تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806637731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رفاه و آسايش در عصر ظهور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رفاه و آسايش در عصر ظهور
خبرگزاري فارس: در عصر طلايي ظهور حضرت حجت(عج)، مشكلات اقتصادي جامعه‏ي بشري در سطح كلان حل خواهد شد. رفاه و آسايش پديد خواهد آمد و عوامل سلطه بر فكر و فرهنگ و اقتصاد از بين خواهد رفت و با زدودن فقر و تهيدستي، زمينه‏ي رشد و تكامل مادي و معنوي انسان‏ها فراهم خواهد شد.


بخش قابل ملاحظه‏اي از جرم و جنايات، ناشي از فقر و تنگدستي است؛ چرا كه فقر و تنگدستي «به دين و ايمان انسان لطمه مي‏زند، عقل را از كار انداخته، قوت و قدرت تشخيص درست را از او مي‏گيرد و باعث كدورت و دشمني مي‏شود.»

حضرت علي(ع) فقر را به مرگ بزرگ تشبيه نموده و به فرزندش اين گونه توصيه مي‏كند: «انساني كه در پي كسب معيشت خود است را ملامت مكن، زيرا در فقر و تهيدستي، خطاهاي او، زياد مي‏شود. اي فرزندم! فقير حقير است، سخن او شنيده نمي‏شود و مقام او، شناخته نمي‏گردد، شخص فقير، اگر راستگو باشد، دروغگويش خوانند و اگر زاهد باشد و پرهيزگار، او را نادان گويند. فرزندم هر فردي كه به فقر مبتلا شود، به چهار خصلت نيز مبتلا شود: سستي در يقين، كاستي در عقل، رقت و سستي در دين و كم شدن حيا در صورت، پس پناه به خداي متعال از فقر».

صبر و تحمل در برابر مشكلات و تنگناهاي اقتصادي از ناحيه‏ي افراد معمولي جامعه، كاري است بس مشكل، اكثريت جنگ‏ها و ناهنجاري‏هايي كه در سطح كشورها و جوامع انساني به وجود مي‏آيد، مشكلات و نزاعهاي خانوادگي، عدم ازدواج جوانان و تن دادن به بي‏عفتي، دزدي و تجاوز... به خاطر فقر، محروميت و تهيدستي است. شخص فقير و تهيدست اگر از راه‏هاي مشروع و قانوني براي رفع نيارهاي طبيعي خود، روزنه‏اي پيدا نكند، به ناچار دست به دزدي، تجاوز و كلاهبرداري و... خواهد زد. اگر در پرونده‏هاي سارقين مسلح و حرفه‏اي هم دقت شود؛ اين نكته ديده مي‏شود كه اكثرا در مراحل اوليه و ابتدايي براي رفع نيازهاي ضروري خود، اقدام به دزدي و كلاهبرداي نموده‏اند، ولي با تكرار آن، رفته رفته به دزدان حرفه‏اي و خطرناك، تبديل شده‏اند و اين كلام زيباي پيامبر گرامي اسلام(ص) است كه: «فقر موجب روسياهي انسان در دنيا و آخرت مي‏شود». و در جاي ديگر از شر كفر و فقر، به خداي خود پناه

مي‏برد و مي‏فرمايد: «فقر انسان را در آستانه كفر قرار مي‏دهد». از حضرت اباذر، تربيت شده در مكتب پيامبر اسلام(ص) نيز نقل شده است كه: «از كسي كه غذا در منزلش پيدا نمي‏شود، تعجب مي‏كنم كه چگونه شمشيرش را بر مردم نمي‏كشد».

مبارزه اسلام با فقر

دين مقدس اسلام براي قطع و نابودي ريشه‏هاي فقر و محروميت، كه مايه‏ي بسياري از ناهنجاري‏هاي اجتماعي و اخلاقي مي‏باشد، راهكارهاي اقتصادي را در دستور كار قرار داده است. از قبيل تشويق و ترغيب به كار و كوشش، دوري از سستي و تنبلي، اخذ ماليات و توزيع عادلانه‏ي آن در بين افراد فقير و بي‏بضاعت... تا از اين طريق، جلوي نظام‏هاي طبقاتي را مسدود نمايد و از فقرا و مستمندان دستگيري كرده باشد.

به راستي اگر روزي ماليات اسلامي، خمس و زكات... به صورت كامل اخذ و جمع‏آوري شود و در بين فقرا و مستمندان واقعي، به گونه‏ي عادلانه تقسيم و توزيع شود، چه انقلاب عظيم اقتصادي به وقوع خواهد پيوست، آيا باز هم فقير و نيازمندي باقي خواهند ماند كه به خاطر فقر و فلاكت، به مال و ثروت ديگران، چشم دوخته و در گوشه و كنار اجتماع، اقدام به دزدي تجاوز بنمايد و با اعمال خلاف قانون و رواج بي‏عفتي... چهره‏ي اجتماع انساني را مخدوش نموده، نظم، آسايش و امنيت اجتماعي را سلب كند؟ جواب قطعا منفي است، لذا امام صادق(ع) مي‏فرمايد: «اگر همه مردم زكات اموال خود را بپردازند مسلمان فقير و نيازمندي نخواهد ماند. و مردم فقير، محتاج، گرسنه و برهنه نمي‏شوند مگر به خاطر گناه ثروتمندان».

رفاه و آسايش در عصر ظهور

آن‏چه از روايات استفاده مي‏شود اين است كه در عصر طلايي ظهور حضرت حجت(عج)، مشكلات اقتصادي جامعه‏ي بشري در سطح كلان حل خواهد شد. رفاه و آسايش پديد خواهد آمد و عوامل سلطه بر فكر و فرهنگ و اقتصاد از بين خواهد رفت و با زدودن فقر و تهيدستي، زمينه‏ي رشد و تكامل مادي و معنوي انسان‏ها فراهم خواهد شد، احاديث و رواياتي كه رونق اقتصادي در عصر ظهور را بيان مي‏كند، فراوان است، لذا به چند دسته از اين روايات اشاره مي‏شود:

الف. نزول بركات آسماني
محصولات كشاورزي عمده‏ترين عنصر در رونق اقتصاد جوامع بشري محسوب مي‏شود كه خود وابسته و متوقف بر نزولات آسماني و باران‏هاي مناسب فصلي است. طبق تصريح آيات و احاديث شريفه، رعايت تقوا، احكام الهي و اجراي عدالت و برابري، و رفع ستم، تبعيض و بيدادگري... نزولات آسماني را در پي خواهد داشت، لذا در سوره‏ي نوح مي‏خوانيم: «سپس گفتيم: از پروردگارتان آمرزش بخواهيد كه او آمرزنده است تا از آسمان براي شما پي در پي باران فرستد و شما را به اموال و فرزندان، مدد كند و برايتان بستان‏ها و نهرها بيافريند». و در آيه‏اي ديگر مي‏خوانيم: «اگر مردم آبادي‏ها، ايمان آورده و تقوا پيشه ساخته بودند، بركات آسمان و زمين را به روي ايشان مي‏گشوديم».

در عصر ظهور حضرت حجت(عج) با توجه به حاكميت اصل عدالت و برابري و اجراي دقيق احكام الهي بر كل جهان هستي، رحمت الهي و بركات آسماني در قالب نزول باران‏هاي مناسب فصلي، تجلّي بيشتري پيدا خواهد كرد و زمينه‏ي رشد محصولات كشاورزي فراهم خواهد شد.

از پيامبر گرامي اسلام نقل شده است كه: «امت من در زمان ظهور مهدي، به نعمت‏هايي دست مي‏يابند كه پيش از آن، در هيچ دوره‏اي دست نيافته بودند. در آن روزگار آسمان باران فراوان دهد و زمين هيچ رويدني را

در دل خود نگاه ندارد».

در جمله‏ي ديگر باز از پيامبر اكرم(ص) مي‏خوانيم: «در آخر الزمان در ميان امتم، مهدي قيام مي‏كند، خداوند كران تا كران قلمرو حكومت جهاني او را توسط باران، سيراب مي‏سازد، زمين، گياه و نبات خود را مي‏روياند، او اموال را عادلانه به مردم اعطا مي‏كند و به دامداري و دامپروري و رونق اقتصادي اهميت مي‏دهد و امت را عظمت مي‏بخشد.»

و نيز فرموده‏اند: «آب‏ها در دولت مهدي، فراوان مي‏شود و زمين بركات خود را چندين برابر مي‏كند.»

حضرت علي(ع) نيز راجع به رونق اقتصادي در عصر ظهور و نزول بركات آسماني در آن دوره‏ي طلايي مي‏فرمايد: «چون قائم قيام كند، آسمان چنان كه بايد، باران بارد و زمين گياه روياند... به گونه‏اي كه زن از عراق در آيد و تا شام برود و جز بر زمين‏هاي سرسبز گام ننهد...».

ب. آباداني زمين و استخراج منابع
در عصر ظهور حضرت حجت(عج) از يك طرف با اجراي احكام و استقرار نظام عدالت و برابري، و نابودي ظلم، ستم و تبعيض و بي عدالتي در تمامي چهره و ابعادش، زمين نيز بركات «منابع و ذخاير» خود را بدون هيچ گونه امساكي عرضه خواهد كرد. و از طرف ديگر با پيشرفت علوم و فنون، كشاورزي و دامداري نيز رونق گرفته و محصولات‏شان چندين برابر خواهد شد. با توسعه‏ي علم و دانش، تمامي منابع و ذخاير رو زميني و زير زميني، شناسايي و كشف شده همه و همه دست به دست هم خواهند داد و در جهت تأمين رفاه و آسايش انسان، در آن عصر طلايي و رؤيايي بسيج و استخدام خواهند شد.

در حديثي راجع به عصر ظهور مي‏خوانيم: «انسان در عصر حاكميت جهاني حضرت مهدي، هر آنچه از انواع دانه‏هاي زراعي بر زمين بيفشاند، هفتصد برابر، برداشت مي‏كند همان‏گونه كه خداي متعال در قرآن كريم فرموده

است: «مثل آنان كه مال‏شان را در راه خدا انفاق كنند، به مانند دانه‏اي است كه از يك دانه، هفت خوشه برويد و در هر خوشه‏اي صد دانه باشد، و خداوند براي هر كس كه بخواهد مي‏افزايد».

در جاي ديگري مي‏خوانيم: «حكومت او، شرق و غرب جهان را فرا مي‏گيرد و گنج‏هاي زمين، براي او ظاهر مي‏شود و در سرتاسر جهان، جاي ويراني باقي نخواهد ماند، مگر اينكه آن را آباد خواهد ساخت».

در عصر ظهور حضرت مهدي(عج) با كشف منابع و ذخاير زميني و توزيع عادلانه‏ي آن، درآمد سرانه‏ي آحاد جامعه، بالا رفته و با رفع نيازهاي افراد، فقر و تهيدستي، از كل جهان، رخت بر برسته، غنا و بي‏نيازي تحقق عيني پيدا خواهد كرد. لذا از حضرت علي(ع) نيز نقل شده است كه: «زمين آن‏چه در اعماق خويش دارد، براي او، بيرون دهد و همه امكانات و بركات خويش را در اختيار او گذارد.» امام باقر(ع) نيز مي‏فرمايد: «زمين براي قايم ما در هم پيچيده مي‏شود... و در روي زمين جاي ناآبادي باقي نمي‏ماند.»

ج. اخذ ماليات و استرداد ثروت‏هاي غصبي:
از جمله‏ي اقدامات و برنامه‏هاي اقتصادي حكومت حضرت مهدي (عج) كه نقش مؤثري در ايجاد رفاه و آسايش اقتصادي و خشكاندن ريشه‏هاي فقر و محروميت در كل جهان دارد؛ اخذ ماليات اسلامي و توزيع عادلانه‏ي آن، در بين افراد مستمند، عليل و بيمار و مستحق خواهد بود. آن‏گونه كه در روايات آمده است، تاركين ماليات اسلامي و مانعين از پرداخت زكات، مجازات سنگيني در انتظارشان خواهد بود. لذا در روايتي مي‏خوانيم: «خون دو كس در اسلام هدر است، ولي اين حكم را كسي اجرا نمي‏كند تا حضرت قايم(عج) قيام كند، يكي خون مرد زن‏دار زناكار است كه آن حضرت او را سنگسار مي‏كند و ديگر خون كسي است كه از پرداخت زكات خودداري مي‏كند. حضرت مهدي(عج) گردن او را خواهد زد.»

در عصر ظهور، ماليات اسلامي به صورت دقيق، جمع‏آوري و كاملاً عادلانه توزيع و تقسيم مي‏گردد و نظام طبقاتي حاكم قبل از ظهور، نابود گرديده و جامعه‏اي مبتني بر معيارهاي اسلامي و انساني، به وجود خواهد آمد. جامعه‏اي كه در آن، با نفي تبعيض و بي‏عدالتي، همه از امكانات رفاهي، بهره‏مند خواهند شد. در عصر حكومت حضرت مهدي(عج) حقوق غصب شده‏ي انسان‏هاي مظلوم، حتي اگر در زير دندان‏هاي انسان‏هاي ظالم و ستمگر هم باشد، گرفته شده و به صاحبان اصلي آن، مسترد خواهد شد.

بذل و بخشش‏هاي خود سرانه و غاصبانه‏اي كه قبل از ظهور صورت مي‏گيرد. و عده‏اي از طريق رفاقت و پارتي‏بازي به نان و نوايي مي‏رسند، در دوره‏ي حكومت حضرت مهدي(عج)، اين اموال و اراضي به صاحبان اصلي آن برگردانده خواهد شد و نظام‏هاي ظالمانه و غاصبانه‏ي حاكم فعلي بر جهان، نابود خواهد گرديد. لذا از امام صادق(ع) نقل شده است كه: «هنگامي كه قايم آل محمد(ص) قيام كند، قطايع از ميان مي‏رود و ديگر اقطاعي در ميان نخواهد بود». قطايع، زمين‏هايي از اراضي خراجي است كه از راه امتياز، به نزديكان حكّام و سلاطين؛ داده مي‏شود و اين گونه بذل و بخشش‏هاي خود سرانه، موجب تشكيل طبقه‏ي ممتاز در جامعه مي‏گردد.

آري! حضرت حجت(عج) با قاطعيت و نظارت دقيق، جريان اقتصادي جامعه‏ي بشري را، سر و سامان مي‏دهد، تمام ثروت‏ها و ذخاير زيرزميني و روزميني كه در اختيارش قرار مي‏گيرد، به صورت عادلانه؛ تقسيم و توزيع نموده، جلوي فعاليت‏هاي خود سرانه و آزمندانه‏ي زراندوزان دنياطلب را مي‏گيرد و از چپاول ثروت‏هاي مردمي و مكيدن خون انسان‏هاي مظلوم و مستضعف، توسط افراد زالوصفت و فرصت طلب، جلوگيري نموده و عوامل اصلي فقر، محروميت و كمبود را از ميان بر مي‏دارد.

از امام باقر(ع) نقل شده است كه: «همه‏ي اموال جهان در نزد مهدي گرد آيد، آنچه در دل زمين است و آنچه بر روي زمين، آنگاه حضرت مهدي به مردم بگويد: بياييد و اين اموال را بگيريد. اينها، همان چيزهايي است كه براي به دست آوردن آن، قطع رحم كرديد. و نزديكانتان را رنجانيديد، خون‏هاي بناحق ريختند و مرتكب گناهان شديد، بياييد و بگيريد».

در جاي ديگري مي‏فرمايد: «مهدي در سال دو بار. به مردم مال بخشد و در ماه دو بار امور معيشت بر آنان دهد... تا نيازمندي به زكات، باقي نماند، و صاحبان زكات؛ زكاتشان را نزد محتاجان آورند، و ايشان نپذيرند، پس آنان زكات خويش در كيشه‏هاي نهاده در اطراف منازل و خانه‏ها بگردند تا محتاجي را پيدا كند، و مردم بيرون آيند و گويند: ما را نيازي به پول شما نيست... پس دست بخشش گشايد چنان كه تا آن روز كسي آنچنان بخشش اموال نكرده باشد».

د. اجراي عدالت اجتماعي:
از ويژگي‏هاي منحصر به فرد دوران حكومت‏هاي مهدي(عج) كه در احاديث و روايات معصومين(ع) فراوان ذكر شده و مورد تأكيد و توجه قرار گرفته است، استقرار عدالت اجتماعي در تمام زواياي زندگي جامعه‏ي بشري از جمله عدالت در تقسيم بيت‏المال و توزيع ثروت‏هاي ملي و مردي؛ مي‏باشد. تعبير «يملأ الارض قسطا و عدلدً كما ملئت ظلما و جورا» تعبير آشنايي است كه از طرق مختلف، در ده‏ها حديث كه دوران طلايي و زندگي‏ساز عصر ظهور را ترسيم مي‏كنند؛ آمده است. در پرتو اصل محبوب عدالت اجتماعي است كه نابساماني‏هاي سياسي، ستم اجتماعي و ظلم اقتصادي كه زايده‏ي نظام ظالمانه‏ي تبعيض، ستم و بي‏عدالتي است، سامان مي‏يابد.

طبق حديث شريفي از امام صادق(ع) لطافت و نسيم زندگي‏ساز عدالت اجتماعي در عصر ظهور، تا اقصي نقاط جهان و

زواياي ناپيداي منازل و خانه‏هاي مردم نفوذ كرده، مأمن و مسكن آنان را گرما و حرارت ويژه‏اي خواهد بخشيد.» و در پرتو گرما و لطافت عدالت اجتماعي و بستر مناسب آن عصر و زمان است كه دين و دنياي مردم؛ حيات انساني و زندگي معنوي جوامع بشري؛ سر و ساماني گرفته و همه چيز، جان تازه‏اي خواهند گرفت.

فراهم آوردن رفاه و آسايش و ايجاد شرائطي كه در آن؛ آحاد جامعه‏ي جهاني، كتاف زندگي داشته و اضطراب و نگراني، از اين ناحيه، احساس نكنند. در سرلوحه‏ي برنامه‏هاي كاري حكومت حضرت مهدي(عج) قرار دارد. حضرت با توزيع عادلانه‏ي بيت‏المال و درآمدها و نظارت دقيق به دستگاه‏هاي اجرايي و اقتصادي حكومت، زمينه‏ي لازم، براي رفاه و آسايش همگاني را فراهم خواهند كرد. به گونه‏اي كه ساكنان آسمان‏ها و زمين، از شرائط به وجود آمده، راضي و خشنود خواهند شد.

ابوسعيد خدري مي‏گويد: «پيامبر(ص) فرمود: به مهدي بشارت‏تان مي‏دهم. او به هنگام اختلاف مردمان، از ميان امت من ظهور خواهد كرد و ساكنان آسمان‏ها و زمين از او خشنود خواهند شد. او مال را درست درست تقسيم مي‏كند. مردي پرسيد: درست درست چيست؟ فرمود: ميان همه به صورت مساوي در حديث ديگري مي‏خوانم كه: مهدي(عج) ميان مردم، در تقسيم اموال، به مساوات رفتار، مي‏كند به طوري كه ديگر نيازمند و محتاجي يافت نمي‏شود».

از مجموع آيات و روايات در خصوص عصر ظهور، به اين باور استنباط مي‏رسيم كه با حاكميت نظام عدالت گستر آن حضرت، و نزول بركات آسمان‏ها و زمين و نظارت دقيقت بر امور اقتصادي، معضل بزرگ فقر و محروميت كه مؤثرترين عامل در بروز ناهنجاري‏هاي اجتماعي، به حساب مي‏آيد، از جامعه‏ي بشري بر چيده خواهد شد. و با ايجاد رفاه و آسايش موعود، پديده‏هاي دزدي، تجاوز، بي‏عفتي، رشوه و اختلاس كه

مولود ناميمون فقر و تهيدستي است، از بين رفته، ترس، نگراني اضطراب و ناامني، جايش را به محيط صلح، صفا، صميميت و امنيت خواهد داد.

در آخر دو نكته‏ي مهم و اساسي را يادآور مي‏شويم:
الف: اگر راه‏كارهاي مطرح شده‏ي عصر ظهور، در شرائط فعلي نيز، رعايت شود، يقينا خيلي از مشكلات و نارسايي‏هاي فعلي از جمله مشكلات اقتصادي جهان، مرتفع خواهد شد. و فاصله‏هاي عميق و آزار دهنده‏ي طبقاتي از بين خواهد رفت. زيرا اگر در دنياي متمدن و صنعتي امروز كه اكثريت جمعيت جهان را انسان‏هاي گرسنه و برهنه تشكيل مي‏دهند علت آن كمبود امكانات اقتصادي و فقدان ابزار و وسايل رفاهي نيست بلكه زاييده و معلول نظام ظالمانه‏اي است كه فعلاً بر جهان حكومت مي‏كند. نظام ظالمانه‏ي استضعاف و استكباري كه در سايه‏ي آن، عده‏اي بر توسن مراد خويش نشسته‏اند، غرق و در تنعمات و افراط در لذائذ، آنان را به گونه‏اي مست و مغرور ساخته است كه دنيا را براي تاخت و تاز و جولان خويش، كوچك و محدود مي‏بينند و هيچ‏گونه مانعي را در برابر خواسته‏هاي خويش احساس نمي‏كنند.

در طرف ديگر عده‏ي كثيري از انسان‏هاي فقير و بي‏بضاعت كه حتي از تأمين مايحتاج اوليه خويش، عاجز و ناتوان هستند، صحنه‏هاي رقت‏انگيزي را ايجاد كرده‏اند كه تماشاي آن، دل هر انسان منصفي را به درد مي‏آورد. به جرأت مي‏توان گفت يكي از عمده‏ترين علل و عوامل تراژدي تلخ دردناك انساني معاصر، تبعيض و بي‏عدالتي است كه اگر روزي اين دوگانگي محو و نابود شود و عدالت و برابري، جايش را بگيرد، يقينا اوضاع و احوال انسان و جهان، دگرگون خواهد شد.

ب: تأمين رفاه و آسايش در عصر ظهور، بدين معني نيست كه انسان،گل سرسبد

هستي، خليفه‏ي خدا در زمين، بسان حيوانات وحشي، بدون مانع و رادعي، سرگرم لهو و لعب شده و به عيش و نوش بپردازد. منزلت و جايگاه رفيع انساني خويش را فراموش كند. زيرا چنين تلقي و رويكردي، نه تنها با هدف خلقت انسان سازگاري ندارد، بلكه در زاويه‏ي كاملاً مخالف آن قرار دارد. و هدف آن است كه انسان در فضاي سالم به وجود آمده، بدون داشتن مشكلات جانبي، بتواند روح و روان خويش را در اقيانوس بي‏كران معارف الهي و انساني، صيقل دهد. راه سعادت و رستگاري را با دقت و سرعت بيشتري طي كند. و در نهايت، لياقت و شايستگي راه‏يابي در جوار حق را به دست آورد.
............................................................................................
منبع:‌ ماهنامه پاسدار اسلام، شماره 309
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن