تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799684188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهارمين همايش بين المللي دكترين مهدويت برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: چهارمين همايش بين المللي دكترين مهدويت برگزار شد
سرويس فرهنگ و معارف-
رئيس جمهور گفت: براي تحقق حكومت مهدوي در جهان، نيازمند تغيير و اصلاح هستيم و بايد براي برپايي حاكميت جهاني انسان كامل مجاهدت كرد، چنانچه قلوب انسان ها متحول و اراده ها تغيير پيدا كند، آن اتفاق بزرگ محقق خواهد شد.
دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري اسلامي ايران پنجشنبه در چهارمين همايش بين المللي دكترين مهدويت كه با حضور جمعي از مسئولان، علما، طلاب، دانشجويان، سفراي كشورهاي اسلامي و محققان و مهدي پژوهان داخلي و خارجي برگزار شد، با اشاره به اينكه خداي متعال انسان را ظرف تجلي اسماء خود قرار داده است، اظهار داشت: خداوند اسماءحسني خود را در نهاد انسان قرار داد و انسان را مامور كرد تا با مجاهدت و هدايت اولياء، پيامبران و خليفه الله آن را در جامعه پياده سازد. وي با تاكيد بر اينكه تجلي اسماء الهي در انزوا و به دور از زندگي اجتماعي ميسر نيست، گفت: محال است كسي عزلت نشيني و كنج انزوا برگزيند و تصور كند مي تواند با اينگونه رفتار، اسماء الهي را در درون خود شكوفا سازد.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه رشد و كمال انسان در ارتباط اجتماعي و از ميان روابط با ساير انسان ها و از بستر مجاهدت براي اصلاح جامعه بشري ميسر مي شود، تصريح كرد: تشكيل حكومت واحد كه براساس قانون و عدالت روابط انسان ها را تنظيم كند ضرورتي قطعي و حتمي است.
وي با بيان اينكه محور و عصاره دعوت همه انبياء الهي دعوت به حاكميت جهاني و حكومت موعود امم بوده است، افزود: همه پيامبران الهي زمينه ساز اين موعود بزرگ و مبارك هستند. چرا كه بدون حاكم شدن او، رسالت پيامبران دچار نقص خواهد بود. احمدي نژاد در ادامه سخنان خود، وضعيت موجود جهان را مورد اشاره قرارداد و با بيان اينكه سايه تهديد، اشغالگري، تجاوز و جنگ بر همه زمين و بشريت سنگيني مي كند، تصريح كرد: هيچ كس از وضع موجود جهان راضي نيست چرا كه اوضاع كنوني، حاصل حاكميت انسان هاي ناصالح است، انسان هايي كه در نقطه مقابل ارزش ها و اصول انساني و الهي قرار گرفته اند. وي با بيان اينكه در عراق نمونه اي از جنايت هاي حاكمان ظالم در طول تاريخ جريان دارد، خاطر نشان كرد: جنايتكاران با شعار مبارزه با ديكتاتور و كشف سلاح هاي كشتار جمعي، سرزميني با تمدن كهن و ملتي سرشار از استعدادهاي فراوان را مورد تجاوز قرار داده و در حالي كه امروز ديكتاتوري در آنجا وجود ندارد و سلاحي يافت نشده است، اما همچنان اشغالگران در آنجا مانده و به قتل و غارت مشغول هستند.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي، همچنين به اوضاع فلسطين اشاره كرد و اظهار داشت: برپايي رژيم صهيونيستي در ادامه يك ميل و اراده تاريخي قدرتمندان غربي براي تسلط بر مناطق اسلامي در خاورميانه است. آنان با دروغ و با ظاهر سازي، ملتي را از سرزمين خود آواره كرده و تعداد ديگري را از نقاط مختلف دنيا با سراب رفاه، كار و مسكن به زور و با كشتار مردم بومي، در خانه آنها مستقر كردند. چنانچه امروز پس از 60 سال تداوم اشغالگري، چندين جنگ و هزاران ترور، حاصل تشكيل اين رژيم نامشروع، جعلي و جنايتكار است.
رئيس جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: شعار كساني كه رژيم صهيونيستي را برپا كردند آزادي، دمكراسي و دفاع از مظلوم بود اما همه اين شعارها را در سرزمين عزيز فلسطين دفن كردند. امروز ترجمه حاكميت انسان هاي فاسد ولو با چهره هايي به ظاهر زيبا، اتفاقاتي است كه در فلسطين اشغالي مي افتد.
احمدي نژاد تاكيد كرد: محال است بدون حاكميت انسان صالح، كسي طعم آزادي، صلح و امنيت را بچشد.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي كشور خاطر نشان كرد: امروز شوراي امنيت به عنوان مسئول ايجاد آرامش در جهان، به ابزار تحميلي براي ناامن سازي كشورهاي مظلوم و باز كردن راه براي اشغالگري اشغالگران و چپاولگري چپاولگران تبديل شده است.
رئيس جمهور در ادامه اوضاع فعلي افغانستان و آفريقا را مورد اشاره قرار داد و با تاكيد بر اوضاع اسفبار اين سرزمين ها اضافه كرد: امروز قدرتمندان و زورگوريان از طريق برخي سازمان هاي بين المللي در عرصه هاي اقتصادي و سياسي، سياست هايي را اعمال مي كنند كه مردم ضعيف، هر روز ضعيف تر شوند. اين وضعيت حاكم بر جهان حاصل حاكميت انسان هاي ناصالح و جدا شده از راه انبياي الهي بوده و طبيعي است كه براي تغيير وضعيت كنوني بايد حركت كرد.
احمدي نژاد در ادامه با بيان اينكه در موضوع مهدويت دو سوال اساسي مبني بر اينكه امام عصر(عج) در دوران غيبت چه نقشي دارد و تا كي بايد منتظر ظهور بمانيم، وجود دارد اظهار داشت: در پاسخ به سوال اول بايد گفت اگر امام عصر(عج) امروز ظاهر نيست اما حاضر است. ايشان خليفه خداست و به امر خدا مديريت جهان و رشد جامعه بشري را برعهده دارد و به همان گونه كه پيامبران الهي عمل مي كردند او هم عمل مي كند اما از ديدگان ما غايب است. وي افزود: امام عصر(عج) ، جهان را مديريت مي كند. همين كه بشريت از دوران تحجر و قبيله گرايي به شرايط پذيرش حاكميت انسان كامل رسيده، حاصل مديريتي است كه ايشان بر جامعه اعمال كرده است. رئيس جمهور در پاسخ به سوال دوم نيز گفت: آن اتفاق مبارك زماني رخ مي دهد كه جامعه بشري به طور كامل به ضرورت آن پي برده و او را طلب كند و اين سنت الهي است كه اگر ملت ها و بشريت امري را بخواهند آن امر محقق خواهد شد.
احمدي نژاد تصريح كرد: براي تحقق اين امر نيازمند تغيير و اصلاح هستيم و بايد براي برپايي حاكميت جهاني انسان كامل مجاهدت كرد و چنانچه قلوب انسان ها متحول و اراده ها تغيير پيدا كند، آن اتفاق بزرگ محقق خواهد شد. رئيس جمهور تصريح كرد: ماموريت امروز خداپرستان و عدالت طلبان آن است كه انديشه بشريت را به سمت موعود و انسان كامل معطوف كنند.
در ادامه اين مراسم رئيس جمهور با اهداء لوح تقدير و تنديس ويژه همايش، از 41 «مهدي ياور» تجليل كرد. بنابراين گزارش در اين همايش همچنين از كتاب «مهدويت و صلح كل» كه مجموعه اي از سخنراني ها رئيس جمهور پيرامون موضوع مهدويت است، و همچنين كتاب «تذكره انجمن قدس» شامل 18 هزار بيت شعر درباره امام زمان(عج)، تاليف دكتر مرادي با مقدمه غلامعلي حداد عادل، رونمايي شد.
براساس اين گزارش، آيت الله محمد امامي كاشاني، امام جمعه موقت تهران نيز در افتتاحيه چهارمين همايش بين المللي دكترين مهدويت در سالن اجلاس سران، گفت: براي درك بهتر اهميت انتظار فرج بايد ماهيت و پيامدهاي آينده را بررسي كنيم و منتظران بايد در كنار خودسازي و سرلوحه قرار دادن تقوا و پرهيزگاري و محاسن اخلاقي خود، وضعيت آينده را براي جهانيان توضيح دهند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروزه صاحبان انديشه هاي مختلف و پيروان مكاتب بشر ساخته، كتاب هاي بسياري درباره آينده جهان مي نويسند و هر يك تلاش مي كنند وضعيت آينده را متناسب با مكتب و مرامي كه از آن پيروي مي كنند، ترسيم كنند، اما قرآن كريم از نظر هويت آينده را اينگونه ترسيم كرده كه همه مسلك هاي غيرالهي فرو خواهند ريخت.
امامي كاشاني همچنين به تشريح پيامدهاي آينده پرداخت و امنيت را در ميان همه پيامدهاي آينده، چشمگيرترين آنها عنوان كرد. وي تاكيد كرد: كساني كه منتظر منجي موعود هستند، از هر ديني كه باشند بايد بدانند كه ترسيم و تنظيم وضعيت آينده به عنوان محور اصلي انتظار وظيفه آنهاست تا مكاتب انحرافي تصويري نادرست از آينده به نسل امروز ارائه نكنند.
چهارمين همايش بين المللي دكترين مهدويت با عنوان «تنها قامت تدبير» طي روزهاي پنجشنبه و جمعه در تهران برگزار شد. در اين مراسم از برگزيدگان نخستين جشنواره علمي فرهنگي آينده روشن تحت عنوان «مهدي ياوران» تقدير شد. در پايان مراسم نيز لوح يادبود چهارمين همايش بين المللي دكترين مهدويت توسط برگزاركنندگان اين همايش به دكتر احمدي نژاد اهدا شد.
 جمعه 25 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن