تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804097015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تدابير شهرداري تهران براي ارتقاي سطح كيفيت سرويس حمل ونقل عمومي صف‌هاي بنزين و قطع برق هم به مشكلات ترافيك تهران اضافه شدند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: تدابير شهرداري تهران براي ارتقاي سطح كيفيت سرويس حمل ونقل عمومي صف‌هاي بنزين و قطع برق هم به مشكلات ترافيك تهران اضافه شدند
مشكل صف‌هاي طولاني وسايل نقليه‌اي كه به منظور سوختگيري در مسير جايگاه‌هاي بنزين صف بسته‌اند، به مشكلات ترافيك تهران اضافه شده است.


طول صف مقابل جايگاه‌هاي بنزين علاوه بر اين كه موجب اتلاف وقت رانندگان مي‌شود، با كاهش سطح سرويس معبر باعث افزايش تراكم ترافيك در معابر شهري شده است.
تجمع خودروها و اشغال يك خط عبوري در معابر منتهي به جايگاه‌هاي بنزين موجب ايجاد ترافيك كاذب و سنگين مي‌شود كه حل اين مشكل در آستانه ماه مبارك رمضان و بازگشايي مدارس نياز به تدبير جدي دارد.
اين درحالي است كه قطع برق چراغ تقاطع‌ها و به هم خوردن نظم تقاطع‌ها موجب افزايش مدت زمان سفر شهروندان و نارضايتي شديد آنها شده است. اختلال وضعيت ترافيكي تقاطع‌ها در اثر قطع برق و افزايش تصادفات در پي آن موجب تاخير سفرها و افزايش مدت زمان آن شده است به گونه‌اي كه به استناد تماس‌هاي شهروندان با 1888 ميزان نارضايتي شهروندان از اين وضعيت بسيار بالا است.
مدير مركز كنترل ترافيك شهر تهران دراين خصوص گفته است: تا پايان شهريور ماه امسال طبق سنوات گذشته تمام چراغ‌هاي راهنمايي تعمير خواهد شد و تيم‌هاي ويژه‌اي اقدام به سرويس‌دهي شبانه روزي در تقاطع‌ها به منظور كنترل دوره‌اي كاركرد چراغ‌ها خواهند كرد. مهندس حجت ا... بهروز با اشاره به تامين برق اضطراري در تقاطع‌ها گفته است: تا پايان ماه جاري 100 تقاطع به UPS تجهيز شده و تا پايان شهريور نيز به اين تعداد 100 تقاطع ديگر افزوده خواهد شد.
بهروز همچنين با اشاره به مركز نظارت و كنترل ترافيك شهرداري تهران يادآور شده كه هم‌اكنون اين مركز در وضعيت مناسبي از نظر تامين برق اضطراري است و به عنوان پايگاه ستادي مركزي در مهرماه به خوبي مي‌تواند ترافيك شهر را تحت كنترل قرار دهد.
وي با اشاره به مشكل بزرگ قطع مركز با دوربين‌ها در زمان قطع برق ابراز اميدواري كرده تا با نصب برق اضطراري روي دوربين‌ها اين مشكل تا حد امكان حل شود.
همچنين معاون شهردار تهران درخصوص مشكلات ايستگاه‌هاي سوخت CNG براي اتوبوس‌ها و تاكسي‌ها گفته است: در صورت اختصاص ساعات مشخصي از روز براي سوختگيري اتوبوس‌ها و تاكسي‌ها در اين جايگاه‌ها، مشكل سوخت CNG وسايل حمل و نقل عمومي كه وظيفه اصلي‌شان خدمت‌رساني به مردم است، تا حدود زيادي حل مي‌شود.
مهندس تشكري‌ هاشمي با تاكيد بر ضرورت ايجاد جايگاه‌هاي استاندارد در نقاط حاشيه‌اي و حومه‌اي تهران با استفاده از ظرفيت‌هاي زمين شهري، يادآور شده، صرف يك ساعت وقت از سوي رانندگان تاكسي براي دريافت سوخت CNG در حالي كه با سوخت دريافتي تنها دو ساعت مي‌توانند فعاليت كنند، منطقي به نظر نمي‌رسد.
وي با تاكيد بر اهميت «مديريت زمان» و ضرورت توجه به اين عنصر معنوي كه از بسياري از عناصر مادي ارزش بيشتري دارد، گفته است: صف‌هاي طولاني در مقابل جايگاه‌هاي بنزين و صفوف مشابه اتوبوس‌ها و تاكسي‌ها در مقابل ايستگاه‌هاي سوخت CNG، نمونه‌اي از بي توجهي به «زمان» به عنوان ارزشمندترين دارايي شهروندان است.
آغاز به كار اتوبوس‌هاي چپ در خارجي پيش از مهرماه
اما شهرداري تهران براي حل مشكلات ترافيك و ارتقاي سطح سرويس‌دهي حمل‌ونقل عمومي تهران «مترو باس»‌هاي تندرو ديگري خريداري كرده كه اكنون از گمرك خارج شده‌اند و معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در اين خصوص ابراز اميدواري كرده است: اتوبوس‌هاي جديد هفته آينده به تهران رسيده و تا پيش از مهرماه به شهروندان تهراني خدمات رساني كنند.
تشكري‌هاشمي با بيان اين كه امنيت، ايمني و رفاه مسافران و از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، گفت: براي تحقق بخشي از حقوق شهروندي به دنبال آن بوديم كه در نخستين خط اتوبوسراني تندرو (BRT) از اتوبوس‌هايي استفاده كنيم كه ظرفيت و كيفيت بالايي داشته باشند، به همين دليل اتوبوس‌هايي خريداري شد كه موتور و قطعات اصلي آن ساخت آلمان است و داراي استانداردهاي روز اروپا هستند.
وي با اشاره به اين كه بدنه اتوبوس‌هاي جديد كه به زودي وارد ناوگان مي‌شود نيز تحت لايسنس شركت «نئومان» آلمان توليد شده، گفت: تعداد اتوبوس‌هاي جديد 70 دستگاه است كه به دليل همسطح بودن كف آنها با سطح ايستگاه، اين امكان براي معلولان و جانبازان و افراد سالمند فراهم مي‌شود كه به راحتي بتوانند از اتوبوس‌ها استفاده كنند.
معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران همچنين در مورد نحوه حمل اين اتوبوس به تهران اظهار كرد: قصد داشتيم كه اتوبوس‌هاي جديد سامانه تندرو را با قطار به تهران منتقل كنيم، اما موانعي از جمله احتمال آسيب ديدن اتوبوس‌ها در طول مسير و همچنين مشخص نبودن مدت زمان انتقال اتوبوس‌ها سبب شد با پذيرش برخي مشكلات انتقال از طريق جاده‌اي مورد تاييد قرار گيرد.
وي با بيان اين كه اتوبوس‌ها مدتي در كشتي و گمرك بوده‌اند، گفت: مراحل آماده‌سازي و PDI (بازديد نهايي قبل از تحويل) اتوبوس‌ها، استقرار آنها در خط مدتي زمان مي‌برد، اما به طور حتم تا پيش از آغاز مهر اين اتوبوس‌ها وارد ناوگان مي‌شوند تا با امكانات رفاهي ويژه‌اي كه دارند مانند سيستم‌هاي قوي سرمايشي و گرمايشي سفري راحت و مناسب را براي شهروندان فراهم كنند. مهندس تشكري‌هاشمي در پايان از زحمات و تلاش‌هاي شهردار تهران و اعضاي شوراي شهر براي تامين بودجه مورد نياز خريد اتوبوس‌ها قدرداني و ابراز اميدواري كرد كه اين اتوبوس‌ها بتوانند به نحو شايسته‌اي به شهروندان تهراني خدمات رساني كنند.
آغاز نصب ايستگاه‌هاي طولاني‌ترين خط ويژه اتوبوسراني
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران همچنين گفت: عمليات نصب ايستگاه‌هاي طولاني‌ترين خط ويژه اتوبوسراني تهران از هفته آينده آغاز مي‌شود و تا پيش از آغاز مهرماه 50 ايستگاه اين خط نصب خواهد شد.
تشكري‌هاشمي، با بيان اين مطلب اظهار كرد: استقبال از اين خط كه از ميدان آزادي آغاز و تا خاوران ادامه دارد بسيار خوب بوده، به گونه‌اي كه هم‌اكنون روزانه حدود 300هزار نفر در اين خط جابه‌جا مي‌شوند.
وي افزود: در حال حاضر 240 دستگاه اتوبوس در اين خط فعال است كه با توجه به حجم بالاي مسافر تلاش مي‌كنيم تعداد اتوبوس‌ها را تا مهرماه در اين خط افزايش دهيم. معاون شهردار تهران با بيان اينكه براي افزايش سرعت اتوبوس‌ها هم اكنون حدود 30 دستگاه اتوبوس به صورت سريع السير به شهروندان خدمات رساني مي‌كنند گفت: اين اتوبوس‌ها در ايستگاه‌هاي محدودي توقف دارند كه در آستانه سال تحصيلي جديد با توجه به افزايش تعداد مسافران تعداد آنها به 50 دستگاه خواهد رسيد.
وي خاطرنشان كرد: از آنجا كه طولاني‌ترين خط اتوبوسراني تهران از مناطق مركزي شهر عبور مي‌كند، براي كاهش آلودگي هوا محدوده عبور اين خط، تلاش شده تا از اتوبوس‌هاي گاز سوز مورد استفاده قرار گيرد.
آزادي تا خاوران؛ 45 دقيقه با اتوبوس وي در مورد وضعيت اين خط گفت: زمان سفر در اين خط كه 18 كيلومتر طول دارد به 45 دقيقه رسيده است 25 ايستگاه در مسير رفت و 25 ايستگاه در مسير برگشت دارد. وي افزود: ايستگاه‌هاي اين خط كه به زودي عمليات نصب آنها آغاز مي‌شود در دو طرف خيابان واقع خواهند شد، اما همانند خط يك BRT ايستگاه‌هاي اين خط از سطح زمين فاصله دارد و با در ورودي اتوبوس‌ها همسطح است. مهندس خادم الاسلام همچنين بر رفع مشكلات موجود در اين خط تاكيد و اظهار كرد: طولاني‌ترين خط ويژه اتوبوسراني شهر به طور مداوم تحت بررسي و كنترل قرار دارد تا مشكلات كوچك آن بر طرف شود و اين خط به ظرفيت واقعي خود نزديك شود.
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 884]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن