تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815221562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بیف استرو گانف ( مصور ) : آشپزی مدرن


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: بیف استروگانف

مواد لازم
فیله گوساله 700 گرم – قارچ 300 گرم – خیار ترشی 100 گرم – پیاز متوسط 2 یا 3 عدد – خامه ترش 75 گرم – خامه 100 گرم – کره 50 گرم – رب گوجه مقداری – نمک و فلفل به مقدار لازم – روغن مایع به مقدار لازم

چگونگی تهیه
پیاز ها را به شکل مکعب های ریز خرد کنید .خیار ترشی را به شکل برونواز خرد کنید . قارچها را تمیز کنید و به ورق های نازک ببرید . گوشت را به شکل نوار های باریک ببرید. نیمی از پیاز ها را با کره تفت دهید بدون آنکه تیره شوند . قارچها را اضافه کنید و تفت دهید . حرارت را کم کنید و خامه ترش و خامه شیر ین را اضافه کنید و بعد نمک و فلفل چاشنی کنید . در یک ماهی تابه دیگر روغن را داغ کنید و گوشت ها را در آن با حرارت زیاد سرخ کنید . پس از دو دقیقه نیمه دیگر پیازها را اضا فه کنید و بگذارید که خوراک حدود 2 دقیقه استراحت کند . بهترین همراه برای بیف استروگانف سیب زمینی سرخ کرده است . سیب زمینی ها را بشوئید و با پوست بشوئید و با آب نمک بپزید . دقت کنید که کمی سفت باشد. روز بعد آنرا پوست کنده و بصورت برشهای باریک با کره و روغن سرخ کنید . در خاتمه رزماری یا جعفری تازه به آن اضافه کنید .

به نظر من خيار تشي لزم نيست

بانو گل عزيز سلام
عزيزم در ارتباط با دستوري كه نوشتي يك مقدار خيلي برام عجيب بود. من سالهاست كه اين غذا رو دارم مي بينم اما هيچ وقت دستور شما رو تجربه نكرده بودم. فكر مي كنم دستور اصلي اين جوريه كه برات مي فرستم:
گوشت گوساله 1 كيلو
قارچ نيم كيلو
پياز نيم كيلو
سيب زميني نيم كيلو
خامه شيرين
آب
ادويه
مواد لازم جهت سس :
آرد 4 قاشق غذا خوري
شير 1 ليوان
كره 100 گرم

طرز تهيه:
پيازها رو خلالي خرد كرده و در روغن سرخ مي كنيم تا طلايي شود. سپس كمي زردچوبه مي زنيم و تفت مي دهيم. قارچ خرد شده را اضافه كرده و تفت مي دهيم. گوشت ها را به صورت نوارهاي باريك بريده و به مواد اضافه مي نماييم و اجازه مي دهيم كه سرخ شود. سپس نمك و فلفل را اضافه مي كنيم. سپس 1 ليوان آب اضافه كرده و شعله را كم كرده و اجازه مي دهيم آرام پخته شود. تقريباْ بعد از 1 ساعت مجدد 1 ليوان آب اضافه مي كنيم و اجازه مي دهيم تا گوشت كاملاْ پخته شود.
براي تهيه سس ابتدا كره را آب كرده و آرد را اضافه مي نماييم و اجازه مي دهيم طلايي رنگ شود. سپس 1 ليوان شير به آن اضافه كرده و هم مي زنيم تا مايع نسبتاْ غليظي شود. سپس سس را به مواد اضافه كرده و مي گذاريم تا نيم ساعت بجوشد. هنگام سرو غذا روي آن را با خامه و سيب زميني سرخ كرده تزيين مي كنيم.
اميدوارم اين روش رو حتماْ امتحان كني!

سلام راستش من خودم بيشتر اين شكلي درست ميكنم
مواد لازم:
گوشت مغز ران گوساله یا راسته پاک کردهروغن یا کره
پیاز متوسط
آرد=
خامه
سیب زمینی
نمک و فلفل زردچوبه +ادویه کاری

طرز تهیه:
پیاز را خلال و در روغن سرخ می کنیم تا طلایی شود.گوشت را ورقه ورقه و بعد خلال می کنیم و می شوییم و داخل پیاز می ریزیم.حرارت را ملایم می کنیم و در ظرف را می گذاریم تا آب گوشت کاملا کشیده شود. یکی دو لیوان آب در ظرفی می ریزیم و می گذاریم گوشت بپزد ولی زیاد له نشود و آب گوشت تمام شود؛بعد آرد را داخل گوشت می ریزیم و کمی نمک و فلفل می ریزیم و بهم می زنیم.سپس به اندازه نصف قاشفق تا یک قاشق به آنن ادویه کاری اضافه میکنیم.بعد نصف لیوان آب اضافه می کنیم و می گذاریم دو سه جوش بزند و سس آن غلیظ شود.سیب زمینی ها را پوست می کنیم و با دست یا با ماشین مخصوص بلند و باریک به نازکی یک چوب کبریت خلال می کنیم و می شوییم و در صافی می ریزیم تا آب سیب زمینی کاملا گرفته شود.روغن فراوان را داغ می کنیم و سیب زمینی را بدفعات در روغن سرخ می کنیم؛سیب زمینی را نباید زیاد در روغن بهم زد زیرا له می شود،گاهی با احتیاط سیب زمینی را بهم می زنیم وقتی سیب زمینی سرخ و برشته و کاملا خشک شد،با کفگیر از داخل روغن بیرون می آوریم و در صافی می ریزیم تا روغن آن گرفته شود و تمام سیب زمینی ها را بهمین طریق سرخ می کنیم.گوشت را در دیس می ریزیم،خامه و سس سفید را روی گوشت می دهیم و سیب زمینی آماده شده را رو یا اطراف گوشت می ریزیم.
دستورشو از آشپز آنلاينخودمون كپي كردم :) ..با اندكي تغييرات...
من خودم گوشت را موقع خرد کردن به صورت رشته های باریک و در خلاف جهت رشته های گوشت خرد میکنم. واااای خیلی خوشمزه اس..توصیه میکنم حتما از ادویه کاری استفاده کنید.

؟

[

وااااااااااااااااااااای
مرسی عزیزم: clap:
این دیگه منم

نداجونم دستت درد نکنه کدبانویی دیگه نمیشه کاریش کرد با اجازه یه نکته ای رو هم من بگم من خودم از سس سفید خوشم نمیاد یعنی با ذائقم سازگار نیست و بجای سس سفید از سس قرمز تند استفاده کردم که خیلی خوشمزه میشه اینو به اون دسته از دوستان گفتم که شاید مثل خودم با سس سفید مشکل داشته باشن
ممنون

سلام نازنین جونم خودت که دیگه استادی بابا
شمیم جون خواهش میکنم
نازنین جون من دیدم بعضیا رب میزنن آنم بد نمیشه

توی رستوران های اینجا هم چه به بیف چه به چیکن استروگانف یه کوچولو رب می زنن رنگش یه کم صورتی می شه ولی بازم خیلی خوشمزه است

سلام
من تو چکن از فلفل دلمه ای هم استفاده می کنم اینطوری عطرش بیشتر میشه


کسایی هم که سس سفید دوست ندارن میتونن به جای شیر آب بریزن اما اردو جذف نکنن بهترو لعابش بیشتره


سلام سلام، من دوباره اومدم!
من بگم چى كار ميكنم؟ تو ۱ كيسه ۱ قاشق آرد ميريزم بعد گوشتا رو كه باريك باريك كردم ميريزم تو كيسه و خوب تكونش ميدم تا ۱ دست بشه... بعد پياز داغ كه درست كردم اين گوشت رو باهاش تفت ميدم و ۱ کوچولو آب ميريزم ميذارم بپزه سرىع پخته ميشه! بعد كه پخت قارچ هاى سرخ كرده و بهش اضافه ميكنم + خامِه!
همون موقع كه گوشت ها رو به پياز داغ اضافه كرديم نمك فلفل زرد چوبِه و كارى هم اضافه كنين! آخر سر که میخواین بیف استروگانف رو سرو کنین سیب زمینی ها رو اضافه کنین!

نوش جووووووون!

نداجون شرمندم نکن دیگه من اینجا اومدم واسه یادگیری از شما کدبانوها

طنازی فکر کنم این جوری خیلی خوشمزه میشه حتما امتحان میکنم و زود خبرشو به شما میدم

من beef stroganoff و chicken stroganoff رو با makaroni پهن كه فقط با كره تافت دادم سرو ميكنم، خيلى خوش مزه ميشه
پيوست ها:
chicken36.jpg [ 272.34 KiB | بازديد 318 بار ]

beef.jpg [ 117.05 KiB | بازديد 294 بار ]


وای دست همگی تون طلااااااااااااااااااااااااااااا

نازنین جون هم خودم هم شوهری سس سفید رو دوست نداریم میشه بگی چقدر سس تند میزنی ؟؟
شهره جون شما هم میشه دستور کاملش رو بزاری .ممنون عزیزم
منتظرم ها






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10912]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن