تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816720334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناكامي جودو در چهارمين المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ناكامي جودو در چهارمين المپيك
هنگامي كه پس از المپيك آتن يكي از كارشناسان و منتقدان فدراسيون جودو علل و عوامل شكست تيم ملي جودو را در المپيك آتن به روشني برشمرد هيچ كس پيش بيني نمي كرد آينده نگري اين منتقد فدراسيون درباره شكست تيم ملي جودو در المپيك پكن رخ مي دهد.
يك سال بعد از المپيك آتن تيم شش نفره جودو ايران در مسابقات جهاني مصر تنها برنز ميراسماعيلي را به همراه داشت و دو سال بعد در رقابت هاي جهاني برزيل 2007 باز هم برنز ميراسماعيلي به عنوان تك ستاره تيم ايران نمايش ضعيفي از جودو كشورمان را به جهانيان نشان داد.
در اين سال ها مسئولان وقت فدراسيون جودو با توجيهات گوناگون و با مقايسه عملكرد خود با كشورهاي بازنده هيچ گاه ضعف در مديريت و سازمان تيم ملي جودو را نپذيرفتند و با بهانه هاي مختلف از استخدام مربيان طراز اول دنيا خودداري كردند زيرا مربيان تيم ملي ثمره استخدام اين مربيان به شمار مي رفتند. در حالي كه كشوري همچون آذربايجان با پانزده ميليون نفر جمعيت (چيزي معادل جمعيت استان تهران ) بيش از 120 هزار نفر جودوكار فعال داشته و در سال مسابقات متعدد بين المللي جودو در رده هاي نوجوانان تا بزرگسالان برگزار مي كند در حالي كه فدراسيون جودو ايران در سال هاي 82 تا 84 از برگزاري مسابقات قهرماني نوجوانان كشور خودداري كرد و جمعيت جودوكار كشور با حالت خوشبينانه در حدود چهل هزار نفر بود كه در برخي استان ها با چهار كلاس آموزش جودو به زحمت به يكصد جودوكار مي رسيد فدراسيون قبلي جودو مشكل استعداديابي را با ترفندهاي غير قابل قبولي حل كرده بود و با مدال طلاي كسب شده درصدد مقابله با منتقداني بود كه پشتوانه سازي را معضل بزرگ فدراسيون جودو مي دانستند.
منتقدان بر اين باورند كه اختصاص ندادن وقت توسط مسئولان فدراسيون جودو كه با چندشغله بودن آقايان همراه بود و نيز سفرهاي پياپي خارجي آنان كه نشان دهنده توجه ويژه اين مسئولان به فدراسيون آسيايي و جهاني بوده است بزرگترين عامل عقب ماندگي جودو در سال هاي گذشته بوده است .
هرچند منتقدان جودو به استخدام مربيان طراز اول اين رشته در دنيا اصرار مي كردند و البته اين پافشاري گاهي با همراهي مسئولان كميته ملي المپيك ادغام مي شد اما مربيان تيم هاي ملي با مقاومت خويش را باتجربه ترين و بهترين مربيان جودو دنيا دانسته و در مصاحبه خويش بر آن تاكيد داشتند.
نكته اي كه پس از مسابقات جهاني 2007 برزيل مسئولان وقت فدراسيون و تيم ملي طي جلسات پياپي براي توجيه شكست تيم ملي در برزيل بدان اشتراك نظر يافتند پيشرفت و رشد جودو در اروپا در برابر آسيا و ژاپن و كره بود كه با مصاحبه هاي خويش دليل شكست هايشان را نبود اردوهاي مشترك با كشورهاي اروپايي دانست .
به اين ترتيب با هماهنگي سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك چند اردوي مشترك در بلاروس آلمان و روسيه ترتيب داده شد و بدون شركت در مسابقات بين المللي آنان به بهانه هايي همچون كم كردن وزن ملي پوشان به مسافرت هاي مكرر خارجي اعزام شدند و پس از هر اردوي مشترك سخن از مزايا و محاسن اردوي مشترك اروپايي توسط مربيان تيم ملي به ميان آمد اما واقعيت اين بود كه اين اردوها براي تيم ملي مسن و پا به سن گذاشته با ميانگين 26 سال سن جز هزينه ريالي و دلاري فايده ديگري نداشت و دليل آن هم شكست دوباره آخوندزاده و ميراسماعيلي از حريفان كره اي و ژاپني پس از المپيك آتن و جهاني مصر با همان شگردهاي پيشين بود كه نشان مي داد شيوه مبارزاتي ملي پوشان پس از يك دهه هيچ گونه رشدي نداشته بلكه تغيير منفي نيز داشته است .
بايد گفت شركت در اردوهاي اروپايي و قهرماني آسيا در ماه گذشته در غياب قهرمانان مطرح كشورهاي ژاپن و كره باعث اعتماد به نفس كاذب مربيان تيم ملي شده بود تا جايي كه هر يك از مربيان دو تا سه مدال را از المپيك پكن براي تيم ملي جودو پيش بيني مي كردند و حتي آن را رسانه اي كرده بودند اما جودويي كه در ده سال گذشته ليگ منظمي نداشته و تنها ليگ نوجوانان آن در دو هفته در دو سال برگزار شده بود نشاني از رشد جودو در ايران نداشت . معلومات 27 ساله در حالي بيش از انتظارات نشان داد كه در دو مسابقه آخر خويش هيچ نشاني از يك جودوكار باتجربه و حرفه اي نداشت . وي كه بارها توسط مفسر و گزارشگر كشتي راديو به عنوان چوخه كار معرفي شد با تكنيك هاي چوخه سه مسابقه اول را با موفقيت پشت سر گذاشت ولي جودو فراتر از چوخه است و هيچ گاه لنگ و كمر چوخه اوچي ماتاي جودو نمي شود كه مفسر كشتي راديو با غلط هاي پي در پي خويش مظلوميت جودو را بيش از پيش آشكار ساخت .
هرچند « كوراش » هم در سال هاي گذشته بزرگترين معضل جودو شده و بودجه و امكانات مالي و انساني بسياري از جودو را صرف خويش ساخت تا برخي دست اندركاران از كنار كوراش در ايران به مزايا و منافع بسياري در ازبكستان دست يابند اما به راستي اين جمعيت اندك بدون پشتوانه جودو چه تعداد انرژي داشته كه سال هاي گذشته كوراش ازبك ها هم نفس آن را گرفت .
ملك محمدي كه دو سال به دليل استفاده از داروهاي نيروزا محروميت را گذرانده و از مسابقات جهاني مصر محروم شده بود هيچ شانسي براي مقابله با جودوكاران چندتكنيكه دنيا نداشت زيرا او هم همچون ديگر ملي پوشان از ضعف تكنيكي رنج برده و با افزايش قواي جسمي معضل كم تكنيكي را در مسابقات داخلي و آسيايي حل كرده است . آرش هيچ نشاني از آن آرش تكنيكي نداشت و تنها با دو تكنيك در چهار مسابقه ضعف تكنيكي خود را نشان داد.
تقسيم مدال هاي طلاي مردان بين ژاپن كره و آذربايجان نشان دهنده آن است كه ادعاي مسئولان تيم ملي مبني بر رشد جودو اروپا باطل است . اكنون مي توان گفت با اين مربيان و كادر تيم ملي اشباع شده نبايد در المپيك بعدي هم همچون چهار المپيك آتلانتا سيدني آتن و پكن انتظاري از جودو در كسب مدال داشت .
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن