تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816579841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان: ضرورتي براي ايجاد دانشگاه دختران نيست استاد اسبق دانشگاه الزهرا: تفكيك جنسيتي تعادل علمي - فرهنگي جامعه را برهم مي زند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: رئيس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان: ضرورتي براي ايجاد دانشگاه دختران نيست استاد اسبق دانشگاه الزهرا: تفكيك جنسيتي تعادل علمي - فرهنگي جامعه را برهم مي زند
چندي پيش وزير علوم از تاسيس دانشگاه ويژه دختران خبرداده و اعلام كرده بود:«وزارت علوم برنامه خاصى براى راه اندازى دانشگاه هاى دخترانه ندارد ‏و اقدام وزارت علوم براى ايجاد اين دانشگاه ها در پى درخواست استانها انجام مى شود ، كه در اينباره رئيس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان از نبود ضرورتي براي تشكيل دانشگاه ويژه دختران در استانها خبرداد وگفت:دانشگاه هاي كشور با توجه به رشته هاي مورد نياز توسعه پيدا كرده و ظرفيت سازي لازم براي پذيرش دانشجو در هر شاخه اي انجام مي شود و ضرورتي براي ايجاد دانشگاهي مختص دختران از هر نظر احساس نمي شود.
*تاسيس دانشگاه ويژه دختران هيچ ضرورتي ندارد

منيره نوبخت رئيس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: ايجاد دانشگاه هايي نظير دانشگاه الزهرا در ساير استان هاي كشور فقط براي دختراني كه علاقمند به تحصيل در دانشگاهي هستند كه چنين تفكيكي در آن صورت گرفته مناسب است ، ولي در حال حاضر چنين ضرورتي احساس نمي شود زيرا دانشگاه ها شايد كاستي هايي در زمينه امكانات آموزشي و پژوهشي داشته باشند ،اما فضاي لازم براي ارتقاء فرهنگي و علمي هر دو جنسيت وجود دارد.

وي ادامه داد:چنانچه چنين تصميمي از سوي مسئولان ذيربط اتخاذ شود بايد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح شود و ممكن است داوطلب ورود به اين دانشگاه را نداشته و يا رشته هاي موردنظر براي آموزش نيازمند دانشجوي دختر نباشند.

نوبخت تصريح كرد:نيازي به ايجاد چنين دانشگاهي در استان هاي كشور نداريم و چنين امري را جز نيازهاي ضروري تشخيص نمي دهيم و بهتر است بودجه تاسيس چنين دانشگاه هايي را به ظرفيت سازي لازم براي پذيرش دانشجو در هر شاخه اي اختصاص دهيم.

*وزارت علوم و دستگاه هاي ذيربط بايد سهميه بومي براي پذيرش دانشجويان دختر در نظر بگيرند

در ادامه به گفته دكتر باهر روانشناس اجتماعي ايجاد دانشگاه دختران در استانهاي كشور نه تنها كمكي به حل معضلات موجود در نظام آموزشي نمي كند، بلكه به نوعي تعادل فرهنگي - آموزشي و علمي را مختل مي كند.

اين روانشناس اجتماعي طرح ايجاد دانشگاه دختران در هر استان كشور را چندان مثبت ندانست و افزود:سالها قبل كه به عنوان استاد دانشگاه الزهرا و سرپرست دانشكده اقتصاد آن مشغول فعاليت بودم طي نظرسنجي كه از استادان، دانشجويان و خانواده هاي آنها مبني بر توفيقات اين دانشگاه از هر حيث انجام شد، نتايج عموم چندان مثبت نبود زيرا اكثر دانشجويان فقط از نظر علمي تحولاتي پيدا كرده بودند اما از نظر بينش اجتماعي نسبت به ديگر دانشجويان پيشرفتي حاصل نكرده بودند.

وي ادامه داد: اكثر دانشجويان اين دانشگاه معتقد بودند كه بينش اجتماعي آنها هنگام ورود همان بينشي است كه در زمان فارغ التحصيلي از اين دانشگاه دارند و بايد براي ارتقاء سطح علمي - فرهنگي - هنري از هر دو جنسيت در مراكز آموزش عالي استفاده كرد.

باهر تصريح كرد: پذيرش دانشجوي دختر و يا فقط پسر به تنهايي كوچكترين تاثيري در جهت ارتقاي فرهنگي و علمي نمي تواند داشته باشد و اصولا يكي از مسائل عمده رقابت، انگيزه است كه زماني حاصل مي شود كه از هر دو جنسيت پذيرش در دانشگاه ها داشته باشيم و پذيرش يك جنسيتي باعث ايجاد حسادت مي شود، نه رقابت.

وي تاكيد كرد: ايجاد چنين دانشگاهي از سوي وزارت علوم و ساير مسئولان به هر علتي تعادل علمي - فرهنگي و روند رو به رشد آموزش را از هر لحاظ مختل مي كند و از ساختار مشكل دارد و بايد گرايش ها را به سمت طريقت مداري سوق دهيم و بهترين كار ممكن براي دانشجويان ايجاد سهميه هاي بومي در پذيرش است و ضرورتي ندارد با صرف هزينه و وقت چنين مراكزي را با اين شكل ايجاد كنيم.

اين روانشناس اجتماعي در پايان يادآور شد: بايد به مسائل اساسي تر و حساس تر در زمينه دانشجويان و پذيرش آنها در دانشگاه هاي مختلف بپردازيم و تفكيك جنسيتي به هر دليلي خود معضلي براي پيشرفت افراد در زمينه هاي مختلف است./ل
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن