاري زائران بين 24 تا 30 ساعت است.
وي در خصوص گلايه هاي مسافران در مشهد تصريح مي كند: عدم اطلاع رساني از امكانات گردشگري، مراكز خريد، فروشگاه ها و صنايع دستي از جمله مهمترين گلايه هاي مسافران است.
* اطلاع رساني به زائران در حد صفر
وي با بيان اينكه هم اكنون فروشگاه هاي بزرگ و جذاب در مشهد وجود دارد، معتقد است: اطلاع رساني در اين خصوص براي زائران در حد صفر است، در حالي كه سازمانها، دستگاه ها و حتي تشكلهاي متولي مي توانند همانند ديگر كشورها اطلاعات بازار و جاذبه هاي شهر را از طريق مراكز اقامتي در اختيار زائران قرار دهند كه تحقق اين امر افزايش مدت ماندگاري زائران را در پي خواهد داشت.
وي مي گويد: به عنوان مثال در منطقه كلات لباسهايي از جنس ابريشم و طلا بافته مي شود كه در خارج از كشور تا 20 ميليون تومان به فروش مي رسد.
وي مي افزايد: همچنين اين منطقه آداب و رسوم جذابي نيز دارد كه معرفي آن مي تواند ميل ماندن در مشهد را افزايش دهد.
* برنامه ريزي براي جذب و ماندگاري مسافران در طول سال
يك مدرس گردشگري نيز با بيان اينكه براي نشان دادن كاهش يا افزايش مدت ماندگاري زائران بايد كار تحقيقي و علمي انجام داد، مي گويد: در بررسيهاي انجام شده يكي از مسايل مورد توجه مشهد ورود ميليوني زائر در دو فصل تابستان و نوروز است كه براي ساماندهي اين امر و افزايش مدت ماندگاري زائر طرح سفر كارت اعمال شده است.
وي مي افزايد: در اين راستا و براساس اين طرح مسافران با داشتن سفر كارت از تخفيف 20 تا 50 درصدي واحدهاي اقامتي در ايام غيرپيك استفاده مي كنند.
وي با بيان اينكه در ايام مسافرت مشهد با كمبود مراكز اقامتي، افزايش ترافيك، شلوغي جاده، كمبود بليت هواپيما، قطار و اتوبوس مواجه است، مي گويد: اين در حالي است كه در ايام غيرپيك درصد اشغال واحدهاي اقامتي اندك است.
به گفته وي سفر كارت ويژه كارمندان در ايام غيرپيك ضمن مهيا كردن بستر انجام سفرهاي ارزان (از طريق تخفيفهاي در نظر گرفته شده) و افزايش تعداد سفر، ظرفيت خالي هتلها و مراكز اقامتي مشهد را پر كرده و عاملي براي رونق اقتصادي شهر خواهد بود.
وي از اين سياست به عنوان يكي از برنامه هاي مؤثر در افزايش مدت ماندگاري مسافران در مشهد ياد مي كند.
اين كارشناس حوزه گردشگري در خصوص مشكلات زيرساختهاي حوزه گردشگري در اين كلان شهر مي گويد: مشكلات حمل و نقل نظير حمل و نقل ريلي، هوايي، زميني و لغو شدن پروازها و كمبود بليت بخش عمده اي از معضلات زائران در مشهد است.
زراعتي گفت: اگر اين بحث حل گردد، بخش عمده اي از مشكلات زائران رفع مي شود.
به گفته وي حل مشكلات گردشگري تنها از عهده سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بر نمي آيد و تمام سازمانها بايد در اين امر دخيل باشند.
وي ادامه مي دهد: نبود تابلوهاي راهنما به زبان عربي و انگليسي، نبود سرويسهاي بهداشتي عمومي و برخي ديگر از كمبودها از ديگر مشكلات زائران و گردشگران است.
* كاهش ماندگاري مسافران در هتلها
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با بيان اينكه مدت ماندگاري زائر و مسافر در هتلها كاهش يافته است، مي گويد: اكنون مدت ماندگاري زائر و مسافر در هتلها 1/5 تا 2 روز است.
وي مي گويد: با وجود برخي مشكلات آمارها حاكي از آن است كه تعداد ورود زائران به مشهد افزايش يافته است.
وي در خصوص مدت ماندگاري كم زائران در مشهد مي گويد: آمار حضور دو و سه روز زائر و مسافر بر اساس آماري است كه ماهانه از واحدهاي اقامتي گرفته مي شود.
وي مي افزايد: ورود تعداد گردشگران و زائران از طريق مبادي ورودي انجام مي شود و از اين رو آمار 24 تا 30 ساعت آماري است كه براساس ذهنيتها ارائه مي گردد.
منتجبي همچنين عدم اطلاع رساني به زائران و گردشگران را مهمترين مشكل طرح ترافيك مي داند.

از اول مهرماه ؛ طرح گواهينامه B2در خراسان شمالي اجرا مي شود

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس پليس راهور خراسان شمالي از كاهش 16 درصدي تصادفات فوتي در 4 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
سرهنگ اسفندياري گفت: همچنين تصادفات جرحي در 4 ماهه نخست امسال 975 مورد بود كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد كاهش داشته است.
وي جريمه هاي صادر شده براي رانندگان متخلف را 57 هزار و 326 برگ عنوان كرد و اظهار داشت: در اين ميان هزار و 142 خودروي متخلف و 7 هزار و 368 موتورسيكلت متخلف به پاركينگ منتقل شده اند.
وي با اشاره به اين مطلب كه 33 درصد تصادفات به دليل رعايت نكردن حق تقدم بوده تصريح كرد: وجود كوچه هاي قديمي در بافت مركزي شهر و تقاطعهاي نزديك به هم مهمترين علل تصادفات بوده كه استفاده از تابلوهاي رعايت حق تقدم و ايست و عريض تر كردن خيابانها مي تواند در كاهش تصادفات مؤثر باشد.
وي در ادامه افزود: همچنين در خصوص ساماندهي آژانسهاي تاكسي تلفني تعداد 950 دستگاه خودرو كه 500 دستگاه آن مربوط به مسافربرهاي شخصي و بقيه مربوط به آژانسهاي تلفني بوده به پاركينگ منتقل شده اند.
وي افزود: تا حصول نتيجه نهايي اين طرح ادامه خواهد داشت.وي همچنين گفت: طرح تشكيل اطلاعات وسيله نقليه داراي پلاك قديمي براي به دست آوردن آمار واقعي خودروها با پلاك قديمي كه در چرخه ترافيك فعالند، انجام خواهد شد.
وي از انجام طرح گواهينامه «B2» در استان از اول مهرماه خبر داد و اذعان داشت: اين طرح شامل تمام كساني كه داراي گواهينامه1 B با سابقه بدون تخلف و داراي 21 سال تمام و گذشتن 2 سال از اخذ گواهينامه دائم باشند، مي شود.
وي متذكر شد: تمام كساني كه قصد دارند با وسائل نقليه عمومي اعم از آژانسها و وانت بارها و... فعاليت كنند مي توانند براي گرفتن اين گواهينامه به 3 آموزشگاه مشخص شده در سطح استان مراجعه كنند.

شهردار بجنورد: خبرنگاران يكي از شاخصهاي توسعه انساني در جوامع هستند

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس شوراي اسلامي شهر بجنورد گفت: خبرنگاران جراحان واقعي رويدادها هستند و در تمام دنيا اين قشر در توليد و توزيع خبر يك اصل شناخته شده هستند. وي افزود: خبرنگاران با انعكاس خبر و كنترل و نظارت بر آن مي توانند حريم را براي اشخاص ترسيم كنند و حتي سيستم دفاعي جامعه را بالا ببرند.وي با اشاره به اين مطلب كه خبرنگاران در نقد بي ريا و واقع بينانه مي توانند بسيار تأثيرگذار باشند، خاطرنشان كرد: بنابراين مسؤولان بايد اين نقدهاي بي ريا را پذيرفته تا شناخت بيشتري نسبت به حوزه خدمتي خود و جامعه پيدا كنند. شهردار بجنورد نيز از خبرنگاران به عنوان وجدان و بينش و تدبير بالنده جامعه ياد كرد و اظهار داشت: خبرنگاران با ارائه اطلاعات و اخبار مي توانند مردم را به سمت اهداف انساني سوق دهند و مردم براساس اخبار آنها مسائل را تجزيه و تحليل كنند.وي يكي از شاخصهاي توسعه انساني در جوامع بشري را مطالعه روزنامه و اخبار و اطلاعات و استفاده از خبرنگاران دانست و گفت: اگر جوامع قدر و منزلت خبرنگاران خود را بدانند و هماهنگ با آنان كار كنند مي توانند در ارائه برنامه هاي مديريتي موفق تر باشند.
وي متذكر شد: مديري مي تواند مديريت درستي انجام دهد كه داراي آخرين و سريعترين اطلاعات باشد و با خبرنگاران در تعامل باشد و راه خود را در برنامه هاي مديريتي پيدا كند.
فرمانده انتظامي خراسان شمالي نيز گفت: خبرنگاران در حوزه ارتباط با جامعه و انعكاس اخبار بيشترين نقش را برعهده دارند.اسفندياري افزود: نيروي انتظامي براي اطلاع رساني بيشتر به جامعه نياز به تعامل و همكاري با خبرنگاران و خبرنگاران نيز به ارتباط صميمي با نيروي انتظامي نياز دارند.وي خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي در راستاي تأمين امنيت پايدار در جامعه به دنبال تسهيل اطلاع رساني صحيح با همكاري سطوح جامعه و خبرنگاران بوده و براي رساندن پيام خود به مردم با رسانه ها ارتباط منطقي دارد.

يك مسووول هشدار داد ؛ بيماريهاي عفوني در كمين مسافران تابستاني

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي با اشاره به افزايش شيوع برخي بيماريها در فصل تابستان گفت: از آنجا كه با فرا رسيدن فصل تابستان بر ميزان مسافرتها افزوده مي شود، بيماريهاي مسافرتي مردم را تهديد مي كند. دكتر شاهين فر عفونتهاي روده اي را از شايع ترين بيماريهاي فصل تابستان دانست و افزود: كودكان و سالمندان از آسيب پذيرترين افرادي هستند كه بيماريهاي عفوني روده اي آنان را تهديد مي كند.
وي مهمترين علت اين مسأله را استفاده از مواد غذايي مانده، حرارت ندادن كافي غذاهاي سرد شده، مصرف بستني ها و آبهاي آلوده عنوان كرد.وي يادآور شد: متأسفانه برخي از افراد غذاي پخته شده را در هواي آزاد و خارج از يخچال نگهداري مي كنند، در صورتي كه باقي ماندن مواد غذايي در شرايط نامناسب باعث رشد باكتري شده و با مصرف آن به بروز عفونت در فرد منجر خواهد شد، ضمن اينكه مواد مغذي آن نيز از بين مي رود.
به گفته وي برخي از افراد نيز در مكانهاي تفريحي و گردشي از آبهاي رودخانه براي شستن دست و صورت و يا ظروف خود استفاده مي كنند كه اين مسأله، سبب ورود بسياري از عفونتها از طريق ظروف و يا دست آلوده شده به بدن مي شود.
وي با اشاره به اينكه در تابستان مصرف سبزيها در خانواده ها افزايش مي يابد، تصريح كرد: هنوز برخي سبزيها با آبهاي آلوده و فاضلاب آبياري مي شود كه در اين صورت بيماريها فقط به وبا مربوط نمي شود، بلكه مسموميتها و بيماريهاي انگلي ناشي از آن نيز مطرح است.
وي اضافه كرد: اغلب سبزيها به علت استفاده از سموم و تماس نزديك با خاك، آغشته به تخمهاي انگل است كه در صورت شسته نشدن دقيق آنها، با مصرف به راحتي وارد بدن مي شود.
وي بيان داشت: بايد براي مصرف سبزيها، ابتدا براي ته نشين شدن تخمهاي انگل چسبيده به آنها به مدت 5 تا 10 دقيقه سبزيها را در آب آغشته به كف مايع ظرفشويي قرار داده تا تخمهاي انگلها ته نشين شود و سپس با آب و مواد ضد عفوني مخصوص، سبزيها كاملاً شسته شود. وي تأكيد كرد: ميزان مسموميتهاي غذايي در ماه هاي گرم سال افزايش مي يابد كه علت آن رعايت نكردن بهداشت مواد غذايي بويژه ميوه ها و سبزيهاست. وي با بيان اينكه ميوه ها بايد كاملاً شسته شوند تا ميكروبهاي موجود بر روي آنها از بين برود، گفت: مصرف ميوه هاي شسته نشده سبب ابتلاي فرد به بيماريهاي عفوني مي شود.
وي در مورد مصرف آب آشاميدني در طول مسافرت نيز گفت: به مسافران توصيه مي شود فقط از آبهاي بسته بندي شده بهداشتي كه داراي تاريخ توليد و انقضا و شماره پروانه بهره برداري است استفاده و از مصرف آبهاي جاري و نامطمئن بشدت خودداري كنند.
وي اضافه كرد: خريد مواد غذايي و نوشيدني از دستفروشان توسط برخي مردم كه اطلاعات كمتر نسبت به عواقب مصرف اين مواد دارند هنوز هم مشاهده مي شود كه در برخي موارد حتي به بستري شدن بيماران نيز منجر شده است.

نماينده مردم شهرستان در مجلس: شهرداري طرح ساماندهي پايانه جنوب شهر نيشابور را در دستور كار قرار دهد

نيشابور- خبرنگار قدس: فرماندار نيشابور گفت: براي اطلاع عموم از عملكرد ادارات، مسؤولان بايد با خبرنگاران ارتباط تنگاتنگي داشته باشند.
سيد جلال هاشمي در جلسه شوراي اداري اين شهر به مديران دستگاه هاي اجرايي توصيه كرد ارتباط مؤثري با خبرنگاران داشته باشند.
وي با اشاره به اجرايي شدن طرح جمع آوري فرم اطلاعات اقتصادي خانوار در شهرستان افزود: اجراي اين طرح با ايجاد 197 ايستگاه آمارگيري و 300 نفر كارشناس در حال انجام است.
وي همچنين اظهار داشت: براي اداره كردن يك شهرستان بزرگ بايد با هم مشاركت داشته باشيم، از اين رو هماهنگي بين بخشي و دستگاه هاي اجرايي، اجتناب ناپذير است.
وي با اشاره به اينكه عمليات گازرساني به شهرهاي چكنه و عشق آباد آغاز شده است، گفت: طي هفته دولت با حضور مقامهاي وزارت صنايع و معادن، چهار طرح صنعتي در شهرك صنعتي خيام به بهره برداري مي رسد.
وي گفت: تاكنون 23 هزار نفر متقاضي طرح مسكن مهر ساماندهي شده اند.
وي با اشاره به ارتقاي فرمانداري نيشابور به معاونت استانداري و به دنبال آن ارتقاي تعدادي از ادارات به معاونت اداره كل گفت: ساختار ساير ادارات نيز بايد تغيير يابد.
وي با اشاره به ظرفيتهاي بالاي بخشهاي جلگه و زبرخان براي ارتقا به شهرستان خواهان ارتقاي ساير ادارات چون شبكه بهداشت و درمان شد.
نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: انتخاب دو نفر روحاني به عنوان نماينده مجلس از اين حوزه انتخابيه با توجه به اينكه توطئه هاي زيادي عليه روحانيت بوده است، نشان دهنده اعتماد مردم به روحانيت است.
حجة الاسلام والمسلمين دكتر حسين سبحاني نيا با اشاره به تعاملات مجلس هشتم با دولت نهم اظهار اميدواري كرد: نمايندگان بهتر بتوانند در خدمت مردم و پيشبرد اهداف جمهوري اسلامي فعاليت كنند.
وي همچنين با نازيبا توصيف كردن ورودي و خروجي شهر و مناطق حاشيه خط آهن به شوراي اسلامي شهر و شهرداري تذكر داد با تخصيص اعتبار به اين وضعيت پايان دهند.
وي از شهرداري نيشابور خواست طرح ساماندهي پايانه جنوب شهر در ورودي جاده كاشمر را در دستور كار قرار دهد.
وي با اشاره به پيگيريهاي انجام شده در خصوص ارتقاي بخشهاي مختلف، گفت: به زودي بخش تحت جلگه به شهرستان ارتقا مي يابد.
همچنين نماينده ديگر شهرستان نيشابور در مجلس گفت: مطمئن باشيد اگر به تكليف عمل كنيم مشكلي پيش نخواهد آمد، زيرا به وظيفه قانوني عمل كرده ايم.
حجة الاسلام والمسلمين دكتر سيدعلي حسيني افزود: ما به لحاظ تعهدي كه به مردم داريم و در مجلس سوگند خورديم، نبايد نسبت به دفاع از حقوق مردم بي تفاوت باشيم.
وي اضافه كرد: به هيچ عنوان نبايد مديري را به دستگاه هاي اجرايي تحميل كنيم و چوب لاي چرخ ادارات بگذاريم.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: من قصد دخالت در امور انتخاب مديران را ندارم، اما در صورت درخواست مشورت فرمانداري و ادارات، كمك خواهيم كرد.
وي خاطرنشان كرد: از مديريت عالي استان و شهرستان تقاضا داريم شايسته سالاري را كه در فرهنگ انقلاب اسلامي مساوي با تعهد و تخصص است در هنگام به كارگيري افراد در ادارت و نهادها در نظر بگيرند.

اجراي طرح تكميلي واكسيناسيون هپاتيت در نهبندان

نهبندان- خبرنگار قدس: مسؤول روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان نهبندان از آغاز اجراي سومين نوبت طرح تكميلي برنامه ملي واكسيناسيون رايگان متولدين 69 در اين شهرستان خبرداد.حميد عباسي گفت: براساس اين طرح متولدين سالهاي 68 69 كه تا كنون موفق به دريافت واكسن رايگان هپاتيت «B» نشده اند، مي توانند با همراه داشتن شناسنامه و يا كارت شناسايي معتبر در شهر نهبندان به مركز بهداشتي درماني شهري يا بيمارستان شهيد دكتر آتشدست و در روستاها به مراكز بهداشتي درماني و خانه هاي بهداشت مراجعه نمايند.وي افزود: اين طرح همزمان با سراسر كشور از 15 تا 31 مردادماه امسال در شهرستان مرزي نهبندان اجرا مي شود.

آغاز عمليات اجرايي اولين مجتمع شوراي حل اختلاف در شهر خر

وخرو- خبرنگار قدس: با حضور مسؤولان قضايي استان، شهرستان، نمايندگان نيشابور در مجلس، فرماندار و ديگر مسؤولان شهرستان نيشابور عمليات اجرايي ساختمان شوراي حل اختلاف بخش زبرخان در شهر خرو آغاز شد.
قائم مقام ستاد نماز جمعه شهر خرو گفت: با توجه به جمعيت بالاي بخش زبرخان و شهر خرو اين اولين مجتمع ساختمان شوراي حل اختلاف مي باشد كه در شهر خرو احداث مي شود.محمدرضا قدمياري گفت: اين مجتمع در زميني به مساحت 700 مترمربع در شهرك امام رضا(ع) و جنب كلانتري شهر خرو احداث مي شود.وي افزود: اين زمين توسط شوراي اسلامي و شهرداري خرو واگذار شد و كار ساخت مجتمع در آن به زودي آغاز مي شود.

استاندار خراسان شمالي با اشاره به نبود بانك اطلاعاتي خيرين: اطلاع رساني نقش مهمي در جلب مشاركتهاي مردمي دارد

بجنورد- خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالي در اولين جلسه شوراي مشاركتهاي مردمي بهزيستي استان گفت: در فرايند جلب مشاركتهاي مردمي، اطلاع رساني نقش بسيار مهمي دارد و با اطلاع رساني و اطلاع يابي، برنامه هاي مشاركتي مادي و معنوي و سياستگذاري و برنامه ريزي بهتر و مؤثرتر انجام مي شود.مهندس جهانبخش با اشاره به نبود بانك اطلاعات خيرين اذعان داشت: شناسايي ظرفيتها و گروه هاي هدف و نيازسنجي آنها ما را در برنامه ريزيهاي بهتر كمك مي كند.وي گفت: بايد قانون و مقرراتي كه ما را در ايجاد و گسترش مراكز غير دولتي در ارتباط با بهزيستي محدود مي نمايد شناسايي كنيم و با اصلاح قوانين بتوانيم به جامعه بهزيستي كمك نماييم.جهانبخش افزود: مردم ايران خير و با عطوفت هستند و به همين دليل با هماهنگي و تشكيل اين شورا در تمام بخشها و شهرستانها مي توان اقدامهاي خوبي انجام داد.

ساختمان جديد فني و حرفه اي مه ولات به بهره برداري مي رسد

مه ولات- خبرنگار قدس: رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان مه ولات گفت: 115 كارآموز در آزمون رشته هاي مهارتي فني و حرفه اي شركت كردند.
وي با بيان اينكه تعداد شركت كنندگان نسبت به سال گذشته رشد 6 برابري دارد، خاطر نشان كرد: از سال گذشته تاكنون 10 آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي در رشته هاي مختلف در مه ولات فعال شده است.وي همچنين گفت: ساختمان جديد فني و حرفه اي شهرستان كه از طرحهاي سفر رياست جمهوري است با امكانات كارگاهي و تجهيزات آموزشي بزودي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

در سال جاري صورت مي گيرد؛ احداث 250 واحد مسكوني براي مددجويان تحت پوشش كميته امداد تايباد

تايباد - خبرنگار قدس: به مناسبت ميلاد مسعود امام زمان(عج) تعداد 40 سري جهيزيه به ارزش بيست ميليون تومان به 80 زوج تحت پوشش كميته امداد تايباد اهدا شد.
رئيس كميته امداد امام خميني(ره) تايباد گفت: در راستاي تشكيل زندگي براي دختران تحت پوشش اين كميته تعداد 40 سري جهيزيه به اين افراد اهدا شد.
وي همچنين گفت: تعداد 766 يتيم تحت پوشش كميته امداد همچنان چشم انتظار حامي هستند.
او گفت: از تعداد 1216 يتيم تحت پوشش، تعداد 450 نفر از خدمات مادي و معنوي 430 حامي برخوردارند كه ماهيانه هر حامي مبلغ 10 هزار تومان به حساب ايتام واريز مي كند.
وي گفت: در راستاي ساخت سرپناه براي محرومان در سال جاري 50 واحد مسكوني ويژه مددجويان ساخته شده و تحويل آنان مي شود.
وي ارزش هر منزل مسكوني را شش ميليون و پانصد هزار تومان ذكر كرد و گفت: در سال جاري نيز 250 واحد مسكوني از محل اعتبار طرح مقاوم سازي بنياد مسكن براي مددجويان تحت پوشش احداث كه ارزش هر واحد مسكوني 6 ميليون و 500 هزار تومان مي باشد.

رئيس اداره بهزيستي نيشابور: مددجويان براي گرفتن وام با مشكل ضامن مواجهند

نيشابور - خبرنگار قدس: رئيس اداره بهزيستي نيشابور گفت: متأسفانه بسياري از مددجويان تحت پوشش اين اداره، براي گرفتن وام با مشكل ضامن مواجهند.
مهدي نخعي افزود: معرفي به مراكز فني و حرفه اي و اعطاي تسهيلات بانكي بلاعوض جهت اشتغال از راهكارهاي خودكفايي مددجويان مي باشد.
وي تصريح كرد: متاسفانه بودجه حمايتي ما از اين گروه ها اندك است و تكافوي نيازهاي آنها را نمي كند.وي تعداد معلولان تحت پوشش اين اداره را حدود 6 هزار نفر عنوان كرد و اظهار داشت: 487 زن نيز تحت پوشش بهزيستي هستند.وي درخصوص طرح جمع آوري متكديان نيز گفت: اين طرح يك همت جمعي را مي طلبد كه متاسفانه ساير نهادهاي مسؤول وارد عرصه نشده اند.وي تصريح كرد: چون تكدي گري براي بعضي درآمد خوبي دارد، نگهداري آنها نيز در مراكز جمع آوري بسيار دشوار است.نخعي همچنين يادآور شد: هم اكنون سه مركز براي مردان، زنان و كودكان توانجو ارائه خدمات توانبخشي مي كنند.وي با بيان اينكه 100 دختر و پسر بي سرپرست نيز در 4 مركز شبانه روزي با همكاري خيران نگهداري مي شوند، اضافه كرد: 3 تشكل صنفي با عضويت بيش از 500 معلول نيز به ارائه خدمات مختلف به اين قشر مي پردازند.

لحظه ها

حادثه رانندگي جان دو نفر را گرفت
خواب آلودگي و خستگي راننده خودروي سواري در محور شيروان- بجنورد منجربه كشته شدن دو نفر و مصدوم شدن 3 نفر از سرنشينان خودرو شد.
براساس اين خبر پس از بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد، يك دستگاه خودروي پرايد با 5 سرنشين كه در محور شيروان- بجنورد در حال حركت بوده، واژگون شده است. شدت حادثه به حدي بود كه دو سرنشين خودرو در صحنه فوت كرده و ديگر سرنشينان خودرو به علت شدت جراحات وارده به بيمارستان انتقال داده شدند كارشناسان علت حادثه را بي توجهي به جلو ناشي از خواب آلودگي راننده خودرو اعلام كردند.

قاچاقچيان مسافرنما دستگير شدند
بجنورد - خبرنگار قدس: مأموران مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي در عملياتي ضربتي، چهار عضو يك خانواده را كه در پوشش مسافر اقدام به تهيه و حمل 50 كيلو و 750 گرم ترياك كرده بودند، در محور مينودشت- مانه و سملقان دستگير كردند.
بر اساس اطلاعاتي مبني بر اينكه فردي به همراه اعضاي خانواده خود اقدام به تهيه و فروش موادمخدر در سطح گسترده اي در شهرستان بجنورد مي كنند، مأموران مبارزه با موادمخدر پرونده اي تشكيل داده و تحقيقات خود را آغاز كردند، در نهايت با انجام يكسري تحقيقات مشخص شد، متهم به همراه اعضاي خانواده خود در پوشش مسافر مقدار قابل توجهي موادمخدر از تهران به مقصد بجنورد حمل كرده است. بلافاصله پس از هماهنگي با مقام قضايي 30 اكيپ از مأموران در محورهاي مواصلاتي شمال به بجنورد مستقر شدند.
اين گزارش حاكي است، خودروي مورد نظر در محور مينودشت- مانه و سملقان توسط مأموران شناسايي و خودروي مذكور متوقف شد. در بازرسي به عمل آمده از خودرو مقدار 50 كيلو و 750 گرم ترياك كه در صندوق عقب و در زير لباسها پنهان بود، كشف و ضبط شد. در همين رابطه چهار متهم دستگير و به همراه مواد مكشوفه براي سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شدند.

معدوم كردن 70 قلاده سگ ولگرد در تايباد
تايباد- خبرنگار قدس: در پنجمين جلسه كار گروه بهداشت، درمان و تأمين اجتماعي شهرستان تايباد كه به رياست بخشدار مركزي برگزار شد، در زمينه اقدامات انجام شده در ارتباط با معدوم كردن سگهاي ولگرد گزارشي ارايه شد. براساس اين گزارش، در شهرستان تايباد بيش از 70 قلاده سگ ولگرد با همكاري شهرداري و دامپزشكي جمع آوري و به روش مرگ آرام معدوم شدند.
همچنين در اين جلسه گزارش تصويري از نحوه دفن بهداشتي زباله هاي شهري در باخرز ارائه شد.
پاك دامن، رئيس اداره محيط زيست تربت جام- تايباد اعلام كرد: محل دفن زباله در شهر باخرز غير استاندارد و نامناسب است و لازم است تا محل جديدي جهت دفن زباله پيش بيني شود.

توقيف 918 دستگاه موتورسيكلت متخلف در گناباد
گناباد - خبرنگار قدس: فرمانده ناحيه انتظامي گناباد از توقيف 918 دستگاه موتورسيكلت متخلف طي 5 ماه اخير در سطح شهرستان گناباد خبرداد و گفت: با اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي، با موتورسيكلت سواران متخلف و مزاحم بشدت برخورد مي شود.
سرهنگ قاسم قادري همچنين از كشف 347 كيلوگرم انواع موادمخدر در طي همين مدت خبر داد و افزود: در اين ارتباط 243 نفر دستگير شده و 17 دستگاه خودرو و 6 دستگاه موتورسيكلت نيز توقيف شده است.
وي گفت: در همين مدت 336 نفر اتباع بيگانه فاقد مجوز دستگير شده اند. وي اظهار داشت: در 5 ماه نخست سال جاري نيز 36 هزار و 500 ليتر سوخت قاچاق كشف كه در اين ارتباط 49 دستگاه خودرو توقيف شده است.
وي افزود: آمار سرقت در شهرستان بسيار اندك است.
وي در ادامه از وقوع حادثه تصادف منجر به فوت طي 5 ماهه اخير خبرداد و گفت: در اين تصادفات متأسفانه 8 نفر در داخل شهر و جاده هاي برون شهري جان خود را از دست داده اند.

حمله خوكها به محصولات زراعي و باغي چكنه

نيشابور - خبرنگار قدس: رئيس شوراي اسلامي شهر چكنه گفت: كشاورزان و دامپروران اين منطقه هر روز خسارات زيادي از حمله خوكهاي وحشي متحمل مي شوند. قربانعلي بيات افزود: متاسفانه طي سال جاري بيش از سه هزار تن از محصولات زراعي و باغي شهروندان ناحيه درهجوم اين حيوانات وحشي از بين رفته است.وي پيشنهاد داد: مسؤولان به گروه هاي بسيجي منطقه و يا ساير معتمدان مجوز برخورد با اين حيوانات وحشي را بدهند تا معيشت اقتصادي مردم، بيش از اين آسيب نبيند.

اخبار كوتاه

* اولين دوره آموزش كارآفريني ويژه متقاضيان تسهيلات بنگاه هاي زود بازده در گناباد برگزار شد. مسؤول صندوق مهرامام رضا(ع) گناباد هدف از برگزاري اين دوره آموزشي را آشنايي كارآفرينان با بازار كار و بهره وري صحيح از تسهيلات دريافتي عنوان كرد.
بسيطي افزود: در اين دوره حدود 30 نفر از متقاضيان دريافت تسهيلات صندوق مهر امام رضا(ع) شركت كردند.
* در سالروز ولادت يگانه منجي عالم حضرت مهدي(عج) ، مردم صالح آباد براي به جا آوردن سنت ديرينه چراغ برات به زيارت اهل قبور رفتند.همچنين در اين ايام مردم خونگرم صالح آباد به صورت دسته جمعي و خانوادگي به مزار شهدا رفتند و به قرائت فاتحه و پخش خيرات و نذورات پرداختند.
مردم صالح آباد ضمن روشن كردن شمع، مزار شهيدان را با آب و گلاب شستشو دادند.
* نوجوان 15 ساله اي كه در مزرعه جاليز روستاي احمد آباد از توابع بخش سلامي مشغول كار بود، بر اثر گزيدن زنبور جان خود را از دست داد. وي كه براي مداوا به مركز بهداشتي درماني سلامي انتقال داده شده بود، پس از رسيدن به مركز ياد شده فوت كرد.
* عابديني، فرمانده حوزه مقاومت ثارا... سلامي از آموزش يك روزه بسيجيان فعال در اين شهر خبرداد.
وي گفت: 200 نفر از برادران بسيجي آموزشهاي عقيدتي و نظامي را در سلامي فرا گرفتند.

هدف

كسب 3 مقام اول توسط ورزشكاران سبزوار در مسابقات تكواند
وسبزوار- خبرنگار قدس: مدير تربيت بدني سپاه ناحيه سبزوار از درخشش بسيجيان سبزواري در مسابقات چهارجانبه استان خراسان كه به ميزباني جاجرم برگزار شد خبرداد.وي گفت: يك تيم 20 نفره از سبزوار به اين مسابقات اعزام شدند كه در بخش انفرادي 11 نفر از آنان به مقامهاي برتر دست يافتند.وي تصريح كرد: سيداحمد ميرزاده و جواد قنبرآبادي در وزن سوم و صادق ميري در وزن دهم رتبه اول را كسب كردند.وي ادامه داد: سيد علي ميرزاده در وزن سوم، ساجد بامي در وزن ششم، حامد بامي در وزن دوم و ابوالفضل چشمي در وزن هفتم به مقام نايب قهرماني رسيدند.
وي افزود: همچنين مهدي مشكاني در وزن چهارم، اميرمحمد قاليچي در وزن سوم، احسان بصيرت در وزن دهم، علي رجايي خواه در وزن دوم و رضا حاج شمسايي در وزن ششم، مقام سوم را از آن خود كردند.مربيگري تيم اعزامي از سبزوار را حسن قلعه نوي برعهده داشت.

مسابقه پرواز بادبادكها در بجنورد
بجنورد - خبرنگار قدس: مسابقه پرواز بادبادكها با انتخاب برترينها به كار خود پايان داد. اين مسابقه كه در سه رده سني 5 تا 10، 10 تا 15 و 15 تا 25 سال در پارك شهربازي بجنورد برگزار شد، با انتخاب 3 نفر برتر به كار خود پايان داد.در اين مسابقه 30 شركت كننده حضور داشتند و انواع بادبادكهاي كاغذي و پلاستيكي در اندازه هاي مختلف به پرواز درآمدند.
همچنين به دارندگان كوچكترين و زيباترين بادبادك نيز هدايايي اهدا گرديد.

همايش پياده روي خانوادگي در خليل آباد
خليل آباد - خبرنگار قدس: همزمان با ميلاد با سعادت حضرت مهدي(عج)، با همكاري اداره تربيت بدني و شبكه بهداشت و درمان و مشاركت ديگر نهادهاي دولتي شهرستان خليل آباد همايش پياده روي خانوادگي برگزار شد. در اين مراسم فرماندار خليل آباد با تأكيد بر اهميت ورزش از نظر اسلام و نقش آن در سلامت جسم و روح، از تندرستي و امنيت به عنوان دو نعمت بزرگ الهي ياد كرد. مهندس مهدي هنرور توجه دولت به گسترش فضاهاي ورزشي را قابل ستايش خواند و از خانواده ها خواست با تشويق فرزندان خود به ورزشهاي گروهي، در توسعه ورزشهاي همگاني و افزايش سلامت جامعه سهيم باشند.
در اين همايش شركت كنندگان مسير 4 كيلومتري ميدان مركزي تا مجموعه ورزشي شهر خليل آباد را طي كردند.

پايان مسابقات فوتبال گل كوچك در بردسكن
بردسكن - خبرنگار قدس: يك دوره مسابقه گل كوچك به مناسبت پايان كلاسهاي اوقات فراغت تربيت بدني آموزش و پرورش بردسكن، در محل چمن ورزشي شهيد مطهري اين شهرستان برگزار شد.
در اين مسابقات كه بين 7 پايگاه تابستاني اداره آموزش و پرورش شهرستان بردسكن به مدت پنج روز برگزار شد، به ترتيب تيمهاي فوتبال شهيد مطهري، سيزده آبان و شهيد عاشوري مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند. در فينال اين مسابقات كه جمعي از مسؤولان آموزش و پرورش شهرستان بردسكن حضور داشتند، به تيمهاي برتر جوايز نفيسي اهدا شد.
اين مسابقات را تربيت بدني آموزشگاه هاي آموزش و پرورش شهرستان بردسكن برگزار كرد.

افتتاح 54 زمين ورزشي روباز در محله هاي مشهد
خراسان امروز: معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري مشهد از افتتاح 54 زمين ورزشي در محله هاي مختلف شهر به عنوان هديه شهردار براي عموم شهروندان، همزمان با خجسته زادروز حضرت ولي عصر(عج) خبر داد.
سيد محمد صادق مركبي افزود: در راستاي ارتقاي سلامت اجتماعي و گسترش ورزش همگاني در شهر و بهينه سازي اوقات فراغت جوانان، پس از دستور ويژه شهردار و پيگيري اعضاي كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي مشهد براي راه اندازي و ايجاد زمينهاي ورزشي مناسب در همه مناطق و محله هاي مشهد مرحله نخست اين طرح شامل بهره برداري از 54 زمين روباز مي باشد.
وي ادامه داد: فقر زمينهاي ورزشي شهر در ساليان اخيرهمواره يكي از دغدغه هاي اصلي مسؤولان بوده و بدون ترديد راه اندازي اين زمينها باعث ارتقاي سطح نشاط و شادابي شهروندان و بهره مندي زائران مي باشد.
وي خاطر نشان كرد: از حدود دو ماه قبل ستاد ويژه اي براي پيگيري وضعيت اين زمينها در معاونت فرهنگي و اجتماعي تشكيل شده است كه اميدواريم تا پايان سال جاري تعداد زمينهاي ورزشي آماده در محله هاي مشهد به 200 مورد افزايش يابد.
به گفته معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار مشهد بيشتر اين زمينها در مناطق نابرخوردار مشهد پيش بيني شده و مناطق2 و 10 شهرداري بيشترين تعداد زمين هاي آماده بهره برداري در مراسم افتتاحيه را به خود اختصاص داده اند و مناطق 5، 7و 3 واجد رتبه هاي بعدي هستند.

كسب 3 مدال طلا براي سبزوار در مسابقات كيك بوكسينگ
سبزوار - خبرنگار قدس: مسابقات كيك بوكسينگ در كشور سوريه با حضور تيمهاي ايران، عراق، لبنان و سوريه برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، تيم ايران كه شامل 12 نفر مي باشد توانست مقام نخست را به خود اختصاص دهد و بر اين اساس، خانمها فاطمه رضايي مدال طلا و عنوان بهترين مبارز ميدان را به خود اختصاص داد.
مريم رباط سرپوشي و مهدي بلالي هم مدال طلاي اين دوره از مسابقات را از آن خود كردند.

راه اندازي مدرسه اسكيت در بردسكن
بردسكن - خبرنگار قدس: به همت بخش خصوصي، مدرسه اسكيت با استقبال علاقه مندان به اين ورزش در بردسكن راه اندازي شد.
به گفته رستگار مسؤول راه اندازي مدرسه اسكيت بردسكن، اين ورزش از يك ماه قبل در اين شهرستان راه اندازي شد كه در اين راستا با حضور علاقه مندان مواجه شديم.
وي افزود: در حال حاضر بيش از 80 نفر در اين مدرسه ثبت نام و هر شب در مجموعه پارك ولي عصر(عج) اين شهرستان آموزشهاي لازم را فرا مي گيرند. رستگار گفت: بيشتر شركت كنندگان نوجوانان و جوانان مي باشند و طي مدت دو ماه با تكنيكهاي اين ورزش آشنا شده و در پايان براي آنان گواهينامه مدرسه اسكيت صادر مي شود وي از مساعدت اداره تربيت بدني و شهرداري بردسكن در ارتباط با راه اندازي مدرسه اسكيت در اين شهرستان قدرداني كرد.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 521]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن