تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813109935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ياس و اميد در كاروان ايران در المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: ياس و اميد در كاروان ايران در المپيك
هشت روز از بيست و نهمين دوره بازي هاي المپيك در شهر پكن گذشته و كاروان ايران همچنان اميدوارانه به كسب مدال در بيست و نهمين دوره بازي ها مي انديشد. اين در حالي است كه تاكنون بسياري از اميدهاي ايران براي كسب مدال در روزهاي گذشته از بين رفته است.
به گزارش ايسنا، در طي هشت روز گذشته كاروان ورزشي ايران و همه علاقه مندان به ورزش در ايران و خارج از كشور با حسرت شاهد كسب مدال كشورهاي مختلف دنيا بوده اند. اما، در اين ميان هنوز حسرت كسب مدال حتي يك مدال برنز براي ايران باقي مانده است. در روزهاي ابتدايي بيشترين توقع ها از حا جي آخوندزاده و ميراسماعيلي بود كه همه آنها از بين رفت.
پس از آن حميد سوريان و كشتي گيران فرنگي به عنوان ديگر اميدهاي ايران نتوانستند كاري را از پيش ببرند.
دست آخر هم نوبت احسان حدادي در پرتاب ديسك رسيد كه اگر پنج متر زير ركوردهاي دو ماه قبلش هم پرتاب مي كرد، باز راهي فينال مي شد و اميد زيادي براي كسب مدال داشت.
در اين ميان نبايد از عملكرد خوب برخي از رشته هاي ايران همچون دوچرخه سواري و بسكتبال گذشت. اما، تكرار ناكامي هاي متعدد و نداشتن اميد قطعي در روزهاي آينده دست به دست هم داده تا نااميدي خاصي در بين كاروان ورزشي ايران و همه همراهان شان ايجاد شود.
بسياري از همراهان با تجربه كاروان ورزشي ايران در المپيك پكن با ناراحتي از شكست هاي متعدد ورزشكاران ايران و يادآوري بازي هاي المپيك قبلي اميد به كسب مدال در روزهاي پاياني دارند اما، حداقل روزهاي پكن با روزهاي پاياني المپيك آتن تفاوت زيادي دارد چرا كه در آن زمان اميد به كسب مدال رضازاده بيش از 90 درصد بود و هادي ساعي جواني به ميدان آمده بود كه مي خواست برنز المپيك سيدني اش را به طلا تبديل كند. اما، در اين دوره از رقابت ها چنين اميدهايي براي ايران وجود ندارد.
اين روزها در پكن بيشترين احساس ايراني ها، احساس ياس و اميد است. ياس از شكست هاي گذشته و اميد به جواناني كه در روزهاي آينده بتوانند شگفتي ساز كاروان ايران باشند.
به هر حال كاروان ورزشي ايران هنوز ورزشكاران تيم هاي كشتي آزاد، وزنه برداري و تكواندو را در پيش رو دارد كه اميدوار است بتواند در آنها ناكامي ها را جبران كند.
اين شرايط نه تنها در بين كاروان ورزشي ايران در پكن حاكم است بلكه بسياري از مردم و علاقه مندان ورزش در ايران هم چنين احساسي را دارند. چرا كه همه به كسب افتخار قهرمانان شان افتخار مي كنند.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن