تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814790956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آشنايي با مودم/روتر ASUS DSL-N10 11N


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: دو روح در يك بدن



[تصویر: 1004505.jpg]

اشاره:
ابزاري كه در اين مقاله به بررسي آن خواهيم پرداخت، مودم/ روتر از شركت اسوس يعني DSL-N10 مي‌باشد. با وجود آن‌كه شباهت‌هاي زيادي مابين مدل‌هاي مختلف محصولات مودم/روتر موجود در بازار به چشم مي‌خورد، اما هر كدام داراي تركيبي از ويژگي‌ها هستند كه آن‌ها را از سايرين متمايز مي‌سازد.

زماني همه ما از سرعت‌هاي اتصال Dial-up استفاده مي‌كرديم و به شبكه‌هاي كابلي پردردسر عادت كرده بوديم. با اين‌حال، امروزه همه كاربران به‌دنبال يك اتصال پرسرعت اينترنت هستند و تعداد زيادي از آن‌ها از مودم‌هاي ADSL استفاده مي‌كنند. از سوي ديگر، كامپيوترهاي موبايل در تمام دنيا و همچنين در بازار داخلي ايران به محبوبيت بسيار بالايي دست پيدا كرده‌اند و ما را تدريجا به استفاده از سرويس‌هاي آنلاين در هر زمان و مكاني عادت مي‌دهند. اين كامپيوترها، از لپ‌تاپ‌ها گرفته تا تلفن‌هاي هوشمند از قابليت‌هاي شبكه‌سازي بي‌سيم برخوردارند. در نتيجه، اين روز‌ها در هر خانه‌اي حداقل يكي دو ابزار با قابليت شبكه‌سازي بي‌سيم وجود دارد. تمام اين عوامل باعث مي‌شوند كه يك حوزه ديگر از بازار تجهيزات بي‌سيم نيز با رشد قابل توجهي مواجه باشد. در واقع اين روزها كاربران به‌طور چشمگيري به‌سمت مودم‌/ روترهاي بي‌سيم گرايش پيدا كرده‌اند كه به ‌آن‌ها امكان مي‌دهند نيازهاي خود را به ساده‌ترين شكل ممكن برطرف سازند. در واقع اين گروه از ابزارها به شما اجازه مي‌دهند كه شبكه‌سازي خانگي (بي‌سيم و كابلي) خود را مديريت كرده، اتصال اينترنت باند پهن را به‌دست آورده و رسانه‌ها و فايل‌هاي خود را روي ابزارهاي مختلف به اشتراك بگذارند.


ابزاري كه در اين مقاله به بررسي آن خواهيم پرداخت، در اين گروه قرار مي‌گيرد. در واقع ما اين بار به سراغ يك مودم/ روتر از شركت اسوس يعني DSL-N10 رفته‌ايم. با وجود آن‌كه شباهت‌هاي زيادي مابين مدل‌هاي مختلف محصولات مودم/روتر موجود در بازار به چشم مي‌خورد، اما هر كدام داراي تركيبي از ويژگي‌ها هستند كه آن‌ها را از سايرين متمايز مي‌سازد. حال اجازه بدهيد ببينيم DLS-N10 چه حرفي براي گفتن دارد تا بتواند خود را به‌عنوان يك محصول قابل توجه مطرح كند.


DSL-N10 در نگاه اول يك ابزار كوچك و ساده به‌نظر مي‌رسد كه نبايد انتظار خاصي از آن داشته باشيد. با اين‌حال، همان‌طور كه در ادامه متوجه خواهيد شد داراي خصوصياتي است كه حتي در بعضي از ابزارهاي گران‌تر نيز به‌چشم نمي‌خورند. اين محصول، يك مودم ADSL را با يك روتر 802.11n Wi-Fi تركيب مي‌كند.DSL-N10 در يك شكل ساخت فشرده و نسبتا كوچك طراحي شده است كه آن را براي استفاده در مكاني (به‌خصوص ميزهاي كار شلوغ ما) مناسب مي‌سازد. اين ابزار در عين حال به تنظيمات تشخيص خودكار ISP مجهز است كه به كاربر امكان مي‌دهد پس از اتصال ابزار به سيستم‌هاي خود و روشن كردن آن، تنها در چند ثانيه به اينترنت دسترسي پيدا كند.


اينترفيس كاربري اين ابزار از پيكربندي آسان شبكه پشتيباني مي‌كند. از سوي ديگر، پشتيباني از WPSم (Wireless Protected Setup) نيز به كاربران امكان مي‌دهد تا اتصالات بي‌سيم امني را مابين روتر و ساير ابزارهاي خود راه‌اندازي كنند. DSL-N10 در عين حال براي تمام كاربردهاي شبكه بهينه‌سازي شده است و به تنظيمات ASUS EZQoS مجهز است كه ترافيك شبكه را بر اساس نياز اولويت‌بندي مي‌كند و به كاربردهايي كه به تاخير پايين نياز دارند (مانند VoIP و بازي‌هاي آنلاين) اجازه مي‌دهد كه از تاخير ايجاد شده به‌خاطر دانلود فايل‌هاي بزرگ مجزا بمانند.


در ميان ساير ويژگي‌هاي DSL-N10 مي‌توان به يك آنتن خارجي 5dBi با Gain بالا اشاره كرد كه برد شبكه بي‌سيم شما را بهبود مي‌بخشد. استفاده از يك آنتن خارجي در اين ابزار به شما امكان مي‌دهد كه در صورت نياز از يك آنتن با Gain بالاتر استفاده كرده و مشكلات كيفيت اتصال شبكه خود را برطرف كنيد. اين ابزار در عين حال از چهار SSID پشتيباني مي‌كند كه به كاربران اجازه مي‌دهد چهار شبكه بي‌سيم مستقل را با تنظيمات امنيتي و QoS (اولويت‌بندي پهناي باند) كاملا جداگانه ايجاد كنند.


DSL-N10 داراي يك بدنه سياه رنگ پلاستيكي است كه لوگوي ASUS در قسمت فوقاني آن حك شده. در قسمت عقب پوشش فوقاني ابزار، شيارهايي براي خروج گرماي توليد شده توسط قطعات داخلي در نظر گرفته شده‌اند. در هنگام آزمايش‌هاي عملي ما با اين ابزار، به نظر مي‌رسيد كه گرماي توليد شده توسط آن كمي بيشتر از حد انتظار است. البته تجهيزات شبكه‌سازي به‌طور معمول گرماي زيادي توليد مي‌كنند. شايد بتوان ساختار فشرده و اندازه كوچك بدنه DSL-N10 را در عملكرد گرم‌تر آن مقصر دانست.



يك نوار نقره‌اي رنگ با پوششي شفاف، اطراف بدنهDSL-N10 (به‌جز بخش پشتي آن) را احاطه كرده است. در قسمت جلويي ابزار، نام مدل به همراه چراغ‌هاي شاخص آن به چشم مي‌خورند. اين چراغ‌هاي شاخص به ترتيب شامل نشانگر Power، نشانگر فعاليت مودم ADSL، نشانگر برقراري ارتباط با اينترنت، نشانگر فعال بودن بخش شبكه‌سازي بي‌سيم و چراغ‌هاي نشانگر فعاليت چهار درگاه اترنت ابزار هستند.در قسمت پشت اين ابزار، شما يك درگاه RJ-11 براي اتصال به خط تلفن (و برقراري اتصال باند پهن ADSL)، يك سوييچ براي فعال/غيرفعال كردن ساختار شبكه‌سازي بي‌سيم، يك سوييچ كه به شما اجازه مي‌دهد با فشار يك كليد از شبكه بي‌سيم خود با مكانيزم رمزنگاري WPS محافظت كنيد، درگاه‌هاي RJ-45، كليد Power، فيش اتصال آداپتور تغذيه، سوييچ ريست ابزار و در نهايت فيش اتصال آنتن خارجي را مشاهده مي‌كنيد.


در قسمت زيرين ابزار تعداد زيادي شيارهاي موازي براي ورود هواي خنك به داخل آن تعبيه شده‌اند.DSL-N10 روي چهار پايه لاستيكي مستطيل شكل قرار مي‌گيرد كه وضعيت آن را روي سطوح مختلف تثبيت مي‌كنند. بهتر است مطمئن شويد كه ابزار شما روي يك سطح كاملا صاف قرار گرفته است و هواي خنك كافي به آن مي‌رسد. به‌عبارت ديگر DSL-N10 را روي سطوحي مانند فرش قرار دهيد، احتمالا خيلي زود با مشكل مواجه خواهيد شد.


DSL-N10 چهار درگاه اترنت سريع (100,10) را در اختيار شما قرار مي‌دهد كه براي نيازهاي يك شبكه كابلي خانگي كاملا كافي به نظر مي‌رسد. با اين‌حال، از آنجايي كه اكثر سيستم‌هاي امروزي به يك درگاه اترنت گيگابيتي مجهز هستند، وجود يك سوييچ اترنت سريع در اين ابزار كمي قديمي به نظر مي‌رسد. به هر حال با توجه به حجم فايل‌هاي رسانه‌اي (به‌خصوص ويديوهاي HD)، دسترسي به يك اتصال سريع‌تر مابين ابزارهاي خانگي شما مي‌تواند يك مزيت قابل توجه به‌شمار آيد.


در حوزه شبكه‌سازي بي‌سيم، DSL-N10 از استانداردهاي IEEE 802.11b/g/n پشتيباني مي‌كنند. البته، اين ابزار تنها از طيف 2,4 گيگاهرتزي براي شبكه‌سازيWireless N پشتيباني مي‌كند. هر چند كه عدم پشتيباني از طيف 5 گيگاهرتزي مي‌تواند به‌عنوان يك نقيصه در نظر گرفته شود، اما با توجه به بازار هدف اين ابزار كه كاربران خانگي با نيازهاي عادي را در بر مي‌گيرد، مي‌توان گفت كه پشتيباني از طيف2,4 گيگاهرتزي براي استفاده از اكثر ابزارهاي مورد استفاده اين گروه، كافي به نظر مي‌رسد.


براي كاربراني كه مي‌خواهند به جمع كاربران اتصال باند پهن ADSL بپيوندند و در عين حال ترجيح مي‌دهند كه اين اتصال را در منزل خود مابين چند ابزار يا سيستم به اشتراك بگذارند، ASUS DSL-N10 با توجه به قيمت خود مي‌تواند يك گزينه بسيار خوب باشد. از سوي ديگر، اينترفيس ساده و عملكرد آسان اين ابزار، نياز به هرگونه اطلاعات تخصصي براي پيكربندي و به‌كارگيري آن را از بين مي‌برد.


مزايا

قيمت مناسب، پشتيباني از مكانيزم امنيتي WPS، پشتيباني از چهار SSID جداگانه، آنتن خارجي با Gain بالا



معايب

توليد گرماي زيادي در هنگام كار، عدم پشتيباني از اترنت گيگابيتي



مشخصات فني

- نوع ابزار: مودم/روتر بي‌سيم Wireless N
- استانداردهاي بي‌سيم: IEEE 802.11b/g/n
- مكانيزم‌هاي امنيتي: WEP، TKIP، AES، WPA، WPA2، WPS
- قيمت و گارانتي: -,48,0000 تومان با يك‌سال ضمانت پارس ارتباط





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 699]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن