تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813009638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيشترين زنان مبتلا به سرطان سينه در كشور 40 تا 45 ساله هستند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: دبير ششمين كنگره بين‌المللي سرطان سينه:
بيشترين زنان مبتلا به سرطان سينه در كشور 40 تا 45 ساله هستند

خبرگزاري فارس: دبير ششمين كنگره بين‌المللي سرطان سينه گفت: زنان كشور ما بيشتر بين 40 تا 45 سالگي به سرطان سينه مبتلا مي‌شوند؛ عدم انجام غربالگري سراسري سرطان سينه در كشور، يكي از عواملي است كه توسط آن سرطان سينه در مراحل پيشرفته‌ تشخيص داده مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، حميدرضا ميرزايي امروز در حاشيه برگزاري ششمين كنگره بين‌المللي سرطان سينه در جمع خبرنگاران با بيان اينكه سرطان سينه عوارض زيادي را به همراه دارد، اظهار داشت: از دست دادن توانايي‌هاي اجتماعي بيمار و ضرورت مراقبت افراد خانواده از بيمار، از جمله مشكلات بيماران سرطاني به شمار مي‌رود.

وي تدوين راهنماي درمان در سراسر كشور، غربالگري و ايجاد تيم مناسب درمان در همه شهرها را از جمله نكاتي دانست كه بايد در برنامه‌ريزي كشوري براي درمان بيماران مبتلا به سرطان سينه مورد توجه قرار گيرد.

اين متخصص كلينيكال آنكولوژي ادامه داد: عدم راهنمايي كامل درمان سرطان سينه و نبود زمينه مناسب براي درمان تيمي مبتلايان به اين نوع از سرطان از عوامل سردرگمي مبتلايان به اين بيماري به شمار مي‌رود كه بايد درمان مؤثرتر براي اين دسته از بيماران در برنامه‌ريزي كشوري انجام شود.

ميرزايي اضافه كرد: مبتلايان به سرطان سينه بايد در تمامي مراحل درمان زير نظر "اپاتولوژي آنكولوژي، راديولوژي، پيدميولوژي ژنتيك و جراحان تشخيصي و درماني " مورد بررسي قرار گيرند البته بيماران مبتلا به سرطان سينه زماني مي‌توانند به خوبي درمان شوند كه اين تخصص‌ها در كنار هم به درمان بيمار بپردازند اما در حال حاضر اين گروه‌ها تنها در چند مركز درماني محدود به صورت تيمي به درمان بيماران مي‌پردازند.

دبير ششمين كنگره سرطان سينه، سن ابتلا به اين سرطان در كشور را 5 تا 10 سال كمتر از ديگر كشورها بيان كرد و ادامه داد: زنان كشور ما بيشتر بين 40 تا 45 سالگي به سرطان سينه مبتلا مي‌شوند؛ عدم انجام غربالگري سراسري سرطان سينه در كشور، يكي از عواملي است كه توسط آن سرطان سينه در مراحل پيشرفته‌ تشخيص داده مي‌شود؛ در حقيقت غربالگري سرطان سينه در كشورهاي ديگر موجب شده است تا 80 درصد از اين بيماري در مراحل ابتدايي تشخيص داده ‌شود.

وي افزود: در ايران بيماري 40 تا 50 درصد از مبتلايان به سرطان سينه در مراحل ابتدايي تشخيص داده مي‌شود و صرف هزينه‌هاي زياد براي شيمي درماني، راديوتراپي و درمان‌هاي مهاجم مشكلات زيادي را براي بيماران به وجود مي‌آورد؛ براي درمان بيماران در مراحل ابتدايي به شيمي درماني نياز نيست اما در مراحل پيشرفته اين نوع درمان‌ها بايد انجام شود؛ اين در حالي است كه شيمي درماني هزينه‌هاي زياد و عوارض بسياري را براي بيمار به همراه دارد.

اين متخصص كلينيكال آنكولوژي افزود: داروهاي جديد ساخته شده براي شيمي درماني باعث شده است تا بيماران پس از استفاده از اين داروها، حالت تهوع و استفراغ نداشته باشند يا اين حالات را بسيار كمتر تجربه كنند؛ البته بيماراني كه به علت سرايت بيماري به غدد لنفاوي، شيمي درماني مي‌كنند، دچار ريزش مو مي‌شوند.

ميرزايي در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت پوشش بيمه‌اي مبتلايان به سرطان سينه خاطرنشان كرد: نبود راهنماي درماني مناسب و هزينه‌هاي بالاي داروهاي شيمي‌درماني از مشكلات بيماران سرطاني به شمار مي‌رود؛ بيشتر داروهاي مبتلايان به سرطان سينه را بيمه‌ها به خوبي پوشش مي‌دهند اما برخي داروها پوشش بيمه‌اي مناسبي را ندارند؛ از اين رو متوليان سلامت كشور بايد تمهيداتي بينديشند كه اين داروها نيز تحت پوشش بيمه قرار گيرند تا همه بيماران سرطاني از عدالت درماني برخوردار شوند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن