تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804519609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غذاهای چینی : چیني


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: غذا هاي چيني يکي از متداولترين غذا هاي آسيايي براي توريستها بشمار مي رود که تنوع زيادي در مزه و چاشني آنها بکار رفته است . غذاهاي بخار پز بخصوص براي افرادي که رژيم غذايي دارند و به فکر سلامتي خود مي باشند از جمله محبوبترين غذاهاي آنها بشمار مي رود .
غذاهاي چيني محلي به صرف شام : غذاهاي محلي كانتن از مشهورترين غذاهاي چيني در دنيا مي باشند , اين غذا ها بسيار متنوع و غالبا سرخ كردني هستند و داراي طعمي لذيذ و مطبوع بوده كه بيشتر بعلت تازگي مواد غذايي مي باشد تا بخاطر چاشني هاي آنها در ليست اين غذا ها عبارتند از ( سوپ مخلوط چيني , مرغ سوخاري با چاشني ليمو چيني , نخود فرنگي و مارچوبه با چاشني عسل چيني , خوراك فيله گوساله چيني , مخلوط برنج چيني , گوشت راسته كبابي چيني , تافي ترد سيب چيني )

غذاهاي چيني به سبك پكن : غذا هاي محلي پكن معمولا ساده اما بسيار لذيذ و مقوي مي بتشند و اكثرا بجاي برنج از رشته استفاده مي كنند , اين غذا ها در روغن فراوان سرخ شده و گاهي با لايه اي از خمير پوشانده مي شوند , غذاي اردك اين منطقه معروف ميباشد , معمولا اين غذا ها براي ميهماني شام فراهم مي شوند در ليست اين غذا ها عبارتند از ( خوراك بره چيني , ميگو با چاشني فلفل چيني , مخلوط رشته با سبزيجات چيني , فيله گ.ساله سرخ شده چيني , شيريني پفكي چيني , خوراك اردك چيني )

غذاهاي ساده به سبك چيني براي شام : اين دسته از غذا هاي چيني طعم و پخت گوناگوني دارند و شما مي توانيد آنها را به ميل و سليقه خود سرو نماييد , زمان پخت را طوري تنطيم كنيد كه كيك طلايي بخار پز را بلافاصله بعد از خارج كردن از زودپز سرو نمائيد , در ليست اين غذا ها عبارتند از ( مخلوط جوانه لوبيا و قراچ چيني , تخم مرغ پر شده با ميگو چيني , كيك پفكي طلايي چيني , خوراك گوشت با سس آلو , مرغ با چاشني پيازچه , كلم برگ با سس خامه اي )

غذا هاي كبابي چيني : اين دسته از غذا ها بسيار لذيذ و معطر بوده و بستني هاي آن شيرين و گوارا مي باشند , غذا را به ترتيبي كه ذكر شده سرخ نموده و سرو نماييد در صورت تمايل مي توانيد ذرت يا سبزيجات پخته را با غذا سرو نماييد , در ليست اين غذا ها عبارتند از ( ميگوي چاشني دار كبابي چيني , گوشت راسته كبابي چيني , استيك با چاشني فلفل سياه چيني , بستني ميوه اي با چاشني نارگيل چيني , برنج و آناناس چيني , بلدر چين كبابي و با چاشني عسل چيني )

غذا هاي چيني تند و چاشني دار : ايد دسته از غذاها تند و چاشني دار مي باشند , ما مقدار فلفل را در مواد لازم كم ذكر نموديم , اما شما مي توانيد به ميل خود مطابق ذائقه افراد خانواده آن را افزايش دهيد , بستني بادامي در خاتمه اين بخش بسيار لذيذ و مقوي بوده و براي دسر ميهمانيهاي شام مناسب است , در ليست اين غذا ها عبارتند از ( خوراك مرغ با گشنيز چيني , فيله با چاشني آلو و فلفل چيني , بستني بادامي چيني , مرغ با برنج ترد چيني , ماهي سرخ شده با سس سير چيني , مخلوط گوشت و سبزيجات چيني )

پيش غذا هاي چيني : پيش غذا هاي چيني نيز بسيار لذيذ و خوشمزه هستند , در ليست اين پيش غذا ها عبارتند از ( توپ برنج چيني , مخلوط گوشت با قالب خميري ستاره اي شكل چيني , رولت گوشت و تن ماهي چيني , كلوچه گوشت و مرغ چيني , مخلوط پفكي پيازچه و كنجد چيني , مخلوط توپي ميگو و قارچ چيني , تارت فرني دار چيني , كلوچه ستاره اي خرما چيني )

غذا هاي چيني فصل تابستان : اين دسته از غذاهاي چيني براي ناهار يا بصورت سبك براي عصرانه در هواي گرم ايده آل است , براي پخت سريعتر و آسانتر , غذاها را بهر ترتيبي كه ذكر شده درست كنيد , وعده اصلي غذايي با برنج و سس سويا يا با زنجبيل خرد شده سرو مي شود , دسر لذيذ و خنك خربزه در پايان اين بخش مكمل غذاهاي تابستاني مي باشد , در ليست اين پيش غذا ها عبارتند از ( اردك سرخ شده با سس ميوه چيني , رولت تخم مرغ با سس گشنيز چيني , خوراك غذاهاي دريايي و سبزيجات بروي برگهاي كاهو چيني , كلم بروكلي و زنجيل چيني , دسر خنك هندوانه و نشاسته چيني , گوشت كبابي با قارچ صدفي چيني )

انواع كوكتل چيني : اين پيش غذا ها بسيار لذيذ و براي ميهمانيها ايده آل مي باشند , سعي كنيد در ميهماني بعدي خود حتما از اين پيش غذا ها استفاده نماييد , در ليست اين پيش غذا ها عبارتند از ( قارچ پر شده چيني , توپ گوشت كنجدي , ترشي مخلوط سبزيجات چيني , مخلوط پفكي ماهي و گوشت چيني , بال پر شده مرغ چيني , بال مرغ چاشني دار سرخ شده )

خوراكهاي متنوع دريايي چيني به صرف ناهار : غذاهاي اين بخش سبك و لذيذ و مقوي مي باشند و تهيه آنها وقت زيادي نمي گيرد , شما مي توانيد بسياري از مقدمات كار را از قبل انجام داده و تنها پخت آنها را در لحظات آخر انجام دهيد , پيشنهاد مي شود سبك غذاهاي دريايي و املتها را با هم سرو كنيد , در ليست اين پيش غذا ها عبارتند از ( خوراك دريايي در سبد سيب زميني چيني , ماهي ترش و شيرين چيني , ماكاروني با مواد دريايي چيني , بستني زنجبيل با كيوي , املت جوانه لوبيا و ميگو چيني )

بال مرغ چاشني دار سرخ شده - چيني

مواد لازم :

گوشت مرغ 600 گرم
عسل 0.5 فنجان
سركه 1 قاشق سوپخوري
سس گوجه فرنگي 3 قاشق سوپخوري
سس سويا 0.5 فنجان
سس ميگو 3 قاشق سوپخوري
زنجبيل 2 قاشق مرباخوري

طرز تهيه :

بالهاي مرغ را در آبجوش ريخته و بمدت 10 دقيقه بپزيد سپس آبكش كنيد . باقي مواد را در كاسه اي با هم مخلوط كرده و بالها را به آن افزوده و بهم بزنيد تا كاملا مخلوط شوند و بمدت يك ساعت كنار بگذاريد و گاهي آنها را بر گردانيد .
بالهاي آغشته به چاشني را در سيني فر بچينيد و بمدت 45 دقيقه در فر با حرارت متوسط بپزيد و گاهي آنها را برگردانيد تا دو طرف سرخ شوند .
در صورت رعايت مقادير مواد اوليه اين غذا براي 4 تا 6 نفر کافيست
طرز تهيه سس ميگو:
شكر , روغن , فلفل , پياز , سير و ميگوي رنده شده را با هم مخلوط كنيد

قارچ پر شده - چيني
مواد لازم :

قارچ 250 گرم
گوشت چرخ كرده 60 گرم
سس سويا 1 قاشق مرباخوري
شكر 1 قاشق مرباخوري
آرد ذرت 1 فنجان
ميگو تاره 100 گرم
آرد سفيد 0.75 فنجان
روغن 1 فنجان
بكين پودر 2 قاشق مرباخوري
شير هموژنيزه 0.5 فنجان
آب 0.5 فنجان

طرز تهيه :

شما مي توانيد در صورت تمايل قارچها را چند ساعت قبل از سرخ كردن آنها پر كنيد و اماده كنار بگذاريد.
قارچها را تميز كرده و ساقه آنها را جدا كنيد . گوشت را با سس سويا , شكر و ارد ذرت مخلوط كرده و ميگوي خرد شده را نيز بيافزاييد و آنها را حفره خالي كلاهك قارچها قرار دهيد . روي قارچها آرد بپاشيد و در خميري كه آماده نموده ايد فرو كرده و در روغن داغ بمدت 5 دقيقه سرخ كنيد تا قارچها و مواد داخل آنها بپزند .
در صورت رعايت مقادير مواد اوليه اين غذا براي 4 تا 6 نفر کافيست
طرز تهيه خمير :
مواد خشك را در كاسه اي الك كرده و وسط آن را گود كنيد و آب و شير را كم كم به آن افزوده و مخلوط كنيد تا خمير نرمي حاصل شود .

بال پر شده مرغ - چيني

مواد لازم :

گوشت مرغ 600 گرم
ميگو تاره 250 گرم
گوشت چرخ كرده 60 گرم
زنجبيل 1 قاشق مرباخوري
كنجد 1 قاشق مرباخوري
آرد ذرت 0.5 قاشق مرباخوري
شكر 0.5 قاشق مرباخوري
سس سويا 2 قاشق سوپخوري
ادويه 0.25 قاشق مرباخوري
عسل 1 قاشق مرباخوري
آب ليموترش 1 قاشق مرباخوري

طرز تهيه :

در صورت تمايل مي توانيد بالها را از يك روز قبل آماده نماييد , بالهاي پر شده را مي توان پيچيده و بمدت دو ماه در فريزر نگهداري كنيد و يك شب قبل از استفاده در يخچال بگذاريد تا يخ آنها باز شود .
ميگو ها را تميز كرده و خرد كنيد , ميگو , گوشت , زنجبيل , دانه كنجد , آرد ذرت و شكر و آبليمو را با هم مخلوط كنيد.
مرحله 1 :
بالها را از وسط نصف نموده بطوريكه قسمت ران پايين ان جدا و تكه وسط و بالاي بال بهم پيوسته باشد ( تكه پايين رانها را در دستور غذاي بعدي استفاده نماييد ) .
مرحله 2 :
بال را از ناحيه مفصل آن بپيچيد و استخوان آن را بدون اينكه پوست آن را ببريد با چاقوي تيزي خارج كنيد .
مرحله 3 :
حفره خالي داخل بال را با يك قاشق چايخوري از مخلوط ميگو پر كنيد . سس سويا , ادويه و عسل را با هم مخلوط كرده و روي بال مرغ بماليد سپس بمدت پنج دقيقه بالها را در روغن داغ سرخ كنيد تا ترد و طلايي شوند .

خوراك دريايي در سبد سيب زميني - چيني

مواد لازم :

ماهي 500 گرم
ميگو تاره 500 گرم
نخود فرنگي 250 گرم
روغن 1 فنجان
زنجبيل 2 قاشق مرباخوري
فلفل قرمز دلمه اي 1 عدد
سس چيني 2 قاشق سوپخوري
سس ميگو 2 قاشق مرباخوري
سيب زميني 200 گرم
آرد ذرت 0.25 فنجان

طرز تهيه :

سبد هاي سيب زميني را مي توانيد آماده نموده و خنك كنيد و در كاغذ فويل يا مشماع بپيچيد و در جاي خشكي بمدت 4 روز نگهداري كنيد و هنگام سرو غذا آن را بمدت 10 دقيقه در فر با حرارت متوسط گرم كنيد , براي درست كردن سبدهاي سيب زميني از سبد ها مخصوص كه تصويري كه تصوير آن در پايين صفحه نمايان است استفاده مي شود كه شما مي توانيد از فروشگاهها تهيه كنيد همچنين مي توانيد از دو صافي فلزي به قطرهاي 9 و 7 سانتي متر استفاده كنيد .
ماهي را به قطعات كوچك ببريد , ميگو ها را تميز كرده و بشوئيد , سر و ته نخود فرنگي ها را ببريد , روغن را در ماهيتابه گرم كرده و فيله ماهي و زنجبيل را بمدت 2 دقيقه در آن تفت دهيد , ميگو , فلفل و نخود فرنگي را افزوده و بهم بزنيد تا ميگو ها بپزند سپس سسها را اضافه كرده و مخلوط كنيد و آن را با قاشق در سبد هاي سيب زميني بريزيد .
در صورت رعايت مقادير مواد اوليه اين غذا براي 4 تا 6 نفر کافيست
طرز تهيه سبد سيب زميني :
مرحله 1 :
سيب زميني ها را پوست كنده و درشت رنده كنيد و با آب سرد شسته و كنار بگذاريد تا آب آنها برود سپس با آرد ذرت مخلوط نماييد . دو صافي را با روغن چرب كنيد و حدود يك چهارم از سيب زميني هاي رنده شده را كف صافي بزرگتر قرار داده و فشار دهيد .
مرحله 2 :
صافي كوچكتر را روي سيب زميني ها گذاشته و دسته هاي دو صافي را سفت با هم نگه داريد و در روغن داغ فراوان فرو كرده و سرخ كنيد تا طلايي شوند و بهم بچسبند , اين كار را با باقي سيب زميني ها تكرار كرده و 4 سبد درست كنيد و انها را در فر با حرارت متوسط گرم كنيد .
طرز تهيه سس چيني:
لوبيا , پياز و سير پوره شده را با هم مخلوط كنيد
طرز تهيه سس ميگو:
شكر , روغن , فلفل , پياز , سير و ميگوي رنده شده را با هم مخلوط كنيد

ماهي ترش و شيريني - چيني

مواد لازم :

ماهي 1000 گرم
تخم مرغ 1 عدد
آرد ذرت 0.3 فنجان
روغن 0.4 فنجان
هندوانه 1 عدد
فلفل سبز دلمه اي 1 عدد
پياز 1 عدد
آب 0.75 فنجان
سس سويا 1 قاشق مرباخوري
سس گوجه فرنگي 2 قاشق سوپخوري
شكر 2 قاشق سوپخوري
سركه 0.5 قاشق سوپخوري
پياز سبز خرد شده 1 قاشق سوپخوري

طرز تهيه :

سس اين غذا را مي توانيد از يك روز قبل آماده كرده و هنگام سرو آن را گرم كنيد
ماهي را تميز كرده و پولك آن را بگيريد , سرتاسر ماهي را با تخم مرغ چرب كنيد سپس روي آن آرد ذرت بپاشيد , روغن را در ماهيتابه گرم كرده و دور طرف ماهي را كمي سرخ كنيد تا طلايي شود , ماهي را در ظرف پيركس قرار داده و بمدت 20 دقيقه در فر با حرارت متوسط بپزيد و بعد از 10 دقيقه آن را برگردانيد تا طرف ديگر نيز بپزد , هويج , فلفل و پياز را بصورت خلالي خرد كنيد , روغن اضافي را در ماهيتابه گرم كرده و پياز و هويج را بمدت 3 دقيقه در آن سرخ كنيد سپس فلفلها را افزوده و بمدت 2 دقيقه بهم بزنيد , آرد ذرت اضافي را با آب , سسها , شكر و سركه مخلوط كنيد و به ماهيتابه افزوده و بهم بزنيد تا بجوشد و غليظ شود سپس روي ماهي پخش كنيد و ان را با پيازچه تزئين نماييد .
در صورت رعايت مقادير مواد اوليه اين غذا براي 4 تا 6 نفر کافيست

ماكاروني با مواد دريايي - چيني

مواد لازم :

ماكاروني 250 گرم
ميگو تاره 500 گرم
قارچ 500 گرم
روغن 2 قاشق سوپخوري
پياز سبز خرد شده 1 قاشق سوپخوري
سير 0.25 عدد
فلفل قرمز 0.5 قاشق مرباخوري
فلفل قرمز دلمه اي 1 عدد
زنجبيل 0.5 قاشق مرباخوري
آرد ذرت 1 قاشق سوپخوري
آب 0.5 فنجان
سس سويا 1 قاشق مرباخوري

طرز تهيه :

ماكاروني را در قابلمه آبجوش ريخته و بدون اينكه درب آن را بگذاريد بمدت 3 دقيقه بجوشانيد تا نرم شده سپس آبكش كنيد و زير آب سرد بگيريد و روي دستمال تميزي پهن كنيد تا آب آنها گرفته شود . ميگو ها را تميز كرده و قارچها را نيز بشوئيد و خرد كنيد , روغن را در ماهيتابه گرم كرده و پيازچه , سير , فلفل قرمز , فلفل دلمه اي و زنجبيل را بمدت يك دقيقه در ان تفت دهيد. ميگو , قارچ و سس را اضافه كرده و بهم بزنيد تا مخلوط بجوشد و غليظ شود سپس ماكاروني را بيافزاييد و بهم بزنيد تا گرم شود .
در صورت رعايت مقادير مواد اوليه اين غذا براي 4 تا 6 نفر کافيست
طرز تهيه سس :
آرد ذرت و آب را در قابلمه اي با هم مخلوط كرده و سس سويا را بيافزاييد و مرتب بهم بزنيد تا بجوشد و غليظ شود

بستني زنجبيل با كيوي - چيني

مواد لازم :

شكر 0.35 فنجان
آب 1 فنجان
كيوي 4 عدد
زنجبيل 2 قاشق سوپخوري

طرز تهيه :

شما مي توانيد در صورت تمايل اين بستني را از 2 روز قبل آماده نماييد.
شكر و آب را در قابلمه اي با هم مخلوط كرده و روي گاز قرار داده و بدون اينكه بجوشد بهم بزنيد تا شكر حل شود و سپس مايع را بمدت 10 دقيقه بجوشانيد و دقت كنيد كه درب آن را نگذاشته و در اين مدت آن را بهم نزنيد , آن را در دماي اتاق قرار دهيد تا خنك شود , كيوي را در مخلوط كن بريزيد و صاف كنيد تا دانه هاي آن جدا شود سپس آن را با عرق زنجبيل به شربت داخل قابلمه بيافزاييد , مخلوط را در قالب ريخته و روي آن را با كاغذ فويل بپوشانيد و بمدت يك ساعت در فريزر قرار دهيد تا سفت شود سپس مخلوط را در كاسه اي ريخته و با هم زن برقي بهم بزنيد تا نرم شده و مجددا در قالب ريخته و روي آن را بپوشانيد و بمدت چند ساعت در فريزر قرار دهيد .
در صورت رعايت مقادير مواد اوليه اين دسر براي 4 تا 6 نفر کافيست

منابع:http://ircook.blog4e.com/
https://www.mypersianforum.com/archive/ ... 80191.html
http://www.shokoufeh74.blogfa.com/post-24.aspx

کتی جون از بس گفتی لذیذ که ادم حوس میکنه.این غداها رو فقط باید یکی درست کنه ادم بخوره. حالا گلم کی بیایم خونتون؟

سلام دوستان من یه چیزی مثل ترشی البته ترشی نبود مثل اون با غذا میخورن تو یه رستوران چینی خوردم کلم برگو با یه سس مخصوص تند که قرمز قرمز هستش سرو میکردن کلمش خام بود ولی نرم حالا موندم چطوری درستش میکنن بعضی جاها هم تندیش کمتر بود دوستان ساکن چین یا احیانا سایر کشور های اسیایی ایا روش تهیه اینو میدونید کنارشم تو یه کاسه کوچ.ل. واسمون خیار باریک دراز خرد کرده بودند با سرکه شیرین سرو میشود که رستورانهای چینی ایجا به صورت مجانی با غذاشون میدن خیلی خیلی خوشمزه بود من هر بار به عشق کلمه میرم رستوران چینی

دوست جونا که چین هستین احتمالا زیاد خوردین هر هنری دارین دریغ نکنید ممنونم اینم به خاطر پوپک جونم که ببینه چی میخواستم بگم چی شد

maryam6620 نوشته است:ىوست جونا كه دين هستيى احتمال ؤياى خورىه باشيى هر نئري ىاريى ىريغ نكنيى ممنونم

عزیزم این که نوشتی یعنی چه

وای پوپک جون مردم از خنده خودمم ندیده بودم فنت عوض شده بود رفته بود رو عربی
دوست جون انگلیسی هم بزاری مشکلی نیست
اره شایدم کره ای باشه من تو رستوران چینی خوردم ولی هر جور راحتی بزار فقط کرهای چینی نباشه که من بلد نیستم

بچه ها دارم چند تا غذای چینی ترجمه می کنم بزودی با دست پر میام.
ما رفتیم






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 677]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن