تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816363154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صفار هرندي: مهدويت، يگانه راهبرد واقعي براي طراحي آينده است سطح آگاهي جامعه در موضوع مهدويت بايد افزايش يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: صفار هرندي: مهدويت، يگانه راهبرد واقعي براي طراحي آينده است سطح آگاهي جامعه در موضوع مهدويت بايد افزايش يابد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گفت و گوي اديان و تمدنها

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از مهدويت به عنوان يك گفتمان و راهبرد واقعي براي طراحي آينده، بدون آزمون و خطاهاي متعارف در طراحي استراتژيك نام برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد حسين صفار هرندي در حاشيه بازديد از جشنواره طليعه ظهور در قم، اين جشنواره را فرصتي براي شكوفايي خلاقيت‌هاي هنري دانست و گفت: جامعه انساني هنوز به عمق گفتمان مهدويت راه پيدا نكرده است؛ زيرا بخشي از اين راهيابي در گرو تقويت دانش ما با بهره‌گيري از معارف اسلامي و بخش ديگر آن در گرو به تصوير كشيدن جامعه آرماني مهدوي با استفاده از زبان هنر است.

وي محل برپايي نمايشگاه و حمايت بالقوه ظرفيت‌هاي فرهنگي كشور از اين جشنواره را دو مزيت اين نمايشگاه عنوان كرد و ادامه داد: قم، عاصمه علمي و فرهنگي جامعه ديني ما محسوب مي‌شود؛ و آن چه تاكنون به دست آمده، با وجود توفيقات متعدد، هنوز با وضع مطلوب مبتني بر آن دو امتياز بزرگ، فاصله داشته است.

او با بيان اين كه مقوله مهدويت، اساسا به آينده نظر دارد، گفت: مهدويت، يگانه گفتمان و به تبع آن راهبرد واقعي براي طراحي آينده، بدون آزمون و خطاهاي متعارف در طراحي استراتژيك است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: به نظر مي‌رسد جامعه هنري، بر اساس آن چه در روايات معتبر درباره عصر ظهور آمده است، كار چنداني را در معرفي آن انجام نداده است.

وي با اشاره به تصويرسازي جريان صهيونيستي از ارض موعود گفت: اگر مقايسه‌اي داشته باشيم با آن چه جريان صهيونيستي در باب مقوله جعلي آرماگدون و ارض موعود با ابزار هنر و سينما تصويرسازي كرده است، به كم كاري خود در مسئله مهدويت بيش‌تر واقف مي‌شويم.

فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مهدويت تنها گفتماني است كه قابليت تداوم داشته و منسوخ نمي‌شود.

محمد حسين صفار هرندي در "دهمين همايش سالانه مهدويت" در تالار وحدت دانشگاه تبريز اظهار كرد: همه انبيا در رابطه با ظهور فرج وعده داده‌اند و مساله انتظار به تبعيت از شخص امام معصوم و ولي خدا جريان طبيعي پيدا مي‌كند.

صفار هرندي افزود: كساني كه در مسيرحركت خود با امام معصوم هماهنگ هستند همواره در جهت تقويت بنيان حركتي انتظار گام بر مي‌دارند.

او اضافه كرد: وظيفه منتظران واقعي صاحب الزمان ساختن جامعه و فراهم كردن زمينه براي ظهور آن حضرت است كه در اين ارتباط تلاش‌هاي زيادي بايد به انجام برسد.

صفار هرندي در بخشي از سخنان خود با اشاره به تازگي گفتمان مهدويت، اظهار كرد: گفتمان‌هاي رايج در جهان به دليل كم‌آوردن در برابر گفتمان مهدويت مهر بطلان مي‌خورند؛ اما گفتمان مهدويت همواره تازگي و نشاط خود را در زمان‌هاي مختلف حفظ كرده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در عصر غيبت به دليل دسترسي ظاهري و فيزيكي نداشتن به امام معصوم كه رشته‌دار همه امور در عالم است، طبيعي است كه حركت منتظران به صورت پيچيده‌تري پي گرفته مي‌شود.

وي با بيان اين كه مقوله انتظار حضرت صاحب، امري استثنايي براي محبان آن حضرت است، افزود: اعتبار دولت اسلامي از ولي امر و جانشين حضرت قائم است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر آسيب‌شناسي عميق در موضوع مهدويت، تصريح كرد: آسيب‌شناسي اساسي در بحث مهدويت براي مقابله با مقولات مضحك و سخيف ميان عناصر ناصالح لازم و ضروري است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در موضوع مهدويت و مقوله انتظار بايد سطح آگاهي جامعه بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش ايسـنا، محمدحسين صفارهرندي در حاشيه "دهمين همايش مهدويت" با عنوان "انتظار و دولت اسلامي"در دانشگاه تبريز در جمع خبرنگاران افزود: در اين ارتباط رسانه‌هاي گروهي به ويژه صدا و سيما رسالت سنگيني بر عهده دارند.

وي تاكيد كرد: رسالت رسانه‌ها، فرهيختگان و علما بايد جا انداختن نسخه اصيل مهدويت باشد و اگر اين امر به خوبي انجام شود، نسخه‌هاي بدلي اين موضوع حذف خواهد شد.

صفار هرندي تاكيد كرد: جامعه هنري، انتشارات، رسانه‌ها، هنرمندان و كليه ابزارهاي موجود در بخش فرهنگ بايد به رسالت سنگين خود در اطلاع‌رساني صحيح و روشن كردن اذهان در اين ارتباط عمل كرده و نگذارند دشمنان از اعتقادات مردم سوء استفاده كنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: اخيرا در شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز درباره طرح بحث‌هاي ‌انحرافي در امر مهدويت در جامعه ابراز نگراني شد و در اين ارتباط اين شورا خواستار شناسايي و رصد اين‌ افكار از سوي بخش فرهنگ و ارگان‌هاي مسوول شده است.

او يادآور شد: در سال‌هاي اخير در اين ارتباط نشست‌هاي تخصصي مناسبي صورت گرفته و كارهايي در حال انجام و تدوين است كه جاي اميدواري دارد.

صفار هرندي در پايان تاكيد كرد: در اين ارتباط تكاليفي به وزارت ارشاد اسلامي، دستگاه‌ها و برخي ارگان‌هاي مسوول ديگر محول شده است كه به تدريج به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن