تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815357448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كربلا، تجلي گاه باور انتظار مهدي موعود (عج)


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كربلا، تجلي گاه باور انتظار مهدي موعود (عج)
بغداد - كربلا ، شهري كه قريب يكهزار و ‪ ۴۰۰‬سال قبل خون يكي از پاكترين ابناي بشر در آن به ناحق ريخته شد ، ديشب تجلي گاه باوري بود كه مي‌گويد مردي از صلب آن بزرگمرد به ناحق كشته شده روزي به پا ميخيزد و جهاني را كه پر از ظلم و جور شده ، آكنده از عدل و داد مي‌كند.

مردماني از اطراف و اكناف عالم از عرب و عجم ديشب در اين شهر و در كنار مرقد آن بزرگمرد گردهم آمدند و شمع‌هاي نور را در سالروز ميلاد آن منجي موعود روشن كردند و براي تعجيل فرج آن موعود منتظر، دست به دعا و صلوات بلند كردند.

بارگاه مطهر اباعبدالله الحسين (ع) كه هنوز پرچم سرخ آن بر گنبد طلايي اش در ميان انوار رنگارنگ چراغاني‌هاي حرم در نسيم باد مي‌چرخيد، پذيراي خيل عظيم برپاكنندگان جشن ميلادمهدي موعود (ع) بود.

منابع خبري تعداد حاضران در اين همايش بزرگ مردمي را ميليوني برآورد كرده اند.

مشتاقان كيلومترها راه را پاي پياده پيموده‌اند و مخاطرات مسير را تقبل كرده‌اند تا فلسفه انتظار را به زيباترين وجه‌اش تجلي دهند.

ميليونها زاير عراقي و خارجي از كشورهاي مختلف جهان از جمله ايران اسلامي ديشب شنبه در كنار مرقد مطهر امام حسين (ع) و در شهر مقدس كربلا گردآمدند و شمع ميلاد روشن كردند و به نشانه اين مولود مبارك شادي كرده و نقل و شيريني بين همديگر توزيع كردند.

نورهاي سبز ، سرخ و زرد چراغاني‌هاي اطراف حرمهاي مطهر امام حسين (ع) و ابوالفضل عباس (ع) به آيين‌هاي ديشب جلوه‌اي ديگر بخشيده بود.

ديشب در هر محفلي حرف و حديث از فلسفه انتظار بود.

كربلا شب گذشته همزمان با جشن‌هاي ميلاد مهدي موعود (عج) شاهد پديده ديدني خسوف ماه بود و زايران نيمه شعبان به اين مناسبت نماز آيات را به جماعت در كنار مرقد اباعبدالله الحسين (ع) برپا كردند.

شهرهاي مختلف عراق نيز شاهد پديده خسوف جزيي ماه بود كه از حدود ساعت ‪ ۲۳‬تا دو نيمه شب گذشته به وقت محلي بغداد ادامه داشت.

جشن‌هاي نيمه شعبان محدود به شهر كربلا نبود و ديگر شهرهاي عراق از جمله نجف اشرف و بغداد نيز شاهد جشن‌هايي به اين مناسبت خجسته بود.

در كربلا فرمانده عمليات امنيت اين استان ، موفقيت طرح امنيتي ويژه نيمه شعبان را اعلام كرد.

سرتيپ رائد شاكر جودت در اظهاراتي كه امروز يكشنبه در بغداد منتشر شده گفت كه طرح امنيت ويژه نيمه شعبانيه كه از ابتداي ماه جاري ميلادي در كربلا آغاز شده بود با موفقيت به اتمام رسيده است.

وي اضافه كرد كه جشن‌هاي نيمه شعبان امسال در كربلا بدون حوادث و مشكلات امنيتي به اتمام رسيده و ميليونها زاير توانستند آيين‌هاي اين مناسبت را در كمال آسودگي برگزار كنند.

بيش از ‪ ۴۰‬هزار نيروي امنيتي و نظامي امسال مسووليت تامين امنيت جشنهاي نيمه شعبان را به عهده داشتند.

وزارت حمل و نقل عراق نيز به منظور بازگرداندن سالم زايران به شهرهايشان صدها دستگاه خودرو جمعي به اين منظور اختصاص داده و هم اكنون عمليات انتقال آنها به مناطق اصلي سكنايشان در شهر كربلا آغاز شده است.

در بغداد به احترام نيمه شعبان سالروز ولادت مهدي موعود (عج) روزنامه هاي اين كشور امروز منتشر نشدند.

فرماندهي عمليات امنيت بغداد نيز به مناسبت بازگشت زايران از كربلا، تدابير ويژه امنيتي به اجرا گذاشته است.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن