تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816724907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيمه شعبان در شهر گلاب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نيمه شعبان در شهر گلاب
خبرگزاري فارس: اين روزها در هر كوچه پس كوچه شهر كاشان، ديار گل و گلاب كه مي‌گذري، با چشمان خويش، شور و اميد را در چهره هر زن و مرد و پير و جوان منتظر مي‌نگري.


به گزارش خبرگزاري فارس از كاشان، كوير كاشان با استشمام رايحه خوش چهاردهمين ماه شب چهاده شعبان، ادب كرده به خورشيد مردادش فرمان داده تا برآناني كه از عشق ريسه مي‌بندند و از شعله شيفتگي خويش آش نذري مي‌پزند و بر درخت انتظار خود بيرق سبز وفا علم مي‌كنند و جان را از برايِ قرباني مهياي استقبالش مي‌سازند، تازيانه‌هاي بغض آلودش را فرود نياورد.
به خاطر اين ادب است كه كوير تفتيده و هم‌آغوش زردي و فسردگي، بوي طراوت و سبزي بهاري را در اين تابستان سوزان به خود گرفته است.
گرچه مردمان اين خطّه از ديار كوير خشكند، اما به پاس اين ادبشان از سرچشمه ولايت سيراب شده‌اند و اين خلعت را كه رشك خلقتيان را برانگيخته، سال‌هاي سال است كه پاس داشته و نسل به نسل منتقل كرده‌اند.
اين روزها در هر كوچه پس كوچه شهر كه مي‌گذري شور و اميد را در چهره هر زن و مرد و پير و جوان با چشمان خويش مي‌نگري، گويا منتظر انتظار ديرينه‌اند.
طاق‌هاي نصرت زيبايي كه بشارت ظهور را يادآور مي‌شوند، حاصل تلاش شبانگاهي آناني است كه خواب نوشين را به بهاي وصال در صبح ظهور سربريده‌اند تا شايد جواز حضور در ارتش ظهور را كسب كنند.
كودكاني را مي‌بيني كه در ميان كلاف‌هاي درهم ريسه‌ها با دستان ناتوانشان سعي در باز كردن گره‌هاي محكمي دارند، همچون انسان‌هايي كه در پيچ و خم روزگار منتظر تنها راه رهايي هستند.
و تماشايي است آن هنگام كه جوانان هر محله سعي دارند با برپايي بيرق‌هاي شادي بيشتر، ترفيع نوكري خود را با ستاره‌هاي اخلاص جشن بگيرند.
و پيرزناني كه با دستان چروكيده و لرزانشان سنگ‌هاي ناقابل را از ميان حبوبات جدا مي‌كند تا آش نذريشان از هر ناخالصي پاك شود. بدان اميد كه گناهانشان همراه با اين پيرايه‌ها زدوده شود و برات رهايي از آتش را در گوشه چارقدشان گره كنند.
و زناني كه با نعناداغ، ظرف حاوي آش را تزئين مي‌كنند و به كودكان مي‌سپارند تا بين محبّان اهل بيت (عليهم السّلام) توزيع كنند تا به‌اينگونه درس عشق به ولايت را به آنها بياموزند.
در بين اين همه شادي و سرور لرزش چانه موسپيداني كه طوفان سال‌ها انتظار چراغ شوق ديدار را در دلشان رو به خاموشي مي‌برد، اشك‌ها را جاري مي‌كند.
گرچه در اين موسم در هر كوچه و برزن، خيابان و جاده، منازل، تكايا، حسنيه‌ها و مساجد بزم شادي برپاست و انواع شيريني‌ها توزيع مي‌شود، اما هيچ كدام نمي‌تواند تلخي فراق را از كام‌ها بزدايد.
علي خدايي جواني از هيئت علي اكبر (ع) كاشان در حالي كه براي پذيرايي از مردم در مقابل حسينيه تخت‌ها را منظم مي‌كرد به خبرنگار فارس در كاشان گفت: هر ساله 12 روز مانده به نيمه شعبان همراه تعدادي از دوستانم حسينيه را براي برپايي مراسم جشن در روز ميلاد آقا امام زمان (ع) آماده مي‌كنيم.
وي در حالي كه سعي داشت بغضش را در غرور صدايش مخفي كند، عنايت مهدي موعود را تنها اميد و دليل تلاش خود و دوستانش ذكر مي‌كند.
حاج سيّد ايوب مؤذن و خادم موسپيد مسجد قائم (عج) در حالي كه مشغول جارو كردن مسجد بود با گريه حسش را براي خبرنگار فارس در كاشان چنين گفت: عمري است اين مسجد را جارو مي‌زنم تا اگر آقا ظهور كردند و قصد حضور در مسجد را داشتند، خاشاكي پاي مباركشان را اذيت نكند. دعا كنيد در زمان ظهورشان باشم تا جلوي پايشان را رفت و روب كنم.
مادري با صورت خيس و زمزمه‌هاي اندوهبار در حالي كه طبقي از آجيل‌هاي مشكل‌گشا را در دست داشت، گفت: پسرم كه همنام صاحب اين شب است چند روزي است تصادف كرده، هم‌اكنون در كما به سر مي‌برد و پزشكان اميد چنداني به زنده ماندنش ندارند، من اين آجيل‌ها را ميان دوستداران آقا امام زمان (عج) پخش مي‌كنم شايد گره مشكلم به دست ايشان باز شود.
رئيس سازمان تبيلغات اسلامي كاشان در گفتگو با خبرنگار فارس در اين شهر با تبريك ميلاد امام زمان (عج) گفت: در راستاي برگزاري هرچه با شكوه‌تر مراسم عيد نيمه شعبان اين سازمان در جلساتي با هيئات مذهبي و نيروي انتظامي اين شهرستان هماهنگي‌هاي لازم را انجام داده است.
سيد عبدالصّاحب حسيني، صرفه‌جويي در مصرف برق، پخش موسيقي‌هاي مناسب و شايسته و پرهيز از سدّ معبر را از جمله موارد مورد توصيه در اين جلسات ذكر كرد.
وي با اشاره به استفاده جوانان از مواد محترقه در شب نيمه شعبان و خطرساز بودن آن تصريح كرد: از نيروي انتظامي و هيئات مذهبي خواسته شده تا با نظارت دقيق از چنين اقداماتي در سطح خيابان‌ها جلوگيري كنند.
انتهاي پيام:/م
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن