تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817112442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

المپيك پكن در روز جمعه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: المپيك پكن در روز جمعه
چينى ها همچنان در صدر

هشتمين روز رقابت در المپيك پكن بار ديگر تحت الشعاع حضور موفقيت آميز مايكل فلپس قرار گرفت، زيرا اين شناگر امريكايى با فتح ماده ۲۰۰ متر مختلط انفرادى مردان ششمين طلاى خود را نيز در اين بازى ها گرفت و بيش از پيش ستاره مسابقات شد و آن هم در حالى كه هنوز هشت روز تا پايان پيكارهاى المپيك بيست و نهم مانده است. ساير افراد واتفاقات بارز روز جمعه از اين قرار بودند:
* ناتاليا ليوكين از امريكا با كسب مدال طلاى «مجموع انفرادى» در مسابقات ژيمناستيك زنان هم يك مدال زرين از حساب چين كاست و هم در رقابت كشورش با ميزبان المپيك، يك طلا بر اندوخته هاى امريكا افزود. امريكا نقره اين قسمت را هم توسط «شان جانسون» تصاحب كرد اما در مسابقات مهم قبلى اغلب اين جانسون بود كه بر ليوكين سايه انداخته بود. به همين خاطر بود كه ليوكين در پايان اين رقابت تازه، حاصل كار خود را بزرگترين پيروزى ممكن خواند.
* يك ورزشكار رشته تيراندازى از كره شمالى و يك ژيمناست ويتنامى به سبب دوپينگ از صحنه مسابقات اخراج شدند.

تيرانداز كره اى كه كيم جونگ سو نام دارد، در حالى به اين سرنوشت دچار شد كه يك نقره و يك برنز در پكن تصاحب كرده بود و حالا اين مدال ها به افرادى تعلق مى گيرد كه يك پله زير دست او ايستاده بودند. يكى از آنها جيسن ترنر از امريكا در رشته تيراندازى با تفنگ بادى از فاصله ۱۰ متر است كه با حذف رقيب كره اى رتبه چهارمى اش به مدال برنز تغيير مى يابد.

* درخشش فلپس در مسابقات شنا باعث شده ساير ورزشكاران موفق اين رشته از نظرها دور بمانند. يكى از آنها ناتالى كانلين امريكايى است. او ديروز با كسب برنز ۱۰۰ متر آزاد زنان، پنج مدالى شد.

383340.jpg

مدال طلاى وزن بسيار توجه «آزاد» (بالاى ۱۰۰ كيلو) در رشته جودو المپيك پكن ديروز سهم ساتوشى ايشى شد. اين ژاپنى در فينال عبدالله تانكارى يف ازبكستانى را شكست داد. ايشى براى اولين بار در المپيك شركت مى كرد، اما بسيار پخته عمل كرد.
* كريس هوى ركابزن مشهور اسكاتلندى با رهنمون شدن تيم سه نفره اسپرينت بريتانيا به مدال طلاى اين رشته در پيكارهاى روى پيست، اولين طلاى اين رده و قسمت از دوچرخه سوارى را به كشورش بخشيد. سايراعضاى اين تيم جيسن كنى و جيمى استف بودند.

* جيمز بليك تنيسور امريكايى كه در يكچارم نهايى انفرادى مردان روژه فده رر سوئيسى را حذف كرده بود، خودش در نيمه نهايى در ديدارى فشرده ۱-2 به فرناندو گونزالز از شيلى باخت و حذف شد. در نقطه مقابل فده رر در قسمت دوبل با يارى هموطنش استانيسلاس و اورينكا ۰-2 بر زوج هندى ماهش بوپاتى و لياندرپيس فائق آمد و به نيمه نهايى اين قسمت رسيد و اميدهاى نيل به طلاى المپيك را براى خود حفظ كرد.
* در رقابت بر سر طلاها، چين آشكارا از امريكا پيش افتاده، اما چون رشته دووميدانى تازه شروع شده، امريكايى ها كه در اين رشته موفق تر از چينى هاهستند براى جبران عقب افتادگى خود نا اميد نيستند.

ايران در روز جمعه

كاروان ايران در المپيك پكن ديروز هم در حسرت كسب مدال باقى ماند. اين در حالى است كه محمدرضا رودكى جودوكار ۱۰۰+ كيلوگرم ايران حتى تا يك قدمى مدال برنز پيش رفته بود. روز گذشته ايرانى ها در رشته هاى جودو، قايقرانى و دووميدانى مسابقه دادند كه حاصل تلاش آنها به اين شرح است:
جودو: محمدرضا رودكى، جودو كار سنگين وزن كشورمان شروعى خوب داشت. او پس از استراحت در دور نخست در دور دوم، نماينده بلاروس را كه دارنده مدال نقره و برنز جهان بود با ضربه فنى شكست داد. رودكى سپس جودوكارى از ايسلند را با همين نتيجه برد اما در دور چهارم برابر «گوجاجينى» از گرجستان با يك امتياز يوكو و يك كوكا مبارزه را واگذار كرد تا به گروه بازنده ها برود. رودكى در اين گروه نيز ابتدا «دانيل مك كورميك» امريكايى را با ضربه فنى پشت سر گذاشت تا پس از آن به مصاف «تامران تنموف» از روسيه، دارنده نشان هاى نقره جهان و المپيك ۲۰۰۴ آتن برود و جالب اين كه او را هم با ضربه فنى از پيش رو برداشت. رودكى براى كسب نشان برنز ويدال برايسون از كوبا را مقابل خود داشت كه نتوانست از پس او بر آيد و درنهايت پنجمين جودوكار سنگين وزن المپيك شناخته شد. رودكى پس از اين مبارزه گفت: «پيش از مسابقه با حريف بلاروس، عضله سر زانويم دچار پارگى شد و به سختى خودم را در مسابقه ها حفظ كردم. در مسابقه آخر، وقتى حريف كوبايى اجراى فن كرد پايم بى حس شد و نتوانستم آنچه را كه در توان دارم به نمايش بگذارم.»
قايقرانى: محسن شادى و هما حسينى روز گذشته در گروه بازنده هاى رويينگ مردان و زنان پارو زدند و در نهايت در رده هاى بيست و ششم مردان و آخر زنان قرار گرفتند. ديروز شادى در گروه E بازنده ها دوم شد و در نهايت بين ۳۳ قايقران در مكان ۲۶ ايستاد. هما حسينى نيز روزگذشته ميان چهار شركت كننده آخرين گروه بازنده ها ، چهارم شد و در پايان مسابقه ها آخرين قايقران زن در بين ۲۴ شركت كننده معرفى شد. قرار بر اين بود مسابقه هاى قايقرانى روز پنجشنبه برگزار شود كه بارش باران آن را يك روز به تأخير انداخت.
* دو وميدانى:امين نيكفر، پرتابگر وزنه ايران بدون اين كه امتيازى از سوى داوران دريافت كند و ركوردى به ثبت برساند حذف شد.
در ماده ۱۵۰۰ مردان هم سجادمرادى به صلاحديد مربيان مسابقه نداد تا انرژى خود را براى ماده ۸۰۰ متر نگه دارد.

سپهوند يك گام تا مدال المپيك

مرتضى سپهوند مشتزن وزن ۶۴ كيلوگرم كشورمان پس از پيروزى مقابل حريف رومانيايى خود با اعلام اين كه المپيك پكن آخرين فرصت من براى كسب اين مدال است گفت: «پيش از اين حريف رومانيايى خودم را در رقابت هاى جهانى در شيكاگو شكست داده بودم ولى در مسابقه امروز با او نبرد فيزيكى نداشتم و بيشتر با فكرم مبارزه كردم.»وى درباره حريف دومنيكنى خودگفت: «او را مى شناسم و مبارزات او را آناليز كرده ام و مى خواهم گام آخر براى رفتن روى سكو را محكم تر بردارم.»

برنامه امروز ورزشكاران ايران

روز شنبه ورزشكاران ايران در دو رشته مسابقه مى دهند ابتدا از ساعت۱۰:40 احسان حدادى و عباس صميمى در ماده پرتاب ديسك به مصاف حريفانشان مى روند و از ساعت ۴۵ : ۱۲ هم تيم ملى بسكتبال مقابل آرژانتين قرار مى گيرد.
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن