تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815363566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به 10 غرفه فعال مجازي در نمايشگاه چهارمين همايش بين المللي دكترين مهدويتحضور فعالان مجازي فرصتي براي گسترش مفاهيم مهدوي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نگاهي به 10 غرفه فعال مجازي در نمايشگاه چهارمين همايش بين المللي دكترين مهدويتحضور فعالان مجازي فرصتي براي گسترش مفاهيم مهدوي
گروه وبلاگ و IT: نمايشگاه چهارمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت كه در حاشيه اين همايش بر‌پاشده بود، شاهد حضور 10 مؤسسه فعال در حوزه مجازي مهدويت بود.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، چهارمين همايش بين المللي دكترين مهدويت به مدت دو روز در تهران، با حضور 98 ميهمان خارجي، از 29 كشور جهان برگزار شد و در آن، بيش از 30 مقاله برتر همايش در كميسيون‌هاي تخصصي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

از ديگر فعاليت‌هاي مهم اين همايش بين‌المللي برپايي نمايشگاهي از موسسات و نهاد‌هاي فعال در حوزه مهدويت بود كه در اين بين شاهد حضور 10موسسه فعال در حوزه مجازي مهدويت بوده‌ايم.

در اين گزارش به معرفي اجمالي اين مؤسسات و محصولات ارائه شده در اين غرفه‌ها خواهيم پرداخت.

مركزجهاني آل البيت با حضور در نمايشگاه چهارمين همايش بين المللي دكترين مهدويت، به صورت تخصصي در قالب‌هاي مختلف از جمله نرم‌افزار، بروشور، عكس و كتاب موضوع مهدويت را مورد بررسي قرار داد.

مركز جهاني آل‌البيت از سال 1372 فعاليت خود را آغاز كرده و تاكنون در زمينه تخصصي مهدويت فعاليت‌هاي قابل توجهي انجام داده است.

مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي نيز با ارائه نرم‌افزارها و مقالات تخصصي علوم اسلامي و علوم انساني در دو سطح حوزوي و عمومي در نمايشگاه چهارمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت حضور فعال يافته بود.

اين مركز تعدادي از محصولات خود را به عنوان نمونه در غرفه خود قرار داده كه به عنوان نمونه مي‌توان به «نورالانوار2» و «نورالجنان» اشاره كرد.

مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي در زمينه پايگاه‌هاي اينترنتي نيز فعاليت‌هاي شايان توجهي انجام داده است كه پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني حوزه، پايگاه مجلات تخصصي نور و كتابخانه ديجيتالي نور از آن جمله است.

مركز تحقيقات رايانه حوزه علميه اصفهان نيز كه از ديگر شركت‌كنندگان در اين نمايشگاه است با تحقيق و پژوهش پيرامون ائمه اطهار (عليهم السلام) نرم‌افزارهاي چندرسانه‌اي، كتاب‌هاي موضوعي و غيره منتشر مي‌كند.

اين مركز از سال 71 تحقيقاتي را پيرامون ائمه اطهار (عليهم السلام) انجام مي‌دهد كه بازتاب اين تحقيقات در قالب پايگاه‌هاي اينترنتي، نرم‌افزارهاي چندرسانه‌اي و كتاب‌هاي موضوعي منتشر و در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.

تعدادي از نرم‌افزارهاي اين مركز مي‌توان به ياد ياران، به سوي حقيقت و طنين وحي اشاره كرد.

مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر(عج) از سال 72 فعاليت خود را آغاز كرده و تلاش‌هاي خود را در زمينه مهدويت و در قالب‌هاي مقاله، پايگاه‌هاي اينترنتي، پژوهشكده، كتابخانه و غيره انجام مي‌دهد.

مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج) از سال 72 فعاليت خود را آغاز كرده و تلاش‌هاي خود را در زمينه مهدويت و در قالب‌هاي مقاله، پايگاه‌هاي اينترنتي، پژوهشكده، كتابخانه و غيره انجام مي‌دهد.

در غرفه اين مؤسسه در چهارمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت، محصولي براي فروش وجود ندارد، اما خدمات ارائه شده توسط اين مؤسسه قابل توجه است؛ فعاليت‌هايي چون مدرسه كلام و عقايد، مجمع هنري تصوير زمان، كانون گفتمان و مطالعات اديان، شبكه جهاني اطلاع‌رساني امام المهدي (عج)، كتابخانه تخصصي مهدويت و مؤسسه بهار قلوب جهت انتشار بين‌المللي و آثار مهدويت.

مديريت سايت خبري ظهور نيوز كه به بررسي اخبار مذهبي مي‌پردازد نيز از ديگر فعاليت‌هاي اين مؤسسه است.

خبرگزاري آينده روشن، معاونت آموزش مؤسسه آينده روشن، غرفه سمفوني انتظار موعود، جشنواره فرهنگي آينده روشن و دبيرخانه چهارمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت از مجموعه غرفه‌هاي مؤسسه آينده روشن در چهارمين همايش بين المللي دكترين مهدويت بود.

مؤسسه آينده روشن نيز در كنار ديگر مؤسسات، مجامع و گروه‌ها، محصولات و خدمات خود را در غرفه‌هاي مختلفي ارائه مي‌داد.

غرفه‌هاي مؤسسه آينده روشن به عنوان برگزاركننده همايش دكترين مهدويت با استقبال بسيار خوبي مواجه شده است و گستره عظيم مباحث پوشش داده شده توسط بخش‌ها و قالب‌هاي مختلف اين مؤسسه توانسته است نظر جوانان، نوجوانان و كودكان را جلب كند.

پژوهش در رابطه با مهدويت، آخرالزمان و صهيونيسم، بررسي اسلام ستيزي و ارتقاي سطح بينش و دانش عمومي از جمله فعاليت موسسه آرماگدون است كه در نمايشگاه چهارمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت حضور داشت.

در غرفه مؤسسه فرهنگي آرماگدون، محصولات ويژه‌اي ديده نمي‌شد اما فعاليت‌هاي اين مؤسسه در زمينه تخصصي مهدويت باعث شده است كه در چهارمين همايش دكترين مهدويت به خوبي حاضر شود.

اين مؤسسه فعاليت خود را از سال 85 آغاز كرده است و هدف خود را موضوعات مهدويت، آخرالزمان، صهيونيسم، بررسي اسلام‌ستيزي و ارتقاي سطح بينش و دانش عمومي انتخاب كرده است.

مؤسسه فرهنگي آرماگدون در غرفه خود در همايش دكترين مهدويت، فعاليت خود را براي بازديدكنندگان تشريح مي‌كند و بروشورهاي معرفي مؤسسه خود را به آنها اهدا مي‌كند.

اين مؤسسه با فعاليت‌هايي چون برگزاري جلسات نقد بازي‌هاي رايانه‌اي، برگزاري اردوهاي تخصصي چون نگين زمان و مسابقات سراسري و اينترنتي سعي در نشر فرهنگ مهدوي دارد.

گروه نرم‌افزاري كوثر با توليد گسترده محصولات نرم افزاي در حوزه هاي متختلف، از بازي‌هاي رايانه‌اي براي كودكان تا آموزش تخصصي قرآن و غيره فعاليت مي‌كند.

غرفه اين گروه نرم‌افزاري مجموعه‌اي از لوح‌هاي فشرده در موضوعات قرآن و اهل بيت است.

اين گروه نرم‌افزاري با توليد بازه گسترده‌اي از محصولات، اعم از باز‌هاي رايانه‌اي براي كودكان تا آموزش‌هاي تخصصي قرآني سعي در دادن پاسخ به نيازهاي كودك، نوجوان و جوان امروز جامعه ما دارد و به عنوان نمونه از كارهاي اين گروه مي‌توان به آموزش تجويد، آموزش روخواني، باز‌ي‌هاي رايانه‌اي و مجموعه‌هاي مداحي اشاره كرد.

مؤسسه نرم‌افزاري منهاج با ارائه لوح‌هاي فشرده‌اي هم‌چون ساقي، اشك‌ دل، بيرق، حبيب و غيره سعي در ترويج فرهنگ ائمه اطهار (عليهم السلام) دارد.

نرم‌افزارهاي عرضه شده در غرفه مؤسسه نرم‌افزاري منهاج، به موضوع اهل‌بيت و اكثراً مداحي‌هاي مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام) اختصاص دارد.

اين مؤسسه نرم‌افزاري با ارائه لوح‌هاي فشرده‌اي هم‌چون ساقي، اشك‌ دل، بيرق، حبيب و غيره سعي در ترويج فرهنگ ائمه اطهار (عليهم السلام) دارد.

از آن‌جا كه نرم‌افزارهاي مداحي و مولودي مداحان ائمه اطهار در بين جوانان طرفدارهاي زيادي دارد، اين غرفه در نمايشگاه با استقبال خوبي رو به رو شده بود.

محصولات مؤسسه «ريحان» در موضوعات پيامبران، قرآن و ائمه اطهار است كه همگي به صورت فيلم‌هاي كارتوني، نرم‌‌افزارهاي چندرسانه‌اي و بازي‌هاي ويژه كودكان طراحي شده‌اند.

غرفه نشر الكترونيك «ريحان» مسلماً براي كودكان جذاب خواهد بود؛ چراكه حدود 10 سالي است كه اين مؤسسه در حوزه كودك و نوجوان فعاليت مي‌كند.

محصولات مؤسسه «ريحان» در موضوعات پيامبران، قرآن و ائمه اطهار است كه همگي به صورت فيلم‌هاي كارتوني، نرم‌‌افزارهاي چندرسانه‌اي و بازي‌هاي ويژه كودكان طراحي شده‌اند.

اين مؤسسه در سال‌هاي گذشته هم در اين همايش داراي غرفه بوده و محصولات خود را در اين همايش عرضه مي‌كند.

دفتر توسعه وبلاگ‌ ديني نيز با هدف آموزش و ارتقاي دانش وبلاگ و وبلاگ‌نويسان در چهارمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت داراي غرفه و پاسخگوي سؤالات جوانان وبلاگ‌نويس بود.

اين دفتر كه از طرف تعدادي از وبلاگ‌نويسان طلبه افتتاح شده است در مدت كوتاهي توانسته توفيقات خود را كسب كند.

اگرچه محصولي براي عرضه در غرفه اين دفتر وجود ندارد، استقبال جوانان و نوجوانان از غرفه اين دفتر تاكنون بسيار چشمگير بوده است.

از فعاليت‌هاي اخير اين دفتر، مي‌توان به اردوي «نگين زمان» كه با همكاري مؤسسه آينده روشن برگزار شد، اشاره كرد.

دفتر توسعه وبلاگ‌ ديني با هدف آموزش و ارتقاي دانش وبلاگ و وبلاگ‌نويسان در چهارمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت داراي غرفه است و پاسخگوي سؤالات جوانان وبلاگ‌نويس.

همراه با برگزاري اختتاميه چهارمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت، با سخنراني علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در محل سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي اين نمايشگاه‌ نيز به كار خود ‌پايان داد.

حضور موسسات توليدكننده و فعال در فضاي مجازي در اينگونه نمايشگاه‌ها كمكي بزرگ به نزديكي مخاطب با اينگونه محصولات است و راه‌ي مؤثر در افزايش سهم دين در سبد تفريحي و فرهنگي خانواده‌هاي ايراني است.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن