تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799091101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
امامان جمعه استانهاي خراسان: فرهنگ مهدويت در انقلاب اسلامي كاربردي شد

بجنورد؛ جوانان از حضرت علي اكبر(ع) الگو مي گيرند
خطيب موقت جمعه بجنورد گفت: امروز جامعه اسلامي از منتظرين حضرت قائم آل محمد(ص) هستند و بايد براي ظهور حضرتش تلاش كنند و زمينه ظهور حضرتش را فراهم نمايند.حجة الاسلام والمسلمين اسحاق زاده افزود: وظيفه ما در زمان غيبت اين است كه كاري نكنيم كه وقتي حضرت ظهور كند، جزو كساني باشيم كه منكر حضرتش بشويم.
حجة الاسلام والمسلمين اسحاق زاده ضمن گراميداشت ميلاد حضرت علي اكبر(ع) و هفته جوان گفت: امروز جوانان ما با الگو گرفتن از حضرت علي اكبر(ع) در عرصه هاي مختلف مذهبي، قرآني، علمي، پژوهشي و اعتقادي سرآمد جوانان عالم هستند.
شيروان؛ مسجد، مركز تصفيه روح است
امام جمعه موقت شيروان گفت: تنها به ياد مهدي(عج) بودن كافي نيست، بلكه او را بايد دوست داشته باشيم.
حجة الاسلام والمسلمين جعفري در رابطه با روز جهاني مسجد اشاره داشت: مسجد خانه خداست و خوش به حال آن كساني كه هميشه در مساجد هستند، زيرا مسجد مركز تصفيه روح، اتصال بنده با خدا و مركز ارتباط زمين با آسمان است.
اسفراين؛ بازگشت آزادگان، نصرت الهي بود
حجة الاسلام والمسلمين گرمابي امام جمعه اسفراين در خطبه هاي نماز جمعه با تبريك ولادت حضرت مهدي(عج) و گراميداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي گفت: بازگشت آزادگان براي ما نصرت الهي بود و اين عزيزان حق بزرگي به گردن ما دارند.
سبزوار؛ كفار مسؤوليت پذير نيستند
امام جمعه موقت سبزوار با بيان اينكه اساس مردم جامعه بر دو گروه، متقين و پرهيزگاران، كفار و منافقين پايه ريزي شده است، گفت: سردمداران و رؤساي كفر كساني هستند كه زير بار هيچ مسؤوليتي نمي روند.
حجة الاسلام والمسلمين محمد سليماني كار منافقان را شايعه پراكني، جاسوسي، هماهنگي با طاغوت و ضد انقلاب و صحنه گردان دشمنان دانست و افزود: منافقان يك مجموعه پنهان در جامعه هستند كه شناسايي آنان كار بسيار سختي است و بايد مراقبت جدي در اين زمينه كرد.
سربيشه؛ در نظر گرفتن بهترين مكانها براي ساخت مساجد
حجة الاسلام والمسلمين محمدي، امام جمعه سربيشه در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه گفت: نماز، زكات، حج، روزه و ولايت ستونهاي اصلي اسلام هستند و ولايت افضل آنهاست.امام جمعه سربيشه با اشاره به كودتاي 28 مرداد سالروز حمله عمال پهلوي به مسجد گوهرشاد بر لزوم آماده كردن و غبارروبي مساجد و نيز در نظر گرفتن بهترين مكانها براي ساخت مساجد در طرحهاي هادي تأكيد كرد.
گلبهار؛ انتخاب فردي شايسته براي مسؤوليت آموزش و پرورش منطقه
حجة الاسلام والمسلمين زنگنه امام جمعه گلبهار با تبريك سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي، به تشريح شخصيت والاي مادر ولي عصر(عج) پرداخت و گفت: «نام اوليه ايشان مليكه بوده است و خود نام نرجس را كه عربي است، براي خود انتخاب نمودند.
امام جمعه گلبهار از سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي خواست تا فردي شايسته، متعهد و كارآمد براي رياست آموزش و پرورش گلبهار انتخاب نمايند.
خواف؛ رسيدگي به مساجد در آستانه ماه رمضان
امام جمعه موقت خواف در خطبه هاي نماز عبادي سياسي اين هفته با تبريك ميلاد منجي عالم بشريت و روز مستضعفين، گفت: او كسي است كه جهان را با ظهورش پر از عدل و قسط و زمينه فراهم شدن حكومت مستضعفان را بر ظالمان گيتي فراهم خواهد كرد.
حجة الاسلام والمسلمين شريفي انتظار براي موعود نجاتبخش و مصلح جهاني و استقرار صلح و عدل به وسيله اين منجي را اعتقاد فطري همه مردم و مذاهب دنيا بر شمرد.
وي در آستانه فرارسيدن ماه مبارك رمضان و روز جهاني مسجد بر رسيدگي به وضع مساجد تأكيد كرد و آن را يك وظيفه براي مسلمان برشمرد.
بردسكن؛ مسؤولان در سخنان خود دقت كنند
امام جمعه بردسكن در خطبه هاي نماز جمعه اين شهرستان، از سخنان اخير يكي از مسؤولان كشوري در رابطه با دوستي ملت ايران با همه دنيا از جمله ملت اسراييل و آمريكا انتقاد كرد و افزود: مسؤولان بايد در سخنان خود دقت و حساسيت شرايط زماني و مكاني را لحاظ كنند و حرفهاي خود را سنجيده بزنند.
حجة الاسلام والمسلمين احمدزاده گفت: ما اصلاً كشوري را به عنوان اسراييل به رسميت نمي شناسيم تا چه رسد كه با ملت اسراييل رابطه داشته باشيم.
نيشابور؛ انتظار، پرفضيلت ترين اعمال است
حجة الاسلام والمسلمين سلامي امام جمعه موقت نيشابور در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به فرارسيدن پانزدهم شعبان، گفت: ميلاد آن حضرت باعث شادي دلهاي حقيقت جو و حق طلب و يأس ظالمان و ستمگران شده است.حجة الاسلام والمسلمين سلامي افزود: انتظار، مسؤوليت ساز و پر فضيلت ترين اعمال نزد شيعه است.
مه ولات؛ حضرت مهدي(عج) مظهر عدل و رحمت
حجة الاسلام والمسلمين بهمني امام جمعه مه ولات در خطبه هاي اين هفته ابتدا به سالروز ولادت حضرت مهدي موعود(عج) اشاره و از آن حضرت به عنوان مظهر رحمت و عدل الهي ياد كرد.وي گفت: امروز دنياي استكبار فوق العاده از موضوع انتظار هراسان است.وي در ادامه به سالروز وفات علامه مجلسي مؤلف كتاب بحارالانوار اشاره كرد و خدمات آن عالم بزرگوار را به جهان تشيع ستود.وي همچنين به سالروز شهيد اسدا... لاجوردي اشاره و ضمن بيان فرازهايي از مبارزات آن مجاهد نستوه در راه انقلاب، ياد و خاطره وي را گرامي داشت.
بيرجند؛ برپايي باشكوه اعياد مذهبي
خطيب جمعه بيرجند بر هرچه باشكوه تر برگزار شدن اعياد مذهبي در كشور تأكيد كرد.
حجة الاسلام والمسلمين حسين صادقي افزود: نيمه شعبان يكي از بزرگترين اعياد شيعيان است كه در متن آن انتظار نهفته شده است.
وي افزود: انتظار، درسهايي به جامعه بشري مي دهد كه از جمله اين درسها عدالت است.
وي با بيان اينكه حكومت امام زمان(عج) حكومتي است به تمام معنا مردمي، اذعان داشت: اساس حكومت امام عصر(عج) خواست، اراده، ياري و حضور مردم است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان خاطرنشان كرد: بازگشت پيروزمندانه آزادگان هشت سال دفاع مقدس به ميهن اسلامي يكي از افتخارات و مناسبتهاي پيش رو است.
وي افزود: آزادگان از حيثيت و كيان انقلاب اسلامي دفاع كرده و ناملايمات و سختي ها را متحمل شده اند.
گناباد؛ سخنراني هدفدار خطيبان
امام جمعه موقت گناباد با تشريح اهداف انتظار ظهور حضرت بقية ا... الاعظم(عج) گفت: مداحان و سخنرانان در مراسمي كه به مناسبت نيمه شعبان برگزار مي شود بايد هدف دار باشند و جامعه را براي آمادگي بيشتر براي ظهور آقا امام زمان (عج) آماده نمايند.
حجة الاسلام والمسلمين محمد علي ميري در ادامه به جنگ 33 روزه اسراييل عليه حزب ا... اشاره كرد و گفت: جوانان حزب ا... با قدرت در برابر صهيونيستها ايستادگي كردند و در نهايت پيروز شدند و صهيونيستها خواب خاورميانه جديد را به گور بردند.
نصرآباد؛ حمايت كامل از انقلاب اسلامي
خطيب نماز جمعه نصرآباد با اشاره به نيمه شعبان اظهار داشت: انتظار در فرهنگ اهل البيت(ع) صرفاً يك حالت رواني نيست، بلكه مقوله اي از عمل است كه منتظر بايد وظايف خويش را بشناسد و به آن عمل كند.
حجة الاسلام والمسلمين توكلي اظهار داشت: انقلاب اسلامي بهترين نمادي است كه در تحقق اهداف امام زمان(عج) قدم برداشته است و ما وظيفه داريم از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن حمايت كنيم.
شهر خرو؛ شناسايي معضلات شهرستانها
امام جمعه موقت شهر خرو در مورد اقدامهاي عملي دولت در منطقه به ويژه در شهر خرو و اطلاع رساني خوب توسط دولتمردان در هفته دولت و شناسايي معضلات و برنامه هاي آينده دولت در اين شهر مطالبي عنوان كرد.حجة الاسلام والمسلمين مهدوي با انتقاد از برخي سياستگذاريها در منطقه گفت: با وجود چندين كارخانه فعال در شهرك صنعتي اين شهر، صدها جوان بيكار در شهر خرو حضور دارند كه مسؤولان بايد در اين خصوص برنامه ريزي كنند.
شهر فيروزه؛ ارزش انقلاب اسلامي گفتمان مهدويت است
امام جمعه شهر فيروزه با تبريك نيمه شعبان گفت: ارزش انقلاب اسلامي به گفتمان مهدويت آن است و چشم انداز نهايي ما حاكميت مستضعفان و سقوط همه مستكبران عالم است.حجة الاسلام والمسلمين شرعي گفت: انقلاب اسلامي كاربردي كردن تفكر مهدويت در جامعه است و كارگزاران و مديراني مي توانند در خدمت انقلاب اسلامي و مردم باشند كه با تفكر مهدويت و زمينه سازي ظهور تلاش نمايند.وي گفت: در تفكر مهدويت جايگاهي براي تفكرات ليبراليستي و غربگرايي و تسليم وجود ندارد.خطيب جمعه شهر فيروزه گفت: اعتقاد به ولايت فقيه جزو لاينفك تفكر مهدويت است، زيرا تفكر مهدويت بدون ولايت فقيه تفكر مهدويت را بي خاصيت و آمريكايي پسند خواهد كرد.
شوقان؛ آزادگان مدافعان اسلام
خطيب جمعه شوقان با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان هشت سال دفاع مقدس گفت: اين عزيزان ثابت كردند كه در هر شرايطي وظيفه دفاع از اسلام و آرمانهاي انقلاب اسلامي را به خوبي انجام مي دهند.
حجة الاسلام والمسلمين تاتاري در بخش ديگري به دومين سال پيروزي حزب ا... لبنان بر ارتش اسرائيل اشاره كرد و گفت: اين پيروزي همان وعده خداوند است كه فرموده است اگر شما من را ياري كنيد من هم شما را ياري مي كنم.
جغتاي؛ برداشت غلط مردم از غيبت
امام جمعه جغتاي در خطبه هاي نماز جمعه به مسأله غيبت اشاره و گفت: متأسفانه امروزه مردم از غيبت برداشتهاي غلطي دارند. حجة الاسلام والمسلمين موحدي پور لازمه ظهور امام زمان(عج) را جلب رضايت خاطر ايشان عنوان كرد.خطيب نماز جمعه جغتاي به كودتاي 28 مرداد اشاره و گفت: اين كودتا لكه ننگي براي دولت آمريكا بود.

امام جمعه مشهد تأكيد كرد ؛ ضرورتحفظ شأن امام زمان(عج) در برنامه ها و جشنها

خراسان امروز- صفائي: امام جمعه مشهد با اشاره به حديثي از امام صادق(ع)، به تشريح فلسفه قيام شيعيان در زمان شنيدن كلمه «قائم» پرداخت و گفت: اين ايستادن در عين حال احترام و تعظيم به امام زمان(عج)، نشانه اعلام آمادگي براي ظهور و منتظر بودن نيز هست.
آية ا... سيداحمد علم الهدي در جمع هزاران نفر از نمازگزاران در صحنهاي حرم مطهر رضوي افزود: بخشي از اعلام آمادگي براي ظهور فردي است، اما بخش عمده آن قيام جمعي است و آنچه امروز در كشور، اتفاق مي افتد نشان دهنده اين است كه جامعه اسلامي آماده ظهور حضرت حجت(عج) است.
عضو خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به برگزاري كنگره اميران و 5245 شهيد لشكر 77 ثامن الائمه(ع) ارتش گفت: تقديم 15 هزار جانباز و اين تعداد شهيد توسط ارتش نشان دهنده ايستادگي در مقابل دشمنان بوده است.
آية ا... علم الهدي در ادامه خطبه ها اظهار داشت: ساخت رواق دارالحجه حرم مطهر حضرت رضا(ع) در ملك شخصي حضرت رضا(ع) به بهترين شيوه و روش انجام شده است.
وي گفت: اين امر نمايان است كه ملت ايران اسلامي در راه و مسير زمينه سازي ظهور حركت مي كنند و نشانه آن وجود جانبازان هشت سال جنگ تحميلي و فضاسازي عمومي است.
وي تأكيد كرد: اقشار مختلف جامعه بايد شأن امام زمان(عج) را در فضاهاي مختلف و مراسمها و جشنها حفظ كنند.
آية ا... علم الهدي از زائران و مجاوران بارگاه رضوي خواست، در راهپيمايي منتظران ظهور در روز نيمه شعبان در مشهد مقدس شركت كنند.

به مناسبت اعياد نيمه شعبان برگزار مي شود ؛ «جشن اميد» در فرهنگسراها و محلات مشهد مقدس

خراسان امروز: كارشناس مسؤول امور فرهنگسراهاي سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري مشهد، از برگزاري جشنهاي بزرگ ايام شعبانيه به منظور گراميداشت اين ايام ويژه خبر داد.
هادي حسن زاده با بيان اينكه اين جشنها با عنوان «جشن اميد» تا 28 مردادماه جاري برگزار مي گردد، گفت: مراسم مولودي خواني و برنامه هاي با نشاط، بخشي از اين جشنهاست كه در پاركها و بوستانهاي شهر مشهد و با حضور مردم محلات در مناطق مختلف شهري برگزار مي شود.حسن زاده افزود: امسال نيز همچون سال گذشته مسابقه نقاشي براي كودكان برگزار مي شود كه طي آن علاقه مندان به شركت در اين مسابقه در روز 15 شعبان روي پرده اي به طول 1174 متر(طول عمر حضرت صاحب الزمان(عج)) در فرهنگسراي غدير به رقابت مي پردازند.وي در ادامه از آذين بندي محلات شهر مشهد خبرداد و گفت: اين اقدام با همكاري مساجد صورت مي گيرد كه طي آن محلات در مناطق شهرداري آذين بندي خواهد شد.
گزارش خبرنگار ما حاكي است، مراسم جشني به همين مناسبت در شهرك طالقاني مشهد نيز اجرا مي شود.
در اين مراسم كه توسط جلسه مذهبي نورالثقلين تدارك ديده شده، هر شب براي 16 هزار نفر فضاسازي شركت در مراسم تدارك ديده شده است.
قرائت قرآن، مداحي، سخنراني، اجراي نمايش طنز و مسابقات فرهنگي بخشي از برنامه هاي اين جشن است.
خبر ديگري حاكي است، جشن منتظران ويژه نيمه شعبان در پارك تفريحي بش قارداش برگزار مي شود.
عذرادوست زاده مسؤول خانه فرهنگ شهرداري گفت: جشن منتظران از سلسله جشنهاي شهروندي است كه به مناسبت نيمه شعبان در پارك تفريحي بش قارداش برگزار خواهد شد و با برنامه هاي متنوع نورافشاني، پذيرايي، مولودي خواني، طنز، موسيقي محلي و مسابقه و هدايا، سعي بر آن داريم تا در ساعات حضور شهروندان اوقات خوشي فراهم گردد.
وي اظهار داشت: برپايي جشن همواره با استقبال مردمي
رو به رو شده و به منظور ايجاد فضاي لازم براي حدود 5 هزار نفر جمعيت، اين پارك پيشنهاد شده است.

ويژه برنامه هاي هفته دولت در خراسان رضوي

خراسان امروز- خجسته نيا: معاون سياسي اجتماعي استانداري خراسان رضوي بر تبيين درست عملكرد سه ساله دولت نهم در هفته دولت تأكيد كرد.
قهرمان رشيد كه در جلسه سياستگذاري بزرگداشت هفته دولت سخن مي گفت، افزود: دولت نهم نه تنها نقطه كمال دولتها پس از پيروزي انقلاب اسلامي بوده است، بلكه نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي به شمار مي آيد.
معاون سياسي اجتماعي استانداري خراسان رضوي در ادامه بر اطلاع رساني صحيح و جامع از رسانه هاي گروهي تأكيد كرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر جنگ رواني بسياري در دنيا عليه ايران و دولت نهم شكل گرفته و در حال اوج گيري است كه تنها مقابله با آن شفاف سازي و اطلاع رساني از عملكردهاست.
وي ادامه داد: گرچه دشمنان نظام و عده اي مزدبگير و غافل و جاهل از هيچ چيزي براي تضعيف انقلاب و دولت كوتاهي نمي كنند و سعي دارند در مجامع رسمي و غيررسمي دولت را زير سؤال ببرند، اما خلاف اين موضوع براي همگان به اثبات رسيده است.
وي توجه به نياز روز مردم، جوانان و نخبگان و تأمين مسكن و حفظ اصول مردمداري مبتني بر آموزه هاي ديني، عدالت محوري و مهرورزي را از ويژگيهاي بارز دولت نهم برشمرد و افزود: آنچه تاكنون از سوي دولت مطرح شده برخلاف سنوات گذشته شعاري نبوده و واقعيت داشته است.
وي خواستار فراهم كردن بستر مناسب براي نقد منصفانه و تبيين طرح تحول اقتصادي از سوي دستگاه هاي اجرايي به مناسبت هفته دولت شد و گفت: تاكنون توقع، غلو، گزافه گويي و اغراق از سوي دولت مطرح نشده است.
قهرمان رشيد در بيان برنامه هاي هفته دولت در خراسان رضوي به افتتاح پروژه هاي عمراني مصوب سفر رياست جمهوري و پروژه هاي ديگر استان، تقدير از كاركنان نمونه دولت در خراسان رضوي، حضور موثر مسؤولان در محافل مردمي و بيان عملكرد و بررسي مشكلات و ترويج فرهنگ همبستگي ملي اشاره كرد و افزود: بايد از جلسات و برنامه ها و سخنرانيهايي كه براي مردم فايده اي ندارد، پرهيز كرد.

همزمان با روز جوان آغاز شد ؛ هشتمين دوره همايش انديشه هاي آسماني با حضور 1100 عضو كانون مساجد در مشهد

خراسان امروز: دوره هشتم همايش فرهنگي آموزشي انديشه هاي آسماني با حضور هزار و 100 نفر از اعضاي كانونهاي فرهنگي هنري مساجد كشور در مشهد آغاز شد.
در اين همايش در بخش خواهران 550 نفر از استانهاي خوزستان، فارس و خراسان رضوي و در بخش برادران 600 نفر از استانهاي مازندران، مركزي و قم در چهار روز آموزشهاي تخصصي را در دو مركز تربيت معلم شهيد هاشمي نژاد و شهيد بهشتي مشهد پشت سر مي گذارند.
اين همايش در بخش خواهران با حضور و سخنراني حجة الاسلام مهدي ماندگاري رئيس گروه تفحص سيره شهدا و حجة الاسلام سيد ابراهيم حسيني معاون پژوهشي مؤسسه امام خميني(ره) كار خود را آغاز كرد.
همچنين حجة الاسلام محسن قرائتي رئيس ستاد اقامه نماز كشور، حجة الاسلام والمسلمين محمد كاظم راشد يزدي از استادان اخلاق و كارشناسان امور خانواده و حجة الاسلام ابوالحسن حقاني عضو هيأت علمي مؤسسه امام خميني(ره) در جمع برادران اعضاي كانونهاي مساجد به ايراد سخنراني مي پردازند.
دكتر حسن بلخاري رئيس پژوهشكده هنر، عفت شريعتي نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي و حجة الاسلام عبدالحسين خسروپناه رئيس مركز مطالعات و پژوهشهاي حوزه از ديگر سخنرانان اين همايش هستند.
هدف از برگزاري اين همايش ارائه آموزشهاي فرهنگي هنري در قالبهاي تخصصي در سه بخش فرهنگي هنري، آموزشي پژوهشي و نيز روابط عمومي و تبليغات است كه در مدت 40 روز برگزاري اين همايش 12 هزار نفر از اعضاي كانونهاي فرهنگي مساجد سراسر كشور اين آموزشها را پشت سر مي گذارند.
همايش 12 هزار نفري انديشه هاي آسماني كه برگزيدگان چهار هزار كانون فرهنگي هنري در آن شركت دارند، داراي 10 مرحله است كه در هر مرحله بيش از هزار نفر از جوانان مسجدي در دوره هاي آموزشي شركت مي كنند.اين همايش كه تا دوم شهريورماه ادامه دارد، در بخش فرهنگي و هنري، كارگاههاي برنامه ريزي فرهنگي، مديريت فعاليتهاي جمعي و مهدويت را در دستور كار خود دارد و در زمينه آموزش و پژوهش به برگزاري كارگاههاي آموزش كتابداري، پژوهش و نظرسنجي و مديريت منابع انساني مي پردازد.
در حاشيه اين همايش نمايشگاه انديشه هاي آسماني در 20 غرفه و در دو بخش عرضه محصولات فرهنگي كانونهاي مساجد و بخش كارگاههاي تخصصي برپا شده است.

دهم آذرماه راه اندازي مي شود ؛ اولين مركز پاسخگويي به سوالات ازدواج جوانان

خراسان امروز- جوان: مديرعامل مؤسسه خدمات مشاوره اي جوانان آستان قدس رضوي در «جشن 1+10» اين مؤسسه كه با حضور قائم مقام توليت آستان قدس رضوي و نمايندگان مجلس برگزار شد، گفت: خدمات مشاوره اي مي تواند خيزش و آفرينش جديدي را در افراد ايجاد كند.
محمد زاده مقدم در اين مراسم ضمن پاسداشت بيش از يك دهه تلاش مؤسسه در ارائه خدمات در حوزه هاي مشاوره، پژوهش و امور جوانان افزود: در حوزه خدمات مشاوره اي همواره مباحث نظري در گستره وسيعي مطرح شده است، اما بهره برداري كاربردي از آن صورت نگرفته است.وي ادامه داد: اين حوزه نيازمند رويكرد روانشناسي كاربردي در مقوله دين و روان است.
محمد زاده مقدم با اشاره به اينكه رسالت اين مؤسسه ايجاد مراكز مشاوره امين و تخصصي است، گفت: ايجاد مركز مشاوره تخصصي كودك و خانواده و ارائه مشاوره دين و روان از فعاليتهاي اين مؤسسه در سال گذشته بوده است.
وي افزود: امسال كميته آموزش طرح كشوري انديشه هاي آسماني نيز برعهده مؤسسه قرار گرفته كه نشان از عملكرد موفق مؤسسه در حوزه خدمات رساني و آموزشي است.محمد زاده خاطرنشان كرد: اولين مركز پاسخگويي به سؤالهاي ازدواج جوانان توسط مؤسسه خدمات مشاوره اي و با همكاري سازمان ملي جوانان همزمان با دهم آذرماه و روز خانواده آغاز به كار خواهد كرد.در ادامه اين مراسم امير خوراكيان، دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي ضمن تبريك ميلاد حضرت علي اكبر(ع) گفت: اين تقارن مسؤوليت سنگيني را براي مؤسسه و فعاليتهاي جوانان آن ترسيم مي كند.وي افزود: انتظار همه ما و به خصوص امام علي بن موسي الرضا(ع) در يك جمع جوانانه منتسب به اين دستگاه مقدس اين است كه ياوران جوان امام عصر(عج) در آن تربيت شوند.وي ادامه داد: حاصل فعاليتهاي مؤسسه بايد تربيت جواناني باشد كه به لحاظ قوت ايمان از شايستگي و توانمندي خاصي برخوردار باشند.
خوراكيان خاطرنشان كرد: اين نگاه بايد بر رويكرد كلي، محتوايي برنامه ها و نوع سازماندهي و برگزاري جلسات نيز حاكم باشد.در اين مراسم همچنين از برگزيدگان حوزه هاي آموزشي، فرهنگي، پژوهشي، مشاوره و فعالان باشگاه جوانان مهر تقدير به عمل آمد و از پنج كتاب جديد از محصولات توليدي مؤسسه خدمات مشاوره اي آستان قدس رضوي با حضور مؤلفان آن رونمايي شد.

امام جمعه خليل آباد: هر كاري كه رنگ خدايي نداشته باشد، بي ارزش است

خليل آباد- خبرنگار قدس: امام جمعه خليل آباد با بيان اينكه هر كاري كه رنگ و بوي خدايي نداشته باشد، بي ارزش است، گفت: بسيجيان با حضور خالصانه در هشت سال حماسه دفاع مقدس اين موضوع را به اثبات رسانده اند.
حجة الاسلام والمسلمين غفاري در مراسم بدرقه اعضاي گردان عاشورا و تني چند از فرماندهان سپاه خليل آباد هنگام عزيمت به اردوي كوهپيمايي شبانه افزود: حضور در اين اردوها يادآور دوران دفاع مقدس مي باشد.فرمانده حوزه مقاومت بسيج امام حسين(ع) سپاه خليل آباد نيز طي گفتگويي افزايش آمادگي رزمي اعضاي گردان عاشورا را از اهداف برگزاري اين گونه اردوها دانست. ايوب راستگو مقدم افزود: اين اردو به استمداد يك گردان در ارتفاعات شمال شهرستان به مدت 24 ساعت انجام مي گيرد.

مدير حوزه هنري خراسان رضوي خبر داد ؛ برپايي همايش «خدمات متقابل اسلام و هنر» در مشهد

خراسان امروز- دلپذير: مدير حوزه هنري خراسان رضوي گفت: مهمترين وظايف اين حوزه در زمينه تربيت هنرمندان جوان و دين شناسي است كه توانايي بيان مسائل مهم ديني در قالب هنر را داشته باشد.
سيد جواد رفائي در جمع خبرنگاران، هدف بعدي حوزه هنري را توليد آثار فاخر هنري عنوان كرد.
وي با اشاره به نقش مهم آموزش در تربيت هنرمندان خاطرنشان كرد: حوزه هنري از تابستان امسال، آموزش رشته هاي هنري را به شكل پايه اي آغاز كرده است.
وي ارتباط علمي و معنوي حوزه هاي علميه و هنرمندان را براي خلق آثار ارزشمند هنري ضروري دانست و يادآور شد: حوزه هنري براي ايجاد ارتباط بين اسلام و هنر و ارائه پژوهشهاي كاربردي در اين زمينه، نيمه دوم سال جاري، همايش بزرگ «خدمات متقابل اسلام و هنر» را برگزار مي كند.رفائي همچنين از برگزاري نخستين جشنواره هنر در آيينه مطبوعات خبر داد.
وي گفت: اين جشنواره با هدف تجليل از آثار برگزيده و تأثيرگذار مطبوعات استان در زمينه هنر و تبيين جايگاه ويژه مطبوعات در شناسايي جريانهاي هنري بومي و ملي در دو بخش آثار مطبوعاتي و آثار هنري برگزار مي شود.
وي آخرين مهلت ارسال آثار را 28 آذرماه سال جاري اعلام كرد.وي تصريح كرد: حوزه هنري خراسان رضوي تا پايان سال جاري كتاب سال شعر، عكس، كاريكاتور و ساير رشته هاي هنري را منتشر مي كند.

فرماندار خليل آباد: جوانان در هشت سال حماسه دفاع مقدس همواره پيشتاز بودند

خليل آباد- خبرنگار قدس: فرماندار خليل آباد در مراسم گراميداشت روز دولت و جوانان، از جوانان به عنوان پيشتازان حماسه هشت سال دفاع مقدس ياد كرد. مهندس مهدي هنرور كه در جمع فرهيختگان و نخبگان جوان و مسؤولان شهرستان سخن مي گفت، خواستار تشكيل اتاق فكر شد.
وي با بيان اينكه جوانان بايد به دنبال يك مرجع واجد شرايط براي خود باشند، تقليد كوركورانه را باعث جلوگيري از تفكر خلاق در جوانان خواند.
هنرور استقلال طلبي، خودباوري و ايجاد رابطه عاطفي را از خصوصيات جوانان دانست.
فرماندار خليل آباد با يادآوري اينكه جوانان در طول دوران انقلاب اسلامي همواره براي نظام اسلامي اعتبار و عزت آفريده اند، جوان بودن مديران را نشأت گرفته از اعتماد و اعتقاد دولت به آنها دانست.
مشاور فرماندار خليل آباد در امور جوانان نيز گفت: جوانان جداي از حمايت مالي و شغلي نياز به حمايت معنوي هم دارند.حجة الاسلام پرهيزگار از جوانان خواست با تشكيل تشكلهاي مردم نهاد و ارائه طرحهاي فرهنگي اجتماعي به توسعه شهرستان كمك نمايند.
گفتني است، صندوق حمايت از نخبگان- شناسايي و حمايت از نخبگان، تشكيل بانك اطلاعاتي، توجه به اشتغال و مسكن و معرفي خبرنگاران جوان از خواسته هاي شركت كنندگان در جلسه بود.
در پايان به جوانان شركت كننده جوايزي اهدا شد.

يك نماينده مجلس در مراسم اختتاميه مسابقات «رقابت مهر»: دولت و مجلس بايد مشكلات جوانان را حل كنند

خراسان امروز- دلپذير: مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي گفت: بلاياي طبيعي به سازماندهي، آمادگي و مديريت صحيح و موثر نياز دارد.
دكتر عليزاده بيرجندي در مراسم اختتاميه مسابقات «رقابت مهر» بخش مهمي از برنامه هاي جمعيت هلال احمر خراسان رضوي را ساماندهي و آموزش نيروهاي انساني در سطح استان عنوان كرد.وي افزود: مسابقات مهر عرصه رقابت سازنده اي بين جوانان نخبه استان ما بود و برگزاري هر ساله آن موجب ايجاد انگيزه و توان افزايي نسل جوان خواهد شد.
نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به نقش جوانان كشور در پيروزي انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس گفت: امروز نيز جوانان ما در بحث فناوريهاي نوين هسته اي و ساخت سلاحهاي پيشرفته و موشكهايي دور برد به موفقيتهاي قابل توجهي دست يافته اند.
آرين منش با ابراز تأسف از مشكلات اشتغال و ازدواج جوانان و نرخ بالاي بيكاري اظهار داشت: دولت و مجلس بايد با همكاري هم مشكلات جوانان را حل كنند.
وي همچنين از تشكيل كميته ويژه جوانان، ورزش و تربيت بدني در مجلس براي شناسايي اولويتها و رفع مشكلات جوانان خبر داد.
در پايان اين مراسم، دبير اجرايي همايش با اشاره به اينكه امسال براي نخستين بار 17 داور از استانهاي مختلف به اين مسابقات دعوت شدند، گفت: همچنين برخلاف سالهاي گذشته كارنامه هر فرد به خود وي ارائه شد.
گفتني است، در پايان مراسم از رتبه هاي اول تا سوم رشته هاي مختلف مسابقات رقابت مهر شامل قرائت و حفظ قرآن، نهج البلاغه، زبان انگليسي، امداد و نجات، چادرزني و توان افزايي تقدير شد.

اجراي نمايش «ازدواج ادكلني» در گناباد

گناباد- خبرنگار قدس: از سوي كانون هنر شهرستان گناباد و به مناسبت اعياد شعبانيه جنگ شادي به همراه اجراي تئاتر «ازدواج ادكلني» در سالن آمفي تئاتر دانشگاه علوم پزشكي گناباد برگزار شد.
عباسعلي غلامزاده مسؤول كانون هنر شهرستان گفت: اين نمايش به مدت هفت روز از 23 مرداد همه روزه در ساعت 8/30 شب با اجراي عمليات شعبده بازي و تردستي براي عموم اجرا مي شود.

مسؤول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد خراسان رضوي:
نخستين جشنواره وبلاگ آسماني برگزار مي شود

خراسان امروز: مسؤول دبيرخانه كانونهاي فرهنگي و هنري مساجد خراسان رضوي گفت: نخستين جشنواره وبلاگ آسماني با هدف ترويج فرهنگ انتظار و مهدويت در جامعه و همچنين گردآوري دلنوشته هاي جوانان و نوجوانان در سراسر كشور با همكاري كانونهاي مساجد برگزار مي شود.
محمدحسين عبداللهي افزود: اين جشنواره در دو بخش آزاد و تبيين مهدويت با موضوع نامه اي به امام زمان(عج)، جايگاه مهدويت در سند چشم انداز 20 ساله كشور، جامعه منتظر ظهور با بيان اهداف، ويژگي ها و كاركردها و آسيب شناسي اجتماعي فرهنگ انتظار انجام مي شود.وي ادامه داد: همزمان با ميلاد پر بركت حضرت مهدي(عج)، اين مسابقه آغاز و تا 30 شهريور مهلت ثبت نام براي شركت در اين مسابقه ادامه دارد.وي با اشاره به اينكه شركت كنندگان در اين مسابقه بايد در تهيه وبلاگ مواردي را لحاظ كنند، گفت: بروزرساني بلاگ، استفاده از عكسها و مطالب مرتبط با موضوعات پيشنهادي، هماهنگي بلاگ با موضوعات و همچنين قيد نام جشنواره در پيوندهاي بلاگ از مهمترين موارد است.وي اضافه كرد: نتايج جشنواره پس از پشت سر گذاشتن مرحله داوري توسط كميته تخصصي در ايام دهه كرامت اعلام مي شود.به برگزيدگان اين جشنواره جوايز ارزنده اي تقديم مي شود.

بيستمين مرحله مسابقات كشوري رقابت مهر در خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: بيستمين مرحله مسابقات كشوري رقابت مهر ويژه اعضاي خواهران جوانان هلال احمر كشور در خراسان شمالي برگزار مي شود.
مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان شمالي با اعلام اين خبر گفت: اين مسابقات در دو گروه سني 17- 12 سال و 29- 18 سال و در پنج رشته قرآن كريم، زبان انگليسي، امداد و كمكهاي اوليه، چادرزني و توان افزايي و همچنين نهج البلاغه برگزار مي شود.دكتر منصوري افزود: از مجموع 87 هزار و 448 نفر كه در مسابقات شركت كرده بودند، اكنون در مرحله كشوري از هر استان 14 نفر و در مجموع 420 نفر از اعضاي جوانان در اين مسابقات شركت دارند.وي خاطرنشان كرد: اين مسابقات همزمان با ميلاد امام زمان(عج) در محل آموزشكده انقلاب اسلامي، مركز تربيت معلم امام محمد باقر(ع) و فضاهاي موجود جمعيت هلال احمر استان برگزار مي شود.
وي به اهداف برگزاري اين مسابقات اشاره كرد و گفت: كمك به ارتقاي توانمنديهاي علمي، معنوي و معرفتي در جهت فعاليتهاي امدادي و عام المنفعه و غني سازي اوقات فراغت از جمله اين اهداف است.
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 494]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن