تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813213850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشريح فعاليت‌هاي مركز تخصصي «امامت و مهدويت»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: تشريح فعاليت‌هاي مركز تخصصي «امامت و مهدويت»
گروه انديشه: مركز تخصصي «امامت و مهدويت» در سه زمينه آموزش، پژوهش و تبليغ و ارتباطات آماده ارائه خدمات به علاقه‌مندان است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، بنياد فرهنگي «موعود» در سال 1379 با موافقت مقام معظم رهبري و بنا به پيشنهاد حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي و همكاري برخي از شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي تأسيس شد.

اين بنياد در سال 1380 با هدف گسترش و تعميق فرهنگ مهدويت در سطح جامعه (به ويژه نسل جوان و فرهيخته) و تربيت مبلغ، پژوهشگر و مدرس مباحث مهدويت و به منظور تدارك پشتوانه علمي و فرهنگي براي فعاليت‌هاي فرهنگي خود و ديگران ـ با كسب مجوز از شوراي عالي حوزه علميه قم ـ مركز تخصصي «امامت و مهدويت» را در قم راه اندازي كرد.

فعاليت‌هاي اين مركز در سه بخش، آموزش، پژوهش و تبليغ و ارتباطات منحصر مي‌شود. در بخش اول فعاليت‌هاي اين مركز، دو نوع آموزش به علاقه‌مندان ارائه مي‌شود؛ نخست آموزش تخصصي ويژه طلاب حوزه عليمه است كه دانش‌پژوهان پس از قبولي در آزمون كتبي و مصاحبه علمي، طي مدت سه سال، و گذراندن 62 واحد درسي تخصصي، 14 واحد عمومي، 18 واحد پيش‌نياز، 8 واحد مطالعاتي، 8 واحد گرايش و 4 واحد پايان‌نامه در مقطع سطح 3 حوزه (كارشناسي ارشد) فارغ‌التحصيل مي‌شوند. تاكنون بيش از 200 نفر در اين مركز پذيرش و 120 نفر، فارغ‌التحصيل شدند.

نوع دوم آموزش در اين مركز، آموزش كوتاه مدت است. به منظور گسترش و تعميق فرهنگ مهدويت در جامعه و پاسخ‌گويي به نيازهاي فكري و اعتقادي آن و مقابله با شبهات و انحرافات، مباحث مهم مهدويت در سطوح مختلف به صورت حضوري، مكاتبه‌اي و مجازي آموزش داده مي‌شود.

آموزش حضوري اين مركز تا به حال در بيش از 200 مركز حوزوي، دانشگاهي، نظامي و... اجرا شده است و افراد زيادي اين دوره را گذرانده‌اند. اين مركز آماده برگزاري اين دوره براي عموم علاقه‌مندان است. در بخش آموزش مكاتبه‌اي نيز علاقه‌مندان مي‌توانند با تماس و ثبت‌نام تقاضاي خود را براي گذراندن اين دوره اعلام كرده تا جزوات و كتاب‌هاي آموزشي را به همراه نوار كاست و سي دي دريافت كنند.

با توجه به گسترش فناوري اطلاعات، مدرسه مجازي مهدويت نيز در دو سطح عمومي، شامل مباحث آموزشي كوتاه مدت و نيمه تخصصي، شامل برخي از عناوين تخصصي مهدويت و پاسخ به شبهات راه‌اندازي شده است. هم‌چنين دوره‌هاي ويژه‌اي براي اقشار مختلف مانند؛ دانشجويان، اساتيد و... برگزار مي‌شود. تاكنون بيش از 40 هزار نفر در بخش كوتاه مدت در اين مركز ثبت‌نام كرده و آموزش ديده‌اند. علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در دوره‌هاي آموزش مجازي مي‌توانند به نشاني www.mahdaviat.net و www.imammahdi-s.com مراجعه كنند.

اين مركز به منظور ايجاد زمينه‌هاي مناسب جهت پژوهش در موضوعات گوناگون مهدويت فعاليت‌هايي را به اين قرار در دستور كار خود قرار داده است؛ پژوهش‌هاي كلان در عرصه مهدويت، شناسايي و طرح عرصه‌هاي جديد پژوهش، ارائه مشاوره در زمينه پايان‌نامه‌هاي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا و ديگر تحقيقات حوزوي و دانشگاهي، رشد توان‌مندي علمي دانش‌پژوهان مركز تخصصي مهدويت، تشكيل گروه‌هاي تخصصي پژوهشي در عرصه‌هاي مختلف (نظير نقد آثار غرب درباره آخرالزمان و...) بررسي و نقد رسانه‌ها (صدا و سيما و مطبوعات) به همراه ارائه پيشنهادها و موضوعات كارشناسي، جهت ارتقاي كمي و كيفي برنامه‌ها و شناساندن آسيب‌ها.

هم‌چنين اين مركز جهت گسترش و نشر فرهنگ صحيح مهدويت و تعميق آن در سطوح مختلف جامعه در زمينه اعزام مبلغ و كارشناس، كانون‌هاي دانشجويي، مسابقات، ارتباط با رسانه‌ها، توليد نرم‌افزار و ابزار صوتي و تصويري، غنابخشي جشن‌هاي نيمه شعبان و نهم ربيع‌الاول نيز فعاليت مي‌كند.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن