تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798475945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رقابت همايش‌ها براي ترويج انديشه ظهور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رقابت همايش‌ها براي ترويج انديشه ظهور
گروه گزارش: اين روزها تهران ميزبان دو همايش بزرگ و بين‌المللي با عناوين «دكترين مهدويت و جشنواره بين‌المللي آخرين منجي» بود همايش‌هايي كه تلاش كردند تا در كنار ايجاد پويايي و تحرك در فضاي معنوي جامعه، مسئله حضور و ظهور را بيش از پيش براي منتظران تشريح كنند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، مراسم اختتاميه نخستين جشنواره بين‌المللي «آخرين منجي» شب گذشته 26 مردادماه با يك ساعت و نيم تأخير در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد. همزمان با آغاز اين مراسم، آيت‌الله «تسخيري» دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين «خاموشي» رئيس سازمان تبليغات اسلامي، «عزت‌الله ضرغامي» رئيس سازمان صداوسيما و جمعي از دبيران جشنواره، برگزيدگان و پيشكسوتان عرصه مهدويت در سالن حضور داشتند.

ضرغامي نخستين سخنران اين مراسم بود كه طي سخناني سينما، تلويزيون، ماهواره و ساير رسانه‌هاي صوتي و تصويري را به‌عنوان دستاويزي براي پيشبرد اهداف دشمن برشمرد و اظهار كرد: كيفيت و كميت برنامه‌ها و فيلم‌هاي سينمايي كه در راستاي تخريب تفكر ظهور است در دو دهه اخير روند صعودي پيدا كرده است.

وي به توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه ترويج فرهنگ مهدوي اشاره و تصريح كرد: ما نمي‌خواهيم ادعا كنيم كه امكانات و ابزارهاي بسيار خوبي را در اختيار داريم اما معتقديم با بركتي كه خداوند به صراط مستقيم مي‌دهد نتيجه خوبي را از فعاليت‌هاي خود مي‌گيريم.

ضرغامي همچنين ابراز اميدواري كرد كه با همين امكانات محدود بتوانيم تفكرات نادرست غرب و انديشه‌هاي بيگانگان را خنثي كرده و در جهان تأثيرگذار باشيم.

وي افزود: توليدات ما حاكي از آن است كه گستره وسيعي از مضامين مهدوي را در فعاليت‌هاي خود منظور كرده‌ايم و اين استعداد به خوبي در برنامه‌هاي تدوين شده به چشم‌ مي‌خورد.

منطبق شدن بر ذائقه جهاني، تفكر صدا و سيما در حوزه مهدويت

ضرغامي همچنين با اشاره به اينكه راه‌حل تأثيرگذاري تفكرات ما در حوزه مهدويت، منطبق شدن بر ذائقه جهاني است گفت: توليدات رسانه‌اي ما اگر در راستاي جلب توجه سلايق و ذائقه جهاني سوق پيدا كند مي‌تواند آن‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار دهد و ترفندهاي دشمنان را نابود سازد.

وي از ترجمه فيلم‌هاي سينمايي ديني براي مردم قاره آمريكا خبر داد و اظهار كرد: قاره آمريكا تا حد زيادي از فعاليت‌هاي ما دور بوده است كه خوشبختانه با ترجمه تعدادي از فيلم‌هاي ارزشي به زبان اسپانيولي، دور جديدي از فعاليت‌ها و برنامه‌ريزي‌ها در اين نقطه آغاز شده است.

رئيس سازمان صدا و سيما در پايان با تأكيد بر لزوم آمادگي همه جانبه افراد براي ظهور منجي آخرالزمان، اظهار كرد: همه ما مسئوليت داريم زمينه‌هاي ظهور را به واسطه رفتار و اعمالمان مهيا كنيم و براي اصلاح فرج گام برداريم و اين امر در حالي است كه آحاد جامعه اعم از مردم، نهادهاي دولتي، خصوصي، NGO ها و... براي اين مهم بايد تدابيري بينديشند.

در ادامه اين مراسم «محمدصادق افراسيابي» دبير اجرايي جشنواره بين‌المللي «آخرين منجي» به ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي جشنواره پرداخت و با اشاره به اهداف آن گفت: ترويج فرهنگ و تفكر ظهور، معرفي منجي حقيقي بشريت در برابر منجي‌هاي دروغين، ترويج تفكر ظهور به‌گونه‌اي كه مردم حضور را فراموش نكنند، معرفي ابعاد وجودي و معرفتي حضرت وليعصر(عج) و... از جمله دغدغه‌هاي ما براي مديريت اين جشنواره بود.

وي تدوين سند مهندسي فرهنگي فعاليت‌هاي حوزه مهدويت، تدوين ظرفيت‌شناسي مؤسسات و نهادهاي حوزه مهدويت و تدوين نظام موضوعي و برنامه‌اي فعاليت‌هاي مهدوي را از جمله دستاوردهاي جشنواره «آخرين منجي» در حوزه علمي و پژوهشي برشمرد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمين «حسيني تهراني» دبير علمي جشنواره در ادامه به قرائت متن بيانيه كميته داوران جشنواره بين‌المللي «آخرين منجي» پرداخت و با اشاره به اينكه اين امر رويداد مباركي در عرصه اشاعه فرهنگ مهدوي است، گفت: اين برنامه مي‌تواند با جريان‌سازي، هدايت و حمايت از طرح‌ها، ايده‌ها، پژوهش‌ها و افكار هنرمندانه به پديده‌اي تأثيرگذار در عرصه خدمت به فرهنگ انتظار تبديل و بهانه‌اي براي خلق آثار ماندگار در اين عرصه شود.

وي تأكيد كرد: مطلوب است مراكز متولي در عرصه پژوهش و فرهنگ، مساعدت و همكاري لازم را براي تقويت اين جريان مبذول كنند تا اعتلا و غناي فعاليت‌هاي حوزه مهدويت به ميزاني كه در شأن آن حضرت است، افزايش يابد.

حسيني تهراني به تعداد آثار رسيده به دبيرخانه جشنواره بين‌المللي «آخرين منجي» اشاره و اظهار كرد: بر اساس آمارهاي دريافتي، درخواست ارائه اثر به 300هزار مورد رسيده است كه از اين تعداد در بخش بين‌الملل، كشور ايالات متحده با بيش از سه هزار اثر، كويت با بيش از 1500 اثر و كشور انگلستان با بيش از 1300 اثر استقبال چشمگيري از جشنواره كردند.

در ادامه اين مراسم آيت‌الله «هاشمي رفسنجاني» رئيس مجلس خبرگان رهبري و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به جمع حاضر در جلسه پيوست و كمي پس از ورود به جايگاه سخنراني دعوت شد.

وي از اهميت بالاي منجي بشريت سخن گفت و اظهار كرد: بنا به نكاتي كه در قرآن كريم آمده است، ايده منجي (صاحب‌الزمان) از بدو خلقت براي مخلوقات الهي، خصوصاً مخلوقات هوشمند، مطرح بوده و اين نكته، جزء مسئله آفرينش است، به همين دليل همه اديان آسماني به اين نقطه رسيده‌اند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در تبيين بيشتر سخنان خود تصريح كرد: ما مي‌دانيم همه اديان كه ريشه آسماني دارند در اين مسئله كه بشريت در آخرالزمان، عاقبت به خير مي‌شود و بسياري از مشكلاتي كه در طول تاريخ بشريت است، نخواهد بود، اشتراك دارند.

وي در ادامه با اشاره به آيه 105 سوره «انبيا» مبني بر «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» عنوان كرد: اين آيه، مسئله مهمي را اعلام مي‌كند و مي‌گويد «در زبور پس از تورات نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته ما به ارث خواهند برد» و بندگان صالح در زمين براي اداره جامعه و بشر حكومت خواهند كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با تأكيد بر لزوم افشاي افراد سودجو، فريبكار و يا فريب‌خورده در اين عرصه گفت: ما مأموريم سخن كساني كه ادعاي پيام‌رساني از جانب حضرت حجت(عج) را دارند، نپذيريم و مدعيان دروغين اصلاح را با يأس مواجه سازيم.

مدعيان دروغين ارتباط با امام زمان(عج) را تكذيب كنيد

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني بار ديگر بر لزوم تكذيب مدعيان دروغين ارتباط با امام زمان(عج) تأكيد كرد و گفت: از جمله كارهاي اساسي كه بايد خيلي مراقب آن باشيم اين است كه با محور قرار دادن مسلمات، ادعاهاي مشكوك را به هيچ وجه نپذيريم و با دليل سخن‌هاي بيهوده را پاسخ گوئيم تا گرفتار خرافات و سوءاستفاده نشويم، لذا بايد معارف ناب آن حضرت را ارائه كنيم تا بشر تكامل يابد و برنامه‌هاي حضرت را در زمان ظهور بفهمد.

وي اظهار داشت: همه اديان آسماني معتقدند كه در آخرالزمان بشريت به عاقبت به خيري مي‌رسد و دوره بهشت گونه‌اي در زمين خواهد بود.

وي با اشاره به آيات و رواياتي كه آينده روشني را براي انسان توصيف مي‌كند، بيان كرد: در ابتداي خلقت انسان ملائكه از خبر خلقت آدم ترديد داشتند و از خداوند پرسيدند چرا مخلوقي مي‌آفريني كه در او فساد و خونريزي است در حالي‌كه مخلوقاتي چون ما، تسبيح و تقدس و عبوديت داريم. خداوند پاسخ داد: زماني مي‌آيد كه فساد و خونريزي در آنها نخواهد بود.

وي با اشاره به وجود 8 دانشكده در آمريكا براي بررسي مسايل مربوط به منجي گفت: مسيحيان صهيونيسم در آمريكا برنامه وسيعي جهت آمادگي براي ظهور دوم مسيح دارند و اين نشان مي‌دهد كه همگان بر ظهور منجي باور دارند و براي آن برنامه‌ريزي مي‌كنند.

رفسنجاني دليل غيبت را عدم آمادگي بشر براي اجراي واقع اسلام دانست و تصريح كرد: اينكه جهان نياز به منجي دارد امري روشن است. با بررسي فلسفه غيبت درمي‌يابيم كه بشريت و جهان بايد آماده پذيرش برنامه واقعي اسلام باشند و انسان‌ها بايد به كمال روحي، فكري و علمي برسند تا امام ظهور كند.

رييس مجلس خبرگان رهبري افزود: بشريت بايد به مرحله بلوغ برسد و علوم بايد آنقدر پيشرفت كنند تا همه منابع زمين براي بشر قابل كشف و قابل استخدام باشند. از نظر ارتباطات بايد چنان پيشرفت حاصل شود كه اخبار غرب را در شرق بشنوند و مردم از نظر روحي به جايي برسند كه از مديران و مدعيان اسلام به يأس و نااميدي برسند و در آن صورت ظهور محقق مي‌شود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني وعده قرآن و كتب آسماني عاقبت به خيري انسان ها دانست و خاطرنشان كرد: گرچه آلودگي‌هايي در روايات وارد شده است كه در طول اخير آسيب‌هايي به مهدويت زده است، اما همه روايات آينده‌اي روشن براي انسان ترسيم مي‌كند و يكي از وظايف جشنواره آخرين منجي بايد افشاگري سوءاستفاده‌ها و فريب‌كاران باشد.

در ادامه اين مراسم از 9 اثر برگزيده به‌طور نمادين و پنج نفر از پيشكسوتان عرصه مهدويت توسط آيت‌الله «هاشمي رفسنجاني» رئيس مجلس خبرگان رهبري تجليل شد. آيت‌الله «تسخيري» رئيس سازمان تقريب مذاهب اسلامي، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين «خاموشي» رئيس سازمان تبليغات اسلامي، «واعظي» دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور، «زارع‌پور» معاون رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، «بنيانيان» رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و «جعفري» مشاور و مديركل حوزه رياست سازمان صدا و سيما نيز در صف تجليل‌كنندگان بودند كه در بخش مقالات، تنديس، لوح تقدير و جايزه جشنواره را به مقاله «محمد رضايي‌آدرياني» به دليل نگارش مقاله «نسل سلمان» اهدا كردند.

تجليل از پيشكسوتان عرصه مهدويت

در بخش پايان‌نامه تنديس، لوح تقدير و جايزه جشنواره به پايان‌نامه «عبدالله رزاقي» به دليل دفاع از پايان‌نامه «اقوام و ملل در حكومت جهاني حضرت مهدي(عج)» اختصاص يافت.

همچنين در بخش شعر «نيما فرقه» براي شعر «حسرت باران»، در بخش قطعه ادبي «عبدالرحيم سعيدي‌راد» و در بخش داستان كوتاه سيد «هاني رضوي» موفق به دريافت جوايز جشنواره شدند.

در بخش نرم‌افزارهاي چندرسانه‌اي تنديس، لوح‌تقدير و جايزه جشنواره به نرم‌افزار «بي‌تاب ظهور» و در بخش نرم‌افزارهاي تلفن همراه به نرم‌افزار «عترت» تعلق گرفت.

در بخش فيلم كوتاه فيلم داستاني «در آستانه» ساخته «علي بيات»، «عهديه» ساخته علي برومند و فيلم تجربي «نور مقدس» حائز رتبه براي دريافت لوح تقدير و جوايز جشنواره شدند.

در بخش موسيقي تنديس، لوح تقدير و جايزه جشنواره به «كامبيز رحيمي» براي قطعه «هارداسان» و «حامي شريف» به دليل خوانندگي قطعه «انتظار» تعلق گرفت.

نماهنگ «سپيده‌دم» ساخته «احمدرضا داوري» در بخش نماهنگ تنديس، لوح تقدير و جايزه جشنواره را به خود اختصاص داد و در دو بخش نمايشنامه و فيلم‌نامه هيچ اثري شايسته تقدير شناخته نشد.

در بخش ايده‌ها و طرح‌هاي نو تنديس، لوح تقدير و جايزه جشنواره به طرح «ميدان منجي» از «كوثر عيسي‌زاده» تعلق گرفت و در بخش بين‌الملل تنديس، لوح تقدير و جايزه جشنواره به «مظفر اقبال» از كشور كانادا به دليل مقاله «مسيح يا موعود»، سيد «محمد تجويدي» از ايران به دليل پشتيباني از پايگاه اطلاع‌رساني 22زبانه «امام‌المهدي» در مقاله «پايان تاريخ در تفكر اسلام و غرب» و «مرتضي احمد‌لكها» مقيم لندن به دليل ايده‌ها و طرح‌هاي نو برنامه‌سازي تعلق گرفت.

تجليل از رسانه‌ها

در بخش رسانه‌ها تنديس و لوح تقدير جشنواره به «راديو جوان»، «شركت اطلاع‌رساني چهار نسل امواج» به‌دليل اطلاع‌رساني از طريق پيامك تعلق گرفت، همچنين برنامه «سلام» به‌عنوان بهترين برنامه تلويزيوني شناخته شده كه شايسته دريافت تنديس و لوح تقدير جشنواره شد.

در بخش ستادهاي استاني، ستاد استاني خراسان رضوي به‌عنوان برترين ستاد استاني در شمال و شرق كشور، ستاد استان يزد به‌عنوان برترين ستاد در جنوب و مركز كشور و ستاد استان لرستان به عنوان برترين ستاد در غرب كشور شايسته دريافت تنديس و لوح تقدير جشنواره شدند.

همچنين در بخش «تجليل از خادمان پيشكسوت عرصه مهدويت» از آيت‌الله «صافي گلپايگاني»، «امامي كاشاني» و «وحيد خراساني» تجليل شد و در بخش فرهنگ انتظار، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد «مسعود پورسيدآقايي»، «اسماعيل شفيعي‌سروستاني»، «غلامرضا گودرزي» و «محمد‌هادي همايون» حائز رتبه‌هاي برتر شدند.

اجراي نماهنگي با موضوع ظهور، گزارش تصويري از فعاليت‌ها و زحمات دبيران جشنواره بين‌المللي «آخرين منجي» و اجراي گروه موسيقي «رودكي» با موضوعات مهدوي از ديگر برنامه‌هاي مراسم اختتاميه اين جشنواره بود.

اما در ديگر سو و در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته نيز همايش بين‌المللي دكترين مهدويت البته با چهره‌هاي سياسي متفاوت از همايش آخرين منجي برگزار شد و چندين كميسيون تخصصي هم به بررسي مقالات و تشريح آن پرداختند.
گزارشي از مراسم افتتاحيه چهارمين همايش دكترين مهدويت

اين همايش كه با سخنان رئيس جمهور و قبل از سفر وي به تركيه آغاز شده بود با سخنان لاريجاني رئيس مجلس خاتمه يافت و 98 ميهمان از 29 كشور خارجي به همراه ميزبانان ايراني امروز را به ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامي رفتند.
گزارشي از آئين اختتاميه همايش دكترين مهدويت

كلام پاياني

علاوه بر دو همايش بين‌المللي ذكر شده چندين همايش محلي و استاني نيز در آستانه ميلاد با سعادت امام مهدي(عج) برپا شد. همايش‌هايي كه برپايي برخي از آنان نه تنها بي‌فايده نيست بلكه يك ضرورت است اما يك نكته مشترك مغفول در همه آن‌ها وجود داشت و آن اين بود كه از انديشه‌هاي راهبردي حكومت و جامعه زمينه‌ساز ظهور در عرصه‌هاي اجتماعي، سياست داخلي و خارجي، اقتصادي و ... خبر چنداني نبود و اگر هم بود چندان رسانه‌اي و عمومي نشد. شايد برگزاركنندگان پنجمين همايش دكترين مهدويت در سال آينده كه با شعار دولت زمينه‌ساز ظهور به استقبال برپايي همايش مي‌روند به آن بپردازند.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن